HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 290 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 190 240 280 288 289 290 291 292 300 340 390 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.671 - 8.700 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #8671
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.249
    Oikeastaan kun oikein mietitään niin gravel on tietyntyyppistä ajoa jota voi kyllä ajaa pyörällä kuin pyörällä. Kun katselin jotain Liedon gravelin kuvia niin maastopyöriäkin näkyy joten vois olla että suht optimaalinen olisikin täysjäykkä sopivalla rengastuksella tai miksei maantiepyöräkin johon mahtuu +30millinen rengas...

  2. #8672
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Oikeastaan kun oikein mietitään niin gravel on tietyntyyppistä ajoa...
    Eikäku justiinsa todettiin, että nimenomaan ei ole tietyntyyppistä ajoa.

    Jotkut ajaa maantie-gravelia
    Jotkut ajaa gravel-gravelia
    Jotkut ajaa bikepacking-gravelia
    Jotkut ajaa cyclocross-gravelia
    Jotkut ajaa mtb-gravelia

    Näillä kaikilla on sekamuodot ja hienonhienoja eroja sisältävät välimuodot ja joka lajiin tarvitaan oma gravel-fillari. Ellei sitten ole tallissa graalin maljaa, niinku vaikka mulla. Itse ajelen enimmäkseen kaikkein tyylipuhtainta ja oikeaoppista gravel-gravelia ja jossain määrin bikepacking-gravelia. Mtb-gravel sujuu myös mainiosti ja taitavasti. Toki jos lähden mtb-touhuun otan maastopyörän alle.

    Kun täällä tai rengastopicissa joku sanoo, että "tuote X on loistavan erinomainen" pitää osata arvioida viestihistoriasta ynnä muusta minkä gravel-alalajin harrastaja on kyseessä. Ellei hän kerro itse. Sen jälkeen voi pohtia omaa harrastustaan ja sitä onko tuote minulle.

    [v a l i t s e t ä h ä n h a l u a m a s i h y m i ö]


  3. #8673
    F. Kotlerburg Guest
    Emmä tiedä voiko se gravel nyt olla niin monen tyyppistä. Se on hiekka- ja metsäautoteiden ajelua ja välillä ajetaan polkuja että saadaan reittejä yhdistettyä. Ei se minun mielestä enää gravelia ole jos asiasta tehden lähdetään pelkkiä polkuja ajelemaan, vaikka kuinka ois gravellipyörä alla.

  4. #8674
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.249
    ^Niinpä, kyse ajon tyypistä eikä pyörästä... Itsellä esim. täysjäykkä teräsrunkoinen "maastopyörä", suht kevyt ja nopealla rengastuksella varustettu ja tulee toimeen kaikilla Jackin mainitsemilla osa-alueilla...

  5. #8675
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...tulee toimeen kaikilla Jackin mainitsemilla osa-alueilla...
    "Tulla toimeen" on jonkin asian tekemisen vähimmäistaso. Haluatko olla touhussasi paras, nopein ja kevein? Miltä susta tuntuu kun maantiegrävelöidessäsi sun ohi mennään heittämällä vastatuuleen 6 baria renkaissa kuuden kilon fillarilla? Tai jos samat hemmot ajaa sun ympärillä paskarinkiä maastopolullla 66 asteen keulakulmalla, joustoilla molemmissa päissä, flare-tangoilla ja 2.35 kumeilla?

    [h y m i ö t ä h ä n k i n]


  6. #8676
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.249
    ^Oma identiteettini ohittanut jo tuon vaiheen... Kestän kuin mies!

  7. #8677
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Emmä tiedä voiko se gravel nyt olla niin monen tyyppistä. Se on hiekka- ja metsäautoteiden ajelua ja välillä ajetaan polkuja että saadaan reittejä yhdistettyä.
    Entä jos yhdistätkin ne hiekka- ja metsäautotiet mielummin ajamalla asfalttia? Itse teen yleensä näin, ja tämähän se suuri ero nimenomaan on. Ei mua haittaa jos lenkistä kolmasosa on kestopäällystettä, jos pyörä kulkee siinä kuin maantiepyörä.

  8. #8678
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    On maantiepyöriä maanteillä ajoon, gravel-pyöriä hiekka- ja metsäautoteillä ajelun. Siis maalaispyöriä.
    Milloin meille kaupunkilaisille saadaan kaupunkipyörä katuajoon?
    Vauhdikas ja ketterä, kevyt kun pitää liikennevaloista starttailla, renkaitten pitää kestää asflattikuopat ja kanttikivet...

  9. #8679
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Emmä tiedä voiko se gravel nyt olla niin monen tyyppistä. Se on hiekka- ja metsäautoteiden ajelua ja välillä ajetaan polkuja että saadaan reittejä yhdistettyä. Ei se minun mielestä enää gravelia ole jos asiasta tehden lähdetään pelkkiä polkuja ajelemaan, vaikka kuinka ois gravellipyörä alla.
    Ei, mutta juurikin nuo yhdistävät pätkät tuovat hommaan sen hauskuuden. Ja omasta mielestä on ihan kiva speksata pyörää ja renkaita noidenkin mukaan. Hauskuus lisääntyy.

    Esimerkiksi mudassa ajaminen on kivaa, mutta mudassa tunkkaaminen ei ole enää niin hauskaa. Sama juttu juurakot. Kivaa, mutta tangon yli lentäminen ei enää olekkaan.

  10. #8680
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Entä jos yhdistätkin ne hiekka- ja metsäautotiet mielummin ajamalla asfalttia? Itse teen yleensä näin, ja tämähän se suuri ero nimenomaan on. Ei mua haittaa jos lenkistä kolmasosa on kestopäällystettä, jos pyörä kulkee siinä kuin maantiepyörä.
    Silloin kun ne yhdistyy asfalttia ajamalla niin ajetaan asfalttia, mutta aina tämä ei ole järkevin valinta vaan polkupätkällä saa yhdistettyä kaksi soratietä helpommin. Esimerkkinä viime kesänä 3km polkupätkällä vältti 20km asfaltin jyräämisen.

  11. #8681
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Assulla ei jyrätä. Nenä stemmiin ja vauhtia. Just se on gravellin loistavuus, että tuolla on kiva ajaa samalla lenkillä kaikkea.

  12. #8682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    "Tulla toimeen" on jonkin asian tekemisen vähimmäistaso. Haluatko olla touhussasi paras, nopein ja kevein? ....
    Nimenomaan. Gravel on siitä hieno että sitä voi ihan fiksusti & nautiskellen ajaa millä vaan hyrbidillä, jopolla, mummonpyörällä tms. Ja toisaalta voi viilata niitä omia valintoja hartaasti ja pitkään. Ja kuitenkaan ne ei näy pyörästä päälle pikaisella vilkaisulla...Siinä missä maastopyöräilyn alalajien välppeet erottaa toisistaan nopeallakin vilkaisulla, niin graveleita saa toljottaa hartaasti jotta näkee, jos näkee, mihin alalajiin se on hartaalla speksauksella optimoitu.

    Oman gravelin hienous tulee siitä että on fillari ml. ajoasento & rengastus joka nopeilla alustoilla on lähes yhtä nopea kuin maantiepyöräni (joka on nykyään vain trainerissa kiinni) ja toisaalta se on häkellyttävän kyvykäs & turvallinen monella muullakin alustalla ja ennenkaikkea yllättävissä tilanteissa - iso osa omaa ajelua kun ei ole "maalaismaisemissa" vaan lähiöiden kuntopoluilla, kaduilla, poluilla ja rotvalleilla joissa "tilanteita" tulee vastaan varoittamatta toisin kuin siellä Dirty Kanzan pitkillä suorilla.

  13. #8683
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Assulla ei jyrätä. Nenä stemmiin ja vauhtia. Just se on gravellin loistavuus, että tuolla on kiva ajaa samalla lenkillä kaikkea.
    Tuo on gravelin loistavuus sulle. Jollekulle toiselle se on jotain muuta.


  14. #8684
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ei pidä paikkaansa. Muut on väärässä.

  15. #8685
    F. Kotlerburg Guest
    Kyllä se niillä mutarenkailla on jyräämistä.

  16. #8686
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Riippuu renkaista. Rene hersen hurricane ridget kulkee pirullisen kovaa.

  17. #8687
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Mulla on ollut 40 mm Cinturato Gravel H:t nyt reilun tonnin alla. Jos ajan melko tasaista ja teknisesti triviaalia lenkkiä Helsingistä, niin keskinopeus PK-alueella on suuruusluokkaa 26 km/h. Eli kyllä se jotenkuten vauhdikasta pyöräilyä on.

    Edit: Eikö me juuri nyt todistella sitä, että "gravel-pyöräilyä" voi olla aika monenlaista?
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  18. #8688
    https://tunturi.fi/tuote/gravel/comp...el-pyora-2021/

    Onko tästä kellään kokemuksia? Vaihteistohan on ihan hyvä. Jostain muualtahan on tingitty, kun vertaa vastaavan osasarjan muihin pyöriin. Geometria taulukkoa en kyllä Tunturista löydä mistään.

  19. #8689
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Voiko Gravelia sanoa nopeimmaksi yleispyöräksi? Tässä tapauksessa käyttö on sekakäyttöä, ts. kaupunki/taajama/maaseutua, maantienlaitaa taikka kelviä ja ajoalustana pääosin asvaltti ja jonkin verran myös vaihtelevan kuntoinen (mutta pääasiassa hyväkuntoinen) hiekka/soratie.

    Aloin speksaamaan ensi kauden kalustoa. Ensin pitäisi vaan päättää GG vaiko rennompi maantiepyörä...

  20. #8690
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.249
    ^^Ei erityisesti pisteitä alumiinihaarukasta tuon hintaluokan pyörässä...

  21. #8691
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti baepis Katso viesti
    https://tunturi.fi/tuote/gravel/comp...el-pyora-2021/

    Onko tästä kellään kokemuksia? Vaihteistohan on ihan hyvä. Jostain muualtahan on tingitty, kun vertaa vastaavan osasarjan muihin pyöriin. Geometria taulukkoa en kyllä Tunturista löydä mistään.
    Pikalinkut, alumiinikeula, ei geometriaa saatavilla. On haluttu äkkiä tuoda gravelpyörä hyvään markkinarakoon. Ei jatkoon.

  22. #8692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Pikalinkut, alumiinikeula, ei geometriaa saatavilla. On haluttu äkkiä tuoda gravelpyörä hyvään markkinarakoon. Ei jatkoon.
    Nämä olikin hyviä pointteja. Täytyy unohtaa tämä pyörä.

  23. #8693
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    On maantiepyöriä maanteillä ajoon, gravel-pyöriä hiekka- ja metsäautoteillä ajelun. Siis maalaispyöriä.
    Milloin meille kaupunkilaisille saadaan kaupunkipyörä katuajoon?
    Vauhdikas ja ketterä, kevyt kun pitää liikennevaloista starttailla, renkaitten pitää kestää asflattikuopat ja kanttikivet...
    Tämä täyttää kriteerit. Hightech-voimansiirto edustaa gravel-evoluution huippua ja vaihteistossa on vähemmän hukkakitkaa kuin Ceramicspeed-douppauksissa. Kiihdytyksissä ei pala aikaa vaihteiden kanssa räpläämiseen. Kulkee täysii. On kevyt ja ketterä. Soveltuu myös maalaispyöräksi, mutapyöräksi, juurakkopyöräksi, mihinvaanpyöräksi. Todellinen graalin malja. Ja on ihan parasta pyöräilyä just nyt.

    Mun gravel on pahempaa gravelia kuin sun gravel. Ja mun pyörä on nopeempi pyörä kuin sun pyörä.

    Haters gonna hate.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #8694
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    I rest my case...
    Noinhan se on ja hipsterit ovat tuon älynneet jo aikaa sitten.
    Mikä parasta, kuvan mukainen laite on katu-uskottava, jolla voi ajaa sekä Vaasankadun baariin, että Kaivarin kermaprseterassille..

  25. #8695
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.249
    ^^Paljoa viitsi sanoa mutta aste evoluutiossa taaksepäin... Toisaaltaan tyylikäs ja simppeli.

  26. #8696
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    Njoo, ei tuo minulle sovi kuin huumorimielessä.
    Oikeasti edelleen lanseeraisiin uuden kategorian maantie-, gravel- ja maastopyörien oheen: katupyörä.
    On sille omat vaatimuksensa ja erityispiirteet, miniminä keveys ja vaihteet. Ei perinteinen hybridi vaan sporttinen sinkoiluväline. Olosuhteet...nupukivillä ei toki aja muulla kuin läskipyörällä.
    Pitänee avata oma topic.

  27. #8697
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sama juttu juurakot. Kivaa, mutta tangon yli lentäminen ei enää olekkaan.
    Oliko se 53-senttinen se sun runko ja eikö me oltukin suunnilleen samankokoisia? Katsoin, että siinä on puolitoista senttiä lyhyempi vaakamitta ja reachiä 25 mm vähemmän kuin mun Gravassa, mutta puoli astetta loivempi keula ja perus cyclocrossarikeulan rake eli 45 mm. RLT:n geot on muuten jänniä siinä mielessä, että 56-senttisistä ylöspäin on 5 mm vähemmän BB droppia. Koska niissä on myös jyrkemmät keulat, on niissä oikeastaan aikalailla jenkkityylin krossarigeot.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #8698
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.249
    ^Eiks mikä tahansa kevyt pyörä täytä nuo speksit paitsi läski...

  29. #8699
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Oliko se 53-senttinen se sun runko ja eikö me oltukin suunnilleen samankokoisia? Katsoin, että siinä on puolitoista senttiä lyhyempi vaakamitta ja reachiä 25 mm vähemmän kuin mun Gravassa, mutta puoli astetta loivempi keula ja perus cyclocrossarikeulan rake eli 45 mm. RLT:n geot on muuten jänniä siinä mielessä, että 56-senttisistä ylöspäin on 5 mm vähemmän BB droppia. Koska niissä on myös jyrkemmät keulat, on niissä oikeastaan aikalailla jenkkityylin krossarigeot.
    Oli joo. 178cm pituutta. 56-koossa kasvaa emäputki järkyttävän korkeaksi, eli 53 oli ainoa mahdollisuus tuosta. 130mm stemmi 10ast kulmalla ja Cane Creekin slamset ohjainlaakerilla nyt paikallaan.

    Tosiaan ero on iso aiempaan krossariin. Painopiste matalalla, eikä tuo ole yrittänyt heittää kertaakaan nenän kautta ympäri, vaikka aika jyrkkiä mäkiä tuli laskettua sipoonkorvessa.

    Eikun joo... Kerran murtui niska, mutta en muista tuosta tilanteesta mitään, eli sitä ei lasketa

  30. #8700
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Pitäis osua joskus samaan aikaan jonnekin, niin saisit testata, mitä pidempi reach tekee (...ja teräsrunko ).

    Sellainen huomio gravelgeoihin, että lyhytjalkaisemmalle kuskille on huomattavasti helpompi tehdä hyvä gravelpyörä kuin pitkäjalkaiselle. Vaimo on saman pituinen kuin minä, mutta hänellä on kymmenen senttiä enemmän jalkaa kuin minulla ja hänelle ei vaan yksinkertaisesti saa hyvää geometriaa millään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •