GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 53 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1561
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Sulla näyttää olevan alla uudemmat Eliminatorit joissa on T9 / T7 sekoitusta. Mulla oli ne vanhemmalla sekoituksella olevat. Vaihdoin misuka e-wildeihin. Onko sulla kokemusta sekä uudemmista että vanhemmista Eliminatoreista ja tarkemmin onko märkäpidossa tapahtunut mitään muutosta?
    Butcher 2.6 T9 ainakin näyttäs kuluvan silmissä, saa nähdä pärjääkö tolla yhden kesän.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti

    katselin Geometrygeeksistä mittoja ja kun nykyisen pyörän Reach on 510mm ja stemmi 60mm eli yhteensä 570mm ja tuntuu sopivalta niin uusista Tuerbo Levoista S6 olisi Reach 532 ja stemmi vakiona 50mm, eli 582mm yhteensä lienisi se vastaava. S5:ssä Reach olisi 502mm mikä vaatisi 70mm stemmiä mikä olisi vähän liikaa. Nykyisessä pyörässä oli 45mm stemmi eli 555mm yhteensä mikä oli liian vähän ja ohjaamo tuntui kivikossa ahtaalta.

    Miten olette tulleet toimee matalan keskiön kanssa? Nykyisessäni on 7mm pienempi keskiön droppi ja lyhyemmät joustot eli TL kulkisi ehkä 15mm alempana mutta toisaalta Turbo Levossa on lasten kammet (kuten ilmeisesti muissakin sähköpyörissä) mikä varmasti tasoittaa tilannetta.


    Itellä 2021 Turbo Levo ja 165mm kammet paukkui alussa jatkuvasti kiviin, nyt tilanne vähän rauhoittunu. Silti mietin josko Hopen 155milliset hommais.

  2. #1562
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    ^eikös siinä pysty säätämään perän korkeutta ja keulan kulmaa (ohjauslaakerin yläosaa vaihtamalla)? Muisaakseni jossain kerrottiin näin ainakin 2022 mallista.

    Onko muutes Turbo Levossa tilaa hitusen pidemmälle takaiskarille tai isommalle renkaalle?

  3. #1563
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^eikös siinä pysty säätämään perän korkeutta ja keulan kulmaa (ohjauslaakerin yläosaa vaihtamalla)? Muisaakseni jossain kerrottiin näin ainakin 2022 mallista.

    Onko muutes Turbo Levossa tilaa hitusen pidemmälle takaiskarille tai isommalle renkaalle?
    2021-mallissa on vain 2 asentoa takaiskarin kiinnityksessä. Hi-asennossa on ollu kokoajan.
    2022-mallissa taitaa tosiaan olla säätöjä enemmän.

  4. #1564
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Välillä saattaa kampi johonkin kolahtaa, mutta olen sen pistänyt aina omaan piikkiin. Kampi käy kyllä matalemmalla kuin luomussa, mutta toimeen on tultu jopa sillä matalemmalla perän asetuksella (MY-19). Korkeampaa en ole edes kokeillut. Helppohan tuo olisi testata.

  5. #1565
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Välillä saattaa kampi johonkin kolahtaa, mutta olen sen pistänyt aina omaan piikkiin. Kampi käy kyllä matalemmalla kuin luomussa, mutta toimeen on tultu jopa sillä matalemmalla perän asetuksella (MY-19). Korkeampaa en ole edes kokeillut. Helppohan tuo olisi testata.
    Ainahan se menee omaan piikkiin.

    Silti se 1cm antas aika paljon marginaalia pöllyyttää ilman kikkailuja kampien asennon kanssa.

  6. #1566
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ainahan se menee omaan piikkiin.

    Silti se 1cm antas aika paljon marginaalia pöllyyttää ilman kikkailuja kampien asennon kanssa.
    Niinpä. Sägi saattaa jo tilanteesta riippuen elää tuon verran, mutta sentti lisää on sentti lisää.

  7. #1567
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Välillä saattaa kampi johonkin kolahtaa, mutta olen sen pistänyt aina omaan piikkiin. Kampi käy kyllä matalemmalla kuin luomussa, mutta toimeen on tultu jopa sillä matalemmalla perän asetuksella (MY-19). Korkeampaa en ole edes kokeillut. Helppohan tuo olisi testata.
    Itse vaihdoin keulaan 150mm ilmaruodon tilalle 160mm viimekesänä. Tuolla taisi keula nousta hiukan. Eilen käänsin flipchipin Hi asentoon tarkoituksena juurikin saada vielä hiukan maavaraa lisää. Ainuttakaan kunnon lenkkiä en ole vielä kerinnyt tuolla setupilla ajamaan. Eilen tuli myös litkut renkaisiin. Saas nähdä jatkuuko tuuri samanlaisena kuin aikaisemmin sisurin kanssa. Ei ainuttakaan rengasrikkoa 1600 kilometriin.

  8. #1568
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    Mikä mahtaa olla keskiön korkeus normaali sägillä ja rengaspaineilla kun se perän säätö on HI-asennossa?
    Voisin verrata nykypyörään, ollaanko edes samalla hehtaarilla.

  9. #1569
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Ajettavuus muljahti ison napsun paremmaksi, Burgtecin 50mm riser stonga teki kyllä ihmeitä Levon omaan makuun aivan aavistuksen liian agressiiviselle ajoasennolle.

    Ny o hyvä.


  10. #1570
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Välillä saattaa kampi johonkin kolahtaa, mutta olen sen pistänyt aina omaan piikkiin. Kampi käy kyllä matalemmalla kuin luomussa, mutta toimeen on tultu jopa sillä matalemmalla perän asetuksella (MY-19). Korkeampaa en ole edes kokeillut. Helppohan tuo olisi testata.
    Jahas, korkeammassa asennossa tuo iskarin pituus on ollut koko ajan. Näin hyvä.

  11. #1571
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Korkeassa asennossa mullakin ollu ja tulee olemaan.

  12. #1572
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ajettavuus muljahti ison napsun paremmaksi, Burgtecin 50mm riser stonga teki kyllä ihmeitä Levon omaan makuun aivan aavistuksen liian agressiiviselle ajoasennolle.

    Ny o hyvä.
    Jotain tuollaista olen itsellenikin etsinyt. Nyt on Renthalin tanko 40 mm nousulla ja 7 asteen taivutus. Korkeutta lisää ja enemmän taaksetaivutusta tekisi hyvää.

    Mistä kaupasta löysit?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  13. #1573
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Jotain tuollaista olen itsellenikin etsinyt. Nyt on Renthalin tanko 40 mm nousulla ja 7 asteen taivutus. Korkeutta lisää ja enemmän taaksetaivutusta tekisi hyvää.

    Mistä kaupasta löysit?
    4130.fi sai noita erän, kannattaa kysellä nopsaan.

  14. #1574
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Kiitos.



    .
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  15. #1575
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Kauan tätä on odotettukin mutta nyt Blevoon on tullut tuki omille kartoille. Tuohon saa siis nyt käyttöön Trailmap 3d karttapohjan.




    Kartan serveri on https://tilestrata.trailmap.fi/d3-mtbmap-cache/3d/{z}/{x}/{y}@2x.webp

  16. #1576
    Itselläni 2020 vuosimallin turbo levo.
    Thulen pyöräkärry täytyis saada perään. Akseli on 12x148 ja ilmeisesti M12 x 1.0 kierteellä?

    Onko tämä thulen adapteri sopiva suoraan pyörään?
    https://varuste.net/p89310/thule-thr...xoCbocQAvD_BwE

    Kannattaako ostaa tuo vai onko esim robertson parempi?

  17. #1577
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Kauan tätä on odotettukin mutta nyt Blevoon on tullut tuki omille kartoille. Tuohon saa siis nyt käyttöön Trailmap 3d karttapohjan.



    Itse en uskaltais kyllä luuria tuossa pitää.

  18. #1578
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Joku pieni android luuri vois toimia, esim https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...OEji6JaNqcc2qb

    Tossa ei kyllä ant+ taida olla.

  19. #1579
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itse en uskaltais kyllä luuria tuossa pitää.
    Mulla oli alkuun tangossa galaxy s7. Siinä ongelmana oli akun kesto. Nyt malli on huawei p30 pro ja tuossa akku kestää heittämällä pidemmätkin lenkit. Plussaa myös suuremmasta näytön koosta.
    Paljon tuolla on tullut rymisteltyä mutta mitään vaurioita puhelimeen ei ole tullut. Kotelona on mallikohtainen kotelo joka on varsin tukeva.

  20. #1580
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Joku pieni android luuri vois toimia, esim https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...OEji6JaNqcc2qb

    Tossa ei kyllä ant+ taida olla.
    Mihinkäs tuota ant+ tarvitaan? Itsellä on puhelimen lisäksi vielä polar oh1 sykemittari jossa on sekä ant+ että bluetooth. Muistaakseni laitoin vielä ant+ pois päältä ettei se syö turhaan akkua. Hyvin tulee lenkeiltä myös sykkeet tallennettua.
    Sanan pieni jättäisin myös ehkä pois. Karttaa on mukavempi katsella suuremmasta näytöstä. Broidi osti tälläisen pelkästään tuohon navi käyttöön.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ght-Frost-OneP

  21. #1581
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Mihinkäs tuota ant+ tarvitaan? Itsellä on puhelimen lisäksi vielä polar oh1 sykemittari jossa on sekä ant+ että bluetooth. Muistaakseni laitoin vielä ant+ pois päältä ettei se syö turhaan akkua. Hyvin tulee lenkeiltä myös sykkeet tallennettua.
    Sanan pieni jättäisin myös ehkä pois. Karttaa on mukavempi katsella suuremmasta näytöstä. Broidi osti tälläisen pelkästään tuohon navi käyttöön.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ght-Frost-OneP
    Ant+:lla liitetyt anturit jne kulutta vähemmän virtaa kun bluetooth (marginaalisesti kai?). Yleisestikin kaikenmaalilman anturit on yleensä ant+, joskus jopa ilman bluetoothia.

  22. #1582
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kumpi vie vähemmän virtaa: kaksi bt laitetta vai yksi bt ja yksi ant samassa puhelimessa?

  23. #1583
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Kumpi vie vähemmän virtaa: kaksi bt laitetta vai yksi bt ja yksi ant samassa puhelimessa?
    Luulisin että ongelma virrankulutuksen suhteen on lähinnä niissä antureissa eikä puhelimessa missä akkua on tarjolla yllin kyllin.

  24. #1584
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Luulisin että ongelma virrankulutuksen suhteen on lähinnä niissä antureissa eikä puhelimessa missä akkua on tarjolla yllin kyllin.
    En ehkä ymmärtänyt sarkasmia. Mietin vaan, että jos puhelimessa pitää Blevon vuoksi olla BT päällä, niin samalla höyryllä siinä menee yksi Polarin OH1 sykemittarikin.

  25. #1585
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    En ehkä ymmärtänyt sarkasmia. Mietin vaan, että jos puhelimessa pitää Blevon vuoksi olla BT päällä, niin samalla höyryllä siinä menee yksi Polarin OH1 sykemittarikin.
    Juuri näin. Tarkoitin että tuo ant+ lienee kehitetty sen tarpeen pohjalta että joidenkin pienien anturien virrankulutus on haluttu minimoida. Myös BT on tullut jotain energiaa säästäviä juttuja mutta niistä en niin tarkasti tiedä. Saattaa olla että ero on hiukan tasoittunut mutta luulisin että navigointiin käytettävässä puhelimessa gepsi ja näyttö syö valtaosan energiasta. Tässäkin suhteessa puhelimet ovat kehittyneet huimasti ja tämä nykyinen kännyn jaksaa pyörittää täydellä akulla navigointia tuntikausia. Näyttö on ollut yhtäjaksoisesti yli 4h päällä mutta siitäkään huolimatta akun keston kanssa ei ole ollut ongelmia. Vanhalla puhelimella täydestä tyhjäksi oli 1.5 - 2h.

  26. #1586
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Millä iskareilla Levon omistajat on upgreidannu peräpäätä jos on kokenut tarpeelliseksi?
    Ei mulla juuri moitittavaa löydy FOX DPS:stä, mutta mitä erästä FB ulkomaista foorumia seurannut niin kovasti kehuvat parantuvan entisestään iskarin vaihdolla.

    Muoks:
    Tosin iskareiden hintoja kun katselee niin käy mielessä josko panostais sillä hinnalla vaihtamiseen GX AXS:n muodossa. SLX omaa paikoitellen pieniä epämääräisyyksiä vaihtamisessa.
    Jos ei sit korvake ole hiukan vinksallaan. Siihen tein kyllä jo työkalun, kun sais aikaiseksi tarkastaa tilanteen.

  27. #1587
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jos sulla ei ole selkeitä tarpeita ja ideoita, mitä osa-alueita jousi/iskaripaketissa on huonoa ja mitä pitää lähteä parantamaan, on upgreidaus aika hakuammutaa. Toki vaikea on tietää mitä parantaa, jos ei ole kokemusta paremmasta. Foorumeilla vielä harvoin kirjoittelevat ne, keillä upgreidaus on mennyt pieleen.

    Valmistaja ei suosittele kierrejousi-iskareita, mutta niitäkin näkee ulkomaisilla foorumeilla.

    En kyllä hirveesti laittas osasarjan piikkiin vaihtamisen epämääräisyyttä. Toki eroja voi olla. Mutta kun vaijerit ja säädöt on kunnossa, niin pitäisi pelata hienosti.

  28. #1588
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti

    En kyllä hirveesti laittas osasarjan piikkiin vaihtamisen epämääräisyyttä. Toki eroja voi olla. Mutta kun vaijerit ja säädöt on kunnossa, niin pitäisi pelata hienosti.
    Vaijerit(ajettu 800km) ja säädöt on kunnossa, välillä vaan on pientä epämääräisyyttä alaspäin tiputtaessa, hitautta. Ja kun sitä ei ilmene kokoajan.
    Sehän tässä kummaksuttaa.
    Toki ketju on jo saavuttanu 0,5mm venymän, voi olla osansa silläkin. Ajattelin kuitenkin 0,75mm asti ajaa.

    Pitää nyt tosiaan ottaa asiaksi ja tarkastaa se korvakkeen suoruus.

  29. #1589
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Tais löytyä syy ajoittain epämääräiseen toimintaan.
    Eikös moinen asennusvirhe mene takuuseen?
    Ja joo, en tee itse; irroitettava iskari ja vaijerinkuori on muutenkin helvetin tiukassa.
    En saanu liikkumaan yhtään.


  30. #1590
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Tais löytyä syy ajoittain epämääräiseen toimintaan.
    Eikös moinen asennusvirhe mene takuuseen?
    Ja joo, en tee itse; irroitettava iskari ja vaijerinkuori on muutenkin helvetin tiukassa.
    En saanu liikkumaan yhtään.

    Kyllä se kuori liikkuu. Jos ei mitenkään liiku, niin löysäät vähän moottoria, jos se puristaa vaijeria linkun kohdilta liikaa.
    Itse vaihdoin vaijerin kuorineen, kun piti hajonnut jarruletku vaihtaa.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •