ElectrobikeGarminGiant
Sivu 19 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #541
    Moi kaikki,

    Ei enää keksi muuta kuin kysyä täältä apuja.

    Minulta pöllittiin Atala B-Tour Man. Tällainen:


    Takaisin sitä tuskin enää koskaan saan, ja olenkin jo kahta pyörää kokeillut.

    Toinen oli: Ghost Hybrid Square Trekking B2.8:


    Toinen oli: Cube Nature Hybrid EXC 625:

    Atala oli loistava pyörä, ketterä kaupungissa, "pyörämäinen pyörä" ja sopiva pitkäänkin ajoon.
    Ongelmana näissä molemmissa, Ghostissa ja Cubessa on, että tuntuvat melkein kuin pikkumopoilta.
    Alaputki on tosi paksu, ja ajotuntuma kömpelö etenkin Cubessa. Oma murheenkryynissä on
    Boschin gen3 moottori joka töksähtelee, ei ole lainkaan sulava kuten Atalan vanhemman sukupolven Bosch.

    Mistä ihmeestä löydän pyörän joka on Atalan tyyppinen, ei liian mopomaisen oloinen sähköpyörä? Eikä sitä Boschin
    gen3 moottoria. Kalkhoffilta olen löytänyt ehkä lähimpänä Atalaa olevan mallin, tätä en ole vielä kokeillut, mutta taitaa olla
    se kelvoton Boschin gen3 moottori:

  2. #542
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101

  3. #543
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Nyt olisi puraissut pieni sähköpyörä kärpänen kun pääsi sellaisella ajelemaan Levin reissulla. Eli nyt on pari vaihtoehtoa tässä pöydällä, budjetti ~5000€. Ajelu perus trailia, Bike parkkia aika vähän. Enska tyyppinen alamäki lähempänä sydäntä kuin hyndät ja rakennetut featuret. Pituutta sen 185cm ja inseam joku 88cm. Hoikka ruumiinrakenne. Alla olevien pyörien pääasialliseksi takakiekoksi tulee nykyisestä pyörästä DT M1700 54T ratchet 30mm kiekot. Pyörän mukana tuleva kiekkosetti menee talvirenkaiden käyttöön. Varmaan suurin osa ajosta eco moodilla ja ajoittain trail moodissa.

    Molemmat pyörät XT/SLX osasarjalla.



    • Merida eOne-Sixty https://www.merida-bikes.com/en/bike...one-sixty-8000
      • + XL kokoisena 4543€
      • + Parempi takaiskari (Super deluxe vs deluxe)
      • + Kevyempi (1 Kg)
      • + Pidempi dropperi (170mm vs 150mm)
      • + Hieman parempi Geo, släkimpi HTA (65,5 vs 66,5), jyrkempi STA (75,5 vs 74,5)
      • + XT vaihdevipu ja XT dropperivipu
      • - Vanhempi moottori E8000
      • - Pienempi akkukapasiteetti (504Wh vs 630Wh)






    Tässä lähinnä vaikuttaa, että Merida olisi moottoria ja akkua lukuunottamatta parempi kokonaisuus. Ajattelinkin tässä tiedustella, että onko EP8 niin paljon parempi, että siitä kannattaisi maksaa 500€ enemmän ja jokseenkin huonompien komponenttien takia. Kommentteja kaivataan.

  4. #544

  5. #545
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Tässä lähinnä vaikuttaa, että Merida olisi moottoria ja akkua lukuunottamatta parempi kokonaisuus. Ajattelinkin tässä tiedustella, että onko EP8 niin paljon parempi, että siitä kannattaisi maksaa 500€ enemmän ja jokseenkin huonompien komponenttien takia. Kommentteja kaivataan.
    Voisi olettaa että ep8 jälleenmyynti arvo parin vuoden päästä on ihan eri luokkaa kuin e8000, jos sillä nyt on merkitystä.

  6. #546
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Voisi olettaa että ep8 jälleenmyynti arvo parin vuoden päästä on ihan eri luokkaa kuin e8000, jos sillä nyt on merkitystä.
    Onhan sekin totta. Vaikea valinta kyllä.

  7. #547
    Hemmetisti kiitoksia Leewi! Päädyin tilaamaan Orbean, en tosin tuota mallia vaan uuden Orbea Vibe H30 EQ -mallin.

    Viikon päästä pääsee kokeilemaan!

  8. #548
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti derrikson Katso viesti
    Päädyin tilaamaan Orbean, en tosin tuota mallia vaan uuden Orbea Vibe H30 EQ -mallin.

    Viikon päästä pääsee kokeilemaan!
    Näyttääpäs erittäin hyvältä mallilta toi Vibe.

  9. #549
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti derrikson Katso viesti
    Hemmetisti kiitoksia Leewi! Päädyin tilaamaan Orbean, en tosin tuota mallia vaan uuden Orbea Vibe H30 EQ -mallin.

    Viikon päästä pääsee kokeilemaan!
    Itseni vain mietityttäisi että tuon Gen2 Performance CX:n jälkeen tuo Orbean X35 40Nm. takanapamoottori saattaa vaikuttaa vain aika hengettömältä. Mutta tosin mikäli käyttö on pitkälti tasaista kaupunkiajoa, niin ei varmasti niin iso ongelma kuin mitä olisi vaikka maastoajossa.

  10. #550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Itseni vain mietityttäisi että tuon Gen2 Performance CX:n jälkeen tuo Orbean X35 40Nm. takanapamoottori saattaa vaikuttaa vain aika hengettömältä. Mutta tosin mikäli käyttö on pitkälti tasaista kaupunkiajoa, niin ei varmasti niin iso ongelma kuin mitä olisi vaikka maastoajossa.
    Pitkiin maantieajoihin, kaupunkiseikkailuihin ja kauppakassiksi tuo Orbea lienee oikein toimiva peli. Maastossa en ajele.

  11. #551
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Kysymys näistä vaihtajista kun myös sähköpyöriin tarjotaan 2X10 vaihteistoa. Eli onko tuosta kahdesta eturattaasta mitään hyötyä sähköpyörässä?
    Olen tässä kuumeisesti katsellut vaimolle sähköpyörää ja tuokin vaihtoehto on muutamissa tullut esille, kun pääsääntöisesti on olleet yhdellä eturattaalla.
    tuossa yksi esim.
    Giant Explore E+ 1 STA -hybridipyörä

  12. #552
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Kysymys näistä vaihtajista kun myös sähköpyöriin tarjotaan 2X10 vaihteistoa. Eli onko tuosta kahdesta eturattaasta mitään hyötyä sähköpyörässä?
    Olen tässä kuumeisesti katsellut vaimolle sähköpyörää ja tuokin vaihtoehto on muutamissa tullut esille, kun pääsääntöisesti on olleet yhdellä eturattaalla.
    tuossa yksi esim.
    Giant Explore E+ 1 STA -hybridipyörä
    Eihän tuo 2x vaihteisto enään "nykymuodin" mukainen ole, ja itse mielummin ottaisin 1x11 tai 1x12 vaihteiston, mutta en näkisi tuota myöskään mitenkään syynä hylätä pyörää mikäli muuten on hyvä.
    Yksi huoltokohde lisää, mutta muuten en tuota etuvaihtajan olemassaoloa/olemattomuutta kauheasti miettisi.

  13. #553
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Missään tapauksessa ei kelpaisi sähköpyörään 2 eturieskaa. 1x11 systeemillä pärjää ihan hyvin ja vaikka vähemmälläkin. Kyllä se sähkö sen verran tuuppaa että Ihan yhtä tiuhalle vaihtamiselle ei ole tarvetta kuin luomussa.

  14. #554
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Kiitos.
    Jos olisi ollut muuten samanlaiset pyörät mutta toisessa 1x11/12 vaihteisto niin olisin päätynyt siihen, mutta ei ollut. Laitoin tilauksen Bikesteriin jossa vastaava malli kuin Verkkokaupassa, tosin aavistuksen kalliimpi mutta myös isommalla akulla.
    Olisin mieluummin tilannut Verkkokaupasta tai ostanut Suomesta mutta kun niitä ei ollut tilattavissa. Samoin kivijalkaliikkeissä tarjonta/vaihtoehdot on huonoa Suomessa.
    Se mikä 2x10 on oikeastaan hyvä, niin isompi etu ratas on 48 piikkinen joten ei tarvitse missään tilanteissa korkealla kadensilla sitkuttaa.
    Tuo Giantin voimansiirto on Deorea mikä oikeastaan oli minimi vaatimus, samoin moottorin vääntö piti olla väh.70Nm.

  15. #555
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Kysytään nyt sitten vielä mahdollisia vaihtoehtoja kyseiselle pyörälle, kun tuo meidän huushollin naispuoleinen henkilö olisi "ostonapin päällä" tuon maallin suhteen:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...range-trapeze/ hintaan 2349€ toimituskuluineen.
    Testannut vastaavaa miesten rungolla olevaa ja ihastunut että tuollainen pitäisi saada.
    Mahdollisen vaihtoehdon pitäisi toimia asfaltilla ja helpoilla metsäpoluilla, pitäisi olla "kivannäköinen ja värinen" (tuo Cube sitä kuulemma on), runkoko M ja naisten runkomalli, hinta ehdottomasti alle 2500€ ja mielellään Bosch:n tekniikalla kun niitä allekirjoittaneelta löytyy jo kolme kappaletta (ei muutkaan vaihtoehdot ole poissuljettuja, mutta epätodennäköisempiä) ja pitää olla saatavilla viimeistään Toukokuulle.
    Niin ja kiinteät lokasuojat ja akkuun liitetyt valot pitää löytyä.

  16. #556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kysytään nyt sitten vielä mahdollisia vaihtoehtoja kyseiselle pyörälle, kun tuo meidän huushollin naispuoleinen henkilö olisi "ostonapin päällä" tuon maallin suhteen:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...range-trapeze/ hintaan 2349€ toimituskuluineen.
    Testannut vastaavaa miesten rungolla olevaa ja ihastunut että tuollainen pitäisi saada.
    Mahdollisen vaihtoehdon pitäisi toimia asfaltilla ja helpoilla metsäpoluilla, pitäisi olla "kivannäköinen ja värinen" (tuo Cube sitä kuulemma on), runkoko M ja naisten runkomalli, hinta ehdottomasti alle 2500€ ja mielellään Bosch:n tekniikalla kun niitä allekirjoittaneelta löytyy jo kolme kappaletta (ei muutkaan vaihtoehdot ole poissuljettuja, mutta epätodennäköisempiä) ja pitää olla saatavilla viimeistään Toukokuulle.
    Niin ja kiinteät lokasuojat ja akkuun liitetyt valot pitää löytyä.
    En ostaisi, koska pyörässä on gen3 Bosch.

  17. #557
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti derrikson Katso viesti
    En ostaisi, koska pyörässä on gen3 Bosch.
    Itse tänäin testasin pienen lenkin myöskin tuota työkeverini uuttaa pyörää, millä tuo naisystäväni kävi testilenkin ajamassa, ja en tuosta omalla pikkulenkillä mitään ihmeellisen negatiivista keksinyt, tosin eipä sitä teollisuusalueen pihamaa nyt mikään kunnon koeajorata olekkaan.
    Mutta jotain pientä perustetta tuolle negatiivisuudelle olisi kuitenkin mukava saada.

  18. #558
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti derrikson Katso viesti
    En ostaisi, koska pyörässä on gen3 Bosch.
    Mahdatko sotkea tuon motin nyt tuohon Boschin gen2 performance cx:n, jossa pieni eturatas ja "seinä" 25kmh jälkeen? Tuo kolmonen on ihan eri motti ja isolla eturattaalla.

  19. #559
    Sähkötäpärikuume päällä myös täällä ja seuraavia olen ainakin katsellut:

    Canyon Spectral:ON CF 7 https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=VT%2FBK

    Stevens E-Inception AM 7.7 https://www.stevensbikes.de/2021/ind...=FI&lang=en_US

    Mitä mieltä arvon foorumiväki on, päädynkö noista jompaan kumpaan vai löytyisikö tuossa hintaluokassa (noin 5000 euroa) vielä jotain muita vaihtoehtoja? Tulee polkuajoon ja satunnaiseen bikepark-ajeluun pappatyyliin eli isoimmat hypyt jäävät muille.

    Lisäksi mietin kokoa kun pituutta noin 189 cm ja jalan sisämitta noin 89 cm. Canyon suosittaa L-kokoa ja Stevens kokoa 22 mikä taitaa sijoittua Canyonin kokojen L ja XL väliin eli olisiko Canyonin kohdalla sitten kokona L vai XL?

  20. #560
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Kiitos.
    Jos olisi ollut muuten samanlaiset pyörät mutta toisessa 1x11/12 vaihteisto niin olisin päätynyt siihen, mutta ei ollut. Laitoin tilauksen Bikesteriin jossa vastaava malli kuin Verkkokaupassa, tosin aavistuksen kalliimpi mutta myös isommalla akulla.
    Olisin mieluummin tilannut Verkkokaupasta tai ostanut Suomesta mutta kun niitä ei ollut tilattavissa. Samoin kivijalkaliikkeissä tarjonta/vaihtoehdot on huonoa Suomessa.
    Se mikä 2x10 on oikeastaan hyvä, niin isompi etu ratas on 48 piikkinen joten ei tarvitse missään tilanteissa korkealla kadensilla sitkuttaa.
    Tuo Giantin voimansiirto on Deorea mikä oikeastaan oli minimi vaatimus, samoin moottorin vääntö piti olla väh.70Nm.
    48 -piikkinen on aiva järjetön sähkäriin. Avustus loppuu 25km/h, joka tarkoittaa jotain aivan järjettömän alhaista kadenssia.

    https://www.ritzelrechner.de/

    48/10 välityksillä menee 60 kadenssilla jo liki 40km/h. Normaalilla 90 kadenssilla jo sitten melkein 60km/h...

    Kun tuolla kaduilla katselee sähkärillä ajavia, näkee jo kukaa ne, joilla ei ole mitään normipyörätaustaa. Halutaan ajaa jollain 30 kadenssilla (ja arvatenkin avustus tapissa)... Kyllä sähkäriä kannattaa ajaa aika liki samalla kadenssilla kuin luomua (70-90 sanoisin). Tollaiseen katukäyttöön 28" renkailla 34/11 rattailla jo 60 kadenssilla pääsee 25km/h (edellämainittu laskuri on hyvä tsekkailla noita välityksiä)..

    Eteen riittää 34 aivan mainiosti ja ei tartte mitään etuvaihtajaa.

  21. #561
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Etuvaihtajalle jyrkkä ei. Joku 38 eteen voisi olla aika optimi. 34 syö vielä aika lailla pienimpiä rattaita.

  22. #562
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Etuvaihtajalle jyrkkä ei. Joku 38 eteen voisi olla aika optimi. 34 syö vielä aika lailla pienimpiä rattaita.
    Totta puhuen mulla on itsellä 38 edessä ja 10-42 takana 27+ -täpärissä. Tosin mulla ei ole rajoitinta, toi 38 auttaa lähinnä tuolla 25+km/h nopeuksissa. Ja 38/42 välityksellä pääsee kyllä mäen kuin mäen ylös.

  23. #563
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83
    Pyörä täyttää muuten kriteerit niin sen vuoksi siihen päädyttiin. On totta että tuo 48 on turhan iso mutta voihan tuon myöhemmin muuttaa yhdellä eturattaalla olevaksi. Kunhan pyörä tulee niin selviää millainen on käytössä tämä kun ensimmäinen sähköpyörä meidän taloudessa.

  24. #564
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    124
    ^Tuohan voi toisaalta olla hyväkin asia tuo kaksi eturatasta tuon tyyppisessä pyörässä. Vaihdat vain sen 48:n
    joksikin 40-44T:ksi. Tietenkin edellyttäen että rattaan kiinnityspulttijako tämän sallii. Kyllä Yamaha jaksaa vääntää.

  25. #565
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yuze Katso viesti
    Sähkötäpärikuume päällä myös täällä ja seuraavia olen ainakin katsellut:

    Canyon Spectral:ON CF 7 https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=VT%2FBK

    Stevens E-Inception AM 7.7 https://www.stevensbikes.de/2021/ind...=FI&lang=en_US

    Mitä mieltä arvon foorumiväki on, päädynkö noista jompaan kumpaan vai löytyisikö tuossa hintaluokassa (noin 5000 euroa) vielä jotain muita vaihtoehtoja? Tulee polkuajoon ja satunnaiseen bikepark-ajeluun pappatyyliin eli isoimmat hypyt jäävät muille.

    Lisäksi mietin kokoa kun pituutta noin 189 cm ja jalan sisämitta noin 89 cm. Canyon suosittaa L-kokoa ja Stevens kokoa 22 mikä taitaa sijoittua Canyonin kokojen L ja XL väliin eli olisiko Canyonin kohdalla sitten kokona L vai XL?
    Aika tasoissa nuo on. Spectralissa paremmat jarrut, renkaat ja keula, takapakka. Stevensin etuna isompi akku, valo, pidempi dropperi.

    Toi koko on vähän hankala kysymys. Omat mitat 185/88 ja päädyin canyonin L kokoon. Ajoja tätä ennen tehty pyörällä, jossa on esim 455 reach, 619 top tube. Toimi mielestäni ihan ok. Monessa paikassa toitetaan, että reachin sweet spot olisi jossain 475 paikkeilla L kokoisessa pyörässä, jos alamäet on se juttu, mutta vaikea sanoa, onko siinä mitään perää. Voisi mennä koeajamaan jotain pyörää jossa olisi mahdollisimman lähelle noi mitat?

  26. #566
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsa Katso viesti
    ^Tuohan voi toisaalta olla hyväkin asia tuo kaksi eturatasta tuon tyyppisessä pyörässä. Vaihdat vain sen 48:n
    joksikin 40-44T:ksi. Tietenkin edellyttäen että rattaan kiinnityspulttijako tämän sallii. Kyllä Yamaha jaksaa vääntää.
    Miksi?

    Mikä etu on vrt. vaikka toi ehdotettu 38T?

    38T ja 11-36 -pakka, niin

    90 kadenssilla 11T takarattaalla mennään ~42km/h
    80 kadenssilla 11T takarattaalla mennään ~37km/h
    70 kadenssilla 11T takarattaalla mennään ~33km/h
    60 kadenssilla 11T takarattaalla mennään ~28km/h

    Hitaassa päässä 38/36T menee minne vaan.

    https://www.ritzelrechner.de/

    Tolla vaan tsekkaamaan välityksiä.

  27. #567
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    124
    ^Toki välitykset riittää mutta ajattelin kun on kyse tuollaisesta retkipyörän tapaisesta pyörästä niin matka-ajossa
    voisi noita takapakan pieniä rattaita säästää isomman rattaan käytöllä kun ne kaksi eturatasta kuitenkin on.

  28. #568
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    83

    Nauraa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsa Katso viesti
    ^Tuohan voi toisaalta olla hyväkin asia tuo kaksi eturatasta tuon tyyppisessä pyörässä. Vaihdat vain sen 48:n
    joksikin 40-44T:ksi. Tietenkin edellyttäen että rattaan kiinnityspulttijako tämän sallii. Kyllä Yamaha jaksaa vääntää.
    Joo pitää katsoa sitten kun vaihdon tarve tulee kulumisen myötä, millaiseksi tuon sitten mahdollisesti muuttaisi.
    Myös pitää nähdä miten käytännössä toimii onko edes tarvetta tehdä mitään.
    Ja toki vaimon käyttöön Giantti on tulossa.

    Minun Canyonissa oli tuo 38/24 jonka muutin 1x12 johon laitoin 32 eturattaan.
    pyöräni
    tyytyväinen olen tuon systeemin toimintaan maastossa. Maantiellä välillä kaipaa tuota 38, joskin sekin osasi joissain alamäessä loppua kesken kun ei ole riittävän nopeat jalat

  29. #569
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dbster Katso viesti
    Mahdatko sotkea tuon motin nyt tuohon Boschin gen2 performance cx:n, jossa pieni eturatas ja "seinä" 25kmh jälkeen? Tuo kolmonen on ihan eri motti ja isolla eturattaalla.
    Kyllä Bosch gen 3 on pikkurattaalla. Nelosessa on iso ratas.

  30. #570
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaneli Katso viesti
    Kyllä Bosch gen 3 on pikkurattaalla. Nelosessa on iso ratas.
    Ymmärtääkseni Boschilla Gen3-moottoreihin kuuluvat Active Line and Active Plus. Itselläni on tällainen Gen3 Active Line Plus ja siinä on iso eturatas (38t, kuva). Performance CX kai hyppäsi gen 2:sta suoraan gen 4:ään. Gen2:ssa pieni eturatas ja Gen4:ssä suuri.

    Lähde: "The motors with the small chainring are technically Gen 2 as the Active Line and Active Plus with the large chainring are Gen 3. The Gen 4 motors include the new CX, Speed and Cargo Line in both configurations."

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •