HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 45 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 3279

Aihe: Lahden Kuvarastit

Annetaan pieni vinkki.
    Junanradan kiskot kuvanottopaikan lähettyvillä.

Onko liian hankala ja tarvitsee lisävinkkejä?

Mulla on suunnilleen kai tiedossa, ehkä saatan illemmalla ehtiä tsekkaamaan tai sitten en.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Mulla on suunnilleen kai tiedossa, ehkä saatan illemmalla ehtiä tsekkaamaan tai sitten en.
    Odottelen sitten vielä "illemmalle" uuden vihjeen kanssa ja katsotaan ehditkö vaiko et...
    Eli tuossa klo 21 aikaan seuraavaa vihjettä (huomiselle aamulle, taikka vielä iltahakuun) jos ei sitä ennen ole kukaan hakenut.

Joo en ehdi tänään, pistä vaan lisävihjettä peliin.

Eli jo annettu vihje nro:1 oli "Junanradan kiskot kuvanottopaikan lähettyvillä" (alle 10m. kuvanottopaikan takana/sivulla).
    Vihje 2: Kuva otettu edellisen rastin (eli tuo sulkupuomi+muuntamo) hakumatkalla (lyhin Google maps:n ehdottama reitti polkupyörälle). Lähtöpiste keskustan tienoilla. Kuvan otto vaati muutamansadan metrin edestakaisen "lisälenkin" tuolta hakureitiltä.
    (eli yhdistä vihjeet 1+2 niin pitäisi löytyä...)

Lahden Kuvarastit

Oletan että kohteena ei ollut tuo puu vaan taustalla ollut Myllypohjan koulu.

Uutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Juu, puu peitti vaan tekstin koulun kyljessä
    Huh hyvä, ei tarvitse lähteä uutta kuvaa ottamaan. Hyvin osui kyllä kohdalleen tuo puu kun piti hetken aikaa pohtia mikä paikka tuo oli, vaikka taisin pari viikkoa sitten tuosta ohi ajaessa miettiä tuota paikkaa uudeksi rastiksi

Huh hyvä, ei tarvitse lähteä uutta kuvaa ottamaan. Hyvin osui kyllä kohdalleen tuo puu kun piti hetken aikaa pohtia mikä paikka tuo oli, vaikka taisin pari viikkoa sitten tuosta ohi ajaessa miettiä tuota paikkaa uudeksi rastiksi
    Minäkin ajoin myös tuosta ohi kun kävin Sunnuntaina sen Koiskalan rastin hakemassa, niin samalla huomasin tuon koulun ja kävin myös pihassa kääntymässä ja mietin että voisi olla sopiva rastikohde... Heti melkovarmasti tunnistin kun Tommi laittoi kuvan, niin kävin vain kartasta varmistamassa olinko oikeassa.
    Mutta kun koko päivä (vieläkin) toimistolla niin ei ehtinyt hakemaan (Vihtis taisikin ajaa tänäin tuossa Askonkadulla kun olin takaisin toimistolle menossa tarpeiston ostosta autolla, ja oli tuonne juuri suuntaamaassa, vai katsoinko väärin henkilön??)
    Mutta haen kyllä tuossa parin-kolmen tunnin päästä tuon uusimman jos kukaan ei ole sitä ennen ehtinyt...

Juu Askonkadun kautta tuonne ajelin.

Padel kenttiä Launeen perhepuistossa, minigolf ratojen vieressä.
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...=1&title=Padel

Ja uusi:
    Senverran heti vinkkiä / perusteluita rastille, että sijaitsee hiekkatien päässä jossa välillä on autopuomi (ensimmäisen kerran minun ajojen aikana oli nyt kiinni, mutta ei lukossa) jonka ohi on polku ja ei mitään kietomerkkejä joiden mukaan pyörällä ei saisi paikalle ajaa, samoin paikalle tulee usampi leveä maastopolku metsää pitkin.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Santtu75 muokkasi tätä : 04.06.2021 at 01.19

Lahden Kuvarastit

Tasangontiellä Nikkilän vesitorni

Uutena enteitä

Aluerakenteet, Kivipiha
    Metsä-Pietilänkatu 16
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...title=Kivipiha

Uusi.
    Kohteeseen päästäkseen tulee toisesta suunnasta muutamasata metriä ”gravelia” ja toisesta suunnasta tulee gravelin ja helpon maastoajon sekoitusta (ihan vain vinkkinä pyörävalintaan millä hakee).

Santtu75 muokkasi tätä : 04.06.2021 at 01.20

Rastihan oli helppo, mutta jos ei tiennyt tarkkaa paikkaa, tuli ehkä rämmittyä tuota aidan viertä puoli kilometriä. Ei puhettakaan ajosta, hyvä kun fillaria pysty puiden välistä repimään...huh huh.

Sori...
    Koitin valita mahdollisimman tunnistettavan kohdan (kuvassa ainoa talo joka näkyy kunnolla moottoritien toiselle puolen) ja tuo kuvauskohta oli ehkä jonkun10-15m. päässä tuosta ainoasta ”laillisesta” väylästä mitä tuonne pääsee (siis jos ei metsän kautta tule), eli tuosta sorapintaisesta metsäautotie tyyppisestä väylästä joka kartoissakin näkyy.
    Eli mietinnässä oli kyllä miten sen olisi löytänyt/päässyt ilman ”maastoajoa”.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Ei ollut valitus rastista, lähinnä omaa tyhmyyttä kirosin. Menin ekana sinne "ei hiekkakuopalle" ulkoilutietä ja ihmettelin että mitähän polkua tohon tien viereen on menty, siinä oli joku valojenkorjausauto, niin painoin vaan metsään. Totesin paikan vääräksi ja arvioin suunnan missä oikea paikka on, tyhmänä jätkänä päätin seurata sitä hirviaitaa... karmea virheliike ja piti vielä tulla pois pöpeliköstä koska olin tämän nelostien alituksen väärällä puolella.

Tarinan opetus: meinasin itse laittaa "maastorastin" jonne pääsee tietä ja ihan ehkä pari sataa metriä hyvää polkua, mutta totesin että joku heittää tommi2:t ja puskee maantiepyörän kanssa metsän läpi ja jätin väliin
    Ja minä kun koitin vielä rastikuvaan laittaa vihjettä/opastusta että soraa pitkin pääsee rastille (viereen)

Mutta tosiaan, nuo ”maastorastit” saattavat joskus olla haastavia, itse kyllä pidän niistä. Mutta koitan kyllä laittaa paikkaan minne suht ”keskimääräisellä” kalustolla olisi päästävissä.

Mulle sopii kyllä maastorastitkin. Voisihan niille tehdä vaikka oman ketjunkin, mutta olisiko sitten liian sekavaa?

Mulle sopii kyllä maastorastitkin. Voisihan niille tehdä vaikka oman ketjunkin, mutta olisiko sitten liian sekavaa?
    Minulle käy kyllä astetta maastomaisemmatkin rastit, mutta yhdessä ketjussa haluaisin pysyä, joten hyvin iso yhteisymmärrys asiaan olisi hyvä löytää, ja HMK koko ketjun aloittajana voi hyvin painavan sanansa asiaan sanoa.
    Mutta jos tuota linjanvetoa yhteisymmärryksessä muutetaan, niin joku pieni linjaus asiaan voisi silti olla hyvä tehdä?

Eli lähtökohtaisesti pitäisi ajamalla keskiverto(maastokuskin) kuitenkin päästä paikalle, eli ei taluttamalla?? (Tai siis rastin lähettyville)

Ja en tiedä menisikö liian hankalaksi jos selkeään maastorastiin ei saisi uudeksi hakea selkeää maastorastia, eli silloin vähintään joka toinen rasti olisi haettavissa myös ilman maastokelpoista kalustoa

Täältä vihreää valoa ainakin maastorasteille

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Parempi mielestäni pysyä yhdessä ketjussa. Ei täällä kuitenkaan niin suurta joukkoa osallistujia ole, niin turhaan jakaa osiin. Aloituksessa oli aikoinaan ajatuksena, että ei rajoita mahdollisia osallistujia pois, niin että painotus menee aivan maastokalustoa vaativiin paikkoihin. Ehkä sitä on täällä tulkittu turhankin tiukasti. Itsekin aiemmin ennen maasturin hankkimista rymistelin 23mm renkailla kaikenlaisia kivikkoisia metsäteitä ja muita melko älyttömiä paikkoja. Rastikuvissa esiintyvällä teräsrunkoisella cyclocrossilla on paineltu kinttupolkujakin. Eli voi olla maastorastejakin välissä. Olen asiaa jo tuolla ensimmäisellä sivulla tarkentanutkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Ja sääntöön vielä täsmennyksenä, että tarkoitus ei ole rajata maastopyörällä liikkuvia pois, vaan juurikin se, että kalustovaatimus ei vähentäisi osallistujia. Kaikki rastit voi hakea myös maastopyörillä, ja rastin voi viedä poluillekin, kuten aloitusviestissa sanotaan. Mummiksella pääsee aikamoista polkua, kunhan pahimmat kivikot, juurakot ja suot väistellään. Ja avausviestin "pääsääntöisesti" tarkoittaa, että ei joku maastompi rastikaan välissä hommaa kaada, kun sen sieltä joku sitten tuo takaisin asutulle seudulle.
    -

Aloitusviesti on tullut luettua useaan otteeseen, mutta siihen aloittajan tekemää täsmennystä ei...
    Tämähän täsmensi tuota rastien ”luvallisia” paikkoja aika hyvin jo vuosia sitten.
    Kaikkien omalla vastuulla sitten että paikat pysyvät monipuolisina mutta senverran hyvää vauhtia meillä rastit vaihtuvat että tuskin pitkään aina kestää ennen kuin rasti vaihtuu taas ”mieleisen”.
    Itse saatan mainita jatkossa rastista mikäli kyseessä mielestäni hyvin selkeästi ”maastorasti”, jolloin jokainen voi miettiä millä kalustolla lähtee (jos vaihtoehtoja) vai jättääkö välistä.

Täältäkin vielä myöntävä ääni monipuolisille rastipaikoille. Virkistävää, kun tulee vaihtelua.

Vanha oli Renkomäen koulun viereisen rakennustyömaan aita. https://kartta.lahti.fi/ims/?mid=5sc49

Uutena joulukuusi ja ankkalampi.
    Debaal muokkasi tätä : 05.06.2021 at 10.31 Syy: karttalinkki

Eiköhän ton joku vielä viikonlopun aikana löydä. Itsekin yritän tänään päästä etsimään, varmaa tietoa tästä ei kuitenkaan ole mutta pari mahdollista paikkaa olisi tarkistettavaksi.

Nyt ois ainakin mulla paikka 99% todennäköisyydellä selvä kun asiaa hieman tutki. Ennen puolta päivää ehdin tämän tsekkaamaan ellei muut ehdi ensin.

Nyt ois ainakin mulla paikka 99% todennäköisyydellä selvä kun asiaa hieman tutki. Ennen puolta päivää ehdin tämän tsekkaamaan ellei muut ehdi ensin.
    Itse kävin tapani mukaan tuota jo illalla hakemassa, oli vahva veikkaus sijainnista mutta vesiperä oli (tosin pari uutta mahdollista rastiklhdetta kyllä löytyi...) ja sitten iski ”ihmetys”, eli tuota uutta rastia odotellessa...

Lahden Kuvarastit

Gritree löytyi Luhdan pääkonttorin vierestä tästä. Sijainti selvisi kun tunnistin tuon laitteen olevan saman näköinen kuin Gritbird jollainen on rastina joskus ollut ja valmistajan sivulta löytyi video jossa tämän vehkeen paikka näkyi selkeämmin: https://www.gritbird.com/gritree

Uutta helppoa

Vanha K-market Hyppyrin vieressä Vahva-Jussin lenkillä. https://kartta.lahti.fi/ims/?mid=5sbf3

Uusi
    Debaal muokkasi tätä : 05.06.2021 at 14.31

Lahden Kuvarastit

Vanha oli Mäntsäläntie/Koukkukatu kulmassa tässä.

Uusi on sitten kauempana. Ei tarvitse maasturia. Maantiepyörällä en ehkä tänne kuitenkaan lähtisi.

Pikarasti Lauantai menossa. Kaikki kolme viimeisintä käytynä, kaikissa myöhässä

Vihdoin ekana...

Ja tuossa kohtaa:
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...C3%A4hk%C3%B6t

Ja uusi:
    Pyörä vaihtui välillä, kun vein toiseen varastoon ja hain toisen huollosta.
    Pari rastia sitten yhtä-aikaa Vihtiksen kanssa tällä pyörällä... (eli ei vanha kuva)

Santtu75 muokkasi tätä : 05.06.2021 at 17.05

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •