GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 261 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 161 211 251 259 260 261 262 263 271 311 361 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.801 - 7.830 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7801
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Täytyy vielä perehtyä sitten kun on sellaisessa vireessä että uskoo jotain ymmärtävänsä, mutta eikö tuossa ole kyse siitä että pakkasessa akku ei anna samaa toiminta-aikaa tai toisin sanoen tyhjenee nopeammin - eikä siitä että akun kapasitetetti jää pysyvästi alhaisemmaksi tai että akun elinikä lyhenee eli latauskertojen määrä jää alhaisemmaksi?

    Mainittua "lithium platingia" (joka aiheuttaa pysyvän vaurion) taitaa tapahtua vasta todella kylmässä eli jotain –20 °C?

  2. #7802
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Oonkohan liian pitkäjalkainen L-koon Giant Revolttiin? Satulakorkeus on siinä 80-81cm (91cm inseam), kun tuossa on 51cm satulaputki.

    Edit: https://granfondo-cycling.com/giant-...-force-review/

    "The biggest bike manufacturer in the world adds a versatile bike with lots of comfort to its portfolio – with lots of seatpost exposed, it might even be a little too compliant at the rear."

  3. #7803
    ^It depends on the saddle your are using, because different saddles have different stack heights. But I would say the max is 80-81 cm on size L

    Tämmöisen löysin mtbr foorumilta.
    Samalla jalan mitalla tänne tulossa xl.

  4. #7804
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juppo Katso viesti
    ^It depends on the saddle your are using, because different saddles have different stack heights. But I would say the max is 80-81 cm on size L

    Tämmöisen löysin mtbr foorumilta.
    Samalla jalan mitalla tänne tulossa xl.
    Kiitti. Vähän turhan liki menee. XL:ssäkin vain 53cm istuinputki.



    Siinä jonkun minun pituisen setupin kuva

  5. #7805
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Siinä jonkun minun pituisen setupin kuva
    Alaviistosta otettu kuva, eli ei oikein osaa sanoa mitään, mutta pitää olla melkoisen pieni runko revoltista, jos joutuu tuollaisen kasan laittamaan spacereita alle. Revoltissahan on oikeasti tosi pitkä emäputki.

    Kaveri taitaa olla noin 170cm pitkä ja valitisi pienimmän koon mitä suomeen tuodaan. Siltikin tarvitaan 17deg stemmiä, jotta saa saman asennon, mitä aiemmassa saman kokoisessa ridleyn xtrailissa.

  6. #7806
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    6'2" kaveri ja L-koon runko. Vähä liian lyhytkin tuo Revoltin runkoki. Rosen kuitu Backroadissa ois hyvä geo, speksit ja hinta, mutta eihän sitä saa enää.

  7. #7807
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Nuo revoltit taitaa tosiaan joutua ottamaan vähän isossa koossa ja keula slämmätään sitten jyrkällä stemmillä alas. Voi tosiaan tulla muuten aika pitkästi joustavaa tolppaa näkyville.

  8. #7808
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    6'2" kaveri ja L-koon runko. Vähä liian lyhytkin tuo Revoltin runkoki. Rosen kuitu Backroadissa ois hyvä geo, speksit ja hinta, mutta eihän sitä saa enää.
    Tilasin viikko sitten Rosen Backroadin grx810 1x11. Toimitusajaksi annettiin aluks 10 viikkoa. Perjantaina tuli viesti, että tilaus on lähetetty. Kannattanee kysellä asiakaspalvelusta tarkempia toimitusaikoja.

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk

  9. #7809
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Alla pari kuvaa miltä näyttää M kokoinen Revolt, kun satulan korkeus 710mm. Olen 170cm ja jalka noin 81cm. Stemmi vakiomittainen 90mm, mutta -10ast. ja kaikki spacerit pois sekä matalampi laakerin pölysuoja. Näin sain itselle riittävän pitkän ja matalan ajoasennon. Droppia n. 7cm ja tolppaa esillä. Kokosuositus M:ssä taisi mennä 169-181cm, eli olen kokosuosituksen alarajalla.



  10. #7810
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Takerruin tuohon L-koon Revolttiin, kun sitä on Cyclecenterissä 1kpl varastossa, mutta kyllä se XL olisi luutavasti fiksumpi valinta. Giantista jäänyt valmistajana hyvä kuva lukeman perusteella ja yleensä saa aika paljon pyörää kohtuu rahalla.

    Pitää laittaa Rosen suuntaan viestiä. GRX Di2 on haaveissa, mutta Shimanolla taitaa olla "hiukan" toimitusvaikeuksia.

  11. #7811
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Olisi misopalla ollut tolppaa aika reippaasti näkyvillä s-koossa, mikä noin muuten olisi ollut sopivampi. Mutta jalka taitaakin olla suht pitkä. Nyt tosiaan tuossa m-koossa on hyvin vara laskeakkin vielä keulaa halutessaaan. Jyrkät stemmit käyvät minusta hyvin sloupattuihin runkoihin. 10deg saisi muutenkin olla se vakio kulma kaikissa.

  12. #7812
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.896
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Olisi misopalla ollut tolppaa aika reippaasti näkyvillä s-koossa, mikä noin muuten olisi ollut sopivampi. Mutta jalka taitaakin olla suht pitkä. Nyt tosiaan tuossa m-koossa on hyvin vara laskeakkin vielä keulaa halutessaaan. Jyrkät stemmit käyvät minusta hyvin sloupattuihin runkoihin. 10deg saisi muutenkin olla se vakio kulma kaikissa.
    Itse olen sentin pidempi ja sisähaara samalla mitalla. Kävin myös kokeilemassa revolttia s-kokoisena, mutta kyllä se oli auttamatta pienen ja ahtaan oloinen. Sitten löytyi käytettynä M-kokoinen ja se tuntui hyvältä kokonsa ja hintansa puolesta. Nyt tosin sekin pyörä on jo myyty eteenpäin. Kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa miltä tuntuu.

  13. #7813
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Gravellin ja cyclon korkeuseron kyllä huomaa. Cyclo tuntuu yllättävän huteralta gravellin jälkeen. Vastaavasti gravellin kammet kolisevat aika kovaa kiviin cyclon jälkeen.

  14. #7814
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Onko yleisöllä mielipiteitä tästä larun pyörän gravel härvelistä? https://larunpyora.com/tuote/2021-ac...pex-hd-yellow/

    Isä ukolle pitäisi katsoa gravel pyörä ja itsekkin tietenkin lainaisin sitä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Löytyy juurikin tuo fillari 56 koossa. Ainakin kokojen kanssa kannattaa olla tarkkana, itselläni on kokoa 56 ja se on ainakin 184 cm kuskille kokosuosituksen max. 185 cm yläpäästä vähän turhan matala ohjaamosta - stemmiäkin vaihtamalla. Takakiekko soikeni myös melkoisen nopeasti muutaman kuukauden sora/kestopäällystelenkkeilyn jälkeen. Samoin tuo SRAMin Apex 1 vaihtaja ei oikein tunnu pysyvän säädöissä vaikka miten puljaa. Fillari oli tosin napakassa alennuksessa kun sen hankin, joten siinä mielessä hinta/laatu lienee kohdallaan. Soveltuu kyllä yleispyöräksi, mutta täpäkämpään kurvailuun suosittelen katsomaan muitakin vaihtoehtoja.

  15. #7815
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JG1TR Katso viesti
    Löytyy juurikin tuo fillari 56 koossa. Ainakin kokojen kanssa kannattaa olla tarkkana, itselläni on kokoa 56 ja se on ainakin 184 cm kuskille kokosuosituksen max. 185 cm yläpäästä vähän turhan matala ohjaamosta - stemmiäkin vaihtamalla. Takakiekko soikeni myös melkoisen nopeasti muutaman kuukauden sora/kestopäällystelenkkeilyn jälkeen. Samoin tuo SRAMin Apex 1 vaihtaja ei oikein tunnu pysyvän säädöissä vaikka miten puljaa. Fillari oli tosin napakassa alennuksessa kun sen hankin, joten siinä mielessä hinta/laatu lienee kohdallaan. Soveltuu kyllä yleispyöräksi, mutta täpäkämpään kurvailuun suosittelen katsomaan muitakin vaihtoehtoja.
    Joo tämä tuli isälle postissa. Kestää varmasti +50v setämies ajelun. Mitä tuota telineessa pyörittelin niin ihan hyvältä tuntui. Meneekö nuo kiekot helposti tubeles?

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  16. #7816
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Joo tämä tuli isälle postissa. Kestää varmasti +50v setämies ajelun. Mitä tuota telineessa pyörittelin niin ihan hyvältä tuntui. Meneekö nuo kiekot helposti tubeles?

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Ei ainakaan itsellä vaatinut sen perus tubeless äheltämisen lisäksi mitään kummempia kommervenkkejä. Tosin renkaiden rullaavuus voisi olla kyllä parempikin, tuo Maxxis Rambler ei kuulu kyllä omiin suosikkeihin. En ole kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi lähteä vaihtamaan käyttötarkoitukseensa huomioon ottaen.

  17. #7817


    Tuossa kun näyttää olleen Giant Revoltista juttua, niin laitetaan nyt omastakin jotain. Kyseessä Revolt advanced 1 -21 mallisena.
    Kiekot olen vaihtanut kuvassa näkyviin DT swisseihin. 20/24 leveet ja 32 korkeet. Orkkiskiekot oli mun makuun turhan leveet, ja 500 kilsan jälkeen myöskin heittoa vaikka pinnojakin on kyllä kirrailtu. Noilla tuntuis kulkevan ihan kivasti.
    Mulla on koko ML. Olen 183 cm pitkä ja inseam on jotain ~87 cm (ei ihan tarkka ehkä).
    Satula asettuu kuvan mukaisesti, satulaputkessahan on asteikko, sen mukaan on varaa nostaa vielä 20 mm, sen lisäks on toki vielä tolppaa mikä ei saa tulla näkyviin.
    Koko tuntuu hyvältä. Olen ajatellut, että jos olis pari senttiä pidemmät jalat, pitäis olla isompi pyörä, lähinnä ton satulatolpan takia, toki voishan sitä kai pistää pidemmän tolpankin... Etäisyys tankoon tuntuu hyvältä. Harkitsen kyllä, että kokeilisin sentin pidempää stemmiä, mutt hyvä on näinkin. Lisäksi varmaan yks tai kaks rinkula lähtee stemmin alta pois. Pyörä on alle 1000 km ajettu ja kippurasarvitaival melko alkutekijöissään, ajoasento hakee vielä.
    Erittäin mukava pyörä, kulkee kuin pumpulissa kun ajelee matalilla rengaspaineilla.
    Rengastilaa tarpeeksi, 42mm contin spiket mahtuu lokereiden kanssa hyvin, leveempiä en ole koittanut.
    Mut joo, jos olisin vaikka parikin senttiä pidempi, ottaisin L-koon. Ja varmaan pystyisin sillä tämän mittasenakin ajelemaan. Kokeillut en ole. MLkoko tuntuu kuitenkin sopivalta. Kuvassa satula näyttää vähän korkeammalta kuin onkaan, johtuen ehkä siitä että pyörä on etukenossa.

  18. #7818
    F. Kotlerburg Guest
    https://passilabicycles.com/products...dventure-frame

    Pässilän gravel tullu myyntiin nimellä Murska. Varmaan ihan paska.

  19. #7819
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.690
    ^Onneks on edes edullinen. Aletaan graveleissakin pääsemään täpäriluokkaan hinnoissa.

  20. #7820
    F. Kotlerburg Guest
    Tuon hintaisiahan ne titaanirungot on. Ei mitään uutta.

  21. #7821
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Haarukkakin titaania, se on harvinaisempaa.
    Pyöräily on kivaa!

  22. #7822
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.690
    Muistaako kukaan paljonko Ribblen Ti-runko maksoi ennen brexitiä? Nyt näyttää halvin kompliitti olevan vajaa 2200 €, mutta en ole varma onko se veroton hinta, jonka päälle sitten tulee tulli ja alvi.

  23. #7823
    F. Kotlerburg Guest
    Parisen kiloa se oli.

    Varmasti jostain löytyy halvempikin titaanirunko jos oikein etsii.

  24. #7824
    Liittynyt
    07/2005
    Viestit
    192
    Karvan verran yli 2000 oli muistaakseni pelkän rungon hinta viime keväänä kun oman CGR: ni tilasin. Nyt ilmoittavat tosiaan eurohinnat verottomina. Halvempia Ti-runkoja löytyy ainakin Planet X: ltä ja Sonderilta, nekin nykyään tosin Brexit-rajan tuolla puolen.
    "I had pains in places where I didn't know I had places"
    - Sledge Hammer -

  25. #7825
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Eli mikäli tuo hinta on nyt alv0, tulee runkosetin hinnaksi tullien ja alvin kanssa 2490€ toimitettuna.

  26. #7826
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Jännän pitkä reach tuossa Pässilässä. Tuleekohan gravelit menemään tuohon suuntaan, että rungot pitenee ja stemmin lyhenee, niin kuin yhdessä Bikeradarin artikkelissa mainittiin. Onko titaani niin pehmeä ajettava, että kärsii 31,6mm tolpan laittaa :F

  27. #7827
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Lienee hissitolppaa varten laitettu tuo paksu satulatolppa? Pitäisi kyllä päästä joskus testaamaan rinnakkain perinteistä ja tuollaista new school geometrian pyörää.

  28. #7828
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Jännän pitkä reach tuossa Pässilässä. Tuleekohan gravelit menemään tuohon suuntaan, että rungot pitenee ja stemmin lyhenee, niin kuin yhdessä Bikeradarin artikkelissa mainittiin. Onko titaani niin pehmeä ajettava, että kärsii 31,6mm tolpan laittaa :F
    Ei ainakaan tälläselle lyhytraajaiselle sopiva trendi. 173cm ja 535mm vaakaputki 70mm stemmillä nyt omassa gravelissa. Vai kuuluuko noihin pitkiin graveleihin laittaa joku tosi lyhyt mtb stemmi 40-50mm? Joskus kokeilin, liian hätänen ohjaus tuli käyrätankoiseen.

    Murskasta menis ehkä s-koko, voipi olla liian pitkä silti.

  29. #7829
    F. Kotlerburg Guest
    Eiköhän sen ohjauksen hätäisyys ole muistakin tekijöistä kiinni kun stemmin pituudesta. 100-120mm stemmille tarkoitettuun kun lyö tuollaisen kiinni niin varmasti on hätäinen.

    Eipä silti pitkiä enskapyöriä tekevältä valmistajalta olisi perinteistä gravelia voinut odottaakaan.

  30. #7830
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    5
    Tuosta Giantin Revoltista vielä: Mitat 178cm, 85cm jalan sisämitalla. Vanhassa fillarissa satula asettuu noin 75cm korkeuteen keskiöstä.

    Asettuisin pituuden mukaan tuollaisen M/L kokosuosituksen puoleen väliin ja L alkaa 179cm ylöspäin. Nyt vaan harmina että noita L kokoisia olisi aika paljon paremmin saatavilla, eikä nykytilanteesta johtuen oikein maistu Helsinkiin koeajolle lähteminen. Mahtaako tuo L-koko sopia jos laittaa sentin pari lyhyemmän stemmin ja fiiliksen mukaan sitten haluaako siihen miinusta vai plussaa? Mitään kovin suurta droppia en edes hae satulasta tankoon vaan rennohko ajoasento olisi mieluinen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •