Maailmallahan näitä tarvitaan - tai tarvittiin ennen kuin tuli tubeless - usein paikallisten kasvien teräviä piikkejä vastaan taistellessa. (Tosin minullakin on kerran ihan tässä kotinurkilla jonkun koristekasvin piikki puhkaissut maantiefillarin renkaan.)
Asennuksessa ei mitään erityisiä kikkoja ole, mutta iaikoinani opin jostain YouTube-videosta semmoisen niksi että kun pakkauksesta otetun nauhan ensin rullaa päinvastaiseen suuntaan sitä on mukavampi ruveta asentamaan paikoilleen. Itse olen laittanut vanteen lattialle eli vaakatasoon, mutta kukin tyylillään. Sisurin olen samassa yhteydessä käyttänyt muovipussissa johon olen laittanut lusikallisen talkkia, ei siitä haittaakaan voi olla.
Se on vielä huomattava että eri valmistajilla on omat ohjeensa sen suhteen laitetaanko nauhan päät lomittain vai leikataanko nauhan päät vai ei ja jos leikataan miten. Prolinen Anti-Plattia nimenomaan kielletään leikkaamasta, kun taas Zefal käskee jättämään kahden sentin raon ja pyöristämään päät...
Nauha on tosiaan käytännössä ikuinen eli ei niitä varastoon kannata ostaa, yksi per fillari ja rengaskoko riittää. (Tämä ei ole myynti-ilmoitus eikä enää taida olla ostoaikakaan, kun sepelit on ihan kohta harjattu, mutta huomasin juuri että mulla on yksi paketti tarpeettomia sinisiä Anti-Platteja. Jos joku haluaa vielä tänä keväänä kokeilla miltä ne ajaessa tuntuvat...)
Kirjanmerkit