Apple TV ja Zwift. En ole ehtinyt tutkimaan kun tuli hiihtokelit ja mokkiviikonloppu, mutta jos tänään kattelisi. Mun setuppi on kuitenkin toiminut moitteetta parin vuoden ajan ja aikaisemminkin ollut Applen ohjauksessa. Ja kyllä tos on jotain häikkää myos Ant+ yhteyden kautta.
6.7 WTF/kg
Mielenkiintoinen ilmiö ollut omassa Elite Drivo 2:ssa jonkin aikaa. Suoraan vedosta vastus/tehot tippuu nolliin muutaman kerran joka ajosession aikana ja sitten tulee hätä esim. porukkalenkissä ettei tipu porukasta. Laitoin ant+ tikun nyt jatkokaapelin päähän ja tikun trainerin viereen. Huomenna testi onko tuosta ideasta mitään hyötyä.
^Minulla tekee vähän väliä nykyään niin että tehot putoavat Zwiftissä nollaan mutta vastuksessa se ei tunnu. Tuo kuitenkin pudottaa porukasta. Garminissa tehot näkyy joten Zwiftin päässä vika.
30T
Mulla pätki ant+ vaikka oli ihan trainerin vieressä. Bluetoothilla ei ongelmaa, tietokone lattialla eturenkaan vieressä.
En ole bluetoohilla traineria käyttänyt mutta ilman muuta testaan tuotakin huomenna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Juu, ei toimi aikaisemalla tavalla. Yritin ajaa Haute Routen ensimmäisen etapin, mutta putosin jo tasaisella porukasta kun yli 250 watin ajaminen oli ihan hana auki vauhtia. Jotenkin tuntui, että kun kiihdytti, niin aluksi tehot vastasivat suht normaalisti, mutta jos koitti nostaa tehoja ja pitää teholukema sen jälkeen tasaisena, niin siinä vaiheessa traineri kyllä syotti reippaasti vastusta.
Ja testasin myos Wahoon omalla appilla eikä sekään toimi.
Kunto ei tietty ole hyvä allekirjoittaneella koskaan, mutta ainakaan suksen kulkemisen perusteella ei kunto ainakaan ole laskenut, eli ei pitäisi olla näin vaikeeta.
Laitoin Wahoolle viestiä ja soittelen huomenna perään.
6.7 WTF/kg
Ongelmaasi en osaa vastata, mutta kiinnostuin Haute Routesta. Varsinkin ensimmäisen etapin reitti näyttää kiinnostavalta. Olin ajatellut tänään välipäivää ja huomenna aamulla FZR Masters Race, mutta pitää vielä harkita josko vaihtaisi suunnitelman. Riippuu kauanko tapetointiin ym. saa kulumaan.
10k-kerhon jäsen
Vanhassa kickrissä on muuten hammashihna. Siksi se on uudempaa mallia kovempi ääninen. Tuon vuoksi vanhan hihna on käytännössä ikuinen. Siis täysin sama hihna, mitä monessa autossa jakohihnana. Luistaminen mahdotonta.
Kaikissa uudemmissa on moniura, joka voi tietysti luistaakkin. Sama varmaan esimerkiksi elite diretossa. Moniurassa hihnan kireys on tärkeä.
Olen alkanut harkitsemaan Elite Drivo 2 tilalle Tacx Neo 2T traineria. Erilaisia omituisuuksia on alkanut Drivoon ilmetä. Välillä tulee vetoon löysiä/tyhjiä kohtia, tuon lisäksi tulee myös hetkiä ikään kuin ketju skippaisi takarattaalla. Fillariin on vaihdettu kokonaan uusi voimansiirto eli ketju, eturattaat ja varoiksi vielä keskiö sekä traineriin takarattaat. Testailen tänään vielä eilistä remmin kiristystä.
Sent from my iPad using Tapatalk
Oletko tarkistanut vapaarattaan kunnon?
Asensin traineriin uuden vapaarattaan ja puhdistin myös vanhan vapaarattaan. Ruiskautin Loctiten puhdistusainetta niin osa jossa on kynnet irtosi ruostetta ja myöskin vastakappaleesta. Ei ihme jos on toiminut hieman epäilyttävästi. Trainerissa näyttää olevan vähintäänkin yhtäpaljon huollettavia kohteita kuin fillarissa.
Liekkö näitä tonnin vehkeitä saa juuri huolettua missään/mitenkään takuuajan jälkeen. Välillä tuntuu muutenkin, että kestävä kehitys ei koske fillarijuttuja![]()
Mulla on kolme SRM mittaria ja kaikista patterit loppu, enkä ole saanut lähetettyä kalibroitavaksi/patterinvaihtoon.
Soittelen tänään Wahoolle josko heillä olisi ratkaisu ongelmaan. Kunhan se ei ole uusi traineri kun just ostin vaimolle ja itselle uudet maastopyorät ja harrastebudjetti on melkolailla käytetty.
6.7 WTF/kg
Oisko mulla joku 500 tuntia, eli ei edes paljon.
6.7 WTF/kg
Ainakin oma traineri pelitti tänään, toivottavasti myös muina päivinä.
Juttelin just Wahoon teknisen tuen kanssa ja kertoivat, etteivät tarjoa huolto/korjauspalveluita gen 1 ja 2 trainereille. Eivätkä ole myoskään tietoisia muiden tarjoamista korjauspalveluista. Eli, uusi traineri pitää hankkia tai sitkuttaa tolla välittämättä wateista.
Ulkona tietty aika ikävä rospuuttokeli. Hiihtämään ei oikein enää pääse, maastopolut eivät ole ajokunnossa ja maanteilläkään ei oikein pääse vielä päästelemään.
6.7 WTF/kg
Voisko olla toi valkonen merkki vaan likanen? https://wahoofitness.yonyx.com/y/con...8-bc764e10c19d
Gen1 kickrissä se onkin tossa kohtaa https://support.wahoofitness.com/hc/...ginal-KICKR-14
Pyyhin ton optisen sensorin, mut taidan tehdä vielä vähän huolellisemman putsausoperaation ennen uuden trainerin tilaamista
6.7 WTF/kg
Sain elvytettyä trainerin ainakin jotenkin toimivaan kuntoon. Kävin läpi Wahoon listan, joka päättyi tehdas ”spindowniin” ja se sai trainerin käyttökelpoiseksi. Teholukema vaikuttaa mutun pohjalta edelleen matalalta, mutta vastuksen ”pulssi” ei ole enää riesana. Eli ei varmaan tarvii Zwiftin kisoissa riehua, mutta eiköhän toi harjoittelussa toimi ainakin loppukevään.
6.7 WTF/kg
Aloin käyttämään Elite Drivo 2 traineria Zwiftissä bluetooth yhteydellä muutama päivä sitten. Yllätyin kun Zwift antoi mahdollisuuden tehdä spindown kalibroinnin, ant+ yhteydellä tuota mahdollisuutta ei ole ollut. Kalibrointia en tehnyt mutta voisihan tuon kalibroinnin vaikutusta testata jos nyt sillä mitään eroa Eliten omaan kalibrointiin on.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko muilla alkanut Elite suiton hihna pitämään ääntä? Omasta alkanut kuulua semmonen kuiva hankaava ääni, uutena tuota ei kuulunut. Voikohan tuota vyötä jotenkin puhdistaa / rasvata?
Toinen omituinen ääni on kova kilahtelu lenkin jälkeen, vähänkuin pyörän soittokello, tuota tekee vaan muutaman kerran yleensä varmaan kun jäähtyy.
Tuli hankittua Favero Assioma Duo -wattipolkimet ja sen jälkeen olen muutamalla Zwift-lenkillä tehnyt vertailuja Zwiftin näyttämiin Elite Suiton ja Garminin näyttämiin Faveron teholukemiin. Suito näkyy kautta linjan näyttävän lähes 10% alhaisempia tehoja kuin Favero ja Googlen perusteella ongelma on ollut Eliten trainereissa vuosikausia, mutta toimivaa korjausta ei ole saatu aikaiseksi. Tosin virhettä on saatu pienennettyä muutaman vuoden takaisesta noin 20% nykyiseen vajaaseen 10% firmware-päivitysten myötä, joten kyse on selkeästi softaviasta.
Koska en kilpaile niin tuolla poikkeamalla ei ole minulle juurikaan merkitystä, onpahan lähinnä hyvä tietää. Tarkemmin treenaamiseen suhtautuvalle tuolla voi olla hyvinkin paljon merkitystä, poikkeamat tehoissa ovat sen verran isoja.
Muutama esimerkki keskitehoista (yrittäkää olla nauramatta):
90 min: Suito/Zwift: 129 W ; Favero/Garmin: 141 W
60 min: Suito/Zwift: 137 W (max 338 W) ; Favero/Garmin: 148 W (max 352 W)
3 h 20 min: Suito/Zwift: 128 W (max 269 W) ; Favero/Garmin: 141 W (max 288 W)
Suiton firmware on päivitetty laitetta käyttöön otettaessa syyskuussa 2020.
Niin ja ongelman pystyisi toki kiertämään yhdistämällä Faverot Zwiftiin, mutta sitä en ole vielä kokeillut. Nettikommenttien perusteella tosin tämäkään ratkaisu ei ole täysin ongelmaton.
Itse olen huomannut että pieniä eroja teholukemissa tulee Zwiftin ja Garminin välillä samallakin tehomittarilla, ei tarvita kahta eri laitetta saadakseen eroja. Erot ei ole isoja mutta kuitenkin, isommat erot tulee tallentuneissa tehopiikeissä. Itselläni on Garmin Edge 1030 Plus samaan aikaan käytössä Zwiftin kanssa niin tulee noita eroja huomattua.
edit. todenmukaisempi ero tulisi varmaankin niin että tallennus tapahtuisi vaikkapa kahteen samanlaiseen pyörätietokoneeseen eikä niin että toinen Zwiftiin ja toinen Garminiin.
Kirjanmerkit