HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 168 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 68 118 158 166 167 168 169 170 178 218 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.011 - 5.040 / 6589

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5011
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Käykö että sielu irti ja katsoo mitä tulee pihalle? Ei viitsisi irroittaa kun on niin täydellisesti asentunut...
    Samalla tavalla se takaisin menee -pois vaan, putsaus ja keväällä takaisin.

  2. #5012
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    Mä olen pitkään kiekoilla seisoneita ravistellut ja kuunnellut loiskuuko mitään. Jos ei niin lisää litkua ja ajanut kumit loppuun.

    Jos muistan niin pyrin pyöräyttämään kiekkoja muutaman kerran säilönnän aikana ettei litku kuivu yhteen kohtaan. Tosin nytkin nastarengaskiekot ovat seiseet koko kesän liikuttelematta.


  3. #5013
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.295
    ^Luulen että tuolla linjalla mennään, renkailla ajettu muutama satanen ja ilmat pysyvät hyvin ja säilytetty lämpimässä koko ajan. Jostain syystä ei inspiroi alkamaan sotkea paikkoja jos litkut onkin elossa...

  4. #5014
    K.Kuronen Guest
    Kösäytin Pirellit heti ekalla tubelessiajelulla johonkin terävään, litku (Magic Milk Hi-Fibre) paikkasi välittömästi tuhon, eikä painetta karannut. Viilto on nelisen milliä ja syvän oloinen. Paikkaantuunko, vai revinkö renkaan pois ja laitan paikan?



    Rengas on toki jo pyörinyt sisurin kanssa aiemmin ihan mukavasti kilometrejä, joten aivan siloinen se ei enää ole.

  5. #5015
    K.Kuronen Guest
    ^EI se paikkaantunut, tänäänkin lenkillä tihrusti valkeaa, mutta piti silti vielä ilman. Maanantaina illalla iskin kuivuneenseen vekkiin tipan RubberFixiä, jotta ei imisi itseään pieniä kiviä täyteen, mutta pysyvyys jäi heikoksi.

    Rengas pois ja tutkintaa: litkut olivat lähes poistuneet, sisältä viilto on vajaa kolme milliä leveä ja kaivossa oli tietenkin myös pieniä kiviä hieromassa reikää isommaksi.

    Paikka sisäpuolelle ja ulkopuolelle huolellisesti puhdistettuun vekkiin vähän RubberFixiä pitämään pikkukivet loitolla.

  6. #5016
    Mul meni tubeless rengas rikki, oli hidas tyhjentyminen lenkin aikana. Alussa kuulin kovan räjähdyksen, Oli varmaan joku terävä lasi tai muu joka rikko renkaan. Mutta en huomannut eroa ajossa, joten jatkoin ajoa, kunnes 45 min myöhemmin mutkissa pito oli huono ja tässä vaiheessa pysähdyin kattomaan, ei siellä ollutkaan kuin 1,5 baria painetta maantierengas kyseessä. Tolla 1.5 barilla ajoin rauhas kotiin kun siitä oli vaan 7km. sillä pystyi silti vielä ajamaan. Nyt laitoin sisärenkaan sisälle, mutta ei kuulunut pauketta että olisi reunat noussut. Painetta 28millin levyisessä yli 6 baria. Kai tolla voi ajaa?, vaikka ei reunat paukkuneet kiinni, jos pumppaa vielä lisää sisärengas voi hajota.

  7. #5017
    Kamelinpaskaa niihin kannattaa survasta. Kerralla renkaan iän kestävä paikka

  8. #5018
    K.Kuronen Guest
    Vanhat Hopen XC-kehälliset kiekot olivat haasteelliset teipata, sisäleveys 19,5 mm ja syvä uurre keskellä. Stanin teipillä tuli kyllä ilmaa pitävä, mutta jäykkä ja venymätön teippi ei taipunut keskiuraan ja lopulta litku löysi tiensä teipin alle.

    Viimeisin yritys oli Schwalben teipillä (23 mm) ja oli ilmeisen onnistunut: teippi tarttui ihan hyvin ja taipui uraan nätimmin. Pari päivää sisurin kanssa ja lopputulos on sileä:


  9. #5019
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Oli aika mielenkiintoinen löytö kun laitoin uudet kesärenkaat dt swissin vanteille, joissa oli viime kesällä asennetut maxxis dhr ja recon renkaat ja stanin peruslitkut sisällä. Vanteet oli asennettaessa käyttämättömät. Yllätyksekseni litkua ei ollu kuivunut juuri ollenkaan renkaiden sisäpintaan. Kun sitten pesin kiekot paljaana rexin bike washilla, niin tehtaalla asennettu dt:n vanneteippi alkoi hapertua, tai oikeastaan siitä lähti sitä teipin mustaa väriä hilseillen pois, jättäen läpikuultavan pinnan jäljelle sinne-tänne.

    Uudet kumit (contin der baronit) meni suht kivuttomasti. Vanteelle saaminen vaati vähän muovista rengasrautaa. Lippa nousi paikoilleen ilman litkuja kiltisti normaalilla pylväspumpulla ja piti ilmaa. Sitten ilman pois ja tuoretta stanin litkua sisään. Toivottavasti ei tuo hilseilevä teippi mitään haittaa. Harmi kun en kuvaa tajunnu tosta teipistä napata.

    Onkoha tämä teipin ominaisuus, että siitä irtoaa lisätiivistystä tarjoavia hiutaleita

  10. #5020
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Vanhat Hopen XC-kehälliset kiekot olivat haasteelliset teipata, sisäleveys 19,5 mm ja syvä uurre keskellä. Stanin teipillä tuli kyllä ilmaa pitävä, mutta jäykkä ja venymätön teippi ei taipunut keskiuraan ja lopulta litku löysi tiensä teipin alle.

    Viimeisin yritys oli Schwalben teipillä (23 mm) ja oli ilmeisen onnistunut: teippi tarttui ihan hyvin ja taipui uraan nätimmin. Pari päivää sisurin kanssa ja lopputulos on sileä:

    Stanin/tesan teippi kyllä taipuu tuonne. Se venyy kyllä. Vaatii vain voimaa.

  11. #5021
    K.Kuronen Guest
    ^valitsin kuitenkin toisen teipin, jonka helpommaksi asentaa arvioin. Periaatteessa on herttaisen yhdentekevää, mitä teipissä lukee, kunhan teippaus on helppoa, eikä sitä tarvitse uusia turhan usein.

  12. #5022
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    On joo. Tesa vaan kestää kuin tauti, eikä maksa kuin murto osan Schwalbesta.

  13. #5023
    K.Kuronen Guest
    ^sellainen muistikuva olisi, että Tesa on aika identtistä Stainin kanssa, vai onko?

  14. #5024
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Eiköhän se samaa kamaa ole. R2-bikesta saa nykyään tuota 60m rullissa suht halvalla. Ei siis tarvitse enää tilata ebaysta.

    Tosiaan se venyy kyllä paikalleen, kun käyttää reilusti voimaa. Olen itsekkin viimeistellyt pinnan sisurilla, jos ei ole kiire. Hyvin on kyllä pysynyt suoraankin.

  15. #5025
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Piikkisikaa laitan tubelessiksi ja jotain kummaa tapahtuu. Nousi vanteelle todella helposti mutta vuotta oikeastaan kauttaaltaan. Enkö vain osaa vai onko vika renkaassa. Molemmissa renkaissa sama homma. Maxxikset on olleet puoli vuotta tubelessina ja eivät ole vuotaneet käytännössä ollenkaan.
    https://imgur.com/ejxBlEo

  16. #5026
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Mulla on varmaan ollu hyvää tuuria tubelesin kanssa. Spessussa oli valmiina vannenauhat, sellaista aika paksua, jollain kuidulla vahvistettua nauhaa, mikä ei ole liimattuna vanteeseen. Nauha on koko vanteen levyinen. Pinnoista on katkeillut nippeleitä, oon vain vääntäny nauhaa sivuun ruuvarilla ja vaihtanut nippelin. Rengas takaisin ja painetta. Nyt kun vaihdoin ISP:t alle, nauha irtosi paikoin, mutta rengas kuitenkin painaa sen takaisin noustessaan hyllylle. Isp:t on hankittu varmaan 2014, joten 7 vanhaa, kuivunutta litkukerrosta aiheutti sen, etteivät enää vuotaneet oikeastaan yhtään. Kesärenkaana on hans damphia ja magic marya, ne eivät vuotaneet mainittavasti uutenakaan

  17. #5027
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.829
    ^^näyttäisi, että ilma pysyy renkaan puolesta sisällä, mutta renkaan ja vanteen rajapinta valskaa. Onko vanne puhdistettu ennen asennusta? Renkaassa reunanauhan kohdilla kumisoiroja?

  18. #5028
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Kyllä mä sen puhtaalla rätillä pyyhkäsin. Otin takarenkaan nyt irti ja pyyhin uran vielä huolellisesti rätillä. Sama homma, ehkä vähän paremmin pitää, tai sit se on vaan tuo saippuaveden puute, mutra edelleen suhina käy.

    Nuo oli verkkiksen outletista puoleen hintaan. vähän ehkä kierot mut ei mun mielestä pahasti viipota. Ei oo lähelläkään että ottais mihinkään kiinni. Mietin josko kokeilis sisurin kanssa ajaa pikkusen lenkin ja jos ei vatkaa niin ehkä jatkan syksyllä ihmettelyä... Ei jaksais litkullakaan sotkea kun talvi alkaa olla ohi ????

  19. #5029
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Piikkisioissa vaikuttaisi olevan samaa ominaisuutta kuin Fat Freddiessä eli ovat löysät halkaisijaltaan ja siksi vanteen ja renkaan välinen sauma vuotaa herkemmin. Lisää litkua, pumppausta ja heiluttelua. Tai uusi kierros teippiä. Tai parempaa arpaonnea uusissa rengasarpajaisissa. Harmillista ettei Lieksan tehdas ole vielä saanut halkaisijaa kohdilleen.

  20. #5030
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Kokeillaan sit sysksymmällä litkun kanssa. Mietin et auttaisko jos hierois kevyesti pintaa hiomapaperilla ja sit laittais litkujen kera tekeytymään. Menkööt nyt sisurien kanssa viikon pari kunnes kevät voittaa Lounais-Suomessa ja voi heittää taas nastattomat takaisin.

  21. #5031
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.672
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Kamelinpaskaa niihin kannattaa survasta. Kerralla renkaan iän kestävä paikka
    Ite en saanu paskapaikkaa ikinä pitämään, tai välillä piti välillä ei..

  22. #5032
    K.Kuronen Guest
    Kenttäpaikkausten kanssa voi käydä myös näin:


  23. #5033
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ite en saanu paskapaikkaa ikinä pitämään, tai välillä piti välillä ei..
    Vähän tuurista ja tapauksesta riippuen onnistuu. Yhtä DHR:ää jouduin paikkaamaan kahdesti, niin toinen paikka piti laakista ja toinen ei ollenkaan. Lopulta litkut tuli kyljistä läpi, niin vaihdoin koko renkaan.

    Maantirenkaassa voi kamelinpaska olla aika haasteellinen paineen ja kapean renkaan vuoksi.

  24. #5034
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.692
    Miten toimisi sellainen lähestymistapa, että ajaisi (maantie)tubelesseilla ilman litkuja ja puhjetessa laittaisi vain suoraan sisärenkaan? Tässä olisi se etu, että ei olisi litkujen kanssa sotkemista. Sisärenkaaksi jokin kevyt ja pienessä tilassa kuljetettava. Miten hyvin litkuttamaton tubeless pitää ilmaa? Voisin muuten siirtyäkin tubelesseihin, mutta litkujen kanssa säätö ei oikein kiinnosta.

  25. #5035
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Olen saanut ymmärtää että nyky tubelessit ja tubeless readyt tarkoittaa sitä että litkua on käytettävä tiiveyden saavuttamiseksi, pelkkä rengas ei ole ilmanpitävä.

  26. #5036
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Miten toimisi sellainen lähestymistapa, että ajaisi (maantie)tubelesseilla ilman litkuja ja puhjetessa laittaisi vain suoraan sisärenkaan? Tässä olisi se etu, että ei olisi litkujen kanssa sotkemista. Sisärenkaaksi jokin kevyt ja pienessä tilassa kuljetettava. Miten hyvin litkuttamaton tubeless pitää ilmaa? Voisin muuten siirtyäkin tubelesseihin, mutta litkujen kanssa säätö ei oikein kiinnosta.
    Jokin pro tiimi toimi noin. Itseasiassa varmisti tiiviyden sivelemällä litkua ensin renkaan sisäpinnalle ja kuivattamalla sen ennen asennusta.

  27. #5037
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.692
    Tuolla tavalla ei olisi varsinaisesti sotkemista litkun kanssa. Jos tubeless sen jälkeen kestäisi ajoa suunnilleen yhtä hyvin kuin sisärenkaallinen, niin tuo voisi olla harkinnan arvoinen juttu.

  28. #5038
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Sitten on myös mahdollisuus käyttää rengasinserttiä, eli vaahtomuovia renkaan sisällä. Itse ajattelin ensi kesänä testata noita. Uskoisin, että stanin dartilla, co2 patruunalla ja insertillä pääsee jo aika pitkälle.

  29. #5039
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Tuolla tavalla ei olisi varsinaisesti sotkemista litkun kanssa. Jos tubeless sen jälkeen kestäisi ajoa suunnilleen yhtä hyvin kuin sisärenkaallinen, niin tuo voisi olla harkinnan arvoinen juttu.
    Musta kuullostaa että siinä sitä sotkemista vasta onkin...

    Kumit vanteille, nostaa kompuralla hyllylle ja ruikkaa litkut venttiilin reijästä sisään niin ei tarvi sotkea tipan tippaa.

  30. #5040
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Musta kuullostaa että siinä sitä sotkemista vasta onkin...

    Kumit vanteille, nostaa kompuralla hyllylle ja ruikkaa litkut venttiilin reijästä sisään niin ei tarvi sotkea tipan tippaa.

    PLR meinaa sitä rengasrikkoa. Silloin sotku on vähäisempää.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •