MPMessutElectrobikeGarminGiant
Sivu 39 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1298

Aihe: Tee Itse

Nickname Guest
    ^ Ainakin minulla näkyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Tollasiahan voisi joku hipsteri tai miksei muutkin, ostaa!!
    En taida ottaa massatuotantoon, tulisi melko hinnakkaita pöytiä jos haluaisi voittoakin .
    Bikefurniture.com myy vannepöytiä jos kiinnostaa, vähän hienompia kuin tuo minun tekele ja sieltä idean kopioinkin.

Uusixilla on fillari- ja metallipaja Kyliksessä. Siellä myös väsäävät kaikenlaisia taideteoksia vanhoista fillarin osista.

Kysymykseni liittyy välillisesti pyöräilyyn siten että pyörävarastoni ikkuna on säröillä, ja haluaisin korjata sen ilman lasiruudun vaihtoa. Muistan nähneeni mainosvideon jossa melko juoksevaa liimaa ujutetaan lasin halkeamiin. Kuivumisen jälkeen siklataan pinnasta ylimääräiset pois. Lopputulos on kuin mitään vauriota ei olisi ollutkaan. Mistä tuollaista liimaa löytää? Googlailin glass glue'ta mutta en vaan löytänyt kuin sellaista perinteistä tahnamaista liimaa, joka ei varmasti uppoa säröön.

Tee Itse

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Kysymykseni liittyy välillisesti pyöräilyyn siten että pyörävarastoni ikkuna on säröillä, ja haluaisin korjata sen ilman lasiruudun vaihtoa. Muistan nähneeni mainosvideon jossa melko juoksevaa liimaa ujutetaan lasin halkeamiin. Kuivumisen jälkeen siklataan pinnasta ylimääräiset pois. Lopputulos on kuin mitään vauriota ei olisi ollutkaan. Mistä tuollaista liimaa löytää? Googlailin glass glue'ta mutta en vaan löytänyt kuin sellaista perinteistä tahnamaista liimaa, joka ei varmasti uppoa säröön.
    Toimisikohan jokin näistä?

https://www.truecar.com/blog/best-wi...ld-repair-kit/

^ Loctitella on lasiliimauksiin oma pikaliimansa. Omakohtaista kokemusta ei ole.
    https://www.loctite-consumer.fi/fi/t...lue-glass.html

https://pin.it/7kevHEK

Tuommoinen linkki löytyi viimein. Eli sellaista litkua pitää ostaa.
    ”cracked glass repair fluid”

Eipä taida onnistua tuo ikkunaruudun korjaus. Nuo lasin korjausliimat on tarkotettu auton lasien korjauksiin, nuo on noita kerroslaseja missä on muovikalvo välissä. Niistäkin onnistuu korjaamaan vaan pieniä jälkiä ja muutaman sentin halkeemia.

Hyvin onnistuu kehänvaihto diy rihtauspukissa

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Nickname Guest
    Kokeile ja erehdy maalaus prokkis maalissa, ei hyvin tuloksin mutta kuitenkin, nyt siellä on kuu, galaksi, otava ja "revontulet" . Varmaan jotain likaa jäänyt kun lakka reagoi parissa kohtaa, en tiedä uskaltaisiko vähän hioa kunhan on kunnolla kuivunut, vähän jäi pinta appelsiinille.

Todella upea maalustyö! Jos tuo on tehty 2k lakalla. Itse hioisin 800 karkealla vesihiomapaperilla pinnan sileäksi koko kypärän lakatulta pinnalta, muuttaa varoisin hiomasta lakkapintaa puhki. Hiomisen jälkeen pinnan puhdistus ja sejälkeen ohut lakkakerros. Ohuen lakkakerroksen jälkeen antaisin pinnan hengittää 10-15 min ja vetäisin uuden lakkakerroksen.

Nickname Guest
    Joo 2k-lakka on, liekkö oli liian kuuma parvekkeella kun meni tuollai appelsiiniksi, yleensä 2k ei ole noin käyttäytynyt. Ajattelin jos hioisi ja sitten kiillottaisi mutta kun on vain 4 kerrosta lakkaa niin ei ehkä ole enää sitten kestävä, eli pitäisi tosiaan uudelleen lakata jos hyvän haluaisi.

Mä maalasin mun hiilari rungon myös melko kuumassa parvekkeella eikä mulle tullut appelsiini pintaa onneksi. Jos oon oikein käsittänyt, niin liian korkea lämpötila, liian suuri etäisyys kohteeseen lakkaa sumuttaessa ja liian paksu kerros lakka, väärä ohenne seos suhde. Noita, kun itse yritin tulkita oman projektin menestyneenä läpi viemisen alkoi tulla pieni epätoivon tunne. Varman parhaan lopputuloksen saa kokeilemalla ja oppimalla. Ei välttämättä huono idea hioa ja kiillottaa, mutta minä henkilökohtaisesti itse hioisin ja vetäisin uuden kerroksen lakkaa. Mä käytin 2k spraypullo lakkaa joten mun ei tarvinut ton seos suhteen kanssa leikkiä.

Mulla jäi logon ja tekstien reunoille ikävät urat jonka takia jouduin tekemään koko rungolle vesihionnan 800 karkealla vesihiomapaperilla ja uusi lakkaus päälle. Rungon lakkapinta onnistui ja pinnasta tuli hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Eipä taida onnistua tuo ikkunaruudun korjaus. Nuo lasin korjausliimat on tarkotettu auton lasien korjauksiin, nuo on noita kerroslaseja missä on muovikalvo välissä.
    No eipä onnistunut. Ehkä vähän siedettävämmältä näyttää varsinkin halkeamien "hännät". En tiedä miten paljon se vaikutti asiaan että korjattava kohta pitäisi viedä suoraan auringonvaloon kovettumaan. Kohteeseen ei paista koskaan suoraan aurinko ja en jaksanut alkaa irrottamaan pokaa.

Meillä on piha-allas, kolmessa tasossa ja välillä pienet öh, putoukset.
    Ongelma ollut jo pitkään pitää veden pinta sopivalla korkeudella. Aurinkoisella ja tuulisella kelillä kulutus on melkoista 1-3 kuutiota vuorokaudessa, ja muutenkin kapillaarin takia vettä katoaa. Sitten taas vesisateella se tulvii kaiken yli.
    Pässinkives ja rele tuntu vähän hankalalta toteuttaa, niinpä säätelin suihkua aina tarpeen mukaan.
    Muijan hevostallilla oli sitten sellaiset juomakupit, joissa oli uimuri, ja joka piti tason aina sopivana.
    Ei muuta kuin puuiloon, kuppi palasiksi ja uimuri kulmaraudalla kiinni. Perään sai vielä kasteluletkun liittimen, niin vajaassa tunnissa meillä on nyt automaattinen vedenpinnankorkeudensäädin.
    Että moon nero

Nickname Guest
    ^ Kyllä, tuollaista pelle pelottoman vikaa pitäisi löytyä kaikista, letkussa tulee siis paine kupille asti ja uimurin laskiessa avaa venttiilin eli mekaaninen vai onko joku hienompi sähkö systeemi? Ihan vaan mielenkiinnosta ex maalainen kyselee, olen nähnyt vain sellaisia juomakuppeja missä eläin painaa turvalla levyä ja kuppi täyttyy.,

Ruohonleikkurista lähti eturengas. Varmaan siinä on ollut sellainen painettava jousiprikkaa muistuttava pala estämässä renkaan irtoamista akselilta. No, ei löytynyt miljoonalaatikosta vastaavaa kymppimillistä. Piti siis käsivaralla porata akselin päähän reikä ja kiertää M5 kierre. Nyt on päädyssä prikka ja ruuvi. Ei lähde enää rengas irti.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    ^ Kyllä, tuollaista pelle pelottoman vikaa pitäisi löytyä kaikista, letkussa tulee siis paine kupille asti ja uimurin laskiessa avaa venttiilin eli mekaaninen vai onko joku hienompi sähkö systeemi? Ihan vaan mielenkiinnosta ex maalainen kyselee, olen nähnyt vain sellaisia juomakuppeja missä eläin painaa turvalla levyä ja kuppi täyttyy.,
    Ihan simppeli uimuri.Mäkin olen ollut hevosten kanssa tekemisissä kohta 20 vuotta, ja vasta tällä viikolla näin uimurikupin.
    Mutta, ei se tuokaan ihan täydellinen ole. Käytännössä suhisee koko ajan enemmän tai vähemmän, koska venttiili jää vedenpinnan yläpuolelle. Nyt täytyy upottaa venttiili vähän syvemmälle ja siirtää kohoa. Tai sitten hankkia toisenlainen uimuri.

Canyoniin pieni adapteri, että saa controltechin tangon kiinni.
    Stemmin päälle 3D tulostettu osa ja stemmin alle sitten koneistin alumiinista vastakappaleen mikä kiristyy ruuveilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Syksy tulee niin tein tällaisen kukonpyrstöjä ja unia taulun

Lokasuojat ja tarakka tekeillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti s.ilmarinen Katso viesti
    Lokasuojat ja tarakka tekeillä.
    Hieno lokari! Tuollaista pitkää mallia olen hakenut eteen ja taakse, mutta eipä noita löydy valmiina. Mahtaako olla esteitä tehdä lokarista enempi rengasta peittävä, leveämpi? Ehkä renkaan poissaanti voi hankaloitua..

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Eipä tuota leveyttä mikään muu estä kuin haarukan putket. Kesälle tein yhdet jotka sen verran leveämmät, että haarukan kohdille vaati muokkausta.

Läpiakselisia kun ovat, niin rengas lähtee aika suoraan alas. Tuohon sähkärin teen molemmista päistä, niin pitkät, että renkaan saa juurikin pois

Noihin kuvan fättiin oli pituus ja leveys mitat.

Mukavaa ajankulua ja sitä kyllä kuluu.

Mukavaa ajankulua ja sitä kyllä kuluu.
    Pitikin kysymäni myös miten muokkasit, mutta noistahan se selviää. Aitoa suomalaista käsityötä

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

English wheelillä tuosta etiäppäin, siis vasaroinnin jälkeen.

Nickname Guest
    Miten tämä valotaulu on tehty? On aikas hieno.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juniper Katso viesti
    Syksy tulee niin tein tällaisen kukonpyrstöjä ja unia taulun

Hienot lokarit ei pysty ihan jokainen samaan, mitenhän paljon nuo tuppaa rämisemään jos ajaa polulla, omat muoviset rämisee ihan kohtuullisesti, tosin onhan pelti jäykempää.
    English wheelillä tuosta etiäppäin, siis vasaroinnin jälkeen.

En tuohon räminään osaa sanoa, ei ainakaan ole tullut puheeksi, että noi aikaisemmin tehdyt räminään pitäisi.

Onhan nuo hurjan jäykkiä muokkauksen jäljiltä, etten usko olevan ongelmia sen suhteen.

Alumiinista olis tarkoitus kokeilla väännellä jossain vaiheessa, ei tarttis maalailla. Noissa ekoissa on lakka päällä ja kaikki työstö jäljet jätetty näkyviin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Miten tämä valotaulu on tehty? On aikas hieno.

Hienot lokarit ei pysty ihan jokainen samaan, mitenhän paljon nuo tuppaa rämisemään jos ajaa polulla, omat muoviset rämisee ihan kohtuullisesti, tosin onhan pelti jäykempää.
    Valotaulu on tehty jyrsimällä levyyn malli ja taakse liimattu värikalvot sekä tehty ”laatikoksi”
    Valaistus on ledinauhalla epäsuorasti kirjainten sivuilta.
    Lopputulos on livenä vielä paljon hienompi kuin kuvissa.

Noi peltiloksut on hienot!!!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •