ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 22 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

Lueskelin tätä ketjua suurella mielenkiinnolla, koska muutaman vuoden oli tunnukset hukassa ja sinä aikana tuli mm. hankittua sähkötäpäri.
    Työmatkat luomulla oli haastavia, ylämäissä ei millään malttanut hidastaa etanaan, vaan hikeen tuli pukattua ja toimistolla ensi töiksi suihkuun - siitä vielä puoli tuntia "kierrokset korkealla". Aikeissa oli hankkia sähkö-fätti-täpäri, eli sähköllä kompensoida mäet ja häviöt, nautiskella kaikki muut plussat. Koeajoin sitten sähkö-DH:n ja olin "myyty" - siitä asti maastossa muuttuneet, ellei nousut niin ainakin tasamaat laskuiksi, työmatkoista menopuoli ilman hikeä ja paluu vauhtia.

Viikonloppujen maastolenkeillä syke ja kalorien kulutus sähköä edeltävällä tasolla, mutta vauhtia ja elämyksiä +++. Pitkillä joustoilla ja purkkarenkailla on vaan niin julmetun makia päästellä, kivikot ja juurakot muuttuu miltei soraharjuksi, eikä mäen päällä tarvii puuskuttaa ja krampeilla pilata loistavaa laskua. Tarvii varmaan johonkin kisaan lähteä 15 v. tauon jälkeen palauttaakseen ittensä maan kamaralle, toisaalta hupikerrointa on sähköllä tullut niin peevelisti lisää että samapa tuo...

Mutta riippumatta siitä mitä hakee, pyörittää sitä tarvii sähkölläkin ja sehän on vaan plussaa. Etenkin jos vaihtoehtona on ratin takana pönöttäminen. Oma valinta oli sieltä extreme päästä, siis HaiBike ylivuotinen sähkö-DH, tuunaamiseenkin upposi vielä tonni lisää, mutta kyllä Boxxer nokassa on ilo ajella. Enskassa vuorottelen 6" wanhan boxxerin ja 140 mm bomberin välillä, tuplakruunu ei mun ajossa juuri taipumisesta kärsi, mutta se painaa... molemmat pehmeiksi säädettyinä syövät niin paljon energiaa, ettei työmatkoilla vaan jaksa. Toisaalta kokeilin sähkö"hybridiä" (tjsp - gravel/CX) ja olihan se ihan "yber" kokemus miltei ilmatteeks kiipiä lk. 15 % nousua 25 km/h rajoitinta vastaan. Kukin siis tarpeensa mukaan, mutta mielestäni mtb innostuneiden kannattaa lk. yleisellä tasolla miettiä mitä sähköllä voisi suhteessa omiin intresseihin optimaalisesti kompensoida.

Kellään kokemuksia Giantin sähkömaastureista? Olis paikallisessa kaupassa tyrkyllä tämmöinen https://www.giant-bicycles.com/fi/fa...plus-29-1-2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miikkiss Katso viesti
    Mistä sait tilattua Cubea? Ainakin internet tuntuu myyvän eioota ja nyt ois ostohousut jalassa ja romutuspalkkio mielessä.
    Bike discountille tullut viikottain ainakin cuben eri malleja. Eivät tosin ilmota saapumista sen tarkemmin kuin että kuuden viikon sisällä. Ja näyttäis menevän tunneissa ainakin nuo täpärit mitä ite kyttäilin, eli aika asiassa pitää olla että kerkee tilata.

Kokemusta Canyon Neuron ON 7 tai 8 runkokoosta. Laskuri antaa sopivaksi kooksi M koko, mutta olisiko parempi ottaa kokoa isompi jos ajelee 70% asfaltilla/hiekalla "työmatka-ajoa"?
    Samoiten Neuron 7 kerrotaan olevan pienempi akku, mutta onko se vain pienempi vai pienempi ja vanhempaa mallia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Limetic Katso viesti
    Kokemusta Canyon Neuron ON 7 tai 8 runkokoosta. Laskuri antaa sopivaksi kooksi M koko, mutta olisiko parempi ottaa kokoa isompi jos ajelee 70% asfaltilla/hiekalla "työmatka-ajoa"?
    Samoiten Neuron 7 kerrotaan olevan pienempi akku, mutta onko se vain pienempi vai pienempi ja vanhempaa mallia?
    Mä en ymmärrä, miksi ostaa täpäriä työmatka-ajoon. Yksi huoltokohde enemmän ja kaupan päälle polkemisen mukana notkuva takalinkku.

Mitä akkuun tulee, niin kantsii laskea työmatka-ajo/päivä ja suhteuttaa akun kapasiteetti siihen. Jos on talvipyöräilyä, niin sitten varautua tiputtamaan noin 30% kapasiteetista vielä pois.

Se että tiedän matkustavani metsässä kuitenkin jonkin verran. Ja kun tulen huomaamaan että kuinka mahtavaa se mestässä ajaminen on, niin uskon innostuvani asiaan. Joten kannattaako olla kaukaa viisas? Ja työmatka oli yksi esimerkki mitä tullaan ajamaan. Kuitenkin täysin sekalaiseen käyttöön pyörä tulossa.
    Onko tähän akun kapasiteetin laskemiseen jotain kaavaa? Työmatka mennen tullen yhteensä 30km.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mnederst Katso viesti
    Mä en ymmärrä, miksi ostaa täpäriä työmatka-ajoon. Yksi huoltokohde enemmän ja kaupan päälle polkemisen mukana notkuva takalinkku.
    Ei kauheasti haittaa se notkuminen kun kyseessä on sähköpyörä? Kyllä mä tykkään ajaa työmatkatkin ennemmin täpärillä kuin jäykällä. Ja voi syöksyä pusikkoon kun siltä tuntuu.
    Täpäri on mukavampi ajaa. Työmatkallakin. Ei kai kenellekään epäselvää?

Akuksi suosittellen 625Wh vähintään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Ei kauheasti haittaa se notkuminen kun kyseessä on sähköpyörä? Kyllä mä tykkään ajaa työmatkatkin ennemmin täpärillä kuin jäykällä. Ja voi syöksyä pusikkoon kun siltä tuntuu.
    Täpäri on mukavampi ajaa. Työmatkallakin. Ei kai kenellekään epäselvää?

Akuksi suosittellen 625Wh vähintään.
    Tätä juuri minäkin ajan takaa. Metsään kun siltä tuntuu.
    Onkohan tuohon Neuron 7 mahdollista vaihtaa 630kWh akku jälkeenpäin jos tuntuu siltä ettei range riitä. Tällä hetkellä Neuron 8 jossa 630 akku, niin toimitus syyskuulle. Neuron 7 on 504kWh akku ja toimitus toukokuun lopulla.
    Neuron 7 kerrotaan akuksi "Shimano STEPS 504-Wh Battery"
    Neuron 8 Shimano BT-E8036 Akku 630WH

Edit: Kävin katsoon akkujen hintoja. Taitaa päivitys jäädä vain haaveksi kun näki akkujen hinnat...

Mulla on ollut pitkään sekalaisessa työmatka-ajossa kesät talvet sähköläski, joka on ollut aika hyvä yleiskone.

Sen jälkeen oli aika järkytys, kun aloin ekan kerran ajella asfaltilla ylämäkeen sähkötäpärillä. Notkui sinne tänne, vaikka takaiskari oli kunnossa. Ja ihan hyvä Trekin vehje, joten vika ei ollut siinä. Pitäisi olla vieläpä erityisen notkumaton linkkugeometria.

Tuollaiseen 70% maantietä ja 30% maastoa varten ottaisin itse sähköläskin, jossa on pelkkä etujousto. Aika hyvin pelittää molemissa, vaikka ei täydellinen ole missään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Limetic Katso viesti
    Tätä juuri minäkin ajan takaa. Metsään kun siltä tuntuu.
    Onkohan tuohon Neuron 7 mahdollista vaihtaa 630kWh akku jälkeenpäin jos tuntuu siltä ettei range riitä. Tällä hetkellä Neuron 8 jossa 630 akku, niin toimitus syyskuulle. Neuron 7 on 504kWh akku ja toimitus toukokuun lopulla.
    Neuron 7 kerrotaan akuksi "Shimano STEPS 504-Wh Battery"
    Neuron 8 Shimano BT-E8036 Akku 630WH

Edit: Kävin katsoon akkujen hintoja. Taitaa päivitys jäädä vain haaveksi kun näki akkujen hinnat...

Juu tulee edukkaammaksi hankkia suoraan se isompiakkuinen pyörä. Tosin mullakin nyt 500Wh ja hyvin oon pärjänny. Akkua voi nääs ladata.
    Näin kevään kynnyksellä range on sen 100km Ecolla helposti, 140km on tainnu olla max arvio mitä on näyttänyt lähtiessä. Toki se on arvio.
    Rengastus (yllätys) vaikuttaa yllättävän paljon.

Kantsii huomioida myös se, että yleensä laturin saa halvemmalla kuin uuden, isokapasiteettisen akun. Toinen laturi duunipaikalla helpottaa hommaa kummasti.

Kantsii huomioida myös se, että yleensä laturin saa halvemmalla kuin uuden, isokapasiteettisen akun. Toinen laturi duunipaikalla helpottaa hommaa kummasti.
    Tämä taktiikka itsellä käytössä.

Itse ostaisin tämän, jos olisi Limeticin tarve päällä. Taitaa olla viimeisiä sähköläskejä, joita ylipäänsä enää saa mistään. Noitakin enää 3 kpl jäljellä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...SACEgJ4OPD_BwE

Itse ostaisin tämän, jos olisi Limeticin tarve päällä. Taitaa olla viimeisiä sähköläskejä, joita ylipäänsä enää saa mistään. Noitakin enää 3 kpl jäljellä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...SACEgJ4OPD_BwE
    Kiitos hyvästä pyörävinkistä, mutta läskipyörät ei ole oikeen koskaan ollut lähellä sydäntä. En tiedä syytä, mutta en vain tykkää..

Havainto/vinkki, jos olet aikeissa hommata sähköpyörän ja olet - kuten minä- hieman pullistunut ja huonokuntoinen: Vaikka kunto ja taidot onkin huonot ja ehkä tuntuu siltä, ettei tarvitse esim. joustokeulaa tai dropper-satulatolppaa, koska ne tuntuvat niin proolta, niin itse huomaan nyt, että e-bike armahtaa huonokuntoista niin merkittävästi, että sitä tulee ajeltua sellaisia reittejä, minne ei ilman sähköä olisi kuunaan mennyt ja näitä ominaisuuksia alkaa kaivata. Hommasin Emaxin ja seuraavaksi laitan siihen nuo mainitut lisävarusteet, mitä en olisi uskonut tarvitsevani ennen hankintaa.

Bianchi on vuoden alussa esitellyt uuden malliston, E-Omnian, jossa on kolme eri mallia (kaupunki-, matka- ja maastopyörä). Kovin vähän näistä löytyy vielä tietoja internetin syövereistä, joten mitenhän on saatavuuden laita tässä koronan runtelemassa maailmassa.

Teknisiä tietoja löytyy mm. täältä https://www.bikeradar.com/news/bianchi-e-omnia/

Itsellä on alati kasvava kiinnostus ostaa sähköpyörä ja ei huonolta vaikuta tuo Bianchi, mutta onko hinta-laatusuhde kuitenkaan kohdallaan. Käsittääkseni hinnat alkavat jostain 3300 eurosta tjsp.

Ihan mielipide asia, mutta omasta mielestä ainakin maastopyörä on ruma. ABS ihan mielenkiintoinen asia nähdä miten pyörissä toimii.

Aika futuristisen näköinen peli kyllä.

E-Omnioista löytyy netissä tekniset tiedot ja virallinen promovideo, jossa Nico Rosberg cruisailee, mutta ei mitään arvosteluja tai testejä. Tämän takia epäilen, että pyöriä ei vielä kaupoissa ole yleisesti myynnissä missään.

Olisiko kellään Pirkanmaalla Canyonin Grand Canyon:ON L-koossa? Olisiko mahdollista koeajaa? Geometria ja runkokoko hieman mietityttää.

^ Ei ole oma myynti-ilmoitus, mutta tuollainen olisi siellä teillä päin myytävänä. Eiköhän sitäkin ajamaan pääse.

https://www.fillaritori.com/topic/22...A4-l-pirkkala/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    ^ Ei ole oma myynti-ilmoitus, mutta tuollainen olisi siellä teillä päin myytävänä. Eiköhän sitäkin ajamaan pääse.

https://www.fillaritori.com/topic/22...A4-l-pirkkala/
    Kiitoksia vinkistä. Tuo oli jo mennyt kaupaksi. Nopeasti menevät.
    Koeajettava pyörä siis edelleen etsinnässä.

Onko porukalla kokemusta Husqvarnan pyöristä?
    Ihme merkkiset akut ainakin on.

Tässä itsellä etsinnässä täysjousto entisen etujouston maasturin tilalle.

Haluan Shimanon EP8:lla koska paikallisella huollolla on ainoastaan Shimanon sähköille kone.

Hintaluokka n.4700€

Vaihtoehtoina on tällä hetkellä:
    Vahvin https://www.pyorasuomi.fi/Helkama-FS...saehkoepyoerae
    Nyt tuli vastaan nämä: https://www.electrobike.fi/husqvarna...ss-6-2021.html ja https://www.electrobike.fi/husqvarna...ss-5-2021.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bizline Katso viesti
    Onko porukalla kokemusta Husqvarnan pyöristä?
    Ihme merkkiset akut ainakin on.

Tässä itsellä etsinnässä täysjousto entisen etujouston maasturin tilalle.

Haluan Shimanon EP8:lla koska paikallisella huollolla on ainoastaan Shimanon sähköille kone.

Hintaluokka n.4700€

Vaihtoehtoina on tällä hetkellä:
    Vahvin https://www.pyorasuomi.fi/Helkama-FS...saehkoepyoerae
    Nyt tuli vastaan nämä: https://www.electrobike.fi/husqvarna...ss-6-2021.html ja https://www.electrobike.fi/husqvarna...ss-5-2021.html
    Helkamassa 130mm keula, mutta muuten fiksut komponentit. En ymmärrä miksi täysjoustosähköihin laitetaan alle 140-150mm keuloja. Valaiseeko joku minua tästä? Kuitenkin massaa tulee pyörän puolesta lisää ja sähkö kompensoi mahdollisen lisäpainon niin en nää mitään syytä laittaa alle 140mm joustoa sähkötäpäriina.

Hardcross 6 huomattavasti huonommat palikat kuin alimmassa mountain Cross 5:ssa. Mm. Voimansiirto, jousto ja jarrut. Myös 150mm jousto riittää hyvin ns. All around pyörään.

Itsellä ei kokemusta Husqvarnan pyöristä, mutta uskoisin akun olevan täysin pätevä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti moikkis Katso viesti
    Helkamassa 130mm keula, mutta muuten fiksut komponentit. En ymmärrä miksi täysjoustosähköihin laitetaan alle 140-150mm keuloja. Valaiseeko joku minua tästä? Kuitenkin massaa tulee pyörän puolesta lisää ja sähkö kompensoi mahdollisen lisäpainon niin en nää mitään syytä laittaa alle 140mm joustoa sähkötäpäriina.
    Itse suosittelisin alustaosissa ensisijaisesti valitsemaan laatua, koska huono keula on aina huono keula, vaikka joustomatkaa olisi 200mm. Lyhyempijoustoinen laadukas keula ei sovellu sinne isoihin hyppyreihin tai koviin alamäkihommiin, mutta ns. normikäytössä tiellä ja metsässä se on huomattavasti mukavampi, kun toimii edes jossain hyvin.

Toki näissä pyörissä taisi olla aika samantasoista rokkaria keulassa ja yhdessä suntouri, josta ei mitään hajua.

Nyt kun työnaantaja tarjoaa työsuhdepyörää niin pakkohan sellainen on hommata. Mutta mikä? siinäpä vasta kysymys.
    Jos metsään haluat mennä nyt. Mutta kun en halua. Korkeintaan hiekkatietä tai tasaista polkua pitkin.
    Eli pyörä oli mahdollisesti gravel. Sähköllä höystettynä. Nyt kun pyörät tahtoo olla kiven alla niin tarjonta ei ole mikään hyvä.
    Mutta yksi varteentotettava vaihtoehto olisi Cannondale Topstone NEO SL 2.
    Gravel-pyöristä ei ole paljoa kokemusta ja sähköpyöristä vielä vähemmän.
    Pyörämatkat ei ole kovin pitkiä. työmatkat 12km suuntaan asvalttia. Vapaa-ajalla matkat suuntautuisi 60% asvalttia ja ehkä se 40% soratietä.

Onko tuosta pyörästä siihen? Tod näk on. Onko mitään muita varteenotettaviva vaihtoehtoja alle 3200 euron?

Se vielä että pyörään pitää saada sivulaukku ja mahdollisesti lokasuojat. Mutta se taitaa olla mahdollista kaikkiin gravel pyöriin

Esim Orbea Gain tai Canyon Roadlite on?

Kiitos vinkeistä.
    Eilinen ilta taas katseltu pyöriä. Kyllä se taitaa kääntyä tuohon Roadlite 6:een.
    Meinasin ensin kallistua Orbeaan mutta luin että Canyonissa käytettävä moottori olisi himppasen parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dbster Katso viesti
    Itse suosittelisin alustaosissa ensisijaisesti valitsemaan laatua, koska huono keula on aina huono keula, vaikka joustomatkaa olisi 200mm. Lyhyempijoustoinen laadukas keula ei sovellu sinne isoihin hyppyreihin tai koviin alamäkihommiin, mutta ns. normikäytössä tiellä ja metsässä se on huomattavasti mukavampi, kun toimii edes jossain hyvin.

Toki näissä pyörissä taisi olla aika samantasoista rokkaria keulassa ja yhdessä suntouri, josta ei mitään hajua.
    Itse valitsin juuri Hussen HC6:n vaikka tiedossa oli palikat ole parhaimmasta päästä. Toinen vaihtis oli HC7 juuri sen takia että Suntourien tilalla olisi ollut Rock Shoxia ja Deoren tilalla SRAM mutta toisaalta budjettipaine ja saatavuus käänsi lopulta HC6:n suuntaan. Etsin noista Suntoureista tietoa ja arviot olivat pääsääntöisesti positiivisia ja toisaalta negatiiviset asiat omaan tasoon peilattuna kuulostivat niin nyanssitasoisilta ettei valinta lopulta enää niin vaikea ollutkaan.

Olen rymistellyt polkuja tarpeeksi eritasoisilla XC-täpäreillä ja kerran kun pääsin testaamaan 180mm joustoilla sähkötäpäriä niin se oli rakkautta ensi ajamalta. Vielä tuota HC6:ta odottelen joten ei ole hands-on tietoa jaettavana ja kaikki perustuu vielä spekulaatioon.

Harrasteen lajista välittämättä minulla on ollut paha tapa hankkia kalleimpia osia osaamatta käyttää koko potentiaalia joten yritän nyt näilläkin palikoilla keskittyä enemmän löytämään sopivat säädöt kuin hankkimaan kalliimpaa palikkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Peeke Katso viesti
    Itse valitsin juuri Hussen HC6:n vaikka tiedossa oli palikat ole parhaimmasta päästä. Toinen vaihtis oli HC7 juuri sen takia että Suntourien tilalla olisi ollut Rock Shoxia ja Deoren tilalla SRAM mutta toisaalta budjettipaine ja saatavuus käänsi lopulta HC6:n suuntaan. Etsin noista Suntoureista tietoa ja arviot olivat pääsääntöisesti positiivisia ja toisaalta negatiiviset asiat omaan tasoon peilattuna kuulostivat niin nyanssitasoisilta ettei valinta lopulta enää niin vaikea ollutkaan.

Olen rymistellyt polkuja tarpeeksi eritasoisilla XC-täpäreillä ja kerran kun pääsin testaamaan 180mm joustoilla sähkötäpäriä niin se oli rakkautta ensi ajamalta. Vielä tuota HC6:ta odottelen joten ei ole hands-on tietoa jaettavana ja kaikki perustuu vielä spekulaatioon.

Harrasteen lajista välittämättä minulla on ollut paha tapa hankkia kalleimpia osia osaamatta käyttää koko potentiaalia joten yritän nyt näilläkin palikoilla keskittyä enemmän löytämään sopivat säädöt kuin hankkimaan kalliimpaa palikkaa.
    Juu, ei välttämättä ole ollenkaan huonot nuo Suntourin alustapalikat. Aika hintsusti niistä tuntuu liikkuvan tietoa ja kaikki kohkaa vaan Rokkareista ja Foxista.

Mun mielestä on tärkeintä, että löytää sen hyvän itselle sopivan pyörän, johon voi sitten päivitellä alustaa yms. kun tuntuu, ettei enää riitä säätövarat tai ominaisuudet.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •