HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 172 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72 122 162 170 171 172 173 174 182 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.131 - 5.160 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5131
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Juurikin noin. Ja teipin pitää olla pohjassa keskelläkin. Muuten se vuotaa varmasti. Reilusti voimaa asennukseen ja tosiaan sisurilla voi viimeistellä.

  2. #5132
    F. Kotlerburg Guest
    Nuo teipit menee usein helpommin kun vähän lämmittää samalla.

  3. #5133
    Omaan dt kiekkoihin laitoin dtn teippiä 32 leveänä. Oli kyllä tosi helppo laittaa paikalleen. Joskus testasin stanin teippiä mikä oli paljon jäykempää.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  4. #5134
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Minulla on myös tuota kylkien hikoilua Stanin normilitkun ja Terrene Johnny renkaitten kanssa. Huomaa hyvin kun ruiskuttaa saippuavettä niihin. Alkoivat kyllä pitämään ilmaa muutaman kuukauden jälkeen. Nyt on pari pulloa Orange varastossa, kokeillaan sitä sitten kun seuraavan kerran on nastarengaskelejä.
    Samalta tai jopa hurjemmalta näyttää meikeläisen Schwalbet. Lisäsin nyt litkua 40 ml molempiin renkaisiin ja pitää seurailla että auttaako. Jos muu auta niin litkun vaihto. Orangea ainakin saa täältä R-Techin hyllystä suoraan.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  5. #5135
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    https://www.hs.fi/teknologia/art-2000007907701.html

    Hesarissa juttua tubelessista. Myös fillarifoorumi ja tämä ketju mainittu.

  6. #5136
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    No niin. Nyt on kaksi viikkoa päivittäin pumpattu Thunder Burtteja, ja näyttäisi siltä että paineet alkaa pysyä sisällä.

    On se outoa, Maxxis-renkaiden kanssa tätä rumbaa ei ollut ollenkaan.

  7. #5137
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    No niin. Nyt on kaksi viikkoa päivittäin pumpattu Thunder Burtteja, ja näyttäisi siltä että paineet alkaa pysyä sisällä.

    On se outoa, Maxxis-renkaiden kanssa tätä rumbaa ei ollut ollenkaan.
    Liteskini vai Snakeskini vaiko joku uudempi seos?

  8. #5138
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    No niin. Nyt on kaksi viikkoa päivittäin pumpattu Thunder Burtteja, ja näyttäisi siltä että paineet alkaa pysyä sisällä.

    On se outoa, Maxxis-renkaiden kanssa tätä rumbaa ei ollut ollenkaan.
    Kieltämättä outoa. Mulla on kokemusta schwalben tubeless-hommista 6:n g-onen ja yhden magic maryn verran ja kaikki on ollut helpoimpia renkaita asentaa ja pitäny ilmaa ekasta napsusta. Kehinä fulcrumia ja dt swissiä. Kai noissakin on jotain yksilötason heittoja tai vanne-rengas-combo juttuja.

  9. #5139
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Liteskini vai Snakeskini vaiko joku uudempi seos?
    Snakeskin ja pari vuotta vanhat. Vanteen reuna pitää hyvin, renkaan kyljet ne vuotaa läpi.

  10. #5140
    Kyljistä hikoilu on sen merkki ettei ole kylkeen tehtaalla turhaan tärvätty butyylimassaa. On mahdollista että rullaa sit paremmin kun on notkeapi kylki. Etenkin schwalben kanssa on tota että vahat vuotaa mut rullaa ja uudet ei vuoda eikä rullaa.

  11. #5141
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Omissa samanikäisissä Snakeskineissä ei ole onkelmaa ja niillä pystyy ajamaan vaikka ilman litkuja, mutta Liteskinit taas vuotavat kuin seulat ja niillä ei pysty ajamaan edes litkuilla. Nooh. Vähän kärjistetysti Liteskinien osalta, kun en ole koittanut kuin muutaman päivän Stanin Racella. Pitäisi koittaa Kahvilatella tai jollain muulla litkulla (Panzer?), joka tekee kalvon renkaan sisäpintaan.

  12. #5142
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    https://www.hs.fi/teknologia/art-2000007907701.html

    Hesarissa juttua tubelessista. Myös fillarifoorumi ja tämä ketju mainittu.
    Hesarin jutussa mainitaan Ertro-standardi. Onko standardin mukaisia renkaita ja kiekkoja saatavana maantielle? Continental GP 5000TL -kumit ovat lievästi sanoen hankalasti asennettavat.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  13. #5143
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Oikeilla työkaluilla rengastuskat gp 5000 tl kumien osalta on ohi.
    https://r2-bike.com/BBB-Cycling-Tire...asyTire-BTL-78

  14. #5144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Hesarin jutussa mainitaan Ertro-standardi. Onko standardin mukaisia renkaita ja kiekkoja saatavana maantielle? Continental GP 5000TL -kumit ovat lievästi sanoen hankalasti asennettavat.
    Mulle tuli fillarin mukana tämmöiset https://www.giant-bicycles.com/int/slr-1-42-2021 joilla on nyt https://www.schwalbe.com/en/road-rea...be-pro-one-tle ja seuraavaksi ajattelin kokeilla https://velo.pirelli.com/en/ww/catal.../700x28c/black

  15. #5145
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti migis Katso viesti
    Bontrager Koovee TLR 27,5" kiekot, tulleet taloon Trek X-Caliber 9 oston myötä. Uudet renkaat hommattu.

    Takakiekon teipitys ja litkutus onnistui kerrasta. Etukiekkoa en saa tiiviiksi. Kolme kertaa Muc-Offin teipillä huolellisesti Muc-Offin ohjeiden mukaan tehden ja aina vaan vuotaa, tyhjä noin tunnissa. Muc-Offin litkut sisällä. Ensimmäisen yrityksen jälkeen kehä käyty hiomapaperilla kevyesti läpi.

    Ilmat tulee pihalle ensisijaisesti kehän liitoksesta, jos sillä nyt väliä on. Teippi näyttää täysin tiiviiltä. Ei jaksaisi enää liimoja tuntikausia putsailla ja uutta teippiäkin pitäisi hommata.

    Vinkkejä mitä yrittää? Mistä ilma tyypillisesti pääsee teipin ohi?
    Venttiilistä se oli kiinni. Liekö sitten asentajan kokemattomuutta vai ensin hankkimani venttiili oikeasti epäoptimaalinen kehän profiiliin, vaikka toisessa samanlaisessa kiekossa vastaava vena tiivistyi. Trekiä myyvästä paikallisesta liikkeestä hain myyjän suositteleman venttiilin, jossa isompi kumipala tiivisteenä.

  16. #5146
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Vuotokohdat näkee hyvin kun suihkauttaa saippuavettä. Niin olen ite katsonut että kannattaako tehdä uusiks vai paikkaako litku. Ja teen tämän siis ennen kun lisään litkut.

    Eli jos kuplat tulee esim nippojen juuresta niin luultavasti saa alottaa alusta, jos taas venttiilin juuresta tai kyljistä niin yleensä korjaantunu ajan kanssa litkulla.

  17. #5147
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Onko läski kehät yksiosaisia? Siis nipan nipan ja venttiilin juuresta tuleva vuotohan tulee samasta tilasta, jos kehä on normaali rakenteella.

  18. #5148
    F. Kotlerburg Guest
    Ei nuo ole läskikehät.

  19. #5149
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Joo ei, mutta qiltyn käyttämät. Tosiaan normi kiekosta ei voi paljoa päätellä vuotokohtaa, jos pinnanreiästä tai venttiilinjuuresta kuplii.

    Läskin kehät taitaa tosiaan olla yksiosaisia.

  20. #5150
    F. Kotlerburg Guest
    Alukehät joo ja niissä on vielä ne kevennysreiät niin oma taiteenlajinsa kaikkiaan tubeless noihin. Kuitukehissä voi ollakin ontelo kuten normikehissä.

  21. #5151
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko läski kehät yksiosaisia? Siis nipan nipan ja venttiilin juuresta tuleva vuotohan tulee samasta tilasta, jos kehä on normaali rakenteella.
    Paitsi jos ei vuoda venttiilistä niin sen kohdalta ei tule kuplia, ainakin oman kokemuksen mukaan, siis vaikka nippojen juuresta kuplisikin. Mulla kyllä vain niitä venttiileitä missä mutterin juuressa o-rengas.

    Läskikehät on tosiaan ihan oma lukunsa. Ja niitä on yksi ja kaksi seinäisiä. Nuo dtswissin kehät on ontot reunoilta.

  22. #5152
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Ei suoraan otsikkoon liittyvää, mutta tubeless-renkaisiin anyways. Paljonko kannattaa tuoretta litkua laittaa renkaaseen talven jäljiltä? Varmaan jonkin verran kuivunut, kun pyörä ei talvikuukausina ollut montaa kertaa ajossa. Ja varmaankin helpoin kiertää sielu irti ja kaataa siitä lisää litkua renkaaseen?

  23. #5153
    Kannattaa tsekata, mikä tilanne siellä on. Mulla oli pari vuotta sitten kesän ajon jäljiltä desistä jäljellä teelusikallinen.

  24. #5154
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Ja litkujen kuivumiseen vaikuttaa vahvasti renkaan säilytyspaikka. Ulkovarastossa talven majaillut rengas litkuinen ei välttämättä paljoakaan ole kuivunut.

  25. #5155
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kettumii Katso viesti
    Uskallat pistää testiin, vaikka eivät ole Giantin suositeltujen renkaiden listalla?

  26. #5156
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Ja litkujen kuivumiseen vaikuttaa vahvasti renkaan säilytyspaikka. Ulkovarastossa talven majaillut rengas litkuinen ei välttämättä paljoakaan ole kuivunut.
    Oma pyörä on majaillut talven autotallin lämmössä. Eli josko sinne laittaisi vaikka puolisen desiä litkua per rengas. En jaksa alkaa irrottelemaan vanteelta, että näkisi tarkemmin tilanteen. Tai varmaan siitä venttiilin aukostakin näkisi taskulampun kanssa mahdollisesti jotain.

  27. #5157
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Oma pyörä on majaillut talven autotallin lämmössä. Eli josko sinne laittaisi vaikka puolisen desiä litkua per rengas. En jaksa alkaa irrottelemaan vanteelta, että näkisi tarkemmin tilanteen. Tai varmaan siitä venttiilin aukostakin näkisi taskulampun kanssa mahdollisesti jotain.
    Nappaa venttiilistä sielu irti ja tuuppaa siitä joku ohut tikku sisään, esim pieni nippuside. Toimii siis samaan tapaan, kuin auton öljytikku. Tämä siis tietty niin, että venttiili on ala-asennossa ja rengas ilmassa. Tää on musta ylivoimaisesti helpoin tapa tsekata litkun ”tasot”. Ei kylläkään toimi inserttien kanssa...

  28. #5158
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Uskallat pistää testiin, vaikka eivät ole Giantin suositeltujen renkaiden listalla?
    Onhan tuossa Pirellin sivulla seuraavaa:
    P ZERO™ Race TLR 28-622 and P ZERO™ Race TLR 30-622 are compatible with hookless rims according to ETRTO 5bar/73psi max pressure limitations.

    P ZERO™ Race TLR 24-622 and P ZERO™ Race TLR 26-622 are NOT compatible with hookless rims.

    Ilmeisesti ei ole Giantin testaamia, mutta eikai noitakaan nyt tarvi jokaiselle kehälle erikseen testata?

  29. #5159
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rullaa& Katso viesti
    Nappaa venttiilistä sielu irti ja tuuppaa siitä joku ohut tikku sisään, esim pieni nippuside. Toimii siis samaan tapaan, kuin auton öljytikku. Tämä siis tietty niin, että venttiili on ala-asennossa ja rengas ilmassa. Tää on musta ylivoimaisesti helpoin tapa tsekata litkun ”tasot”. Ei kylläkään toimi inserttien kanssa...
    Orangen litkupullossa tuli mittatikkukin mukana. Suurin piirtein kuinka syvästi sitä litkua pitäisi renkaan pohjalla olla 40 mm gravelirenkaassa? Tein asennuksen niin, että pistin litkut venttiilin reiästä, niin ei ole oikein mitään havaintoa miltä se ~60 ml litkua renkaan sisällä näyttää.

  30. #5160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Uskallat pistää testiin, vaikka eivät ole Giantin suositeltujen renkaiden listalla?
    Joo uskallan, jos asennus menee järkevästi. Giant sanoo itse tuolla linkittämälläsi sivulla seuraavaa

    Giant WheelSystems are built to be used as a system and Giant and CADEX tires are always the best choice.

    However, should you prefer to run a non-Giant or CADEX tire, listed below are the tires with an indicated maximum pressure above 72.5psi (5 bar) that have passed the Giant test protocol for use with Giant hookless rims. Please note that if the maximum pressure indicated on the sidewall of a tire is below 72.5psi (5 bar), the tire is tubeless compatible, and is not indicated as being incompatible with hookless rims, it can be used with Giant hookless WheelSystems and does not have to appear on the chart below:

    Ja kuten miz mainitsi on nuo Pirellit 28 millisinä compatible with hookless rims according to ETRTO.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •