Laitoin itselle Ubiquiti AmpliFi HD -mesh langattoman verkon ja entiset yhteysongelmat ovat historiaa. Talossa on sen verran kerrosta ja kiveä että entisillä virityksillä / extendereillä langaton verkko pätki päivittäin.

Satelliitit sirisevät ärsyttävästi ainakin 2ghz verkon osalta, joten kannattaa välttää satelliittien asennusta makuuhuoneisiin. Muuten itse laitteet ovat ihan sexivau. Satelliitit plugaa suoraan töpseliin joten asennus on siisti. Itse keskusasema tietenkin sitten perinteisellä muuntaja-johto-combolla.

Ei kuitenkaan tietenkään voita langallista verkkoa, käytännön mittauksissa satelliittien suorituskyky on jäänyt vaatimattomaksi. Riittää kuitenkin videoiden striimaamiseen, mikä on mulle ihan ok riittävä nopeus. EI kuitenkaan kannata hämääntyä valmistajien laskennallisista nopeuksista, ne on ihan huuhaata. Mieluummin niin että ota kuitti talteen, avaa paketit varovasti ja jos kelpaa omaan käyttöön niin kiva, jos ei toimi toivotusti niin palikat nippuun ja kvitto kourassa tiskille.

https://www.gigantti.fi/product/smar...sh-jarjestelma