Mistähän renkaita tällä hetkellä yleensä löytäis??
WTB Vigilante, Trail Boss. Michelin Ewild. Ei jumakauta mistään kolosta löydy. WTB:t tietty tough-versio. Pierunkuoria taitaa löytyä vielä.
Mistähän renkaita tällä hetkellä yleensä löytäis??
WTB Vigilante, Trail Boss. Michelin Ewild. Ei jumakauta mistään kolosta löydy. WTB:t tietty tough-versio. Pierunkuoria taitaa löytyä vielä.
Ensi fiiliksiä 29 2.6 agarrosta parin ajokerran jälkeen.
Tuntuu toimivan vähintään yhtä hyvin kuin saman levyinen Rekon.
Veto- ja kanttauspito pehemessä parempi.
Jotenki ennakoitavan tuntuinen, ei ainakaan ole vielä lähtenyt alta yllättäen.
Tuntuu aika kivalta, saa nyt jäädä taakse tuo.
Perstuntumalta myös rullaa hyvin.
Todellinen koko 30mm vanteella on 2.5".
Pari lenkkiä ajettu 2.6 Butcher Grid Trail/2.3 Eliminator Grid Trail combolla. Tais käydä niin harvinainen tilanne et pidän ensiasennusrenkaat alla.
Jos en sit hanki taaksekin 2.6 Butcherin.
Keulalla Butcher loistava rengas näin ensivaikutelmaltaan. Pito märällä kivellä/juurella+mudassa on hyvin loogista. Jotenkin varma ja ennustettava käytös.
Ei juurikaan lipsunu vaikka oli erittäin liukasta paikoin. Oletan, rengas ei sitä käytöksellään kertonu.
Eliminator takana myös ihan jees, mutta ei vakuuta yhtä kovin kuin Butcher. Pikkasen tuppaa lipsumaan sivusuunnassa. Mutta ei huono sanos Jorma.
Omat ensitunnelmat Maxxis 2,6” Ikoneista oli aavistuksen järkyttyneet. Haussahan oli kompromissirengas, jolla olisi voinut vaihtelevasti ajella maastoa, tietä ja jopa pienimuotoista retkeilyä. Nämä olivat mielestäni yhtä hyvin (tai huonosti) rullaavat, kuin pyörässä mukana tulleet WTB:n Rangerit vastaavassa koossa. Nyt täytyy miettiä uusiksi, laittaako alle Contit (Race King) vai muuttaako täysjäykän maasturin käyttö pelkästään maastoon ja ajella kaikki muu gravelilla. Ikonit laitan tämän tuntuman perusteella kiertoon ja jos päädyn isompiin, niin laitan alkuperäiset Rangerit, jotka ovat olleet ihan asialliset omaan keskinkertaiseen ja helpohkoon maastoajeluun.
^Ranger on ihan huikee yleiskumi. Jos ei paksussa mudassa aja niin ei muuta tartte. ja pirut rullaakin vielä hienosti.
Yks oma suosikkirengas.
Rangerit kyllä rullaa siihen malliin, että kaikki ns XC kumitkaan ei pärjää. Bontin XR2 rullaa aika ok, mutta taitaa Rangeri päihittää. Tuota on tullut silmäiltyä vaikka suuntaa antava onkin.
http://sp00n.net/bike/rolling_resistance/
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kertokaa ero WTB Ranger ja Nobby Nicin välillä?
WTB ja Schwalbe. Siinä suurin ero.
En oo ajanu kuin vanhemmalla Nobby Nicillä ja se oli hengenvaarallinen rengas märässä metässä.
Täysin arvaamaton, liikkuu kuten saippuapala.
Rangerin pito ja loogisuus taas on jopa hämmentävä. Varsin kun muistetaan sen rullaavuus ja vaatimaton ulkonäkö.
Rangeri rullaa pienillä tai kohtuullisilla paineillakin jo hyvin, mutta sähköspectraalissa tulin kokeilleeksi 2bar paineita eli mitä renkaan kyljessä kerrotaan max paineeksi ja sitten se vasta alkoikin rullaamaan. Akun kestoon tuli taas reilu lisä. Eikä pitoakaan voi vieläkään haukkua. Voi olla tietysti, että coilit avittaa pidon suhteen, kun ei tarvitse rengaspaineilla tehdä pintaherkkyyttä.
