HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 42 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 1492

Aihe: Canyon Spectral:ON

Se nyt on niille jotka ei omista ainuttakaan työkalua tai muuten haluaa vaan maksaa huolettomasta arjesta. Aika paljon sekin on pulttien ja pinnojen kireyksien tarkastamista, sekä ehkä voimansiirron putsaus ja voitelu. Jotkut ei edes voimansiirtoa itse halua voidella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Jotkut ei edes voimansiirtoa itse halua voidella.
    Yllättävän moni.. Semmonen kirskuminen kuuluu yllättävän monesta pyörästä ja ihan jopa lenkillä selkeästi olevien pyöristä

Auttakaas miestä mäessä. Huomattavia ongelmia takakiekon navan kanssa ja kiekko lähdessä toiselle kierrokselle Canyonille. Nyt uhkaa juhannussuunnitelmat tuon vuoksi mennä uusiksi, joten harkitsin toisen takakiekon hommaamista varalle. Olisikos tämä passeli?

https://www.bike24.com/p2294771.html

Vapari pitää varmaan olla tuo Shimano HG vaikka pakka onkin 12-speed? Nykyisessä kiekossa ei ole MicroSplineä vaikka 12-speed onkin ja hyvähän noiden olisi olla keskenään yhteensopivia.

Niin mikä voimansiirto nyt on pyörässä? Vaikea nyt sanoa, mikä on se oikea tietämättä tarkemmin, mikä 12s on käytössä. Onko myös toi jarrulevyn kiinnitys oikea? Linkatussa on 6-bolt.

Eikös se pidä olla SRAMin vapari, kun siellä todennäköisesti on SRAMin 12s pakka? Vai onko sulla jonkin sunracen tai muun pienemmään valmistajan 12s pakka HG vaparilla? Shimanolla ei pitäisi olla 12s pakkaa HG vaparille.

Mikä Canyonin kiekossa on vikana?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Eikös se pidä olla SRAMin vapari, kun siellä todennäköisesti on SRAMin 12s pakka? Vai onko sulla jonkin sunracen tai muun pienemmään valmistajan 12s pakka HG vaparilla? Shimanolla ei pitäisi olla 12s pakkaa HG vaparille.
    Sramin halvin 12s pakka on HG vapaarattaalla.
    https://larunpyora.com/tuote/sram-ca...e-12sp-11-50t/

Okei, no sitten tuo HG on ihan passeli, jos on SRAM SX tai NX pakka. Levyjarrukiinnitys vielä varmistat samaksi, ellet halua levyä ruveta samalla vaihtamaan.

Jees, kiitos vinkeistä. On tosiaan alkujana SRAM:n pakka mutta olen vaihtanut Sunracen tilalle. Sikäli menee siis 12s tuohon HG-vaparille. Toisekseen tuossa linkkaamassani on sekä Centerlock että 6-bolt, tulee adapteri mukana jälkimmäiseen. Originaali on Centerlockilla.

Ei Canyonin kiekossa sinänsä ole muuta vikaa kuin että navan ongelmien vuoksi lähtee toistamiseen takuuhuoltoon ja olisi mukava päästä pyörän kanssa joskus liikenteeseenkin. Toisaalta sama olla kaksi kiekkoa niin voi käyttää joko kahta takakumia tai pitää nastoja toisella kiekolla läpi vuoden.

Mikä se orkkis kiekko sitten on, minkä navassa on ongelmia? Ja toinen kiekkosetti on kyllä kätevä juuri jos haluaa esim nastarenkaita tai jotain muuta esim asftalttikumeja pitää toisilla kiekoilla. Toki vaihtoa ajatellen olisi hyvä olla pakka ja jarrulevytkin valmiina molemmissa kiekoissa.

Osaako joku sanoa mitkä kammet on Spectral:On Al 8 2020 pyörässä, eli tuota vanhempaa mallia ulkoisella akulla? Onko noilla Shimanon solid ja hollow kammilla ylipäätänsä suurempaa eroa?

Mikä se orkkis kiekko sitten on, minkä navassa on ongelmia? Ja toinen kiekkosetti on kyllä kätevä juuri jos haluaa esim nastarenkaita tai jotain muuta esim asftalttikumeja pitää toisilla kiekoilla. Toki vaihtoa ajatellen olisi hyvä olla pakka ja jarrulevytkin valmiina molemmissa kiekoissa.
    Alexrims EM35 Shimanon navalla. Jostakin syystä napa oli syöpynyt jo takuuaikana vaikka oli asianmukaisesti huollettu. Canyonilla vaihdettiin takuuna sisukset, mutta jäi edelleen häikkää, joten joutuu käyttämään uudella kierroksella. Väistämättä menee aina liki pari viikkoa tuollaisella rundilla, joten parempi olla toinen kiekko, kun vaikka nastan saa silloin pidettyä valmiiksi vanteella.

Jännä juttu, oon ollul siinä käsityksessä että shimanon navat on aika kestäviä. Niissäkin varmaan eroja.

En nyt tästä ketjusta nopeasti löytänyt, että onko joku sovittanut uuden Spectral ON:in taakse 29- kiekkoa eli sopiiko ja minkä kokoisella kumilla?

Mallailin tuossa vähän ni tuntuu että ei oikee mitää saumaa. Ei oo 29 takakiekkoa millä testata. Tässä kuvat kun laitoin toisen 29 etukiekon akselin kohalleen. Tossa nyt recon 2.6 ja ottaa kiinni chainstay:t yhdistävään siltaan.

Onko tavallista: käytin pyörää vuosihuollossa (2019 Spectral: ON) ja huollosta suositettiin vaihtamaan linkuston laakerit. Canyonilta kyselin laakerien perään (huollon mukaan täytyypi ostaa kyseisen putiikin laakerit vaikka Canyonilla oltiin sitä mieltä, etteivät ole mitenkään spesifejä) ja ihmettelivät, että olisivat jo vaihtokunnossa. Mulla ei ole aiemmin täpäriä ollut, joten kyselen, että onko tavallista? Siitä olen lukenut, että puslat saattavat mennä vaihtokuntoon, mutta huoltoliikkeen mukaan siitä ei ollut kyse.

Onko jousituksen toiminnassa sitten jotain poikkeavaa? Sivuttaista klappia? Ääniä? Yleistä löysyyttä johonkin suuntaan? Tyypillisesti linkuston laakerit ostetaan valmistajalta, koska siellä on se tieto, mitkä ovat varmasti oikeat. Ei se toki pakollista ole, jos itse saa tiedon jo valmiiksi jostain. Canyonilla on pyöristään räjäytyskuvat verkkosivuilla, mistä näkee osanumerot ja myös jotain mittoja laakereista ja puslista. Onko oltu yhteydessä Canyonin huoltoon täällä suomessa (Hotelli Haagan pyörävuokraamo)?

Voi olla kyllä, että kahden vuoden jälkeen täpärin linkuston puslat ja laakerit ovat vaihtokunnossa. Riippuu paljon ajomäärästä, ajomaastosta, ajo-olosuhteista, likaisuudesta jne kuinka nopeasti nuo kuluvat. Joissain pyörissä mennään 5 vuotta, toisissa 1 vuosi, jne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti larppa9 Katso viesti
    Onko tavallista: käytin pyörää vuosihuollossa (2019 Spectral: ON) ja huollosta suositettiin vaihtamaan linkuston laakerit. Canyonilta kyselin laakerien perään (huollon mukaan täytyypi ostaa kyseisen putiikin laakerit vaikka Canyonilla oltiin sitä mieltä, etteivät ole mitenkään spesifejä) ja ihmettelivät, että olisivat jo vaihtokunnossa. Mulla ei ole aiemmin täpäriä ollut, joten kyselen, että onko tavallista? Siitä olen lukenut, että puslat saattavat mennä vaihtokuntoon, mutta huoltoliikkeen mukaan siitä ei ollut kyse.
    Tuossa alurunkoisessa on niin surkeasti tehdyt laakeripesät että ei ihme jos ovat laakerit huonona. Laakerit ovat standardi kamaa, ainakin kaikki muut paitsi ne takimmaisen nivelen, sitä en muista. Tästäkin ketjusta löytyy juttua tuon laakereista.

2020 mallinen Spectal On kyllä menee aivan mahtavasti. Iskaripaineet oli suositusten mukaisesti tai hieman pehmyehköt eli koko joustomatkat käytössä. Ajeltiin Rukalla latupohjia n. 250 km verran kolmena päivänä, pääosin ECO:lla. Kouervaaran lenkki oli hieno, samoin Noivioharjut, FIS 10 km latu ja uudet DH reitit. Kaikenlaista hyppyriä, kiveä ja juurakkoa riitti. Toisella meistö oli jäykkäperäinen Grand Canyon ON ja sillä ei kyllä pysy lainkaan täysjouston perässä.

Katselen että josko Torgue On tulisi vielä joskus tarjolle Canyonin sivuille. Sellainen 18 cm joustolla oleva voisi olla vielä mahtavampi peli.

Itsellä on myös kesän 2019 spectral jossa mittarissa 1900 km, ja juuri laakeriremontti tekeillä. Kaikki muut paitsi aivan takimmaiset laakerit menee vaihtoon. Jotain mätää siinä on, kun kaikki laakerit ovat joko täysin, tai ainakin melkein jumissa. Vielä erikoisempaa on se, että kun ne sai naputeltua irti rungosta, niiden pyörimiskyky kuin ihmeen kautta palautui. Myönnetään nyt oma laiskuus kanssa, että olisi pitänyt availla ja tarkastaa rasvaukset jo vähän aiemmin, kun tiesi ettei niiden suojaus ole paras mahdollinen. Mutta nytkin vain yksi kuudesta laakerista suht rouheassa kunnossa, kaksi vähän nihkeitä, ja kolme pyörii edelleen kuin uudet, kunhan ne on irti rungosta. Vahva epäily että itse laakeripesät on liian tiukat ja/tai soikeat, ja puristavat laakerit jumiin. Niin ja muuten toinen etukolmion pesistä oli jäänyt suojaamatta ennen maalausta ja siinä oli sekä pohja että pintamaalit päällä. Että näillä näytöillä olen valmis allekirjoittamaan väitteen surkeista laakeripesistä. Pitää vielä koittaa lainata joku tarkempi mittalaite samalla kun odottelen uusia osia, niin voisi mitata onko luulot oikeat.

Itse tilasin uudet laakerit muualta ja valitsin Enduro Bearings nimisen firman tuotteet, mitä mainostettiin erityisesti fillarien linkkuihin sopiviksi. Ainakin kaikki rungon keskivaiheilla olevat laakerit ovat standardikokoa:
    4 x 6801 VRS (12x21x5mm)
    2 x 6901 VRS (12x24x6mm)
    Niissä takapään 4 laakerissa on vähän erikoisempi leveä sisäkehä, itse en niitä alkanut vaihtamaan.

Harkinnassa vakavasti Spectral ON CF6 fillari ekaksi täysjoustosähköksi, mutta tuo integroitu akku ja aspan vastaus akun latauksesta irrallaan hieman mietityttää. Eli onko porukka lataillut akkua irrallaan ja jos on niin onko kaikki toiminut kuten pitää? Kysyn tätä siksi, koska aspan mukaan voi ladata mutta ei suositella, jotta "kaikki menee niin kuin kuuluukin"? Nykyisin käytössä KTM fätti ja siinä ei ole integroitua akkua mikä on kyllä helppouden takia aika mahtava juttu.

Lisäksi kyssäriä minkä kokoiset ajajat ovat valinneet L koon? Canyonin arvion mukaan M kokoa, mutta tuntuu jotenkin pieneltä...

Kiitos!

Lataukseen irrallaan en osaa vastat. Ite oon ladannu akkurungossa kun on säilytystilojen puolesta mahdollista. En oikein tiiä mikä siinä voisi mennä pieleen jos lataisi irrallaan. Oon mieltänyt, että integroituakku tarkoittaa ihan vain runkoon ”piilotettua” akkua eikä sen kummallisempaa funktioo.

Adapterin siihen tarvii ostaa, että erikseen lataus onnistuu.

Ukolla mittaa 180 ja ajan itse tämän vuoden CF7lla M kokoisena. Takana 700km polkua ja oon ollut tosi tyytyväinen. Pitäis käydä testaamassa jossain L kokoa niin osaisi verrata kumpiko menisi paremmin. Pieneksi en ole mieltänyt tuotakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ncha Katso viesti
    Lisäksi kyssäriä minkä kokoiset ajajat ovat valinneet L koon? Canyonin arvion mukaan M kokoa, mutta tuntuu jotenkin pieneltä...

Kiitos!
    186 on pituutta ja L on juuri oikean kokoinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kellonseisauttaja Katso viesti

Adapterin siihen tarvii ostaa, että erikseen lataus onnistuu.
    Eilen uuden cf7.n laatikosta purkaneena voin todeta että se adapteri samassa pussissa missä laturikin.

Itse en ainakaan ajatellut toista kertaa irroittaa akkua latauksen takia (ensiasennusohjeen mukaisesti ekan lautauksen tein niin).

M kokoinen rantautui tänne. Voi olla että se L olisi ollut varmempi valinta 180 senttiselle mut kaipa tuokin tuossa menöö.
    Aika höyhenen kevyt ja ketterän tuntuinen peli verrattuna toiseen pyörääni eli helkama fe11 läskiin.

Pulinat sikseen ja aamulenkille

Minulla ei ainakaan CF7:en mukana tullut adapteria. Mitä akun lataukseen tulee, niin sen irroittaminen kestää muutaman sekunnin eikä siihe mielestäni liity mitään muuta riskejä kuin sen pudottaminen tai muutoin huonosti kohtelu kun se on irrallaan. Akun irroittaminen voi olla niille välttämätöntä joilla pyörän säilytyspaikassa ei ole pistorasiaa/valvontaa tarjolla.

185/89 mitoissa ajelen L kokosena.

Sama täällä. Ei tullut adapteria mukana ainakaan keväällä tosi hieno juttu jos nykyään tulee. Onhan tuon pyörän hintakin noussut siitä kuin itse tilasi niin hyvä että tulee jotain vastinetta rahalle

Nyt kun syksy tulee, niin onko joku hankkinut Spectraliin lamppuja? Kannattaako ottaa versio, jossa latauksen saa suoraan tuosta usb-liittimestä vai joku muu?

Itselläni on tuo:

https://ride.lezyne.com/products/1-led-emacr-v104s

Kytkentä suoraan moottorin liittimiin ja sen saa valikoista päälle ja pois.
    Saattaa hieman häikäistä vastaantulijoita, koska siinä ei ole StVZO-sertifikaattia. Itselläni on se suunnattuna hieman alaspäin, niin ei ole ongelma.

Itellä sama tuikku. Märät syysillat sitten näyttää, kuinka hyvä on. Sähköpyörän tapauksessa ehdottomasti sellainen, joka johdotettu suoraan moottorin valoterminaaleihin.

Itellä sama tuikku. Märät syysillat sitten näyttää, kuinka hyvä on. Sähköpyörän tapauksessa ehdottomasti sellainen, joka johdotettu suoraan moottorin valoterminaaleihin.
    Tähän malliin itsekin törmäsin ja vaikuttaisi asialliselta. Ilmeisesti on siis vedettävä suoraan moottorilta johdotukset, eikä siitä USB-ulostulosta? Itselläni ei sille ole toistaiseksi käyttötarvetta ilmennyt.

Juuri näin, eli se laitetaan moottorin valolähdön terminaaleihin. Samoissa terminaaleissa on myös tuo USB kikkare kiinni.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 15.45
  2. Canyon Spectral al vs. cf
    By titu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 28.02.2018, 13.40
  3. Canyon Grand Canyon AL 3.9 vs 5.9 erot? +Ehdotuksia 750€
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 07.06.2016, 17.36
  4. Canyon.com