https://foxcomp.fi/45nrth-gravdal-ti...tubeless-60tpi
Taittuva gravdal vaan ei 120tpi.
Kahvaakin saa taittuvana.
https://45nrth.com/products/gravdal-700c
Minne annan tilinumeroni?
onko tällä hetkellä ainoat vaihtoehdot omaan laufeyhyn jossa 2.6 renkaat siis wratchild tai piikkisika? kauhean kallista siis😁
^Cake Earter on nimellisesti 2,8", mutta on kuulemma käytännössä kapeampi, joten se voisi käydä sinulle kanssa. Tuolla kyselin viime talvena siitä kokemuksia:
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...74#post2956574
Ei tosin ole sen halvempi.
Piikkisika kiikarissa, mutta koskikos ongelmat ainoastaan taittuvakylkistä versiota? Onko siis 29x2.6 teräslankainen WXC piikkisika toimiva rengas?
jii.haanpaa, 2.6" teräslankainen piikkisika on pirun hyvä rengas. Ite ajelle ny reippaat 200km mettässä kyseisillä renkailla ja todennut että nastat pysyy hyvin kumissa ja pitää hienosti jäällä. Jos on tampattua lunta niin noi syö melkoiset urat lumeen sutiessaan eli näillä saa polut helposti piloille.
Mitäs ongelmia taittuvakylkisissä on ollut? Katsoin että verkkiksessä olis pari puoleen hintaan outletissa
Oli vissiin aika kieroja renkuloita päästetty tehtaalta markkinoille ja taisi olla jotain tubelessongelmiakin. Eiköhän nuokin joku ole palauttanut, kun eivät kierouden takia mahdu pyörimään omassa pyörässä. Itse jättäisin nuo sinne outlettiin jollekin toiselle onnekkaalle.
Siellä outletissä on kyllä ollu monenlaista renkulaa .. monia ei ole kierous haitannut
Pistin nyt kuitenkin varuiksi tilauksen vetämään. Nastarengaskausi alkaa olla ohi mutta noi lienee pakko pyöräyttää vanteella ja katsoa mikä niissä mättää, vai mättääkö mikään. Ilmeisesti ovat myös olleet leveämpiä kuin mitta sanoo, joten voi olla ettei suoranakaan mahdu taakse pyörimään. Jos ees toinen olis ok niin vois ens talveksi hommata vaikka ispin taakse![]()
Ok. Laufeyssä ei liikaa mun mielestä oo takana tilaa, joten voi tehdä tiukkaa.
Tänään ajelin niin liukkailla jäillä ilman mitään ongelmia Suomi Tyres Piikkisiat (29x2.4) alla, että nauratti. Jalankulkijat oli paikoin liukkaissa mäiss hätää kärsimässä lipsuen ja siitä noilla voi ohi paahtaa kuin kesäkelillä. Mainio rengas. Toivottavasti ensi talven renkaat ei vatkaa vaikka itseä se nyt ei haittaakaan. Taisi kadota aika paljon keskustelua Suomi Tyresin renkaista Telian rysähdyksessä.
Mulla oli Cuben sähkärissä ensin Arisun sharktooth renkaat, jotka on nimellisesti 29x2,8" / 71-622
https://www.bikeshop.fi/Arisun-Shark...auppa/p758598/
Mutta kaipasin enemmän pitoa ja ostin eteen piikkisian
29 x 2.6" / 65-622. Mielestäni tilantarpeessa ei ole juurikaan eroa, ettei peräti piikkisika jopa tarvitsisi enemmän tilaa.
Muuten luonteeltaan nuo on ihan eri renkaat. Toiset rullaa todella hyvin, toiset pitää todella hyvin.
Jos nuo Arisunit mahtuu pojan fillariin, niin ensi talveksi taaksekin tulee piikkisika ja akusta otetaan huonomman rullaavuuden kompensointi.
On noitten hinta niin suolainen, että jos ei sovi, niin sitten ajelen Arisunit takana loppuun.
Pelkällä lihasvoimalla ajaessa taitaisin laittaa heikommasta pidosta huolimatta Arisunit. Ne oli molemmissa päissä ollessaan aika hämmentävät renkaat, kun niillä nopeudet pyri samoissa, kuin kesäkumeilla. Piikkisian tullessa eteen nopeus tippui rajoitinta vasten ajoon.
Jos kiinnostaa, niin voin mitata Arisun vs Piikkisika.
Samaa mieltä olen, että Piikkisiat ei kyllä ole mitenkään nopeat, paitsi suhteellisesti jos on tosi liukasta - silloin varmasti voi ajaa lujempaa kuin jollain vähemmän pitävillä.
Ainakin voin syyttää Piikkisikoja alhaisista keskinopeuksistani![]()
Niihin renkaisiin laitetaan varmaan se maksimipaine ihan kännissä ja läpällä.
Jos joku foorumilla tunnistaa palauttaneensa parin näin pakattuja Piikkisikoja verkkikseen ja haluaa säästää mut asennusyritykseltä, niin saa kertoa mikä näissä oli vikana ennen kuin ehdin yrittää![]()
M A muokkasi tätä : 01.03.2021 at 09.28 Syy: Kuvan pienennys
Tässä karkea likimääräinen päässälasku:
29 tuumaisella kumilla on renkaan kehän pituus ~2m. Jos renkaan jysäyttää vanteeseen saakka 20 cm matkalta paine nousee 10%, 0,25 baria. Eli 2.5 barin sijaan on 2.75 baria.
Joku muu saa laskea kuinka kovaa saa ajaa, kun tuollaseen isoon kiveen jysäyttää täysjäykällä ja jaksaa painaa väkisin käsillä tuota yli 130 kg voimaa vastaan.
Ikävä juttu kaikille, mutta minusta itse rengastehdas kantoi tapahtuneesta vieheestä vastuunsa, otti renkaat takaisin mukisematta ja selitteli avoimesti kotisivuilla tapahtunutta.
https://www.suomityres.fi/blogi/ongelmia-tuotannossa
Vaikka kiero olisi sattunut kohdalle, niin antaisin sen anteeksi, koska rahojen takaisin annon suhteen eivät rimpuile. Virheitä sattuu ja varmasti yrittävät ottaa opiksensa. Minusta on hienoa, että jaksavat yrittää ja tuottaa kooltaan sopivia riittävän leveitä talvirenkaita kilpailukykyiseen hintaan.Suurimmat ongelmat ovat kohdistuneet aramid-kaapelisiin taittuvakylkisiin renkaisiin. Joustavan kaapelin asentaminen renkaan kokoonpanovaiheessa tehtaan vanhoilla koneilla on osoittautunut sarjatuotannossa hankalaksi.
Tästä johtuen Routa SL -renkaat jäivät tuottamatta. Lisäksi myös Piikkisika SL -renkaiden tuotanto on tältä talvelta nyt lopetettu. Näitä renkaita ei siis enää toimiteta lisää.
Olemme tilanteesta todella pahoillamme.
Luonnollisesti olemme tehneet suunnitelmat laitepäivityksistä, joilla homma saadaan jatkossa toimimaan – mutta se on tietysti laiha lohtu renkaitamme jo näille lumille odottaneille.
?Edelliseen liittyen tehtaaltamme on päässyt jakeluun pieni määrä laatuviallisia Piikkisika SL -renkaita. Vikaa ei näe suoraan paketista, vaan vika ikävä kyllä näkyy vasta kun rengas nostetaan vanteelle: se asettuu vinoon.
Mikäli vastaan tulee viallisia renkaita, ne voi palauttaa myyjäliikkeeseen!
Itsellä rautalankaversio ja se on viivasuora. Voittaa suoruudessa monen schwalben kumin.
Mikä tärkeintä rengas on mielestäni pidoltaan ja ajettavuudeltaan paras koskaan ajamani.
Lähtiköhän tämäkin vinkki bittiavaruuteen:
https://www.puuilo.fi/wurth-renkaan-asennusspray-500ml
Tuota tai vastaavaa, kun pistää, niin ei tarvita ylipaineita renkaan nostoon .Wurth renkaan asennusspray 500ml
Tai tästä pensselitavaraa 18€/5kg
https://m.motonet.fi/fi/tuote/650098...annerasva-5-Kg
Oma kohtaista kokemusta vain tuosta spraystä, joka toimii hyvin.
Ei ne rengasliikkeessäkään kuivana renkaita vanteelle laita.
Renkaissa on myös reunassa viiva, josta näkee onko rengas noussut vai ei. Asian suhteen ei tarvitse arpoa.
No kannattaahan se nyt ku kuitenki jää harmittamaan. Joka viestissä olet sen nyt maininnut. Nyt joka kerta Suomi tyres saa likaa niskaan mutta eivät saa tilaisuutta korjata tilannetta. Tapahtumaselostuksen ku pistät niille niin veikkaan, että saat uuden renkaan tai muun hyvityksen.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Kaverilla oli ensiasennus-contit Rosen pyörässä ihan kiemuralla, että sattuu sitä isommillekin toimijoille. Tänään olis kyllä kaivannut nastaa työmatkalla. Ei nuo kunnon talvikelit niinkään mutta tällainen kevätjää yön jäljiltä on kyllä haastava.
Voi olla, että ei nappaa, mutta siitä huolimatta kaupalla on lakiin perustuva velvollisuus joko hyvitttä tai vaihtaa ehjään. Tässä tapauksessa kun tehdas nosti kädet pystyyn ja totesi, että uutta ei tehdä ennenkuin homma on paremmin hanskassa, niin rahojen palautus on ainoa keino. Tietty voi kauppias voi koittaa osa palautusta ja vaihtoa rautalankaversio on, mutta siihen ei ole pakko suostua. Kauppias valuttaa korvaukset sitten tehtaan suuntaan. Tapauksessa ei ole kuin häviäjiä, mutta aina ei voi voittaa.
Asia on juurikin näin. Itse olen pyrkinyt pysymään erossa ensimmäisistä aalloista. Autot on usein malli-iältään Keski tai loppupäästä, niin ei tarvitse tapella lastentautien kanssa. Piikkisika tuli rautalankaversiona sen takia, että taittuvakylkisiä ei saanut ja hyvä niin. Muut ehti ensin.
Jossain sähköfillarissa on ihan se ja sama mitä rengas painaa. Tärkeintä on joustavat kyljet, jotta mallien paineiden pitohyödyn saa täysimääräisenä. Joustavuaha nuo kyljet on rautalankaversiossakin.
Kirjanmerkit