Hyvin rullaava ja riittävän pitävä omaan käyttööni on Continental Cross King 2.6
Kokemusta vasta noin 80 km. Liejussa on mahdollisuudet eeppisiin liukuihin. Märästä kivikkojuurakosta ei ole vielä kokemusta, mutta keväisen kostea kivikko ja juurakko menee hyvin kruisaillessa.
https://www.continental-tires.com/bi...eldwall-system
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Olipa yllätys, minä oletin päinvastoin. Rangereiden ongelma on kapea mallisto ja paino. Olisin taakse laittanut 2.4" Rangerin mutta se painaa tolkuttomasti, eikä sitä leveyttä tehdä keveämpiä versioita. Mikä on outoa. Minusta noita yleisimpiä leveyksia voisi tehdä selkeästi eripainoisina versioina.
Varsinkin kun se 2.6" on kohtuullisen painoinen.
Tuossa downcountry-rengaskeskustelussa kehuttiin Maxxis Forekasteria. Sitä saa 29x2.6 koossa.
Huomenna teen lyhyet testilenkit Ikoneilla ja Rangereilla peräjälkeen, niin saa vähän paremmin tuntumaa. Oli Contin Race Kingit alla aiemmin, joiden jälkeen saattaa vähän kaikki renkaat tuntua raskailta.
Ikonissa oli jotenkin liimaava tuntuma assulla, paineet oli etu 1,5 bar ja taka 1,75 bar. Ehken kumiseoksessa on jotain mikä tekee tuon vaikutelman sopivalla alustalla(?).
Rangeri on omassa maastoajossa ollut pätevä yleiskumi, pitoa on hyvin piisannut märillä juurakko- ja kivikkopoluilla. Koon puolesta tulee sopivasti mukavuutta täysjäykällä ajeluun. Vaaka on tällä hetkellä kallistunut Rangerehin, ideaalitilanne olisi kahdet vannesetit, jolloin voisi olosuhteiden ja käyttötarkoituksen mukaan valita sopivat gummit alle
Lisätääs vielä keittiövaa’an tulokset painoista:
Ranger 2,6”: 863g
Ikon 2,6”: 772g
Race King 2,2”: 617g
Painon puolesta Ikonilla on kyllä etua ja erotuksen saattaisi jopa huomata, jos muut ominaisuudet olisi samat.
Minulla vastaavat Rangerit:
- 2.25" 748 g
- 2.4" 1047 g
- 2.6" 850 g
Harmi kun tuosta 2.4" ei ole mitään n 800 g versiota. Kyllä kilo on liikaa 2.4 tuuman renkaasta.![]()
Pyörä on kanssa täysjäykkä Kinesis ja taakse ei mahdu 2.6" kumes.
Minulla tilanne hiukan kääntyi päinvastoin kuin Lovejoyllä, saattaa olla läskillä ajetaan polut ja 29" jäykkis on paremmin gravel-käytössä...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Toi 2.3 Eliminator takana ei omaa tarpeeksi ilmatilaa/vahvaa runkoa, löi jo kerran läpi ja seurauksena dentti kiekkoon. Butcher/Eliminator-yhdistelmä on nyt näyttänyt kyntensä, noin 200-300km ajettu hyvin vaihtelevissa olosuhteissa ja ehken tasapainoisin setti mitä mulla on ollu. Loogista pitoa on pinnalla kuin pinnalla. Erittäin vakuuttavaa.
Tulee jäämään mun rengastukseksi, taakse saapui tosin Eliminator 2.6 Gravity. On hiplaten sen oloinen rengas että luulen kestävän iskut.![]()
Perkkasin täältä keskustelusta hyvin rullaavia renkaita ja päädyin vaihtamaan Maxxisin DHF-DHR rengastuksen Bontragerin XR2:iin - edessä 29x2.6, takana 27.5x2.8. Pyöränä Spectral:On. Kun selvästi eniten tulee polettua ilman avustusta niin rullaavuuden paranemista ei kerta kaikkiaan voinut olla huomaamatta.
Sitten joskus kun näistä aika jättää niin voisi kopasta noita WTB Rangereita.
Vaihdoin schwalben 29x2.35 MM/HD kombon -> 29x2.6 NN. NN tuli performanse addixina, kun sopivuus oli vähän hilkulla ja olivat aika edulliset. NN on speksin mukainen, 65mm leveänä sopi juuri ja juuri cube stereo 150:een. Vanteen sisäleveys on 30mm.
Yllätys oli, että paineita piti nostaa aiemmasta ettei lyö läpi ja sorra/burbbaa. Riittävän kovilla paineilla sitten pompottaa ja on liukas. Rullaa kyllä mukavammin ja kovemmista paineista ja renkaan korkeudesta johtuen kammet kolisee vähemmän. Ainakin tuntuu siltä.
Olisiko sitten speedgripit olleet paremmat?Taidan kyllä vaihtaa MM/HD takaisin
En tiedä speedeistä, mutta rungon tukevuudestahan se on kiinni miten sietää matalia paineita. NN ei taida tosin saada super trailia jäykempänä. Oliko sulla uus vai vanha NN, niissäkin iso ero kuviossa ja varmasti pidossa. Vanha NN yks surkeimpia mitä itsellä ollu.
^ https://www.bike-discount.de/en/buy/...g-tyre-1009047 kumpi tuo nyt sitte on?
Kuvan mukaa uus malli, mutta ei ole kerrottu millä kyljellä/rungolla. Hämärä rengas, en ostais noilla tiedoilla, mut onhan se halpa. Suosittelen valitsemaan seuraavalla kerralla sopivan rungon ja kumin pehmeyden.
https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/nobby-nic
Millä tavalla Nobby Nic oli mielestäsi surkea? Ostin Neuron:On-in jossa Hans Dampf ja Nobby Nic ja toimivat mielestäni oikein hyvin. Läskipyörän myötä on kehittynyt jonkinlainen sävelkorva renkaiden käyttäytymiseen mutta pitää varmaan kalibroida se korva tähän kokoon niin sen takia olisi kiva kuulla miten muut vertailevat muihin renkaisiin.
Mulla oli siis vanhaa nobby nicciä itellä. Kuivalla mutkissa lähti ihan varoittamatta pyörä alta, ei kyllä märälläkään pitänyt. Oli plussakoossa ne, vaihdoin ne sit michelin wild am ja tuli ihan eri tavalla varmuutta ajoon.
Uus malli nobby nicistä näyttää kyllä paremmalta ja kyllä ne vanhatkin rauhallisemmassa ajossa varmaan ihan ok.
Eilen ekaa kertaa alla Spessun Butcher 2.6 Grid Trail T9 ja Eliminator Grid Gravity T7/T9.
Olkoonkin että ensimmäinen lenkki ja renkaiden pinnat vielä "rikkomatta" niin eipä tuosta setti omaan käyttöön kai juuri parane.
Olosuhteet äärimmäiset ja renkaat ei tarjoillu mitään yllättyksiä. Ei muuta kuin urku auki ajamista.
Looginen käytös ja pitoa piisaa. Niin veto-kuin sivuttaispitoa.
Vahva suositus.
Muoks: korjataan senverran että käytössä sähkötäpärissä, luomussa rengastus ehken aika raskas. Takanen painaa sen 1400g.
Mutta tässä haettiin nyt myös kestävyyttä läpilyöntien suhteen. Tuntuukin että Huck Norriksien kera tolla kombolla saa aivan huoletta tyrkkiä ilman pelkoa vanteiden rikkomisesta.
Ensimmäinen Bikepark päivä ja sattui märkää ja mutaa. Forekaster 2.6" 3C Speedi EXO selvisi loistavasti. Selvennyksenä ajan luomuna ja inserteillä renkaista ei jäänyt ajaminen kiinni. Ja mikä parasta 160/150mm joustava traili pyörä liikkui, kuin XC pyörä lenkkiajossa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Renkaita ei tunnu oikein saavan mistään. Olisko suosittaa Terrene McFly 29x2.8 tilalle jotain saman levyistä (tai hitusen leveämpää) mitä on saatavissa Suomesta tai Euroopan puljuista? Leveys 30mm vanteella 65mm (rungon leveys).
Pitäisi olla kuten Ranger tai Mfly eli hyvä märässä juurakossa ja kivissä/kalliolla ja pitäisi myös rullata hyvin.
Rekon 2.8" en ota nyt kantaa täyttääkö mielestäsi haluamasi ominaisuudet. 3C terra https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/osa...20tpi-folding/
ja Dual https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/osa...60tpi-folding/
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
https://foxcomp.fi/teravail-coronado-29x2-8-ls
Hyvin saman tyyppinen ja kokoinen kuin Terrenen 2.8. Vähän OT kun tää ei ole plussarengasketju.
Täältä 29+ ketjusta vanhempia vinkkejä:
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
Kirjanmerkit