ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 52 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Rovalin kiekot on juustoa. Ja ihmettelin alunperinkin 2.3 renkaan valintaa taakse.

Vielä en inserttiin lähde, tilauksessa Eliminator 2.6 Gravity, jos siitä ois apua.

Itselläni on insertin kanssa kestänyt Rovalin kehät hyvin rytkytystä. Takanapa tosin kerran mennyt. Insertin kanssa on päässyt ajelemaan tyhjälläkin kumilla kotiin, kun litkut eivät kumia paikanneet. Ensin epäilin minäkin insertin toimivuutta, mutta enää en osaa olla ilman oli alla sitten emtb tai luomu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kaiken saa rikki. Kuitu Rovalit on pysyneet vielä ainakin läjässä. Paljonko oli paineita, kun pamahti?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Kaiken saa rikki. Kuitu Rovalit on pysyneet vielä ainakin läjässä. Paljonko oli paineita, kun pamahti?
    1,8 luokkaa oli paineet.
    Toki melkoisia kivipuutarhoja laskettelin. Eikä edes tuttuja.
    Mutta kun innostuu ja kulkee niin minkäs teet.
    Mutta josko tymäkämpi rengas auttaa asiaa, katsotaan.
    Ja tietty niitä ajolinjoja vois opetella kans hahmottamaan paremmin..

Niin saa. Tänään töistä tullessa ajoin johonkin pirun routakuoppaan tms. Ajatus oli harhateillä eikä siellä tienpinnassa. Vauhtia nelisenkymppiä ja tärskähti sen verran pahasti että kuitukiekko menee seurantaan.

Kyllähän toi oma vanteen paskominen on ihan omaa syytä.
    Urku auki katsomatta yhtään linjoja.

Mut pannaan se alkuinnostuksen piikkiin.
    Pyörä vaan on niin huikee!

Itse löin uutuuttaan eturenkaan neljästä kohtaa puhki. Tupla snakebite. Kivi oli yllätys, mutta kumissa epähuomiossa liian vähän painetta ja keulakin pohjasi epäonneksi. Oli säätö kesken. Pamaus oli todella kalliin kuuloinen, mutta kuitukehä ja kivi jäi eloon. Vain kumi oli kaputt.

Kukaan asentanu Levoon Lupine SL SF:ää? Mulla oli toi Boschissa ja nyt Brosen kaapelilla kytkettynä TCU antaa (välillä) jonkin virhekoodin+päivänajovalo tuntus olevan aivan liian kirkas.
    Sama valoyksikköhän toi kaiketi on, piuha vaan eri?

Muoks:
    "Yes, we need to exchange the electronic board. There's a different one for Brose.
    For that you need to send the light to us."

^ On se pari talvea ollut käytössä.

Kukaan asentanu Levoon Lupine SL SF:ää? Mulla oli toi Boschissa ja nyt Brosen kaapelilla kytkettynä TCU antaa (välillä) jonkin virhekoodin+päivänajovalo tuntus olevan aivan liian kirkas.
    Sama valoyksikköhän toi kaiketi on, piuha vaan eri?

Muoks:
    "Yes, we need to exchange the electronic board. There's a different one for Brose.
    For that you need to send the light to us."
    Katos perhana, määkin luulin et noissa ois vaan piuha eri.. Erittäin harvoin mulla tullu tuota vikakoodia vaikka tilasin kyllä broseen tarkotetun SL X:N.. Oiskohan tullu mulle väärä lyhty..

Käykääs kommentoimassa tai tykkäämässä jotta saataisiin blevoon myös tuki trailmapille.
    https://www.emtbforums.com/community...44#post-301401

Toi Foxin pumpun sininen vipu, voiks ton vaan nypätä helkkariin?
    Mulla aina auki asennossa tietty, tai siis pitäis olla mutta aina välillä ton jokin tökkää keskiasentoon. Helpointa poistaa koko vipu?

Toi Foxin pumpun sininen vipu, voiks ton vaan nypätä helkkariin?
    Mulla aina auki asennossa tietty, tai siis pitäis olla mutta aina välillä ton jokin tökkää keskiasentoon. Helpointa poistaa koko vipu?
    Mustalla sähkärinteipillä teippaa jumiin ellei halua koko vipua poistaa? Kaverilla giantissa liikkuu tuo vipu myös lahkeen tms osuessa siihen.

Kokeilin tänään vaihtaa kiihdytysasetusta nollasta kahdeksaankymppiin. Olihan pyörä ärhäkämmän oloinen, mutta en kyllä osannut hitaassa paikassa ajaa, kun pyörä ampui miten sattuu. Pitää kokeilla vaikka 20% seuraavaksi.

^Mulla on nyt 60% ja tykkään "pyörän olemuksesta".

Viittiskö joku linkata 2021 Turbo Levoon käypäisen vaihtajankorvakkeen? Paikallinen ei saa toimitettua, pitäis varalle saada ennenkuin käy vahinko.

Viittiskö joku linkata 2021 Turbo Levoon käypäisen vaihtajankorvakkeen? Paikallinen ei saa toimitettua, pitäis varalle saada ennenkuin käy vahinko.
    Vraosanro googlettelulle taitaa olla S172600001 ja tuo taitaa olla jokapaikasta loppu.
    Tilasin itselle moisen viime kesänä. Noin puolenvuoden päästä osa olisi ollut noudettavissa. Olin kerennyt hommaamaan tuon jo siinä vaiheessa muualta.
    Itse oikaisin oman korvakkeen. Ennen sen pahempaa taipumista vaihtaja menee kyllä usein totaalisen solmuun. Tuo on melko järeää tekoa.

Satuin tuossa kolauttamaan kivikossa akun alamuovin rikki. Kävin ostamassa uuden muovin ja samalla sitten ostin Åtec suojamuovin tuonne akun eteen. Kuulin että spessulta on tullut suositus porata vedenpoistoreijät tuonne akun pohjamuoviin. Tuosta näkyy reikien sijainti. Alkuun hiukan pienemmällä terällä ja sitten 5mm terällä perään. Tuo ei välttämättä ole huono muidenkaan tehdä....

Saattaa olla että tuokin hiukan suojaa kurapsklta.

Itse olen pitänyt kirkasta teippiä rungon ja akkumuovin yläreunassa, ettei hiekkavesi mene väliin ja hiero runkoa. Yhden muovin olen myös rikkonut kiveen.

Gen 1 levoon tuli valmistajalta takaisinkutsukampanja. Akku imee padista vedet sisään. Riskinä palovaara. Korjauksena padin liimaus. Nyt se on vain painamalla paikallaan.
    https://www.specialized.com/us/en/safety-notices

Onko kukaan vaihtanut Levoon kierrejousia? Foxin keulaanhan saa muutossarjaa, mutta suositeltavia iskareita taakse?
    Toki jos olen mitään ymmärtänyt oikein niin kierrejousihan on lineaarinen? Mites sen progression kanssa sitten?
    Paukkuu pohjaan vähän väliä?
    Keula ehkä kiinnostais enemmän muuntaa, pienenis huoltotarve.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Satuin tuossa kolauttamaan kivikossa akun alamuovin rikki. Kävin ostamassa uuden muovin ja samalla sitten ostin Åtec suojamuovin tuonne akun eteen. Kuulin että spessulta on tullut suositus porata vedenpoistoreijät tuonne akun pohjamuoviin. Tuosta näkyy reikien sijainti. Alkuun hiukan pienemmällä terällä ja sitten 5mm terällä perään. Tuo ei välttämättä ole huono muidenkaan tehdä....

Saattaa olla että tuokin hiukan suojaa kurapsklta.
    Aika lailla kerää mönjää toi Åtec myös.
    Oli naarmujakin jo senverran että saattaa olla jo hintansa hankkinu.

Onko kukaan vaihtanut Levoon kierrejousia? Foxin keulaanhan saa muutossarjaa, mutta suositeltavia iskareita taakse?
    Toki jos olen mitään ymmärtänyt oikein niin kierrejousihan on lineaarinen? Mites sen progression kanssa sitten?
    Paukkuu pohjaan vähän väliä?
    Keula ehkä kiinnostais enemmän muuntaa, pienenis huoltotarve.
    Miten se huollon tarve pienenee jousikeulalla? Voitelu, puhtaus ja stefojen kunto ovat ne tärkeimmät asiat keulassa. Takaiskarissa sen huoltovapauden jotenkin ymmärrän, mutta eipä tuo ilmakannun tai keulan huolto vaikeaa ole. Keulan olen avannut noin 70 h välein ja takaiskarin kerran vuoteen. Iskaripatruunan huollan vain, jos niissä on jotain vikaa. Eli hieman tulee oikaistua. Typpitäyttöä en omista. Ilmalla olen tehnyt.

Emtb- foorumilla on useita juttuja keula ja takaiskarivaihdoista. Kannattaa lukaista.

---kuva---
    Sulla näyttää olevan alla uudemmat Eliminatorit joissa on T9 / T7 sekoitusta. Mulla oli ne vanhemmalla sekoituksella olevat. Vaihdoin misuka e-wildeihin. Onko sulla kokemusta sekä uudemmista että vanhemmista Eliminatoreista ja tarkemmin onko märkäpidossa tapahtunut mitään muutosta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Sulla näyttää olevan alla uudemmat Eliminatorit joissa on T9 / T7 sekoitusta. Mulla oli ne vanhemmalla sekoituksella olevat. Vaihdoin misuka e-wildeihin. Onko sulla kokemusta sekä uudemmista että vanhemmista Eliminatoreista ja tarkemmin onko märkäpidossa tapahtunut mitään muutosta?
    Ei ole vanhemmista(?) kokemusta, pyörässä oli ostaessa alla 2.3 Eliminator Grid Trail. Mä sillä hetken ajoin, ensimmäisen läpilyönnin jälkeen vaihdoin alle ton Gravityn.
    Mut se 2.3 on hyvä rengas mun mielestä, hyvä vetopito ja pitää märälläkin eleettömästi.

Sinänsä paha vertailla kun ajan vasta itteäni sisään tohon pyörään.

Mut hyviä renkaita molemmat. Ja ei tossa T9/T7:ssa ainakaan huonommat ominaisuudet ole.

Miten se huollon tarve pienenee jousikeulalla? Voitelu, puhtaus ja stefojen kunto ovat ne tärkeimmät asiat keulassa. Takaiskarissa sen huoltovapauden jotenkin ymmärrän, mutta eipä tuo ilmakannun tai keulan huolto vaikeaa ole. Keulan olen avannut noin 70 h välein ja takaiskarin kerran vuoteen. Iskaripatruunan huollan vain, jos niissä on jotain vikaa. Eli hieman tulee oikaistua. Typpitäyttöä en omista. Ilmalla olen tehnyt.

Emtb- foorumilla on useita juttuja keula ja takaiskarivaihdoista. Kannattaa lukaista.
    No joo, totta kyllä.
    Kyllä mä ilmassa pitäydyn, alan huoltamaan noi iskarit itse samalla tyylillä.

No joo, totta kyllä.
    Kyllä mä ilmassa pitäydyn, alan huoltamaan noi iskarit itse samalla tyylillä.
    Keulan stefat ei kulahda vielä 70 tunnin jälkeen, joten olen vaihtanut vain joka toinen kerta. Huoparenkaan olen pessyt jarrukliinerillä ja paineilmalla. Se puhtaus ja voitelu kun pelaa, niin homma toimii. Minulla vielä iskari ei ole keulassa suljetulla kierrolla, joten alajalan öljyn on syytä olla puhdasta. Se tietää iskarille pitkää ikää.

Keulan ilmajousi ei tunnu itsestään hajoavan, mutta välillä sekin on hyvä avata, ja rasvata sopivasti. Sinnehän ei pääse likaa, niin ei se oikein miksikään mene.

Tuollaisella diy vehkeellä voi käännellä sitä vaihtajan korvaketta suoraan jos se ei ole aivan mutkalla. Ottaa vaan vanteesta eri puolilta mittoja ja kääntelee sen mukaan.

Tuon korvakkeen suoristin nyt toiseen kertaan. Kovin paljoa vaihtajan ei näköjään tarvi kolhaista että korvake vääntyy hiukan. Nyt toisella puolella vannetta mitta oli noin 10cm ja toisella noin 6cm. Tuo sai oireeksi arpovan vaihtamisen (alaspäin) ja pienen rihnutuksen suurimmalla vaihteella. Taas pelaa kun ihmismieli kun tuon suoristi.

Mä kolhaisin oman vaihtajan johonkin, pientä arpomista ollu sen jälkeen välillä vaihtamisessa.
    Pitäis kai jossain välissä tarkastella asian laitaa.

Mä kolhaisin oman vaihtajan johonkin, pientä arpomista ollu sen jälkeen välillä vaihtamisessa.
    Pitäis kai jossain välissä tarkastella asian laitaa.
    Kovin paljoa tuo ei tarvi että tuo taipuu. Jos ei halua tehdä diy laitetta pultista, muutamasta mutterista ja putkenpätkästä niin parktooliltakin löytyy parinkin eri vaihtoehtoa tuohon.
    https://www.parktool.com/product/der...-gauge-dag-2-2

Olenko ymmärtänyt oikein että Teurbo levot on kaikki 2022 malleissa S-mitoituksella?

katselin Geometrygeeksistä mittoja ja kun nykyisen pyörän Reach on 510mm ja stemmi 60mm eli yhteensä 570mm ja tuntuu sopivalta niin uusista Tuerbo Levoista S6 olisi Reach 532 ja stemmi vakiona 50mm, eli 582mm yhteensä lienisi se vastaava. S5:ssä Reach olisi 502mm mikä vaatisi 70mm stemmiä mikä olisi vähän liikaa. Nykyisessä pyörässä oli 45mm stemmi eli 555mm yhteensä mikä oli liian vähän ja ohjaamo tuntui kivikossa ahtaalta.

Miten olette tulleet toimee matalan keskiön kanssa? Nykyisessäni on 7mm pienempi keskiön droppi ja lyhyemmät joustot eli TL kulkisi ehkä 15mm alempana mutta toisaalta Turbo Levossa on lasten kammet (kuten ilmeisesti muissakin sähköpyörissä) mikä varmasti tasoittaa tilannetta.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12