ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 223 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 123 173 213 221 222 223 224 225 233 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.661 - 6.690 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

Hieno Festka ja tarina sen takana.

Kiitos aplodeista!

Kyllähän sitä pääsisi helpommalla ja halvemmalla jos vaan ostaisi sen pyörän valmiina kaupasta, mutta tykkään että on joku erikoisempi projekti aina päällä tai ainakin mielen perukoilla muhimassa. Nyt on kyllä pajatso tyhjennetty sillä tavalla, että en enää tiedä mitä sitä seuraavaksi. Paitsi ehkä kakkoskiekot tuohon jossain vaiheessa. Kevyemmät akselit, expander ja top cap tuli jo vaihdettua. Ekarin jarrukahvat olisi myös kiva korvata hiilikuidusta ja kevlarista tehdyillä, kukahan osaisi sellaiset laminoida?

Oletan sit näkeväni fiilistelyketjussa kunnon ilmalentoa keltaisen talon hypyn kohdalta.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Kiitos aplodeista!

Kyllähän sitä pääsisi helpommalla ja halvemmalla jos vaan ostaisi sen pyörän valmiina kaupasta, mutta tykkään että on joku erikoisempi projekti aina päällä tai ainakin mielen perukoilla muhimassa. Nyt on kyllä pajatso tyhjennetty sillä tavalla, että en enää tiedä mitä sitä seuraavaksi. Paitsi ehkä kakkoskiekot tuohon jossain vaiheessa. Kevyemmät akselit, expander ja top cap tuli jo vaihdettua. Ekarin jarrukahvat olisi myös kiva korvata hiilikuidusta ja kevlarista tehdyillä, kukahan osaisi sellaiset laminoida?
    Valtavan hieno projekti mutta puuttuu vielä kalapuikkoviikset ja enemmän nakkikypärää muistuttava päähine

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Kiitos aplodeista!
    Seuraavan kerran kun poljet tuota mökkimatkalla vastaan teen u-käännöksen ja tarkastelen lähemmin. Mahtavan oloinen laite!

Odotan kuvia Ouninpohjasta

Upea!

Aivan älyttömän upea pyörä ja tarina. Melkein itselläkin tulee tippa silmäkulmaan tuota pyörää ja rallin B-ryhmää fiilistellessä, chapeau!
    Tosin itse olin leikeissä aina Ari Vatanen, enkä Hannu Mikkola
    Pyöräily on kivaa!

Hienosti on Festka toteutettu yksityiskohtia myöden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Se joka tämän nähtyään ja linkatun tekstin luettuaan ja kuvat katseltuaan ei tunne tarvetta nousta seisomaan ja ruveta taputtamaan ainakin viideksi minuutiksi ei ymmärrä pyöristä ja niiden hienoudesta yhtään mitään!
    +1

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Aivan älyttömän upea pyörä ja tarina. Melkein itselläkin tulee tippa silmäkulmaan tuota pyörää ja rallin B-ryhmää fiilistellessä, chapeau!
    Tosin itse olin leikeissä aina Ari Vatanen, enkä Hannu Mikkola
    Pitkään oli itseltä unohduksissa koko B-ryhmä, mutta kiitos YouTuben, lapsuusmuistot kyllä ovat palautuneet mieleen. Kylmät väreet on menneet monesti katsellessa suttuisia VHS:ltä ripattuja matskuja epävireisine syntikkaintroineen...

Festka!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olipas hieno tarina hienon pyörän takana !
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Pyöräprojekti

B-ryhmää on myös Assos käyttänyt tuotepakkauksissa fiilistä nostattamaan heidän off-road mallistossaan.

Ps. Tuo Lancia S4 oli ehkä härskein noista B-ryhmäläisistä. Audissa tosin makeimmat soundit.

Pahaa offaria tulossa. Mutta aivan upea pyörä Plussalla.

Itsellä Delta S4 se suurin suosikki ja Audi aivan kintereillä. Kaikki muutkin sen ajan pelit toki myös.
    Audin ostatin itselleni nimpparilahjaksi viime kesänä legon muodossa.
    Lancia taas tuli yks päivä piirrettyä pojan seurana kun hän väritteli pokemoneja tai vastaavia.

Todella hieno pyörä Plussalla!

Oon jo jonkin aikaa pyöritellyt mielessä tuunata ja tehdä pyörästä ns omaa silmää miellyttävä DIY hengessä. Homma alkoi rungon etsimisellä ja loppujen lopuksi DIY projektiksi valikoitui Radonin Black Sin hiilari runko jossa oli pientä vauriota, mutta kumminkin korjattu ja mun tehtäväksi jäi korjaus kohdan siistiminen. Homma lähti käyntiin "pienellä" vesihionnalla. Eli kaikki maalit pois pinnasta ja tässä yksilössä sitä maalia riitti joita olikin parhaimmillaan 9 kerrosta. Kuvat ennen ja jälkeen hionnan.

Lähetetty minun Mi 9T Pro laitteesta Tapatalkilla

Hionnan jälkeen pintaan pohjamaalit ja pohjamaaliksi valikoitui harmaa 2k spray epoksi pohjamaali. Primeria sai laittaa kaksi kerrosta ja hionta kerrosten välissä. Primeroinnin jälkeen oli vuorossa teksti/ logo pohjat ja tähän olin suunnitellut sen hopeiseksi. Tekstit ja logo DIY hengessä DC FIX vinyyli tarrasta. DC FIX ei ollu kovin hyvä valita, koska liima reagoi jonkin verran maalin kanssa. Hopea on muuten 1K väripigmenttiä. Parveke muuttui väliaikaiseksi DIY maalauskammioksi.

Tarrojen jälkeen vuorossa oli pohjaväri ja tässä sen virkaa toimitti Deeb Black musta 1K väripigmentti. Maalaus yli tarrojen kahteen kertaan. Mustan jälkeen vuorossa oli jälleen hopea joka toimii tässä projektissa efekti pohjana varsinaiselle candy värille.

Candy värinä tässä on candy gold ja mustaa väriä vasten valo muuttaa mustan kullaksi riippuen katselu kulmasta.

Tarrat poistettu ja seuraavana työ aiheena lakkaus. Lakkana käytin 2K kirkas lakkaa Tarroista jäi pieni määrä liimaa hopean pintaan, mutta ei onneksi irrottanut maalia.

Nyt lakkaus tehty ja seuraavaksi osien speksausta ko runkoon. Melko tyytyväinen kilikali pullo DIY projektiin ja nyt sai just sellasen, kuin itse halusi Vähän joutui näkemään vaivaa, mutta kai se oli vaivan arvoista

Aivan mielettömän hieno! Todella ihailtava ja onnistunut maalausprojekti.

Kiitos kehuista! Yllätyin itse myös miten hyvää jälkeä spray maaleilla voi saada. Tietenkin tulokseen vaikuttaa paljon käyttötarkoitukseen soveltuvat maalit.

Hienoa jälkeä. Sopiiko kysyä millasia maaleja tarkalleen käytit ja mikä oli budjetti?

Ostin kaikki tarvittavat maalit automaaleihin erikoistuneesta liikkestä joka sekoitti toiveiden mukaan maalit. Pohjamaalina käytin 2k epoksipohjamaalia, pintaväri ja efektivärinä liuotinpohjainen 1k syvä musta ja hopea (hopeassa 50/50 karkeaa ja hienoa kidettä). Kulta candy on myös 1k liuotinpohjainen. Pinnan viimeistelyyn käytin 2k kirkaslakkaa. Budjetti oli noin 150€ ja tässä tapauksessa se ylittyi noin 15%. Jos olisin pärjänny vain yksillä spray kanuilla pohjissa ja viimeistelyssä, niin kustannukset olisi ollu noin 54€ pienemmät. Tähän kustannuksiin ei ole laskettu hionta tarvikkeita, suojaus tarvikkeita eikä rasvanpoistajaa jotka löytyi jo ennestään allekirjoittaneelta.

Voin pistää yv:nä halukkaille tietoa ostopaikasta ja spray brändeistä. Hyviä spray ja ruiskumaalaus ohjeita rungon maalaukseen löytyy etoe YouTube kanavasta joita käytin tässä projektissa. Etoe:n kanavalla spray perus värinä käytettiin akryyli maalia, mutta automaali liikkeessä ei suositellut sitä käytettäväksi. Jos olisin investoinut acryyli maaleihin käytettyjen maalien sijaan, olisi päästy kustannuksissa alle 100€

Miten 2K maali tehdään spray-pulloon? Kuinka pitkään se on käytettävissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Miten 2K maali tehdään spray-pulloon? Kuinka pitkään se on käytettävissä?
    Mun käyttämissä ollut pohjassa painonappi. Napista painamalla kovete vapautuu maalin sekaan. Vuorokauden säilyy sekoitettuna

Lähetetty minun moto g(8) power laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka K Katso viesti
    Mun käyttämissä ollut pohjassa painonappi. Napista painamalla kovete vapautuu maalin sekaan. Vuorokauden säilyy sekoitettuna

Lähetetty minun moto g(8) power laitteesta Tapatalkilla
    Jukka K:n mainitsemalla tavalla. 2k spray purkin pohjassa on eräänlainen venttiili jota spray kannun korkissa olevalla napilla painaessa se kovete vapautuu pulloon. Lakka mitä mä käytin on käytettävissä 48h/20°C

Kuvassa 2k lakkapullon pohjasta ja vieressä nappi millä painetaan tuota pohjassa olevaa "venttiiliä". Maalejakin on saatavilla 2k versioina. Oon yhden rungon maalannu täysin akryyli pohjaisilla 1k pullolla (primeri, maali ja lakka). Akryyli lakalla kesti kuivaa kuukausia ennen, kuin pystyi kasaamaan mitään runkoon. Ton 2k lakan kanssa pystyisi varmana kasaamaan jo muutaman päivän päästä lakkauksesta. Mä otin rungon sisälle jo alle vuorokauden päästä maalaamisesta ja lakkapinta tuntui jo silloin tosi kovalta.

Piti jo talvella laittaa tänne mutta unohtui...

Rakas 2012 Felt F4:ni sai uudet vaatteet, eikä mitä tahansa; Värisävy ensimmäisestä autostani, jossa sama 1980 juhlamallin erikoissävy, kuka arvaa?

https://drive.google.com/file/d/1NyT...ew?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1NyP...ew?usp=sharing

Kyllä, kuvat otettu vasten kaikkia etikettisääntöjä, anteeksi jo etukäteen.

Maalit maksoivat ~70e, tilasin netistä:

-epoksipohjamaali
    -metalliväri
    -2k kirkaslakka (juuri tuo sama systeemi kuin aiempana)

Suurin työmäärä tui vanhojen lakkojen/maalien hiomisesta, aloitin rouvisti käsihiomakoneella, sitten 600, 800 ja 1500 vesihiomapaperilla. Pohajmaalin välissä kevyt hionta vielä 2000:lla. Vaikein osuus oli itseasiassa lakkaus, tuossa käyttämässäni 2k lakassa mainittiin käyttöajaksi 5h, joten kovin pitkiä aikoja ei auttanut lakan antaa kuivua.

Tarrat laitoin lakan alle.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •