Vaihde on ykkösellä, kun vaijeri on löysimpänä. Purkaessa vaan vaijeri irti, ja vaihde menee automaattisesti siihen, mihin pitääkin.
Vaihteiston ottaminen kuorestaan ei ole kummallinen homma, mutta vaatii yleensä erikoisemman max 3mm paksun 22mm kiintoavaimen. Sellaisen saa helposti esim. sahaamalla ja viilaamalla sopivasta latasta. Jos mutteri on löysällä, homma voi onnistua kärkipihdeilläkin tms.
Vaihteisto ulos kuoresta ja sitten sen voi halutessaan uittaa atf-öljyssä ja valuttaa ylimääräiset pois. Nämä navat eivät ole öljykylvyssä ja ylimääräinen öljy valuu ulos navasta sotkien kaiken, siksi valutus. Uuden kuoren voi pyyhkiä ja pestä sisältä. Rasvaa kuoren sisäpintaan ja laakereihin tietysti, ja sitten vaihteisto kuoren sisään ja laakerien säätö.
Älä mene purkamaan vaihteistoa yhtään pidemmälle kuin kuoresta irti ottaminen.








Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit