FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 8 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 443

Aihe: Fillarin kuljetustelineet.

  1. #211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti happoman Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Fatbikejen kuljetuksessa Bilteman telineessä? Kuvasta katsottuna nuo renkaiden paikat näyttävät melko kapealta. https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...uun-2000039838
    Onko kenelläkään kokemusta tästä Bilteman telineestä?

  2. #212
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Olen ajellut Suomen päästä päähän 4,8" renkainen läski katolla vastaavaan rimpulaan kiinnitettynä tiukkaan vedetyllä liinalla. Kapeus ei ole (tiettyyn rajaan) asti ilmeisesti mikään ongelma.

  3. #213
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti happoman Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Fatbikejen kuljetuksessa Bilteman telineessä? Kuvasta katsottuna nuo renkaiden paikat näyttävät melko kapealta. https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...uun-2000039838
    Onko kellään kokemusta? Näyttäs että vois nuo rengastuet vaihtaa omaan patenttiin.

  4. #214
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Onko kellään kokemusta? Näyttäs että vois nuo rengastuet vaihtaa omaan patenttiin.
    Kävin biltsussa tsekkaan tuon koukkulavetin, rengaskourut on niitattu eli kiinteet, tukevan oloinen teline mut jos läskipyöriä meinaa kuljettaa niin kahdella tuleejo ahdas (3 pyörä paikkaa)
    Lähinnä autoa oleva paikka on niin lähellä telineen runkoa että siihen ei fätti mahdu.kourusta runkoon oli vain jotain 5 cm.
    Ja ne rengas kourut ol jotain 5-6 cm leveät, ne hihnat oli pitkät. Eli ei siihen fätti renkaat mene.

  5. #215
    Liittynyt
    11/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    8
    Pitäisi hommata vetokoukkuun kiinnitettävä teline 29" sähkömaasturilleni (paino 24 kg akun kanssa) ja hybridilleni (paino 14 kg). Vain yhtä pyörää kerrallaan olisi tarkoitus kuljettaa.

    Tätä Thulen mallia katselin: https://www.xxl.fi/thule-xpress-970-...043801_1_style . Tuossa on kerrottu kantavuudeksi 30 kg, eli sen puoleen pitäisi riittää mun E-MTB:lle, mutta sivulla kerrotaan myös: "Pyörätelinettä ei suositella sähköpyörän kuljetukseen.". Mihinköhän tuo perustuu?

    Katselin myös tätä Thulen kalliimpaa mallia. Kantavuudesta ei tietoa (miksi XXL ei voi kertoa sitä sivullaan?): https://www.xxl.fi/thule-hang-on-972...037868_1_style

    Edit: valmistajan sivuilta löytyi tarkempaa tietoa: https://www.thule.com/fi-fi/bike-rac...-tilt-_-972000 . Telineen kantavuus 45 kg mutta pyörän max. painoksi kerrottu 15 kg. Tuleekohan tuosta ongelmia jos kuljettaa 24 kg painoista fillaria?

    Mitäs raati tuumaa?

  6. #216
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    ^ 3kpl 15kg pyörää painaa 45kg

  7. #217
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker_70 Katso viesti
    Edit: valmistajan sivuilta löytyi tarkempaa tietoa: https://www.thule.com/fi-fi/bike-rac...-tilt-_-972000 . Telineen kantavuus 45 kg mutta pyörän max. painoksi kerrottu 15 kg. Tuleekohan tuosta ongelmia jos kuljettaa 24 kg painoista fillaria?
    Mulla on toi 3 tilt ja ihan hyvä laite, oikein kiinnitettynä jämäkkä. Se 90’ kulmalukitus ehkä heppoisimman oloinen kohta (muovia).

    Tässä juuri oli tarvetta kuljetella pyöriä ja mietin about 22kg + 12kg pyörien 900km kuljetusta ja totesin että mahtuu sisällekin autoon. Enemmän rapasuojan takia tosin.

    Kai siinä painorajassa pointtina on yksittäisen pyörän kiinnityksen kestävyys, en usko että se tulee teknisesti ongelmaksi, eikä yhtä pyörää kuljetettaessa muukaan kestävyys.

    Vähän matkaa äsken tuli kuljetettua paria n. 25kg vuokrapyörääkin ja se meni ok, mutta en olisi moottoritievauhteja kokeillut. Ylileveä kuljetus siitä tuli myös.




    On sitten ehkä muita ongelmia - laitontahan se lienee mennä painorajoista yli (tämä on luulo, faktat voi etsiä Finlexistä jos jaksaa), mutta reaalisoituiko siitä mitään, tuskin. Paitsi jos sattuu pyörä tai teline irtoamaan vauhdissa, sitten vakuutusyhtiöllä on helppo pestä kätensä jutusta, myös mahdollisten vastapuolten korvausten osalta.

  8. #218
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Olen nyt kuljetellut parilla eri reissulla fillaria auton katolla (n. 1000 km) kuin auton sisällä (n. 1000 km) ihan kokeilumielessä maamme maateillä. Katolla oli kolme fillaria Thulen telineissä (rengaskoot 3", 36 mm ja 25 mm) ja tuntui kuin auto (C3 Picasso) olisi tempoillut suht holtittomasti
    tuulen lisääntyessä ja nopeuden kasvaessa 100 km/h tuntumaan vinkumisesta nyt puhumattakaan. Ei ollut oikein mukava ajella.

    Olen ollut tähän mennessä kattoratkaisun kannattaja, mutta taidan jatkossa tyytyä mieluummin vähempiin pyöriin sisätiloissa kuin pistän pyörää auton ulkopuolelle. Toki jos tämä vain on mahdollista eli ei ole juuri muita kyydittäviä tai muuta tavaraa. Epäilemättä auton massa, koko, korin muoto, nopeus jne. vaikuttavat kokemuksiin. Niin ja polttoainetta eli kriisseliä näyttää säästyvän n. 0,5 - 0,8 l/100 km sillä lisämaininnalla, että en ole "uskaltanut" ajella pyörät katolla 120 km/h.

  9. #219
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mulla on toi 3 tilt ja ihan hyvä laite, oikein kiinnitettynä jämäkkä. Se 90’ kulmalukitus ehkä heppoisimman oloinen kohta (muovia).

    Tässä juuri oli tarvetta kuljetella pyöriä ja mietin about 22kg + 12kg pyörien 900km kuljetusta ja totesin että mahtuu sisällekin autoon. Enemmän rapasuojan takia tosin.

    Kai siinä painorajassa pointtina on yksittäisen pyörän kiinnityksen kestävyys, en usko että se tulee teknisesti ongelmaksi, eikä yhtä pyörää kuljetettaessa muukaan kestävyys.

    Vähän matkaa äsken tuli kuljetettua paria n. 25kg vuokrapyörääkin ja se meni ok, mutta en olisi moottoritievauhteja kokeillut. Ylileveä kuljetus siitä tuli myös.




    On sitten ehkä muita ongelmia - laitontahan se lienee mennä painorajoista yli (tämä on luulo, faktat voi etsiä Finlexistä jos jaksaa), mutta reaalisoituiko siitä mitään, tuskin. Paitsi jos sattuu pyörä tai teline irtoamaan vauhdissa, sitten vakuutusyhtiöllä on helppo pestä kätensä jutusta, myös mahdollisten vastapuolten korvausten osalta.
    Nuita sähkäreitä kun siirtelee lähtee äkkiä 5kg kahdesta pyorästä yhteensä pois rasittamasta kun ottaa akut sisälle. Ja sateella laittaa vaikka kertakäyttöhanskan siihen rungon liittimen suojaks.

  10. #220
    F. Kotlerburg Guest
    Mukavan hyvin on valot autosta näkyvissä. No mitäpä sitä säännöistä, kun pyöräilijöitä ollaan.

  11. #221
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mukavan hyvin on valot autosta näkyvissä. No mitäpä sitä säännöistä, kun pyöräilijöitä ollaan.
    Nimenomaan, valot näkyy tuosta hyvin, mutta tuollaista leveyden ylitystä en suosittele. Tässä mentiin n. 20km päähän alhaisia nopeuksia (<=60km/h).

    Jos löytyy joku, joka noudattaa ja on aina noudattanut kaikkia lakeja ja sääntöjä elämässään, niin voi ilmoittautua, ehdotan jotain kunniamerkkiä

  12. #222
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    57
    Thulen VeloCompact 2:lle pyörälle tipahti postiluukusta tänään. Olipahan muuten nopea toimitus Virtasenkaupasta, eilen paketti matkaan 9:20, tänä aamuna 9:30 noudettavissa toisella puolen Suomea

    Hyvin mahtuu L-runkoinen (19") sähkötäpäri 2.8" plussarenkailla telineeseen. Kiristysremmit ovat todella naftit, ne pitemmät mallit menee varmaan tilaukseen. Harmillisesti nuo räikät on kiinnitettu profiiliin kahdesta eri kohdasta, joten ei voi edes siirtää alaspäin, jolloin tulisi lisää pituutta remmeihin.

    Toisen pyörän sovittaminen on hieman värkkäilyä, koska täpärin rungon keskiosa on täynnä iskaria, pullotelinettä, pumppua yms. niin vaakatuki toiselle pyörälle mahtuu just ja just luikertelemaan välistä.
    Samoin jos molemmissa pyörissä on joustokeula, meinaa keulapumppu ja takahaarukka kolista vastakkain. Vaan mahtuu siihen hybridi- tai kaupunkipyörä kaveriksi.

    + Helppo kasata, kaksi pulttia vain paikoilleen
    + Vaakakiinnikkeen voi laittaa mihin vaan kohtaan
    + Pyörä "lavetti" on teleskooppimallia, saa pitempirunkosellekkin pyörälle tukea renkaiden alle
    + Kippaustoiminto aivan ehdoton
    - Valot on vielä 2020 tuommoset hehkulankamalliset, luulis LED:ien jo yleistyvän
    - Pyörien väli voisi olla vielä hieman isompi (nyt 18,5cm)
    - Liian lyhyet kiristyremmit

  13. #223
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    303
    Hyvä ettei ole LEDit lumen ja jään paremman sulattamisen vuoksi.
    Ystävällisesti
    ___________
    gzmi
    Nurmijärvi
    ___________

    jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

  14. #224
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Kuusamo
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker_70 Katso viesti
    Pitäisi hommata vetokoukkuun kiinnitettävä teline 29" sähkömaasturilleni (paino 24 kg akun kanssa) ja hybridilleni (paino 14 kg). Vain yhtä pyörää kerrallaan olisi tarkoitus kuljettaa.

    Tätä Thulen mallia katselin: https://www.xxl.fi/thule-xpress-970-...043801_1_style . Tuossa on kerrottu kantavuudeksi 30 kg, eli sen puoleen pitäisi riittää mun E-MTB:lle, mutta sivulla kerrotaan myös: "Pyörätelinettä ei suositella sähköpyörän kuljetukseen.". Mihinköhän tuo perustuu?

    Katselin myös tätä Thulen kalliimpaa mallia. Kantavuudesta ei tietoa (miksi XXL ei voi kertoa sitä sivullaan?): https://www.xxl.fi/thule-hang-on-972...037868_1_style

    Edit: valmistajan sivuilta löytyi tarkempaa tietoa: https://www.thule.com/fi-fi/bike-rac...-tilt-_-972000 . Telineen kantavuus 45 kg mutta pyörän max. painoksi kerrottu 15 kg. Tuleekohan tuosta ongelmia jos kuljettaa 24 kg painoista fillaria?

    Mitäs raati tuumaa?
    Itsekkin olin osamassa samaa telinettä, mutta ajattelin varmistaa asian vielä.
    Kysyin tätä asiaa Thulelta ja eivät lupaa kuljettaa sähköpyörää ainakaan noilla 970/972:lla.
    Pyörän max paino saa olla 15kg vaikka kuljettaisi vain 1 pyörää, eivät avanneet syytä miksi vaikka kysyin.

  15. #225
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^en kyllä ymmärrä mitä muuta vastausta voi odottaa. Jos valmistaja on ilmoittanut, että yksittäisen pyörän raja on 15kg ja laite on tyyppihyväksytty niin, niin vähän ihmettelisin jos sama valmistaja sanoisi että juu siitä vain ylittämään..

  16. #226
    Moro, pitäis saada n. 23kilonen sähköfätti kuljetettua katolla, tai siis toinen meni sisälle ja toinen pitäis saada katolle, peräkoukkua ei ole
    Onko tähän ratkaisua?
    Näyttäis esim Thulen upride olevan muuten käypänen fätille, mutta max paino 20kg, taitaa kosahtaa tuohon, mittasin pyörän painon ilman akkua hyvin lähelle 20kg

    Sen verran edittiä että Proride jo löytyy mutta akun takia, tai vaikka ottaisi sne pois, fätti ei istu siihen

  17. #227
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    En muuta telinettä löytänyt sähkikselle kuin tuon Upriden. Viime kesänä sen kans tuli kuskailtua fillaria. Se menee alle 20kg painorajan ilman akkua.
    Akustiille pyörille sitten Proride 598.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  18. #228
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    377
    Kahlasin topicia; en löytänyt.

    Onko telinettä / telineitä sedaneihin?
    Ei aika kulu; me kulumme.

  19. #229
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    668
    Löytyisikö mitään tandemille? Pitäisi olla vielä sellainen, että yksi henki selviää lastaamisesta. Kyseeseen tulee siis lähinnä ns. pivoting -malli, jossa etuhaarukan kiinnitys kääntyy poikittain lastausvaiheen ajaksi. Pyörä aika tavallinen retkitandemi: akseliväli n. 2 m, painoa kilkkeitten kanssa kolmisenkymmentä kiloa.

  20. #230
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari H Katso viesti
    Kahlasin topicia; en löytänyt.

    Onko telinettä / telineitä sedaneihin?
    Takaluukkuun?
    Thule RaceWay 991.

    Joku muukin taisi löytyä.
    9103?

  21. #231
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari H Katso viesti
    Kahlasin topicia; en löytänyt.

    Onko telinettä / telineitä sedaneihin?
    Onko sielä reiät telineen telineen jalkojen mallikohtaisille tappilevyille, avaa ovet ja katso. Itse käytin 2013 vuoden Volvo V40 D2 Business Ocean Racen kanssa semmosia Thulen telineiden kanssa, hyvin toimii. Ainoa, että asennus on hitusen hankalampaa ja se puhtanaapito sieltä välistä, mutta homma pelittää ihan mukavasti.
    Ystävällisesti
    ___________
    gzmi
    Nurmijärvi
    ___________

    jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

  22. #232
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Vetokoukkuun tarkoitettu Thulen teline harkinnassa 2-3 pyörälle, maastopyöriä ja hiilikuituinen maantiekonkeli. Noita on näköjään kahta "mallia": halvempi RideOn jossa pyörä kiinnitetään keskellä olevaan putkeen hihnoilla, ja kallimmat mallit jossa pyörät kiinnitetään varren päässä olevalla kouralla vaakaputkesta. Onko käytössä merkittävää eroa, onko koura ja kuiturunko huono yhdistelmä?

  23. #233
    Thule XT ja peräkoukku saatu autoon. Vielä pitäisi hommata pidemmät hihnat hintaan 13,90. Siinä on glorifioidulla nippusiteellä hintaa, mutta kun koukku 650 ja teline 790 niin ei tunnu enää missään.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...M0c5IAh0ZDk79F

  24. #234
    Olihan mulla kysymyskin. Miten fillari kannattaisi suojata kuljetuksen aikana kuralta, hiekalta ja suolalta? Vai onko tohon muuta kuin muovipussia teipaten?

  25. #235
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Jonkun suojapeitteen heittää päälle?

    https://www.virtasenkauppa.fi/polkup...pyoralle-15189

  26. #236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Veivaaja Katso viesti
    Löytyisikö mitään tandemille? Pitäisi olla vielä sellainen, että yksi henki selviää lastaamisesta. Kyseeseen tulee siis lähinnä ns. pivoting -malli, jossa etuhaarukan kiinnitys kääntyy poikittain lastausvaiheen ajaksi. Pyörä aika tavallinen retkitandemi: akseliväli n. 2 m, painoa kilkkeitten kanssa kolmisenkymmentä kiloa.
    https://www.sjscycles.co.uk/transpor...tt076/?geoc=FI

    https://prinsudesignstudio.com/produ...andem-carrier/

    Toimisikohan nuo pikagoogletetut linkit.

    Olen livenä nähnyt USA:sta tänne tilatun vastaavan Rocky Mounts-nimisen vehkeen. Siinä oli säädettävä runkopalkin pituus, joten kävi myös yksikölle ja näytti ihan toimivalta. Pikalinkkukiinnitys etuhaarukasta. Kiinnitysakseli piti kuulemma modata uudempaa läpiakselitandemia varten, mutta sen uuden läpiakselin teki/teetti/taikoi jotenkin Chebici-pyöräliike vieläpä erittäin kohtuuhintaan.



    ----

    Harvoin käyttämäni käyttäjätunnus foorumille oli lakannut toimimasta. Uusi elämä.

  27. #237
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Jonkun suojapeitteen heittää päälle?

    https://www.virtasenkauppa.fi/polkup...pyoralle-15189
    Eikö tuollaiseen tarraa ajoviimakin jonniin verran vaikka nyt ajoneuvon takana "suojassa" onkin?

  28. #238
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Eikö tuollaiseen tarraa ajoviimakin jonniin verran vaikka nyt ajoneuvon takana "suojassa" onkin?
    Helmassa näyttäs olevan kiristys, riippuu sitten vähän pyörästä että saako silleen, ettei lähde kävelemään. Voi kyllä olla, että peite vie ne hyödyt pois mitä takatelineillä yleensä on, eli pieni vaikutus polttoaineen kulutukseen.

    https://www.bikester.fi/eufab-crow-p...n-M859698.html

    Tommonen tuli nyt tilattua testiksi kun sellanen haarukkamallinen (thule express) ei uuteen sähköpyörään sovi. Ei ole kippiä, mutta pystyn elämään ilmankin.

  29. #239

  30. #240
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    303
    [QUOTE=Kuminauha;3048109]Helmassa näyttäs olevan kiristys, riippuu sitten vähän pyörästä että saako silleen, ettei lähde kävelemään. Voi kyllä olla, että peite vie ne hyödyt pois mitä takatelineillä yleensä on, eli pieni vaikutus polttoaineen kulutukseen.

    Ne kulutukset on hyttysenpaskanvertaisia määriä, ittellä on kokemusta fillarit katolla 1-3 kpl tai 2 kpl + Bobin kärri omalla kassilla lastattuna niin ei kasva kulutus kuin litran osia. Enemmän vaikuttaa ajaako motarilla 120:iä vai vaik' 100:aa tai 80:iä. Silloin suuri nopeus ja vastus näkyy enemmän. Sama homma on suksiboksin kanssa. Kokemusta on mulla ja emännällä seuraavista autoista kamat usein katolla:
    V70 2006 2,4D A
    Octavia II 2008 1.9 TDI DSG
    V40 2013 D2 A
    XC70 2016 D4 AWD A Classic
    V40 Cross Country 2016 D2 A ja
    XC40 2019 T3 A

    Peräkärry lastattuna vaik 100-150 kg kuomulla sisärahtitilaltaan 325 cm pituus x 150 cm leveys x 120 cm korkeus ei nosta kulutusta edes litraa vetäessä 80-90:iä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •