ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 75 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 3011

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Ei ole kyllä nämäkään kalliita. Kysymykseksi jääkin sitten enää että kuinka moni haluaa tuollaista värkätä paikoilleen? Maantiepyöräilijöistä.

lisäys. Uusista maantiepyöräilijöistä. Vanhathan nyt tuollaisen asentaa juomatauolla.
    Ei se värkätä kuin yhden kerran paikoilleen. Jos ei osaa itse laittaa, niin pyöräliikkeen huollossa laittavat. Kun se on kerran laitettu, saat itse päättää millä polkimilla ja klosseilla ajat.
    Toisilla on useita pyöriä joita ajetaan maantie ja maastopolkimilla, kesä ja talvikengillä.
    Tehomittauspolkimet ei todellakaan ole mikään yleisin ja paras vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika moneen pyörään on tosiaan viimeaikoina tullut alunperin muuta kuin shimanoa mukana. Ja näissä useinmiten direct mount ratas tai spideri. Saisi yleistyä varsinkin gravelleissa. Helpottaa ja halventaa tehomittarin asennusta.
    Aika monet maantie ja gravelpyörät tulee jo tehtaalta tehomittaus asennettuna. Jopa maastopyöriäkin saa valmiiksi tehomittauksella. Veikkaan että tämä on yleistyvä trendi.

Paremmalle puoliskolle pitäisi tehopolimet hommata. Faverot tai Garminit käytännössä. Faverot taitaa olla aika luotettavia, miinuksena se mökkylä. DC Rainmakerin mukaan Garminitkin ovat hyviä nyt kun alkutaudit on korjailtu (jo vuosi sitten), mutta kun noita saksan kauppoja katsoo niin pirun huonoa palautetta Garminin polkimet saavat vielä 2020 kaupoistakin. Uskaltaakohan niitä Garmineita edelleenkään hommata?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    miinuksena se mökkylä.
    Mökkylä on oikeasti hieno, se vilkuttaa viestejä.
    30T

Paremmalle puoliskolle pitäisi tehopolimet hommata. Faverot tai Garminit käytännössä. Faverot taitaa olla aika luotettavia, miinuksena se mökkylä. DC Rainmakerin mukaan Garminitkin ovat hyviä nyt kun alkutaudit on korjailtu (jo vuosi sitten), mutta kun noita saksan kauppoja katsoo niin pirun huonoa palautetta Garminin polkimet saavat vielä 2020 kaupoistakin. Uskaltaakohan niitä Garmineita edelleenkään hommata?
    Hyvät ne on viimeisen päivityksen jälkeen. Jos patti häiritsee, niin vectorit, jos ei niin assiomat. Vectoreiden poljinosat ei ole kamalan laadukkaat. Paljon ajamalla väljistyvät kesässä. Samoin laakerointiin tulee välystä. En osaa tosin sanoa, että ovatko assiomat tuolta osin paremmat. Dura acea on ikävä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Aika monet maantie ja gravelpyörät tulee jo tehtaalta tehomittaus asennettuna. Jopa maastopyöriäkin saa valmiiksi tehomittauksella. Veikkaan että tämä on yleistyvä trendi.
    Tosi viisasta sram/p2max/rotor suunnalta. Varmaan sovittu samalla halpoja hintoja kampivalmistajien kanssa ilman mittaria olevista directmount kammista.

Eastonin kampisarja suositussa gravellissa lisää takuulla suoraan p2maxin myyntiä.

Kuva Faferon mökkylästä joka on aika hyvin kammen suojassa, ei tuo tietysti mikään maastopoljin ole
    30T

Pari päivää taas seuraamatta ja saa ihmetellä mitä tänne on taas analysoitu. Ja pohjana tiedolle VAIN verkkokauppa.comin myynti? Täähän kertookin todella paljon kansainvälisestä myynnistä, kun ei verkkokauppa taida edes myydä mitään muuta kuin polkimia ja stagesia. Ei varmasti spider mittaukset tule häviämään hetkeen mihinkään ja edelleen tuodaan uusia tuotteita markkinoille.

^Tämä oli vain tällaista asiatonta ennustusta. Hyvällä tuurilla kaikille tehonmittausvaihtoehdoille on tulevaisuudessa kysyntää.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Sääli. Nyt pitää odotella ensimmäisiä oikeasti toimivia tehoa mittaavia spd-polkimia.
    Voiko tämän tulkita niin, että SRM X-Power ei oikeasti toimi? Ihan vakava kysymys siis, sillä olen itse jonossa noita odottamassa. Jotakuinkin toukokuussa pitää tehdä päätös siitä, että ovatko noi itselle 799 euron arvoiset.

Olen jokseenkin varma, että Faveron seuraavassa polkimessa elektroniikat on viety akselin sisään, ja samalla niitä voidaan myydä myös SPD-rungon kanssa, nyt kun Shimanon patentit ovat vanhentuneet. Mitään faktaa mulla ei tästä ole, mutta Faveron tuotekehitys on toistaiseksi ollut niin johdonmukaista ja viisasta.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Voiko tämän tulkita niin, että SRM X-Power ei oikeasti toimi? Ihan vakava kysymys siis, sillä olen itse jonossa noita odottamassa. Jotakuinkin toukokuussa pitää tehdä päätös siitä, että ovatko noi itselle 799 euron arvoiset.

Olen jokseenkin varma, että Faveron seuraavassa polkimessa elektroniikat on viety akselin sisään, ja samalla niitä voidaan myydä myös SPD-rungon kanssa, nyt kun Shimanon patentit ovat vanhentuneet. Mitään faktaa mulla ei tästä ole, mutta Faveron tuotekehitys on toistaiseksi ollut niin johdonmukaista ja viisasta.
    Minä en olisi ollenkaan varma podin häviämisestä, enkä ole varma haluaisinko edes tuota. Faveroissahan on ladattava akku, joka toimii käsittääkseni hyvin. Vectoreissa on kuulemma ollut joskus pieniä ongelmia paristojen kanssa. Siis kaikki ei varmaankaan mahdu akselin sisään.

Mutta juu, varmasti panostetaan spd-sl/spd vaihdettavuuteen ja yritetään pienentää podi tieltä pois.

^^Ennustan päinvastaista, tulevaisuudessa myös kilpailijoiden polkimissa nähdään podeja. Podin alla on tavallinen poljin, nerokkaan yksinkertaista.
    30T

^^Ennustan päinvastaista, tulevaisuudessa myös kilpailijoiden polkimissa nähdään podeja. Podin alla on tavallinen poljin, nerokkaan yksinkertaista.
    Mitä sä selität

Mitä sä selität
    Sitä, että voidaan ottaa hihnalta tavallinen poljin ja suunnitella siihen tehonmittausakseli. Sitä ei tarvitse enää kenenkään itse keksiä kun sen voi taiten kopioida.
    30T

Nyt mäkään en enään ymmärrä. Herää epäillys, että nimimerkki 30 hampainen on verkkokauppa.comin pyöräosa vastaava, joka on tilannut liian ison kasan polkimia hyllyyn vanhenemaan, ja nyt yrittää täällä pönkittää niiden myyntiä

Kuva takaa, peruspoljin - tehopoljin.

30T

Sulla on siis vaihtoehtoina markkinoiden paras ja sit se toinen iso toimija, joka on kaksi kertaa päästänyt kauppoihin puolivalmiin tuotteen ja kolmaskin yritys näyttäis yskivän. Parhaalla on jonkinlainen käyttö- ja jälleenmyyntiarvo, isolla brändillä on riski saada käsiin kasa paskaa, josta irtautuminen puolison kiukuttelun säestämänä on oma operaationsa. Kysymyksessäsi hieman paistaa läpi halu hankkia Garmin, joten kysyn et minkä tason masokisti olet? Korkean tason tyyppi ottaa sen Garminin

Sitä, että voidaan ottaa hihnalta tavallinen poljin ja suunnitella siihen tehonmittausakseli. Sitä ei tarvitse enää kenenkään itse keksiä kun sen voi taiten kopioida.
    Juu, tuohan se assioman idea on. Jospa tekisivät tosiaan seuraavan version shimanon akselille, jos se on tosiaan vapautunut. Dura-acea... Ah.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Sulla on siis vaihtoehtoina markkinoiden paras ja sit se toinen iso toimija, joka on kaksi kertaa päästänyt kauppoihin puolivalmiin tuotteen ja kolmaskin yritys näyttäis yskivän. Parhaalla on jonkinlainen käyttö- ja jälleenmyyntiarvo, isolla brändillä on riski saada käsiin kasa paskaa, josta irtautuminen puolison kiukuttelun säestämänä on oma operaationsa. Kysymyksessäsi hieman paistaa läpi halu hankkia Garmin, joten kysyn et minkä tason masokisti olet? Korkean tason tyyppi ottaa sen Garminin
    En minäkään vectoreita kavereille suosittele ohi assioman. Foorumilaisille ne kuitenkin välttää

Tässä näyttäisi olevan Assioman alkuperäinen poljin, Xpedo Thrust NXL:

https://xpedo.com/product/pedals/road/thrust-nxl/

Kallein mallikin näyttäisi olevan muuten sama mutta akseli on titaania.
    30T

No noitahan tässä odotellaan, mutta vielä ei ole testituloksia kuulunut mihinkään suuntaan.

Tuo 799 € hintainen on ilmeisesti 1-puolinen + dummy toiselle puolelle. 2-puolinen on 1190 €. Poljinmittaus olisi kyllä hyvä esim. vuokrapyörässä. Sitten taas talvipyörässä podillinen saa kyllä kirjaimellisesti sen verran monoa, että voi olla elektroniikka vaarassa, kun yrittää potkia lunta pois klossista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    ... elektroniikka vaarassa, kun yrittää potkia lunta pois klossista.
    Ja vedessä polkiessa.

Mjoo, ei tulisi polkimet ainakaan omassa ajossa kestämään. Käytännössä tuhosin yhden setin vectoreita jo porkkalassa. Mikäli kammen pään vieressä olisi ollut podi, niin se olisi jo päreinä.

Kohtuullinen moksaus, kun pamauttaa kammen/polkimen kiveen reippaassa vauhdissa. Ei meinaa millään oppia, että gravelleissa on se keskiö aika paljon crossaria alempana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Sitten taas talvipyörässä podillinen saa kyllä kirjaimellisesti sen verran monoa, että voi olla elektroniikka vaarassa, kun yrittää potkia lunta pois klossista.
    Juuri siksihän SPD-polkimessa elektroniikan on oltava akselin sisällä, kuten SRM:kin on tässä tehnyt. Ei siitä muuten olisi kaupalliseksi tuotteeksi.

Tämä on se ilmiselvin parannus, jonka Faverokin voisi omaan polkimeensa tehdä. Se ei välttämättä ole kovin helppoa kun Assioma on nyt vain Xpedo-poljin, jossa on akselissa venymäliuska-anturit ja akselin tyvessä Faveron elektroniikka erillisessä podissa. Mutta eiköhän tuollainen ole tulossa jos vaan saavat akselin tehtyä ja elektroniikan riittävän paljon pienemmäksi. Sitten voidaan myydä poljinta myös Xpedon SPD-rungon kanssa ja rahan tuloa ei voi estää?

En usko että SRM:n poljin ikinä halpenee merkittävästi. 799 € on mulle sietokyvyn rajoissa tehomittarista jos hyviä vaihtoehtoja ei ole, ja yksipuolinen poljin on mulle aivan yhtä hyvä kuin kaksipuolinen. Yksipuolinen on riittävän tarkka, sekä lisäksi yksinkertaisempi, luotettavampi ja kevyempi kuin kaksipuolinen.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Niin joo, tuo SPD-poljin on maastopoljin? Podit eivät varmasti ole kivikossa omimmassa paikassaan.
    ...

Maksoin muuten omista Favero UNO:ista 372e ja tuo oli aika kipurajakin koska oli hankittava myös mittari.
    30T

Tosiaan, tuo podin poistaminen ei ole aivan iisi juttu. Todennäköisesti samalla pitäisi luopua ladattavasta akusta ja vaihtaa garminin ratkaisuun.

Itse en välttämättä pidä edes tuota podin poistoa ratkaisevana juttuna. Vähän kokoa alas ja ehkä parempi suojaus. Se tehomittarin akseli ei kestä kuitenkaan niitä kunnon iskuja kiviin. Eli tuollaisen hankkiva on valmis ostamaan uutta poljinta kolistelujen jälkeen.

Spideri on pop maastossa ja gravellissa.

Spideri on pop maastossa ja gravellissa.
    Asia on varmastikkin juuri näin.

Punnasin Faverot. Peruspoljin 130 grammaa ja tehomittaripoljin 150 grammaa. Vaakassa 5 g tarkkuus. Vain 20 grammaa on tehomittarin paino.
    30T

Faveron tehoakselia saa tilattua erikseenkin, kuten myös kaikkia muitakin osia.
    Varmasti on katteet kohdillaan ja helppo tehdä T-Fordit, kun näyttää että kilpailijoilla alkaa mennä vähän paremmin, hinta puolitetaan.
    30T

Faveron tehoakselia saa tilattua erikseenkin, kuten myös kaikkia muitakin osia.
    Varmasti on katteet kohdillaan ja helppo tehdä T-Fordit, kun näyttää että kilpailijoilla alkaa mennä vähän paremmin, hinta puolitetaan.
    Tehoakseleita... Tuohan on käytännössä koko poljin, mutta ainostaan se halpa poljinosa puuttuu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •