HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 207 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 107 157 197 205 206 207 208 209 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.181 - 6.210 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

Triplaan tarvitaan kaikenlaista: paikallistuntemusta, hyviä hoksottimia, kykyä ottaa tilaisuudesta vaarin, joskus myös pikkaisen hyvää tuuria ja tietenkin jonkin verran ajamistakin.

Grand slam ei varmaankaan ollut Marsusramin ensimmäinen - ja toivottavasti ei viimeinenkään - mutta liityn silti kuoroon! Jo siitä syystä että on kiva että niitä tekee joku muukin kuin casanova

Aivan, mitenkään Casanovan triploja väheksymättä. Ne on vaan arkipäiväistyneet.. missä nelikot tai viisikot?!

Olen niitä quattroja kysellyt .. minullakin on ollut laiskan miehen tripla joskus kun on kolme rastia ollut hallussa .. vai olisiko peräti kahdesti, Espoo-Hki-Vantaa ja Kirkkonummi-Espoo-Hki

Välikysymys: Tätä on yhden hitin ihmeenä mukava seurata, mutta olen ihmetellyt etteikö Sipoolle ole omaa kuvarastiketjua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti DeCadence Katso viesti
    ...olen ihmetellyt etteikö Sipoolle ole omaa kuvarastiketjua?
    Äkkiäkös sellaisen pykäät? Kuka tahansa voi perustaa kuvarastiketjun.

Ylläpito näköjään myös mielivaltaisesti poistaa niitä, niinku Ahvenanmaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti DeCadence Katso viesti
    Välikysymys: Tätä on yhden hitin ihmeenä mukava seurata, mutta olen ihmetellyt etteikö Sipoolle ole omaa kuvarastiketjua?
    Tätä minäkin olen ihmetellyt. Samoin sitä, että en itsekään ole saanut aikaan moisen perustamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ylläpito näköjään myös mielivaltaisesti poistaa niitä, niinku Ahvenanmaan.
    Ai, milloin tällainen tapahtui? Lähtikö homma jotenkin erityisen pahasti laukalle vai mitä lie ollut taustalla?

Et varmasti ole ainoa joka on asiaa ihmetellyt. Ajaahan Sipoon moninaisia ja monenlaisia teitä ja polkujakin lukematon määrä niin maantie-, gravel- kuin maastopyöräilijöitäkin, unohtamatta ihan muuten vaan pyöräilijöitä ja sunnuntaiajelijoita.

Muut kuvarastiketjut taitavat olla kaupungin tai kunnan kotiseudukseen tuntevien perustamia ja vaikka esimerkiksi Nikkilässä tai Söderkullassa aivan varmasti asuu myös foorumia seuraavia (tai seuranneita) fillaristeja, niin heillä ei ehkä sellaista suhdetta koko kuntaan ole ollut? Tai he ovaat arvelleet ettei suurempaa kiinnostusta kuitenkaan olisi tai he ovat pelänneet että se lopahtaisi varsin nopeasti?

Mutta kuten JackOja ehti jo todeta: jos haluaa ainakin nähdä miten Sipoon kuvarastit toimisivat, niin eihän se vaadi muuta kuin avausviestin laatimisen ja rastikartan avaamisen. Joku taitavampi kuin minä luultavasti jeesaisi sen verran että Sipoon rajat saataisiin näkyviin. Ja sitten olisi vain hakijoista kiinni miten ketju pyörähtää liikkeelle ja säilyykö veto. Jos ei, niin eihän se olisi avaajalle mikään häpeän aihe...

PS Marsusramin laittamaa uutta rastia olen vilkaissut aina silloin tällöin, mutta se ei ole auttanut. Paikka on niin tuttu etten suostu sitä Google Mapsin avulla hakemaan. Tai siis: paikka tuntuu tutulta vaikka itse asiassa en ole varma edes siitä onko kuvassa perinteiset spårakiskot vai sittenkin tulevan Jokeri-radan valmiiksi asennetut raiteet...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Tätä minäkin olen ihmetellyt. Samoin sitä, että en itsekään ole saanut aikaan moisen perustamista.
    Minähän se meistä olen se Itä-Uudenmaan teitä koluava kuvarastifillaristi, jonka olisi pitänyt se ketju perustaa! Itse asiassa muistin juuri että taisin avatakin Google Mapsissa kartan, mutta sitten kai joku minun laittamani rasti juuttui jossakin ketjussa niin pahasti ja syvälle kuvarastihetteikköön että Sipoon kuvarastiketjun perustaminen alkoi tuntua kovin vähäisessä määrin kenellekään yhtään mitään tarjoavalta.

Mutta eihän kaikkien kuvarastiketjujen tarvitse olla kiihkeitä ja vilkassykkeisiä Talot elävät tavallaan ja kukin kuvarastiketju omassa tahdissaan - joka voi vallan hyvin vaihdella eli meininki voi ajoittain olla innokkaampaa ja ajoittain laiskempaa ilman että kukaan siitä närkästyy tai kokee sen ongelmaksi

Helsingin kuvarastit

Itse mietin jo että olisiko Mellunkylästä lähtevät Vantaan ratikan kiskot jo rakenteilla, mutta 2030 suunniteltuun avaamiseen taitaa olla turhan paljon ennakkoa

Norrtäljentiellä ei vielä liiku raitiovaunuja. Vanhoja ilmakuvia tarkastellen muuntamo näyttää tuossa olleen ainakin 1960-luvun alusta lähtien. Rasti 2024.

Uusi on ajankohtainen.

casanova muokkasi tätä : 18.06.2021 at 00.34 Syy: karttalinkki, tiedot, 264

Aavistukseni oli oikea, olisi pitänyt hakea eka tupla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Aavistukseni oli oikea, olisi pitänyt hakea eka tupla.
    Kohta voit hakea vaikka kvadran.

Kiitos, päivän pyöräilyt on pyöräilty. Kopparnäs-Störsvik, suosittelen!

Pitihän sinne rastille 2025 lähteä sykkimään. Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu Etelä-Haagassa. Ajankohtaisuus täällä.

Uusikin heijastelee ajankohtaisuuksia:

Joskus minulle ihan outo ja perin hankalalta löydettävältä vaikuttanut rasti haetaan samana päivänä, joskus rasti jonka olisin voinut ja joka minun oikeastaan olisi pitänyt käydä hakemassa viimeistään seuraavana päivänä ei tunnu kelpaavan kenellekään. Go figure.

Nyt jos ilmoitan julkisesti etten kerta kaikkiaan ilkiä olla hakematta rastia - vaikkei minulla olisikaan muuta syytä ajaa rastin suuntaan - huomenna, niin siinä varmaan käy niin että joku on ehtinyt hakea sen nenäni edestä heti aamusta. No, siinä tapauksessa nielen kiukkuni ja yritän esiintyä hyvänä häviäjänä ja totean jotain läpinäkyvän falskia kuten "Pääasia että rasti liikkuu!"

^Jotkut rastit vaan ovat sellaisia, että "Tuonne en ainakaan ehdi ennen muita".
    Olisiko helle rajoittanut liikkumista. Jalkapallo voi ainakin illalla pitää kadut rauhallisina ajella.

Se ettei usko ehtivänsä ennen muita on worst ever syy olla hakematta rastia.

Säähän on ollut mitä sopivin nimenomaan tämmöiselle kuvarastipyöräilylle.

Mutta itse itseäni komentaen: "Sanoista tekoihin, velt** ***ka!"

Mielenkiintoista, että rastitäppä on jälleen jo paikallaan, mutta foorumilla vasta turistaan siitä, kuka hakee ja milloin.

Motivaatiokeinoista tunnetuimpia ovat piiska ja porkkana. Itse käytän joskus myös ensinmainittua.

Mutta nyt minun täytyy ihmetellä mikä ihme sai casanovan hakemaan rastikartasta viimeksi lisätyn rastitäpän!? Ymmärrän kyllä sen että jos on aikeissa lähteä kuvarastilenkille, haluaa ehkä tarkistaa onko jokin mielessä oleva rasti-idea sittenkin jo käytetty.

Pitääkö minun siis tulkita ylläoleva niin että casanova on jo liikkeessä kohti -mk:n laittamaa rastia? Jos, niin ihan kiva.

PS Jos joku nyt hoksaa miten rastin löytää äärimmäisen helposti, niin siitä vaan! Tänään ajaminen taitaa olla se ehdottomasti vaativin osasuoritus!

En minä sitä sinne lisännyt!

??? Esitinkö mielestäsi sellaisen väitteen tai käsityksen että sinä olisit rastitäpän karttaan lisännyt?!!! Minähän ihmettelin vain ja ainoastaan mitä sieltä kartasta oikein hait ja minkä takia? (Ei ollut edes mitään tarvetta tsekata onko rastikartta ajan tasalla koska -mk ei ollut unohtanut antaa kaikkien taiteen sääntöjen mukaista linkkiä rastikarttaan ja sitä edellisen täplän olit itse laittanut...)

Luulin että se tuli erinomaisen selväksi että se joka lisäsi täpän jo etukäteen olin tietenkin minä itse ja ettei syynä moiseen tyylittömyyteen ollut mikään muu kuin käyttää sitä eräänlaisena äärimmäisenä keinona eli piiskana, koska enhän minä sen jälkeen mitenkään kehtaa olla hakematta rastia...

Rasti 2026 oli Ruskeasuon huippulämpökeskus, tarkemmin sen Hakamäenkujan puoleinen komea julkisivu, teräslasiseinä joka jättää konehuoneen ja Wärtsilän koneet näkyviin. (Sama rakennus on ollut rastina joskus aikojen alussa numerolla 209, mutta täpän sijainnista päätellen rastina on ollut sen Hakamäentien puoleinen betonijulkisivu ja/tai sen yli sata metriä korkea piippu.)

Taiteelliset töherrykset ovat ikivihreä kuvarastiaihe:

Minähän vain perustelin hämmästykseni.

En pariin päivään ole ehtinyt rasteja hakemaan, enkä siten ole juuri myöskään seurannut näiden liikettä. Tutkin tuona hetkenä rastikarttoja vertaillakseni niiden toimintaa (sillä en ole vieläkään ihan varma Sipoon rastien rastikartan toimivuudesta). Samalla tuli vilkaistua muutamien uusimpien rastien paikat. Foorumille päästyäni pohdin, että mikäs juttu tämä nyt on.

Tuota voimalaitoksen seinää minäkin harkitsin joskus rastiksi, mutta siitä ja hyvin tunnistettavista Wärtsilän koneista huolimatta en alkujaan lainkaan keksinyt, että tuohan se. Mystinen on muistin toiminta.

Uudesta rastista ei ole sen enempää muistikuvia. Eikä tuota oikein osaa edes etsiä. :/
    casanova muokkasi tätä : 21.06.2021 at 21.44 Syy: suomea suomalaisille

Wärtsilän kattiloita ei ole enää valmistettu aikoihin, joten tuon tiesi olevan joku vanhempi raskaan polttoöljyn käyttöön rakennetuista huippulämpökeskuksista. Kahden muun ikkunoista ei vastaavaa kenttää heijastu. Viittaus ajankohtaisuuksiin lienee ollut Gasumin tankkausasema. Punainen heijastus olikin vain Onnibussi.
    Rasti 209 taisi olla näkymä kallion reunalta öljysäiliöiden yli bussivarikolle.

Selitys hyväksytään varauksetta.

Minulla on nyt aihetta tuntea onnistuneeni uuden rastin valinnassa, sillä minusta paras rasti on sellainen jonka ohi tai vierestä lähes kaikki ovat ajaneet ja jonka löydyttyä moni heistä hämmästelee miksei tunnistanut sitä tai edes tullut oivaltaneeksi että rasti voisi olla se mikä se on tai siellä missä se on.

(Tietenkin tällaista tavoittaakseni jouduin hiukan rajaamaan kuvaa, mutta minun ei tarvinnut hakemalla hakea erikoista kuvakulmaa tai ottaa kuva suunnasta josta fillarilla liikkuja ei rastia näe.)

Ajankohtaisuus oli noukittu samasta lehdestä kuin casanovan lukioartikkeli. Juttu käsitteli Helsingin Bussiliikennettä, jonka päävarikon kenttä näkyy (rasti)kuvassa.

Uudesta ei mitään havaintoa, mutta onpa freesin näköinen valkoinen maali verrattuna katon kuntoon. Selvästi jonkun priorisoidun paviljongin takapuoli

Koska olen aina ensimmäisenä itkemässä jos rastikuva antaa kovin tarkoitukselliselta vaikuttavan tiukan rajauksen takia rastista tai sen sijaintipaikasta kokonaan toisenlaisen tai täysin erilaisen kuvan kuin se minkä avoimin silmin mutta johonkin merkityksettömään yksityiskohtaan huomiotaan kiinnittämätön pyöräilijä rastin ohi ajaessaan saa, minusta tuntuu yön yli nukuttuani siltä että:

- on ehkä syytä jo nyt kertoa että näitä priorisoituja paviljonkeja on kaksikin; siinä vain kävi niin että huomasin vasta jälkeenpäin ettei yhdessäkään ottamassani kuvassa näy edes kulmaa toisesta

- olisin voinut ottaa jokseenkin vastaavan kuvan siitä toisestakin, jolloin kuvasta olisi tietenkin tullut aivan erilainen koska sen kyljessä on erinäköinen graffiti; riippuu luonnollisesti fillaristin ajosuunnasta kumman hän näkee

Uusi normaali on, jos olen oikein ymmärtänyt, että on tyylitöntä odottaa viikon verran ja antaa vasta sitten lisävihje tai hoputtaa hakijoita muilla keinoin. On varmasti ihan totta että kolme kokonaista vuorokautta on sellainen aika että jonkun pitäisi säästä tai vuodenajasta riippumatta ehtiä tai viitsiä rasti hakemaan, oli se hyvä tai huono, jos se vain on normaalisti haettavissa ja jollain tapaa ihan tavallisesti haettavissa.

En suostu uskomaan että Helsingissä tai koko pääkaupunkiseudulla on kovin monta cyclo- tai siis nykyään gravel-lenkkejä ajavaa aktiivifillaristia, joka ei olisi useammankin kerran tämän rastin ohi ajanut. Eri asia on että vauhti on voinut olla semmoinen tai ajofiilis niin hyvä ettei siinä ole sivuilleen paljon vilkuiltu. Tai että katse on voinut olla suunnattu enempikin toiseen, maisemallisesti tahi muutoin kiinnostavampaan suuntaan.

Helsingissä on nykyään taas järviäkin, mutta ne taitavat kaikki sijaita liian kaukana edellisestä rastista, joten ne eivät tule kysymykseen. Mutta veden äärellähän juhannuksena kuuluu olla!

Rasti 2027 töherrykset Pikkukosken uimarannalla. Kovat rasti-ihmiset ovat ilmeisesti jo lomalla, niin monta pyörää tästä päivässä menee ohitse.

Uusi jatkaa osin samalla teemalla.

Spire muokkasi tätä : 28.06.2021 at 20.49 Syy: Karttalinkki

Herttoniemessä, Itäväylän ja metroradan pohjoispuolella, suurin piirtein siirtolapuutarhan ja Hiihtäjänkujan puolivälissä. Rasti 2028. Sattumalta kävin tuossa kääntymässä viime viikolla.

Uusi.

casanova muokkasi tätä : 29.06.2021 at 23.53 Syy: karttalinkki, tiedot, 265

Rasti 2029 löytyi Hermanninrannasta - uusi Sompasauna ja Luonnontieteellisen museon vanhat kirahvit.

Uusi(kaan) ei ole vanha:

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •