HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 53 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1561
    Kai se paikallisia säätietoja käyttää ja myös jotain karttadataa (esim aukeilla paikoilla näkyy "sivutuulivaroituksia" tuolla windsockin kartassa - ja ne on kyllä osuneet ihan oikein yleensä). edit: asetuksissa näköjään määritetään ympäristön muoto eli onko aukeaa vai tasaisesti esteitä / metsää

    body rocket tilaukseen vaan (https://www.bodyrocket.cc/)

  2. #1562
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Tosiaan aika arpomista tuo ilman paikallista dataa on. Ajelin maanantaina 2h vedon ja tuulensuunta muuttui vedon aikana tosi rajusti.

  3. #1563
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    No tuo bodyrocket taitaa olla just se mitä tarkoitin? Mittaa ilmanvastuksen vähän joka puolelta?

    Kyllä tuo macci menee sinun ostettavaksi. Mieti miten paljon epäilyttävää dataa kertyy ilman tätä!

  4. #1564
    Tuulimittareitahan on suht tiheästi näköjään (ainakin ilmatieteenlaitoksen sääasemat, merisääasemat ja liikenneviraston tiesääasemat raportoi tuulen) eli melko paikallista dataa pitäisi olla saatavilla.

    Garminiltahan piti olla tulossa Vector Air aeromittari jo pari vuotta sitten mutta sitten onkin ollut hiljaista (vastaavia sensoreita toki on muilta valmistajilta myös saatavana). body rocket mittaa vain kuskiin kohdistuvan ilmanvastuksen - saa nähdä toteutuuko tuo koskaan kun ovat jostain syystä änkeneet myös wattipolkimet mukaan pakettiin.

  5. #1565
    Tuulimittareista renkaisiin...

    Tuo Tufo Speedero on ollut jokusen kuukauden nyt käytössä ja positiivinen kuva jäänyt toistaiseksi.

    - helppo tubeless
    - hyvä koko (41mm leveä i19 kiekoilla)
    - ok paino (oliko reilu 400g, ehkä 420g)
    - kesto OK (pahimpaan sepeliaikaan piti pari kertaa pumppailla mutta litku on tukkinut reijä(t) eikä edes kamelinpaskaa ole tarvinnut käyttää)
    - rullaa hyvin (parilla lenkillä oli kaveri mukana jolla GK SK 43mm käytössä ja jäi alamäkirullauksissa aivan selvästi)
    - hyvä myös asfaltilla (ei itseohjautuvuutta eikä pidä kovaa ääntä)
    - edullinen

  6. #1566
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti

    Nopea yhteenveto: Tufo speedero rullaa yllättävän hyvin (painavin pyörä ja varmasti aero heikoin). GP5000TL on täysin omassa sarjassa vauhdin suhteen (rullaus+aero). Aiemmin testailin näitä asfaltilla ja tulokset hyvin linjassa näihin grävelillä ajettuihin.
    GP5k: Eikö tuosta lopu tuolla testipätkällä vetopito ylämäessä ja kaarrepito mutkissa?

    Miettinyt kanssa, että pitäisikö hommata moiset 32mm TL versioina, jolloin pitäisi olla foorumitietäjien mukaan vahvemmat ja gravel ystävällisestä kyljet.

  7. #1567
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Viistonninen on ehkä tienpintaan liimautuvin rengas mitä on tullut ajeltua. Tämä siis puhtaasti asfaltille. Muitakin iilimatoja löytyy mutta näistä nopeista renkaista. Hyvä rengas, joskaan ei suosikkini.

  8. #1568
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    ^ Samaa mieltä assulla, mutta tosiaan mietin pitoominaisuuksia mäessä ja kaarteissa kovassa gravel ajossa, jota tämä testipätkä muistaakseni 100% on. Tai no, on siellä ainakin yksi puusilta kait jossain välissä.

  9. #1569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    GP5k: Eikö tuosta lopu tuolla testipätkällä vetopito ylämäessä ja kaarrepito mutkissa?
    Ei ollut vetopidon kanssa mitään ongelmia. Yksi mutka tuossa on suht alussa alamäen jälkeen jossa piti himmata koska reilummin isoa irtosoraa ja puhdas/pitävämpi väylä leikkaisi ikävästi vastaantulijan kaistaa pitkin. Maasturilla meni tuo kohta hieman nopeammin (36kph vs 33kph vauhti mutkan ulostulossa). Grävelpyörillä ei ollut juuri eroa keskenään.

  10. #1570
    r.a.i Guest
    No ei nuo windsockin mittaukset kyllä käy kuin viihteeksi tai hyvin karkeita eroja kuvaamaan. En käyttäisi aikaani niiden pyörittelyyn. Noita ilmanopeutta mittaavia antureitakin on markkinoilla ja niidenkin mittaama data voi olla hyvinkin kaoottista erilaisista ympäristötekijöistä johtuen.

  11. #1571
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Oliskohan tästä uudesta Challengesta Steilacoomin kilpailijaksi? Uus kuvio, uus pistosuojaausteemi ja vulkanoimaton 260tpi-runko.

    En oo niin jaksanut roikkua netissä viimeaikoina, niin on päässyt menemään ihan ohi multa. Nyt meinasin tilata vaimon pyörään uudet renkaat ja noteerasin Bike24:sta ton. Onkohan noita jo ollut myynnissä jossain? Bike24 sanoo eioota. Tanwall Aventuratkin on myyty loppuun. Niistä vaimo kyllä tykkäs ja ne pysyy hyvin Steilacoomin vauhdissa alamäissä.

    E: jaa, Steilacoomitkin taitaa olla loppu koko Euroopasta tällä hetkellä. Pitää varmaan laittaa Dailybreadille ennakkoon tilausta, että saa edes tosta kesäkuussa tulevasta kuormasta.

    https://www.challengetires.com/news/getaway

    https://bikerumor.com/2020/12/18/exc...-ride-quality/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #1572
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Oliskohan tästä uudesta Challengesta Steilacoomin kilpailijaksi? Uus kuvio, uus pistosuojaausteemi ja vulkanoimaton 260tpi-runko.

    En oo niin jaksanut roikkua netissä viimeaikoina, niin on päässyt menemään ihan ohi multa. Nyt meinasin tilata vaimon pyörään uudet renkaat ja noteerasin Bike24:sta ton. Onkohan noita jo ollut myynnissä jossain? Bike24 sanoo eioota. Tanwall Aventuratkin on myyty loppuun. Niistä vaimo kyllä tykkäs ja ne pysyy hyvin Steilacoomin vauhdissa alamäissä.

    E: jaa, Steilacoomitkin taitaa olla loppu koko Euroopasta tällä hetkellä. Pitää varmaan laittaa Dailybreadille ennakkoon tilausta, että saa edes tosta kesäkuussa tulevasta kuormasta.

    https://www.challengetires.com/news/getaway

    https://bikerumor.com/2020/12/18/exc...-ride-quality/
    Speksit ja revikka herättää lupauksia. Probikeshopilla näyttäisi olevan tätä varastossa: https://www.probikeshop.com/en/gb/ch...pi/219619.html
    The older I get the faster I was

  13. #1573
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Jos ajaa pelkkää hiekkaa niin kyllä. Asfaltilla tuollainen harva ja pieni reunanappula sortaa varmasti, vaikka se matala onkin.

    Onko tuo runkorakenne siis kokonaan uusi? Eli vastaavaa ei ole vielä käytössä näissä muissa HTLR renkaissa?

  14. #1574
    r.a.i Guest
    Nuo Challenget oli itselläkin vakavasti harkinnassa, vaikuttavat speksien perusteella lupaavalta mutta päädyin Herseläisiin slikseihin täksi kesäksi. Laitoin yv:tä tuosta saatavuudesta.

  15. #1575
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Chalangen sivujen mukaan kaikissa muissakin renkaissa on tuo sama runkorakenne.

    Seuraava rollingresistancen testattava rengas pitäisi olla
    Challenge Strada Bianca Pro HTLR 36-622.


  16. #1576
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    E: jaa, Steilacoomitkin taitaa olla loppu koko Euroopasta tällä hetkellä. Pitää varmaan laittaa Dailybreadille ennakkoon tilausta, että saa edes tosta kesäkuussa tulevasta kuormasta

    https://www.justpedal.nl/en/tires/29...d_skinwall_tan

    Tuolta näyttäisi löytyvän.

  17. #1577
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Oliskohan tästä uudesta Challengesta Steilacoomin kilpailijaksi? Uus kuvio, uus pistosuojaausteemi ja vulkanoimaton 260tpi-runko.

    En oo niin jaksanut roikkua netissä viimeaikoina, niin on päässyt menemään ihan ohi multa. Nyt meinasin tilata vaimon pyörään uudet renkaat ja noteerasin Bike24:sta ton. Onkohan noita jo ollut myynnissä jossain? Bike24 sanoo eioota. Tanwall Aventuratkin on myyty loppuun. Niistä vaimo kyllä tykkäs ja ne pysyy hyvin Steilacoomin vauhdissa alamäissä.

    E: jaa, Steilacoomitkin taitaa olla loppu koko Euroopasta tällä hetkellä. Pitää varmaan laittaa Dailybreadille ennakkoon tilausta, että saa edes tosta kesäkuussa tulevasta kuormasta.

    https://www.challengetires.com/news/getaway

    https://bikerumor.com/2020/12/18/exc...-ride-quality/
    Minulla on nämä Getawayt uudessa Kanzo Fastissa. Kokemusta vasta 500km verran, eikä lainkaan märällä alustalla.

    Kuivalla toimivat erittäin hyvin: rullaavat kovalla alustalla erinomaisesti, ajotuntuma on Challengen muiden 260tpi-renkaiden tapaan miellyttävä, ja kuvio tuntuu toimivan hienosti myös juuri lanatulla irtosoralla. Pistosuojauksesta tai kulutuskestävyydestä ei vielä voi paljon sanoa, mutta jos ja kun renkaan rakenne on sama kuin Challenge Gravel Grinderissa niin voisi otaksua kestävyyden olevan ainakin kohtalainen. 25mm sisäleveällä vanteella leveys on 41,4mm.

    Lähin vertailukohta ominaisuuksien puolesta olisi ehkä Conti Terra Speed. 1:1 en ole testannut samassa pyörässä, mutta ainakin ajotuntumassa Challenge on selvästi etevämpi. Vertailua RH Steilacoomiin on vaikea tehdä kun en ole ajanut näillä vielä märällä kelillä.

    Yksi erikoisuus tuntuu olevan: ehkä renkaan runkorakenteesta johtuen paineiden "sweet spot" on hyvin kapea. 2,2 bar nuljuu asfaltilla putkelta runtatessa, ja 2,6bar on karkealla soralla liikaa. 2,3-2,4bar toimii 65kg kuskilla, mutta yhtään enempää tai vähempää ei voi laittaa.


  18. #1578
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Tänks ja kiitos myös Arosusi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #1579
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Kiintoista tuo maccin testi. Mitenhän ero kasvaa suhteessa 40 kmh nopeuksissa? Ja onko tuo ero esim. GP5k ja Terra Speedien välillä suht sama asfaltillakin? Aina välillä houkuttaa maantiekiekkosetti, mutta setille tulee kuitenkin aika kivasti hintaa, vaikka ostaisi Primetkin.

  20. #1580
    Tuonne GP5000 ketjuun olen näköjään aiemmin laittanut asfaltilla testattuja lukemia. HTLR, GP5000 ja GK sliksi oli tuossa testattu samalla pyörällä ja asfaltilla. Erot itseasiassa jopa hieman pienemmät kuin grävelillä. Virhemarginaalia näissä nyt toki on mutta suuntaa antaa.

  21. #1581
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Ei oo kyllä kummoiset erot. Säästyypähän rahaa, kun 100% maantielenkit ei ehkä enää ole se juttu ja toistaiseksi on pärjännyt joka paikassa Terra Speedeillä ja vastaavilla.

  22. #1582
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tattadaa..! Foorumivinkin johdosta (kiitos siitä) fillaritorilta löytyi tämmöiset. Vanteille askartelu oli helpompaa kuin sisurillisten open tubularien kanssa. 21 mm sisäleveällä aluvanteella leveys heti asentamisen jälkeen 39,5 mm. Littanana leveys on 11,6 cm. Painot 450 g ja 460 g eli kevyet kokoisikseen. Mittasin vertailun vuoksi 36-milliset Strade Bianchet, joiden runko on luultavasti sama kuin kuin 36-millisen Gravel Grinderin ja ne oli vähän käytettyinä 10,1 cm. Pistosuojanauha kulutuspinnan alla on huomattavasti ohuempi ja notkeampi kuin OT Strade Biancheissa oleva. Näyttävätkin ihan kivalta tollasen matalan "retro"-vanteen kaverina, ihan niinkuin kaikki muutkin open tubular Challenget. Jos on aamulla vielä ilmat sisällä, niin lähden huomenna lenkille noilla.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1583
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos on aamulla vielä ilmat sisällä, niin lähden huomenna lenkille noilla.
    Joko on ensimmäiset savut otettu ? Ensifiilikset ?

  24. #1584
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jep..mitähän tohon nyt sanoisi. Ihan jees, mutta lievä pettymys silti. Kuvio on nopea mutta riittävän pitävä jopa mudassa. Profiili pysyy pyöreänä i21-vanteella ja kovalla alustalla kanttailu toimii hyvin. Gravel Grindereiden kulmikkuudesta ei ole tietokaan.

    HTLR-runko ei minusta yllä vanhojen sisuri Open Tubular -renkaiden mukavuuteen eikä rullaavuuteen käytännön olosuhteissa. Tavallaan ehkä ymmärrän, miksi HTLR rullaa testeissä hyvin, mutta perstuntuma on kuitenkin se, että Steilacoomit rullaa huonommin rullaavasta kuviostaan huolimatta paremmin heti, jos alusta on yhtään epätasainen, jolloin rungon joustavuus vaikuttaa rullaavuuteen enemmän kuin kuvio. Asfaltilla kovemmilla paineilla Getaway on luultavasti nopeampi. Sen verran hyvät ne on, että ajan ne kyllä loppuun, mutta allround-gg-renkaana standard casing Steilacoom on edelleen mun suosikki.

    Ajoin kyllä tän vuoden tähän asti nopeimman sorasatakakskymppisen eilen, mutta se ei mun mielestä ollut renkaiden ansiota, vaan lämpimän kelin ja itseäni nopeamman ajoseuran.

    Mun kokemuksen mukaan vanhat Open Tubularit oli parhaimmillaan vasta jonkun verran kilsoja kilsoja keränneinä, joten loppukesästä voin olla jotain muuta mieltä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #1585
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    WTB Resolute 42mm ekan 70 km perusteella hyvä rengas. i19 vanteella 41,5mm leveä. Voihan se siitä vielä levähtää aikaa myöten toki.

  26. #1586
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    WTB Resolute 42mm ekan 70 km perusteella hyvä rengas. i19 vanteella 41,5mm leveä. Voihan se siitä vielä levähtää aikaa myöten toki.
    Mulla oli i24 kehällä melkein 45mm

  27. #1587
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Mikä olisi asfalttipainoitteiseen ajeluun se nopea mukava tubeless rengas?
    Ajelin viime vuonna 36mm wtb exposurella viitisen sataa km, jonka rullaavuus ja mukavuus oli kyllä hyvät mutta tubeleksen sekä renkaan kestävyyden kanssa oli silloin ongelmia.

    Eli hakusessa juurikin jotain 34-38mm väliltä ~3-3,5bar käyttöpaineilla. Contin 32mm gp5k tl olen nyt jättänyt pois laskuista.

    Rene Hersen 35mm Bon Jon ja 38mm Barlow Passeja olen mietiskellyt sekä 36mm Challengen Strada Bianca Pro HTLRää. Ovat kuitenkin kalliimman puoleisia kaikki. Onko Strada Biancan halvempi 120tpi versio mistään kotoisin?
    Nyt olisi muc-offin ja caffelatexin litkuja molempia käytettävissä täysi litra.

  28. #1588
    Conti Terra Speed 35mm tai GK SS TLC 35mm ?

  29. #1589
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Tuossapa ei tullutkaan mainittuakaan, että Terra Speed löytyy tällä hetkellä takaa ja Terra Trail edessä (hidastamassa) 40mm koossa. Ei ainakaan kombona tunnu asfalttioptimoidulle. Toki mää sisällytän hiekkatieosuuksiakin reiteille mut vois ajella melkein lähes pelkkää assuakin yhden kesän, jos se sileämpi rengas ees antais lumetta nopeammalle vauhdille ja hellittäis maantiepyöräkuumetta. Ei mulla oikeasti olis ees tilaa moiselle ja rävelillä kun ajaa ympäri vuoden niin...

  30. #1590
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    On kyllä pakko tähän väliin todeta, ettei siitä gravellista maantiepyörää tule 40mm slikseillä. Joskus tuntui, että ero ei ole iso, mutta kun on taas roadilla päässyt ajamaan kovaa, niin huomaa eron olevan kaamea.

    En tiedä koskeeko sama kaikkia, mutta itse saan tuotettua tehoakin enemmän roadilla. Renkaiden massa kai tuohon on pakko olla ainoa syy. Kampi vaan pyörii paremmin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •