ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 90 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 80 88 89 90 91 92 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.671 - 2.700 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lauantaina Bodomia kiertäessä vähintään 90% vastaantulijoista morjesti/vastasi, tekee kyllä hyvästä lenkistä vielä paremman.

Lähetetty minun Nokia 5.3 laitteesta Tapatalkilla

F. Kotlerburg Guest
    Itse en tervehdi kuin "5000 euroa" - klubilaisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Pyörän hinta vai € / kk netto?
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpk Katso viesti
    Pyörän hinta vai € / kk netto?
    Eroaako ne kovin paljon?

Taitaa jäädä tervehtimättä jos joskus tullaan vastaan, tervehdin ”n.10000 euroa” - klubilaisia .

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Taitaa jäädä tervehtimättä jos joskus tullaan vastaan, tervehdin ”n.10000 euroa” - klubilaisia .
    Samoin, ystävien lisäksi juuri noita, jotka maksavat tuloveroa vähintään 10000€ kuukaudessa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Mitä kireämmät lycrat sen huonommin käsi nousee.
    Pantu merkille pitkällä aikajanalla.

Ehkä se käsi vaan ei pysty nouseen kun lycra kinnaa haarovälistä?

Ja sähköpyörällä ajavaa ei tervehdi kukaan. Tietty ymmärrettävää, eihän se pyöräilyä ole.

Mä en ole osannut tarkkailla tai edes panna merkille kenenkään lycra-asun kireysastetta, joten en pysty sanomaan ylläolevaan juuta enkä jaata.

Sen voin kyllä vakuuttaa ruuduntaalle että jos hän joku päivä onnistuisi keräämään tarvittavan rohkeuden ja kokeilisi lycrahousuja, hän saattaisi huomata että ne voivat toki olla kireät tai liiankin kireät, mutta haarovälistä ne eivät silti kinnaa.

PS Sähköpyöräilijää tervehdin viimeksi eilisellä lenkillä, Vaihdoin siinä vuoroin toisiamme ohitellessa pari sanaakin, mikä oli ihan mukava juttu, koska tällä sähköpyörällä ajavalla ei ollut sen enempää turhia komplekseja kuin haarovälifiksaatiotakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Moikkailen kaikkia selvästi lenkillä olevia ja etenkin pyöräileviä pikkulapsia pidän tapana tervehtiä ja/tai stempata ja pyöriä kehua hienoiksi.
    Sama. Hyvin harvoin lapa kyllä nousee vastaantulijalta. Missä ovat kaikki pyöräilevät herrasmiehet?
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Pyöräilijöiden tervehtiminen

Mukavaa että teillä rahvaan parissa on tuollaista keskinäistä solidaarisuutta kuitenkin vaikkei varaa kunnon pyörään olekaan.

Meillä päin konventio on että lycramiehet moikkaa vaan toisiaan muttei maasturilla ajavia eikä varsinkaan hyötypyöräilijöitä joita suorastaan mulkoillaan. Maastopyöräilijät morjestaa toisiaan.

Nii ei kai nyt taksit moikkaa busseja ja sporia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti

Sen voin kyllä vakuuttaa ruuduntaalle että jos hän joku päivä onnistuisi keräämään tarvittavan rohkeuden ja kokeilisi lycrahousuja, hän saattaisi huomata että ne voivat toki olla kireät tai liiankin kireät, mutta haarovälistä ne eivät silti kinnaa.
    En aio kokeilla. En tarvitse yhtään lisää fiksaatioita mun elämään.
    Ja näytän turhan naurettavalta muutenkin. Ilman lycraakin.

Itse tulee tervehdittyä kaikkia vastaantulevia pyöräilijöitä, jos jonkinlaisen katsekontaktin sattuu saamaan. Ja olen myöskin tervehtinyt kiitokseksi autoilijoita, jotka maantiellä osaa ohittaa kohtaliaasti riittävän kaukaa tai vastaantulevan auton kohdatessa hiljentämällä vauhtia riittävästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ja sähköpyörällä ajavaa ei tervehdi kukaan. Tietty ymmärrettävää, eihän se pyöräilyä ole.
    Paitsi mä morjestan. Mutta ne prkleet ei morjesta takasin.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Hankkikaa paatti.
    Täällä vesillä kaikki morjestaa kaikkia.
    Kondrsd omistaa 15milj€ paatin Ykä 2,5milj€ paatin. Minä 5000€ paatin.
    Aina kun me kohtaamme, me morjestamme toisiamme munapystyssä iloisesti.
    Se on täällä tapa, vesillä on perinteitä.

Tarkemmin kun ajattelen, niin älkää hankkiko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Paitsi mä morjestan. Mutta ne prkleet ei morjesta takasin.
    Heitä täytyy vain yrittää ymmärtää. Heistä kovin monella taitaa olla se mistä englantilaisilla on hauska sanonta "A chip on the shoulder".

PS Ei koske naispuolisia sähköpyörällä ajavia.

--- Heistä kovin monella taitaa olla se mistä englantilaisilla on hauska sanonta "A chip on the shoulder". ---
    Onko se nyt rokoteprojektin jälkeen "a chip in the shoulder"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Samoin, ystävien lisäksi juuri noita, jotka maksavat tuloveroa vähintään 10000€ kuukaudessa.
    Tervehdin keskisormella kaikkia näitä käyttövoimaveroja maksavia aina kun mahdollista. Ei väliä summalla. Olen sillai ystävällinen immeinen...
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Maastossa näin tänään pari sähkökuskia, ilman muuta moikattiin. Maantiellä mua ei moikkaa kukaan, enkä mä ketään (koska en käy ekana moikkaileen).
    Missäpäin käyt "maastoilemassa"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
    Edelleen se moikkailee kenellä siltä tuntuu eikä siitä tarvi kenenkään repiä pelihousuja. Ihme vinkujia taas...
    Tämmösen olin missannut. Mutta vaikka hetken miettikin mikä kirjoittajan äidinkieli oikein mahtaa olla, niin tarjosihan se viipeelläkin luettuna pienen hihityksen. Että tuommoisiakin on

Tämmösen olin missannut. Mutta vaikka hetken miettikin mikä kirjoittajan äidinkieli oikein mahtaa olla, niin tarjosihan se viipeelläkin luettuna pienen hihityksen. Että tuommoisiakin on
    Joka sana tarkkaan mietittyä faktaa...
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esuli Katso viesti
    Hankkikaa paatti.
    Täällä vesillä kaikki morjestaa kaikkia.
    Kondrsd omistaa 15milj€ paatin Ykä 2,5milj€ paatin. Minä 5000€ paatin.
    Aina kun me kohtaamme, me morjestamme toisiamme munapystyssä iloisesti.
    Se on täällä tapa, vesillä on perinteitä.
    Tämä. Osa kansalaisista ei tosin osaa vesilläkään tervehtiä, esim mökkeilijät. Avoautokuskeilla on tuota edellä mainittua myös, että morjestelen halpiksella katto auki vastaantulevalle satoja tuhansia egejä kustantavan Fefen kuskille ja lapa nousee asiaankuuluvasti. Sitten joku SLK-kuski vaan mulkoilee.

Kummasti alkoivat kanssapyöräilijät heti tervehtiä, kun tämän ketjun innoittamana ryhdyin tarkkailemaan vastaantulijoiden sormia heidän kasvojensa sijaan. Ehkä tässä saattaa myös piillä yksi syy sille, kun joku tuolla aiemmin ihmetteli, mikseivät naispuoliset pyöräilijät useinkaan vastaa tervehdyksiin. Ehkä osa meistä on niin tottunut tarkkailemaan kanssaihmisten tunnetiloja ja eleitä heidän kasvoistaan, ettei parin sormen ojennusta millään ehdi huomata.

Hauskaa kun vaihdoin suoratankoiseen Canyoniin niin kippurasarvipyöräilijät katselevat lähinnä ojanpohjia vastaan tullessa. Edellisenä kesänä morjestivat samoilla lenkeillä,pienestä kiinni. Ei silti,nyt on paljon muutakin vapauksia,kukaan ei köhi jos on hihaton pyöräilypaita,takataskut ja kaikki on,vain hihat puuttuu. Paljon vapaampaa on pyöräily nyt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti envy Katso viesti
    Hauskaa kun vaihdoin suoratankoiseen Canyoniin niin kippurasarvipyöräilijät katselevat lähinnä ojanpohjia vastaan tullessa. Edellisenä kesänä morjestivat samoilla lenkeillä,pienestä kiinni. Ei silti,nyt on paljon muutakin vapauksia,kukaan ei köhi jos on hihaton pyöräilypaita,takataskut ja kaikki on,vain hihat puuttuu. Paljon vapaampaa on pyöräily nyt
    Mun mielestä ei pidä yleistää. Ehkä "oikeet" maantiefillaristit (noin 30 km/h keskarilla ajavat, kilpailijat esim.) vierastavat suoralla tangolla ajavia. Sääntökös se oli vai koodi kun pitää olla samaa sävyä ajokamppeetkin pyörän kaa sun muuta

Ite oon huomannu kun tonne vesilahdelle päin pyöräilen jotta osaa ne suoratankokuskitkin luimistella vaikka kolminumeroisella tiellä tai kelvillä vastaan tulevat. Ajan hitaasti kun en kovaa jaksa niin muutamalla viime lenkillä mut on kolmesti ohitettu. Eka kolmen porukka evää heilauttamatta, sitten yksinäinen hemmo joka nosti ohi mennessään lapaa johon vastasin moi moi. Viimeinen (mulkku) painoi ohi , meni vaan. Tapansa kullakin kuten täällä kirjoiteltu.

Sehän on sama kuin antais periksi luuseri
    -J.Kani

Tämä johtuu tietenkin siitä, että maantiellä kippurasarvi on olennainen pyöräilyharrastajan ensisijainen tunnusmerkki, kun taas suora tanko ensisijaisesti ja useimmiten viittaa hyötyllikkujien, mummopyöräiljöiden ynnä muiden vastaavien meininkiin, jossa pyörää käytetään kulku- eikä harrastusvälineenä. Ja kun tervehtiminen on harrastajien yhteisöllinen juttu, eihän kukaan jokaista fillarinpolkijaa ehdi tervehtiä kulkiessaan muutenkaan, niin parempi varmuuden jättää tervehtimiset vain niitä kohtaan, jotka varmasti tunnistaa harrastajiksi. Muutenhan saattaisivat katsoa, että v*ttuuks tuo siinä heiluttelee. Joku raja se pitää suomalaisenkin sosiaalisuudella olla.

Semmoinen havainto on tullut tehtyä, että vähiä maantiepyöräileviä naisia kyllä varsin vähän kiinnostaa tervehtiä vastaan tulevia. Ei oo vissiin oikein sikäläisten juttu.

? tuon olen huomannut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •