GiantBikeshopLostInLaplandElectrobike
Sivu 20 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1047

Aihe: VeloViewer

No niin. Auttakaahan miestä mäessä. Mulla on ongelma. Tiilet kiinnostaa.

Ainahan voi aloittaa uudenkin elämän tiilenmetsästäjänä, mutta kiinnostaisi saada historiaakin mukaan missä sitä on tullut ajeltua.
    Ensimmäinen ongelma on se että kaikki ajelut on Rwgps:ssä/GarminConnectissa. Vaikka koko historian siirtäminen ei näköjään onnistukaan(?), keksin kyllä miten saan gpx. filet siirrettyä Stravaan. Kuitenkaan kaikki ei näy Statshuntersissa, vain uusimmat. MIssä vika oman ymmärrykseni lisäksi?

Todellinen First World problem.

Eksyin säikeestä, Velo Viewer täällä puheena, sorry. Sen kanssa ei näyttäisi olevan mitään ongelmaa!

Tänään ajattelin lopettaa työt jo lounaan jälkeen ja polkea reilun satkun vaivaisen yhden ruudun takia. Kilometrin joutuu ehkä fillaria kantamaan. Uloin niemenkärki @Pampskatan.

On kyllä olo kahden vaiheilla viitsiikö. Kyseinen ruutu ei ole kokonaisuuden kannalta mitenkään merkittävä. Ei kasvata neliötä eikä klusteria. Mutta se on siellä.

No saahan siinä ajella kivoja Porkkalanniemen gräveleitä ja ulkoilmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timo_alanen Katso viesti
    No niin. Auttakaahan miestä mäessä. Mulla on ongelma. Tiilet kiinnostaa.

Ainahan voi aloittaa uudenkin elämän tiilenmetsästäjänä, mutta kiinnostaisi saada historiaakin mukaan missä sitä on tullut ajeltua.
    Ensimmäinen ongelma on se että kaikki ajelut on Rwgps:ssä/GarminConnectissa. Vaikka koko historian siirtäminen ei näköjään onnistukaan(?), keksin kyllä miten saan gpx. filet siirrettyä Stravaan. Kuitenkaan kaikki ei näy Statshuntersissa, vain uusimmat. MIssä vika oman ymmärrykseni lisäksi?

Todellinen First World problem.
    Kyllä Garmin Connectista pitäisi saada vanhat ajelut siirrettyä Stravaan, ja sitä kautta Velovieweriin.

Jos ei muuten, niin tämän avulla: https://tapiriik.com/
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    On kyllä olo kahden vaiheilla viitsiikö. Kyseinen ruutu ei ole kokonaisuuden kannalta mitenkään merkittävä. Ei kasvata neliötä eikä klusteria. Mutta se on siellä.
    Semmoset ruudut on arvokkaampia, joita ei oo kellään muulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Semmoset ruudut on arvokkaampia, joita ei oo kellään muulla.

Kai siellä joku on käynyt. Melkein niemen loppuun asti pääsi gg-fillarilla ajamalla (tälläi kymmenien vuosien mtb-taustalla ainakin). Laskeutuminen rantaan oli louhikkoa. Ja yksi kinkama matkalla piti tunkata. Kantamista yhteensä ehkä 75 metriä.

Suosittelen, nasta mesta.

Eilen piti hortoilla muutamia pistoja roikkumaan jääneille ruuduille. Kuninkaantieltä päin pari turhauttavan pitkääkin. Palkitsevaa kuitenkin oli taas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Saa muuten olla tarkkana noiden ruutujen kanssa, joissa reitti on mennyt aivan nurkasta läpi.

VV:n kanssa samanlainen palvelu on Statshunter. Sekään ei ole täydellinen. Mulla on yksi ajo, joka VV:n mukaan (tarkempi analyysi) menee ruudun poikki ja todellisuudessakin se menee, mutta SH ei vain suostu sitä kohtaa merkkaamaan.

Koska kummatkin palvelut analysoivat ensimmäisellä kerralla ajot aika isolla pensselillä, saattaa käydä niin, että joku ruutu tulee merkatuksi vaikkei reitti aivan mennytkään siitä läpi.

SH:n takia katsoin myös yhtä reittiä VV:ssä ja tosiaan kun laitoin VV:n analysoimaan sen tarkemmin, se totesi ettei yhden ruudun kautta ole ajettu. Max tile putosi sitten 31x31 -> 26x26, että voi belgia.
    Kokeilin Statshuntersia myös, kun Kampiapina oli tehnyt videon ruutujen keräilystä. Alkuun jäi toistakymmentä ruutua merkkaantumatta, mutta lopulta sain yhtä lukuunottamatta kaikki Veloviewerissä olevat ruudut karttaan. Toi ei vaan tuu, vaan onnistun mukamas kulkemaan koillissuunnassa ruudusta toiseen niin, ettei pohjoispuolen (eikä idän) ruutu tule mukaan, vaikka viiva menee selvästi senkin puolelta. Mut eipä oo tärkeä ruutu.

Statshuntersin karttanäkymä on jotenkin mukavampi ja kliinimpi, kun siinä saa vähän paremmin säädeltyä värejä ja mukana on valkoharmaapohjaisia versioita taustakartoista. Mutta ilmeisesti Veloviewer-tili pitää olla, jotta omat touhut päivittyvät esim. rideeverytilen heatmappiin?
    Puskis muokkasi tätä : 15.08.2021 at 17.11

Vloggarit (Velogi, Kampiapina) löytää tän homman vasta nyt! Kumpainenkin liikuttavan ja viattoman "alussa" touhussa.

Vloggarit (Velogi, Kampiapina) löytää tän homman vasta nyt! Kumpainenkin liikuttavan ja viattoman "alussa" touhussa.
    Tää touhu taitaa sitten trendata kunnolla, paitti että nää Stats Huntersin käyttäjät ei varmaan näy sittenkään missään?
    Puskis muokkasi tätä : 18.08.2021 at 15.22 Syy: sivunvaihto-editti

Jaa... toi VV:n kopio? Pitäiskö kokeilla tsekata olisko siitä lisäiloa aitoon asiaan verrattuna. (edit: laitoin prosessoimaan)

EDIT2: tjaa, en tykkää. Etenkään siitä, että useita ajettuja ruutuja puuttuu vaikka träkki kulkee ruudun kautta. Huono. Ei jatkoon. Sitäpaitsi VV on originaali, pysyn siinä. Nille, joilla ei ole kymppiä vuodessa maksaa niin ehkä kelpaa tuo SH:kin.
    JackOja muokkasi tätä : 19.08.2021 at 15.24

Pitääkö nyt löytää uusi harrastus, kun videoidentuijottelijat ovat löytäneet tämän?

Todennäköisyys sille, että jossain korvessa tulee toinen pyörä vastaan taitaa tämän innostuksen myötä kasvaa. Saattaapa joku isäntä tai emäntä alkaa ihmetellä teillään lisääntyvää liikennettä.

Milloinkohan tämä tubettajat keksivät kuvarastit?

Mä oon sellaista tilannetta mielessäni ennakoinut, että jollekin äkäiselle maanomistajalle joutuu vielä joskus selittämään, että käyn vaan tuolla kääntymässä, en tuu toiste, eikä todennkäisesti tuu muitakaan samoissa aikeissa.

Toistaiseksi kyllä olleet kaikki kohtaamiset ihmisten kanssa oikein mukavia niissä syrjäisissä paikoissa, joissa ei odottaisi kehenkään törmäävän.

Kampiapinan videon innoittamana pistin Statshunterin ruksuttamaan. Ajattelin, jos vaikka kaikki Helsingin ruudut keräisi. No, ne onkin 3 ruutua lukuunottamatta kerätty, että lyhytaikainen harrastus tästä taisi tulla.

Joko Statshuntterille joku asian harrastaja avaisi oman keskustelun?

EDIT: tjaa mutta voisinhan minä sen itsekin tehdä vaikka en muuten osallistuisikaan.

Eikös siinä ole ihan sama ruudukko, joten eiköhän keskustelun voi hoitaa tässä otsikossa. Jos vaikka muokkaisi nimeksi esim. "VeloViewer ja muut tiilenkeräyshässäkät"

Aika vähän täällä on tainnut olla keskustelua noista VV:n muista ominaisuuksista.

Osaisiko joku vetää nippuun mikä käytännön ero VeloViewerillä ja StatsHuntersilla on?

Itse joskus yritin katsoa VV:tä enkä tullut hullua hurskaammaksi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Eikös siinä ole ihan sama ruudukko, joten eiköhän keskustelun voi hoitaa tässä otsikossa. Jos vaikka muokkaisi nimeksi esim. "VeloViewer ja muut tiilenkeräyshässäkät"...
    Emmäsittiiä... odotettavissa on, että alkaa massiivinen keskustelu Statshunterin ominaisuuksista ja sillä tekemisestä. Ja esimerkiksi itseäni ei kiinnosta aiheesta lukea.

Lisäksi, vaikka noi OSM:n "Map tiles" onkin kirjaimellisesti suomeksi "tiiliä", on se huono suomennos. Valitettavaa, että apina niistä puhuu. Oikeastihan ne ovat ruutuja.

Topicin nimen muuttaminen onnistuu vain modeilta, eli kaino toive siihen suuntaan jos päädytte sellaiseen, että ruutuja eikä tiiliä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maxk Katso viesti
    Osaisiko joku vetää nippuun mikä käytännön ero VeloViewerillä ja StatsHuntersilla on?
    No ihan selkeä käytännön ero on se, että VV maksaa ~kympin vuodessa ja SH on ilmainen. Stravassa voi VV-pluginin avulla helposti suunnitella reitit käymättömille ruuduille. Eikä Statshunter merkitse kaikkia käytyjä ruutuja käydyiksi, minusta olisi kuitenkin melko oleellinen juttu tälläisessä. Lisäksi se väittää ainakin mun käyneen Venäjälllä ajamassa vaikken ole.

Itse joskus yritin katsoa VV:tä enkä tullut hullua hurskaammaksi.
    Höh, ihan helppohan se on.

Mulla oli tavoitteena tälle vuodelle kerätä kaikki ruudut tältä alueelta:

Eteläkärki on vielä käymättä ja Valkeakoskelle pitäisi ajaa asvalttia pitkin, mutta ei ole löytynyt motivaatiota siihen keikkaan.

Emmäsittiiä... odotettavissa on, että alkaa massiivinen keskustelu Statshunterin ominaisuuksista ja sillä tekemisestä. Ja esimerkiksi itseäni ei kiinnosta aiheesta lukea.

Lisäksi, vaikka noi OSM:n "Map tiles" onkin kirjaimellisesti suomeksi "tiiliä", on se huono suomennos. Valitettavaa, että apina niistä puhuu. Oikeastihan ne ovat ruutuja.

Topicin nimen muuttaminen onnistuu vain modeilta, eli kaino toive siihen suuntaan jos päädytte sellaiseen, että ruutuja eikä tiiliä.
    Totta tuokin puoli. Etenkin tuo viimeinen, tosiaan ovat ruutuja eikä tiiliä, mikä lie aivopieru iteltäkin pääsi tuossa edellisessä viestissä.

No ihan selkeä käytännön ero on se, että VV maksaa ~kympin vuodessa ja SH on ilmainen. Stravassa voi VV-pluginin avulla helposti suunnitella reitit käymättömille ruuduille. Eikä Statshunter merkitse kaikkia käytyjä ruutuja käydyiksi, minusta olisi kuitenkin melko oleellinen juttu tälläisessä. Lisäksi se väittää ainakin mun käyneen Venäjälllä ajamassa vaikken ole.
    Statshuntersissa on samaa vikaa kuin VV:ssäkin eli välttämättä ruutu ei tule merkityksi. Kummassakin kilkkeessä on interpolointifuntionaalisuus, jolla reitti tulkitaan/lasketaan tarkemmin ja jos sen tuloksena sitten ruutu näyttää tullun käydyksi, se merkataan siksi.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maxk Katso viesti
    Veloviewerissä on mun ymmärtääkseni enempi kiinnostavaa dataa watteja, sykkeitä yms. seuraaville pyöräilijöille.

VV:n käyttäjille on myös syntynyt ruutujen keräilyn ympärille jonkinlaista someyhteisöä, kuten rideeverytile.com.
    Ja kuten JackOja ja Fuuga sanoivat, niin ihan samalla tavalla ei näytä jäljet ja ruudut träkkäytyvän palveluihin.

Statshuntersin hyvät puolet pikakokeilulla ilmaisuus ja karttanäkymän ulkoasu, muuten pointsit VV:lle.

Statshuntersissa on samaa vikaa kuin VV:ssäkin eli välttämättä ruutu ei tule merkityksi. Kummassakin kilkkeessä on interpolointifuntionaalisuus, jolla reitti tulkitaan/lasketaan tarkemmin ja jos sen tuloksena sitten ruutu näyttää tullun käydyksi, se merkataan siksi.
    Mulla on siis Statshunterissa ruutuja, joiden kautta reittijälki kulkee, mutta ruutu on silti käymätön. Se oudoksuttaa.

VV:n uudelleenlaskentaa joutunut jonkun kerran käyttämään kun jälki oikoo mutkia tms.

Mulla on siis Statshunterissa ruutuja, joiden kautta reittijälki kulkee, mutta ruutu on silti käymätön. Se oudoksuttaa.

VV:n uudelleenlaskentaa joutunut jonkun kerran käyttämään kun jälki oikoo mutkia tms.
    SH:ssa löytyy myös, kun klikkaa jälkeä, 'Update precision', jossa SH:n saa laskemaan joko tarkemmilla reittipisteillä tai sitten interpoloinnilla, jolloin se vielä laskee pisteiden välit ja täsmää ne ruutuihin. Pari kertaa pitänyt käyttää sitä kun olen ajanut sen verran lujaa ruudun nurkasta läpi, ettei yhtäkään garminin tallettamaa pistettä ole osunut ko. nurkkaan.

Edit: Itse käytän VV:tä, koska olen siitä maksanut ja se antaa enemmän tietoa kuin SH vaikka SH onkin käyttökokemukseltaan ehkä hieman parempi. En pidä siitä, että otetaan toisen idea ja tehdään sama palvelu uudestaan semminkin kun palvelu ei tuo mitään oleellista uutta.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

VeloVieweristä maksaminen ei ole kyllä tuottanut minkäänlaista tuskaa. Kahden tuopin hinnalla saa vuodeksi kivaa.

Pari viime viikoa on ajot olleet aika vähissä polvivaivan takia. Sen sijaan somevaikuttajien vaikutuksesta siirsin kaikki tallentamani ajot stravaan ja tökkäsin statshunterin pyörimään.

Vain pyöräily huomioituna:
    5522 ruutua
    155 klusteri
    7x7 neliö

Katsotaan miten lähtee kehittymään jos innostun lajista.

Edit: Itse käytän VV:tä, koska olen siitä maksanut ja se antaa enemmän tietoa kuin SH vaikka SH onkin käyttökokemukseltaan ehkä hieman parempi. En pidä siitä, että otetaan toisen idea ja tehdään sama palvelu uudestaan semminkin kun palvelu ei tuo mitään oleellista uutta.
    Nimenomaan juuri näin. Itse kokeilin Statshunteria enkä tykännyt. Okei, harmaasävykarttapohja kiva, myönnän. En jatka sillä, VV riittää mulle.

Sitäpaitsi sain taannoin erinomaista henkilökohtaista teknistä tukea Ben Veloviewerilta, joku arvo silläkin on. Keitä tuolla Stashuntterin taustalla on? Miksi on ilmainen, minne käyttäjien data myydään? Koska tulee mainokset?

Mä sain kyllä myös SHsta apua. Juuri ehdotuksestani (kröhöm) teki tuon interpoloinnin. Mutta VVssä pystytään.

--
    Murphy elää!

Viime joulukuussa muutin Oulusta Kokkolaan ja asetin kesän tavoitteeksi 20x20 , eilen se valmistui vapaapäivän syysretkellä. Vähän metsässä tarpomista se vaati kun alkaa olla tiet harvassa tuolla syrjässä.

PS. katselin jo ensi kesän ruutuja ja näyttää pahasti siltä että iso osa samaan suuntaan laajennetun 21x21 neliön ruuduista on jo jossain keskellä metsää tai suota ilman teitä. Mielenkiintoiseksi menee...

[IMG][/IMG]

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •