HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 175 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 75 125 165 173 174 175 176 177 185 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.221 - 5.250 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5221
    Yritän tässä vaihtaa kumia, mutta tuntuu että tää kumi ois liimattu tähän kiinni toiselta puolen. Vanteessa lukee "tubeless ready".

    Onko mitään kikka kolmosta miten ton saa pois tuosta?

    Toisen puolen sain rengasraudalla auki, mutta toinen sivu on kyllä jotenkin mystisesti kiinni syvällä.

  2. #5222
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.626
    ^Kiekko lappeelleen ja jalalla painaa siitä aivan kehdän reunan vierestä. Jos ei ole inserttiä, niin pitäisi kyllä lähteä.

  3. #5223
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    ^ Mulla ei tunnu välillä lähtevän vielä kengällä / jalalla painamallakaan tuossa tilanteessa, niin tiukassa ovat joskus olleet. Sen sijaan jos samalla painaa kengällä tuolla tavoin kehän vierestä, renkaan päältä ja vetää sitten vielä kehää käsillä itseä kohti, on rengas silloin viimeistään muljahtanut irti urastaan. Joillain renkailla tuntuu, että hankalin puoli on se minkä ensin saa lähtemään ja toinen lähtee helposti, välillä taas ihan päinvastoin... mystistä.

  4. #5224
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Oot varmaan jo kokeillut laittaa paineet lähelle renkaan (ja mahdollisesti vanteen!) maksimia? Huonolla mäihällä tuo voi toki pamauttaa maksimipaineilla renkaan kokonaan vanteelta ja hajottaa kumista reunalangan. Toki silloin viimeistään tietää, että kyse on yleensä ollut yksinkertaisesti huonosta rengasyksilöstä.

    Sisurin laittaminen aluksi renkaaseen saattaa helpottaa, mutta jos hommalla on kerta kiirus niin ei kannattane vaivautua. Varsinkin jos on jo ehtinyt litkutkin laittamaan.

  5. #5225
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Corsten Katso viesti
    Sain kumin irti kun suihkautin sinne sitruspohjaista ketjupuhdistajaa. No, ongelmat jatkuu: uusi maxxisksen kumi ei asetu. Renkaan sivussa oleva viiva osittain peitossa ja osittain näkyvissä
    . Millä saisin renkaan asettumaan paikoilleen. 3h päästä pojalla mtb treenit ja ei kehtaa lähteä väpättävillä renkailla
    .
    Fairyvettä väliin liukasteeksi.

  6. #5226
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Parisen baaria painetta ja käsin vääntää/pakottaa renkaan nousemaan vanteelle.

  7. #5227
    Joo sillä lähti. Pelottavaa touhua noi napsut.

  8. #5228
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Renkaan pomputtelu maassa myös voi joskus auttaa tohon, jos ei meinaa huuli nousta vanteelle. Eli heittelee sitä pitkin poikin

  9. #5229
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Fööni on myös tuohon tarkoitukseen ihan toimiva. Lämpölaajeneminen nostaa rengasta ylöspäin, kun vanteen ja renkaan saumaan puhaltelee. Tosin litkujen kanssa saa varoa, ettei lämpö kuivata sitä. Oon kerran saanut myös sisurin hajoamaan tolla metodilla, kun oli reilusti painetta renkaassa.

  10. #5230
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Piruku ei meinaa uus jumbojim alkaa pitämään paineita.
    Hyvin kestää lenkit mutta ku jättää seisomaan niin rengas on tyhjentyny.
    Ei tihku mistää.

    Pitääkö prkl alkaa teippaan uusiksi tuo vanne

  11. #5231
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Piruku ei meinaa uus jumbojim alkaa pitämään paineita.
    Hyvin kestää lenkit mutta ku jättää seisomaan niin rengas on tyhjentyny.
    Ei tihku mistää.

    Pitääkö prkl alkaa teippaan uusiksi tuo vanne
    Ootko kattonu mistä vuotaa? vettä ja tiskiainetta sumutinpulloon ja sitä suihkii pitkin kehää ja kylkiä.

    Ite painin dtswissin läskikehien kanssa ja teippailin moneen kertaan uusiksi, kunnes syylliseksi paljastui venttiili mikä päästi ilmat teipin ja kehän väliin. Sehän tietenkin vaikutti siltä että teipit on pettäny kun kuplia tuli kevennysaukkojen reunoilta, mutta huonosti tiivistynyt venttiilin juuri sen teki, ihmeellisesti se ilma kulkee...

  12. #5232
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Ootko kattonu mistä vuotaa? vettä ja tiskiainetta sumutinpulloon ja sitä suihkii pitkin kehää ja kylkiä.

    Ite painin dtswissin läskikehien kanssa ja teippailin moneen kertaan uusiksi, kunnes syylliseksi paljastui venttiili mikä päästi ilmat teipin ja kehän väliin. Sehän tietenkin vaikutti siltä että teipit on pettäny kun kuplia tuli kevennysaukkojen reunoilta, mutta huonosti tiivistynyt venttiilin juuri sen teki, ihmeellisesti se ilma kulkee...
    Nojoo häätyypä testaa tuo. Venttiilin kokeilin vaihtaa mutta syy ei ollu siinä. Mutta runkoa en kokeillu vaihtaa

  13. #5233
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Onko joku tehnyt kokeellista tutkimusta litkujen säilyvyydestä? Olis vielä reilu vuosi sitten ostettua Stania jäljellä, joten mietin kannattaako tuota vielä uusiin renkaisiin laittaa. Toivomus kuitenkin olis, että kestäis renkaissakin vuoden päivät, kun varmaan vähintään sen tulee renkaat käytössä olemaan (ellei GK SK:t sula alta ihan itsekseen).

  14. #5234
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Empiirisiä havaintoja on, että edellisen kauden avatusta pullosta otetut stänit ei toimi yhtä hyvin kuin uudet.

  15. #5235
    https://aijaa.com/A5bTEa

    Tuossa ensin kuva ja sitten kysymys. Pitääkö tuo pinnan reikä suojata jollain muulla kuin vanneteipillä. Nyt kävi niin että DT Swissin vanneteippi leikkautui nätisti tosta reiän kohdalta. Teipissä oli yhtä iso reikä kuin vanteessa. Pitäisikö vanneteipin kestää vai pitääkö reikä suojata vielä jollain muulla.

  16. #5236
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    https://aijaa.com/A5bTEa

    Tuossa ensin kuva ja sitten kysymys. Pitääkö tuo pinnan reikä suojata jollain muulla kuin vanneteipillä. Nyt kävi niin että DT Swissin vanneteippi leikkautui nätisti tosta reiän kohdalta. Teipissä oli yhtä iso reikä kuin vanteessa. Pitäisikö vanneteipin kestää vai pitääkö reikä suojata vielä jollain muulla.
    Ei kuuluisi peittää muulla kuin teipillä (tai nauhalla, jos ajaa sisureilla). Jos teippi on revennyt reijän kohdilta, on terävää pursetta jäänyt reiän työstöstä. Ei muuta kuin vaikkapa viilalla sieläksi ja uusi teippi päälle.

  17. #5237
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Puukon kärki puree myös purseen reunaan hyvin. Tesa/stan teippi kestää nuokin aika hyvin.

  18. #5238
    Noi reijät on kaikki älyttömän teräviä. Pitää pyöristää reikien reunoja. Teippi siis kestää maantierenkaan paineet vaikka alla on 9mm reikä vanteessa.

  19. #5239
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No sehän se teipin tehtävä on.

  20. #5240
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jos dtswissin ei kestä, niin vaihda tesaan. Voi sitä laittaa kaksikin kierrosta, jos arveluttaa. Yhdellä tosiaan teippi painuu vuosien aikana vähän sisään, jos ajaa 23mm renkailla kovemmilla paineilla, mutta ei ole itselläni koskaan pettänyt.

    Esim r2-bike.com myy nykyään tesan teippiä.

  21. #5241
    Ei aikasempaa kokemusta tubeless renkaista. Mietityttää miten kevyesti sormilla pienestä viillosta katkaistava teippi voi kestää liki 1cm reijän päällä 6-8 bar paineita. Jos tuo on teipin tehtävä niin miksi se ei siis kestänyt. Toki reijät oli terävät mutta mitään rosoisuutta niissä ei ollut. Onneksi teippi petti pyörän ollessa parkissa eikä isoimmassa alamäessä jossa vauhtia on 60km/h. Aika paljon on ohuen teipin varassa.

    Uskotaan viisaampia ja laitetaan uudet teipit ja kokeillaan uudestaan.

  22. #5242
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    No ihan samaa hommaahan se vannenauhakin tekee. Ilman sitä sisuri menee reiän läpi. Dtswissin teippi on mielestäni vähän ohuempaa ja vaatii varmaan reikien tarkemman viistämisen.

    Mutta tosiaan, varsinkin edullisimmissa kiekoissa joidenkin kasaajien jäljiltä rei'issä on isot purseet. Ne kannattaa poistaa tarkasti. Tai sitten vaihdat tuohon tesaan. Aika jäykkää kamaa. Esimerkiksi venttiilin reikä ei ihan kevyesti painamalla tuohon tule.

  23. #5243
    Kiitos vastauksista

  24. #5244
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Pitänyt tänne postata, pyöräilyseuralla oli ongelma että WTB Riddler ei pitänyt paineita (esim. tyhjeni parissa tunnissa 0.7bar verran). Stan Race litkuna. No, pisti renkaan veden alle katsoakseen että mistä vuotaa, ja sitten tuli paljon pilkkuja esiin mistä tuli myös stäniä ulos. Kuivana näitä pilkkuja ei näkynyt. Mutta kastelun jälkeen rengas alkoi mystisesti pitää paineita huomattavasti paremmin.

    Vesikäsittely siis auttoi? Tuskin pelkkä renkaan pyörittely noin paljoa olisi vaikuttanut.


  25. #5245
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Vaihda litkut. Orange tai marioposa toimii noiden kanssa.

  26. #5246
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Orange on tosiaan ihan erilainen, on sitä itselläkin. Ei ollut mun renkaista kyse. Sinänsä miksi vaihtaa kun alkoi toimimaan.

  27. #5247
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Voisiko vettä päätyä huokoisen renkaan sisälle ja samalla litku laimenisi ohuemmaksi = tiivistäisi paremmin pienet raot? Race taitaa kait olla hivenen paksua. Tosin ei kait sen pitäisi olla vesiliukoista kuten vaikkapa Okon Magic Milk...

  28. #5248
    Kuinka pienestä reiäistä litku roiskii oikien kunnolla pihalle?
    Itsellä ilmeisesti puhkesi Tufon Gravel Speedero ja roiski satulaputken yms. ympäristön oikein huolella.
    Tosin tuon houmasin vasta 45km lenkin jälkeen. Painetta ei laskenut, kuin 0,2bar.
    Pumppasin tuon täyteen, eikä se muutamassa päivässä vuotanut, joten uusi lenkki ja taas oli koko fillarin takapää litkussa. Mutta vieläkin melko hyvin ilmaa renkaassa.
    Tuosta sisuuntuneena otin renkaan vanteelta ja pesin sen ja tutkin väärinpäin käännettynä koko kumin, enkä löytänyt yhtäkään selkeää reikää tai muuta damagea.
    Rengas takaisin vanteelle, ilmat ja litkut sisään ja nyt se tuntuu vuotavan itsekseenkin.

    Olisiko tuo alkuperäinen litkun roiskiminen tulla kuitenkin jostain renkaan ja vanteen välistä tai venttiilin juuresta?
    Renkaan kyljissä ei mielestäni näkynyt selkeää kohtaa mistä se olisi lähtenyt lentoon. Mutta on se nyt kumma, kun lenkillä roiskii ja irti ollessaan ei näy mitään.

    Mystistä touhua tämä tubeless harrastelu

    Taidan ehtiessäni vielä kokeilla saippuavedellä löytää reikää. Jos ei löydy, niin uudet vannenauhat ja uusi yritys.

  29. #5249
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Pistä reilut paineet niin paikkamälli mahdollisesti pullahtaa ulos ja saatat löytää reiän kun pyörität rengasta ylösalaisin olevassa pyörässä.

  30. #5250
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Tänään meni uusi UkkosPertti DT:n kuituvanteelle. Rengas hollilleen, litkut sisään ja ilmaa jalkapumpulla perään. Naps ja poks. Ei tarvinnut alkaa kikkailemaan sisureilla tai sielun poistamisilla. Helppoa ja kivaa eli ei kuulu tämän otsikon alle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •