GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 36 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 3277

Aihe: Lahden Kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Hyvin kyllä tuo edellinen rasti haettu. Kävin noita kyseisiä alueita eilennä illalla kartalla läpi ja en saanut kuvaa sijoitettua niihin...
    Mä luulin ensin tota soramontuksi tai vastaavaksi... No onneksi sitten lamppu syttyi ja osasin suunnistaa oikeaan paikkaan. Hieman muuttaa maisemaa tuo kun on metsä hakattu pois koko mäeltä.

Lahden Kuvarastit

Sarvikatu 7 löytyi tämä vanha kangaskauppa

Uutta

Vanha oli tönö tai kioski Pikku-Veskulla. Kartta.

Kokeillaan uudessa tiukempaa rajausta, vaikka tuskin se kovimpia rastihirmuja hidastaa...

Vai liian helppo niin ei ole kukaan kehdannut hakea? Mä en oo ainakaan vielä keksinyt mistä voisi olla. Pari paikkaa käynyt katsomassakin mutta ei löytynyt.

Itse kävin myös eilennä muutaman paikan katsomassa missä olisi ehkä voinut olla, mutta ei ollut...
    Kuuluu varmastikkin taas niihin paikkoihin jotka hieman isommasta kuvasta taasen tunnistaa ja miettii miksi ei alkuperäisestä tiennyt...
    Mutta itse lähdin aamusta muutaman päivän reissun ja palaan vasta Sunnuntai iltana, joten ehtinee varmaan vaihtua muutamaankin otteeseen ennen kuin taas pääsen hakemaan rastia.

Rasti oli Lahden Tiedepuisto Niemenkadun varrella. Kartta. Vihjeen avulla löytyi, kun ilkesi sen perusteella lähteä haravoimaan lähialuetta.

Uusi rasti:

Tuosta tuli eilen ohi ajettua ja kiersin tuon rakennuksenkin mutta en silti hoksannut tuota kohtaa Hyvä että joku oli tarkkasilmäisempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Tuosta tuli eilen ohi ajettua ja kiersin tuon rakennuksenkin mutta en silti hoksannut tuota kohtaa Hyvä että joku oli tarkkasilmäisempi.
    Kyllähän sitä tuli tuosta aika läheltä ajettua eilennä itsekkin, tuota huomaamatta...

Joko kysytään Debaalilta lisävihjettä?

Aattelin, että lauantain raaka sää vain viivästytti hakua. Vihjeenä on, että rasti on alle 2 km (linnuntietä) edellisestä rastista. Lisäksi rasti on yleisen kulkuväylän vieressä eikä ole kerrostalon pihalla.

Mulla ei ollut eikä ole vieläkään mitään hajua. Tai sellainen kutina on että Mukkula/Kilpiäinen suunnalla voisi olla. Katsotaan ehtisikö ensi viikolla etsimään kun nyt olisi edes hieman aluetta tarkennettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Mulla ei ollut eikä ole vieläkään mitään hajua. Tai sellainen kutina on että Mukkula/Kilpiäinen suunnalla voisi olla. Katsotaan ehtisikö ensi viikolla etsimään kun nyt olisi edes hieman aluetta tarkennettu.
    Kutina on oikeilla alueilla. Parannellaan vihjettä vielä kertomalla, että rastin kohdilla kun katselee ympärilleen, niin voi nähdä vettä (jos tämä vähän kaventaisi etsittäviä kohteita).

Ja lisävihjeitä ropisee. (Melko railakkaan) Kivenheiton päässä on julkisena oleva tuulen mittauspiste. Taisin arvioida rastin väärin, kun ajattelin, että tämäkin löydetään nopeasti. Olisi pitänyt ottaa jollain tavoin laajempi kuva, josta saisi haravoitua mahdollisia alueita. Nyt kuva kuuluu ehkä luokkaan "joko tiedät tai sitten ei mitään hajua".

Mukkulan entisellä leirintäalueella oltiin tässä kohdalla.

Uusi, vihjeenä voin sanoa että ei olla lähelläkään edellisiä.

Taisit tulla mua vastaan Ruoriniemen nurkilla

Multa jäi löytämättä, kävin siinä uimarannalla pyörähtämässä mutta väärään suuntaan jatkoin näköjään

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle salonen Katso viesti
    Taisit tulla mua vastaan Ruoriniemen nurkilla

Multa jäi löytämättä, kävin siinä uimarannalla pyörähtämässä mutta väärään suuntaan jatkoin näköjään

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Saattaa olla, Ankkurin kautta tuonne ajelin.

Helsingintien ja Vähäntalonkadun välillä tässä.

Uutta

Lahden Kuvarastit

Kärpäsenkadun ja Kiekkostenkadun risteys tässä.

Ja uutta

On nuo ihmisaivot mielenkiintoinen kapistus.
    Koko päivän miettinyt että todella tuttu paikka kuvassa mutta ei millään vaan saa mieleen mikä ja missä vaikka tietää että pitäisi aivan varmasti tunnistaa, mutta kun ei niin ei...
    No, sitten kun on jo sängyssä peiton alla ja menossa nukkumaan (eikä ole rastia edes pariin tuntiin miettinyt) niin yhtäkkiä tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta mieleen missä rasti sijaitsee.
    Nopea varmistus asiasta ja ylös sängystä, vaatteet päälle ja rastinhakuun...

Eli Hesburger, Suurmäenkatu 1
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...0.5&title=hese

Ja uutta hakuun...

Lahden Kuvarastit

Toi Hese oli tarkoituksella noin lähikuva kun on niin näkyvällä paikalla, arvasin että sen joku tuosta varmasti hoksaa.
    Ja sitten asiaan, eli tupakkapaikka oli Suurhallilla.

Uutta

Siinä on kyllä jo asenne kohdallaan, kun keskiyöllä nousee sängystä rastinhakuun. Itsekin ajattelin tuon olevan niin näkyvällä paikalla, että varmasti löytää, kun lähtee ja ajelee lenkin muutamia pääreittejä pitkin. Ajoin sitten kaupungille, poljin kierroksen todennäköisimmiksi arvelemillani alueilla, enkä löytänyt. Alkoi olla ilta jo sen verran pitkällä, että piti lähteä ajamaan takaisin kotiin. Melkein 50km tuli hukkareissulle pituutta, mutta hyvänä pyörälenkkinähän se menee.
    -

Ja sopenkorvenkadullahan sitä oltiin
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=....5&title=Koppi

[

Ja uusi:

Kolkankadulta löytyi.

Uutta

On tämä välillä hankalaa...
    Olin 99%:n varma missä rasti sijaitsee (sitä mitenkään varmistamatta etukäteen) ja kun suht lähellä kotia, niin ajattelin pienen pyörälenkin käydä ajamassa ja rastin kuvaamassa ennen töihintuloa. No, kahdesti sitten kiersin koko kohteen ja totesin "ettei sittenkään ole tämä" ja nousi iso ihmetys asiasta kun olin ollut "ihan varma".
    Nyt sitten koneella ja totesin että ajoin kyseisen kuvakohteen vierestä 1-2metrin pästä kahteen kertaan ja en silti sitä havainnut... Ei taida minulle nämä "aamuajalut" vain sopia...

No, loppupäivästä sitten, tosin senverran helpohko, että eiköhän vaihdu ennen sitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Vanha oli Sykkeen pääoven vanhan Anttilan puoleinen kulma, sorry huono kuva, mutta kulmilla istui rollaattorihessu, jota en halunnut kuvaan

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt itseasiassa keksinkin miksi en tuota aamusta löytänyt vaikka kahdesti ohi ajoin, tuossa kulmalla oli isompi ryhmä "ei aivan kunnon kansalaisia" juopottelemassa ja siihen viitsinyt pysähtyä...

Tästä rastista ei ole mitään hajua. Reilu 20km fillaroin satunnaisia paikkoja katsellen mutta ei osunut kohdalle.

No tolla 20km lenkillä pääsi jo aika kauas edellisestä mutta pitää katsella varmaan vielä kauempaa... No eiköhän tän joku muu tiedä.

Lahden Kuvarastit

Joo nyt mä muuten taisinkin hoksata missä toi voisi olla. Paljastava vinkki toi että tästä olisi paljastava lisäkuva Mutta en tänään enää sitä käy tsekkaamassa joten muut voi hoitaa.
    Edit: ennen tota lisäkuvaa jo siis hoksasin.

Läntisen hautausmaan reunalla oltiin
    https://kartta.lahti.fi/ims/?layers=...n%20hautausmaa

Ja uusi...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •