GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 50 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #1471
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    " In resistance mode, you have full control over resistance. You can adjust resistance by either shifting gears, or adjust resistance by using the same arrows in Zwift Companion app or the bottom menu. Simply, tap the up and down arrows and that will adjust the trainer resistance without having to shift your bike gear."

    Saako tuota vastusta säädettyä ilman erg-moodia? Tykkään tehdä treenit vapaassa tilassa ja aina ei meinaa löytyä sopivaa kadenssi / tehosuhdetta.

  2. #1472
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Piti tähän kommentoida ettei kisan pituus vielä paljoa kerro kun tuo FZR Master kisareitti täysin tasainen ja pienemmällkin w/kg pysyy peesissä. Mutta olihan tuolla yksi minuutin mäki jossa ajettiin ihan kunnolla ja riitti sihen, että porukka saatiin hajalle.

    Kiva kisa. Toivottavasti näitä lisää
    Startti oli kovempi kuin arvasin, enkä ehtinyt matkaan kuin jälkijoukoissa. Parin kilometrin verran kiriä, että pääsin sopivaan ryhmään - joka ei tosiaan ollut kärkiporukka. Meidän jälkijoukossakin isompi ryhmä jakaantui kahdeksi, kun jonkin verran nostin tehoa siinä Fuego Flatsin jälkeisessä nousussa. Muuten tultiinkin aika tasaista kyytiä maaliin saakka.

    Kisafiilis latistui jo ennen lähtöä, kun sykevyö lakkasi toimimasta. Meinasin ensin jättää kokonaan väliin, mutta tulipa ajettua. Sinänsä kiva, hiukan pidempi setti.
    10k-kerhon jäsen

  3. #1473
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Saako tuota vastusta säädettyä ilman erg-moodia? Tykkään tehdä treenit vapaassa tilassa ja aina ei meinaa löytyä sopivaa kadenssi / tehosuhdetta.
    Tuo on juurikin tila missä ollaan kun ajetaan treeniä, mutta ERG on pois päältä. Olet kuin mäessä minkä kulmaa voit vapaasti säätää.

  4. #1474
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumpum Katso viesti
    Tuo on juurikin tila missä ollaan kun ajetaan treeniä, mutta ERG on pois päältä. Olet kuin mäessä minkä kulmaa voit vapaasti säätää.
    Kokeilin tänään on kyllä suuresti apua 1x11 vaihteiston kanssa.

  5. #1475
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    370
    Pystyykö Zwiftissä workout-modessa toistamaan edellistä intervallia? Eilen osui kohdalle ns "hyvä kulku" ja ajattelin, että voisi paukuttaa vielä yhden vedon lisää, mutta en pikaisesti löytänyt mitään keinoa tähän. Toki niin onnistuu, että valitsee saman treenin uudelleen ja sitten ohittaa aiemmat vedot, kunnes on halutussa kohdassa, mutta menee vähän turhan hankalaksi. Onko parempaa keinoa?

  6. #1476
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    276
    Mites companion app ? Onko siinä taaksepäin nappia, ainakin eteenpäin sillä pääsee.

  7. #1477
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Pystyykö Zwiftissä workout-modessa toistamaan edellistä intervallia? Eilen osui kohdalle ns "hyvä kulku" ja ajattelin, että voisi paukuttaa vielä yhden vedon lisää, mutta en pikaisesti löytänyt mitään keinoa tähän. Toki niin onnistuu, että valitsee saman treenin uudelleen ja sitten ohittaa aiemmat vedot, kunnes on halutussa kohdassa, mutta menee vähän turhan hankalaksi. Onko parempaa keinoa?
    Itse olen vaan viimeisen intervallin jälkeen vetänyt ylimääräiset, treeniä voi jatkaa vaikka alkuperäinen aika loppuu ja näkyy jälkeenpäin normaalisti pitempänä treeninä. Ei tietty toimi erg-moodin kanssa.

  8. #1478
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViP Katso viesti
    Pystyykö Zwiftissä workout-modessa toistamaan edellistä intervallia? Eilen osui kohdalle ns "hyvä kulku" ja ajattelin, että voisi paukuttaa vielä yhden vedon lisää, mutta en pikaisesti löytänyt mitään keinoa tähän. Toki niin onnistuu, että valitsee saman treenin uudelleen ja sitten ohittaa aiemmat vedot, kunnes on halutussa kohdassa, mutta menee vähän turhan hankalaksi. Onko parempaa keinoa?
    Ei tietääkseni pysty, mutta "luomupuolella" eli vapaan ajelun SIM-moodissa tämä on helppoa. Kaksi tapaa:

    Valitsen reitin, jossa on sprinttipätkiä tai sopivan mittaisia mäkiä, ja ajan niitä sen verran kuin tuntuu sopivalta, välipätkät löysäten. Tai sitten osallistun Tour de Zwift -tyyppiseen ajoon, jossa lähden ihan hissuksiin ja pikku hiljaa ajan takaa kiinni edessä olevia ryhmiä. Saavutettuani pidän esimerkiksi 15-60 sekunnin tauon ja sitten taas nostan tehot saavuttaakseni seuraavan. Toistetaan niin pitkään kuin taakia riittää. Huomattavan hauskaa!
    10k-kerhon jäsen

  9. #1479
    Ensin lakkasi toimimasta Zwift.com, sivu ei vain aukea ja nyt ei puhelimen apsista näy eventstit. iMac/i12. Taitaa hylkiä applea.
    30T

  10. #1480
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Minulla näyttää toimivan. Puhelin on iPhone 12 Pro ja Companion App näyttää toimivan normaalisti.

  11. #1481
    ^Ok, otin vanhan Sony puhelimen Z-käyttöön ja siinä Companion app toimii moitteetta, tuo ongelma on nyt kierretty.
    30T

  12. #1482
    Anaerobic Capacity into VO2 (E) harjoitus ajettu puhtaasti läpi, tai ainakin täysillä tähdillä. Siksi tämä piti tulla kertomaan koska oli kauden kovin ja ehkä yksi kaikkien aikojen kovimpia harjoituksia mitä olen tehnyt. Huomasin jo niissä 2 min ramp upeissa että nyt olisi varmaan syytä lopettaa, vielä on kuitenkin sen verran alkuinnostuksen rippeitä jäljellä että ajoin pyörtymistä uhmaten harjoituksen loppuun.

    Garmin ilmoitti uudeksi ftp:ksi 240. +9w
    30T

  13. #1483
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Anaerobic Capacity into VO2 (E) harjoitus ajettu puhtaasti läpi, tai ainakin täysillä tähdillä. Siksi tämä piti tulla kertomaan koska oli kauden kovin ja ehkä yksi kaikkien aikojen kovimpia harjoituksia mitä olen tehnyt. Huomasin jo niissä 2 min ramp upeissa että nyt olisi varmaan syytä lopettaa, vielä on kuitenkin sen verran alkuinnostuksen rippeitä jäljellä että ajoin pyörtymistä uhmaten harjoituksen loppuun.

    Garmin ilmoitti uudeksi ftp:ksi 240. +9w
    FTP on väärin asetettu jos tuo treeni ei olisi tuntunut pahalta. On kova treeni.


    On muuten hyviä treenejä nuo joka torstai ajettavat OH MY CRIT! tuplakisat. Enimmäinen lähtö aina 18:15 ja toinen 19:05 Pituudet noissa 20min - 30min. Näillä korvannut silloin tällöin perinteisen 2x20min treenin.
    A-lähdössä taso erittäin kova.(Viimeksi tarvi 5w/kg, että pysyi kärkiporukassa), mutta hyvä treeni kun koittaa peessisä pysyä. Ja onhan tuolla B, C ja D kategoriat myös.

  14. #1484
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Kohti kesäkuntoa(?)! Olen kammennut Alpe du Zwiftin nousun kolmesti viimeisen 2kk aikana, ja nousuaika on tuona aikana pudonnut yli 10 minuuttia (joulukuussa 81 min, tammikuussa 76,5 min ja nyt helmikuussa 70 min). Ehkäpä kesällä päästään jo alle 60 minuutin

    Miten iso mahtaa kevyemmän pyörän valitsemisella olla tuohon nousuaikaan? Toistaiseksi olen tehnyt kaikki pyörät yhdellä ja samalla pyörällä, jonka valitsin Zwift-profiilin luomisen yhteydessä. En nyt tähän hätään muista, mikä tuo pyörä täsmälleen ottaen oli, mutta pointti kuitenkin oli, että kevyempiäkin vaihtoehtoja löytyy pelistä.

  15. #1485
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Kohti kesäkuntoa(?)! Olen kammennut Alpe du Zwiftin nousun kolmesti viimeisen 2kk aikana, ja nousuaika on tuona aikana pudonnut yli 10 minuuttia (joulukuussa 81 min, tammikuussa 76,5 min ja nyt helmikuussa 70 min). Ehkäpä kesällä päästään jo alle 60 minuutin

    Miten iso mahtaa kevyemmän pyörän valitsemisella olla tuohon nousuaikaan? Toistaiseksi olen tehnyt kaikki pyörät yhdellä ja samalla pyörällä, jonka valitsin Zwift-profiilin luomisen yhteydessä. En nyt tähän hätään muista, mikä tuo pyörä täsmälleen ottaen oli, mutta pointti kuitenkin oli, että kevyempiäkin vaihtoehtoja löytyy pelistä.
    Runkojen välillä eroa joitain kymmeniä sekunteja: https://zwiftinsider.com/charts-frames/
    Hiukan pienempi ero kiekoilla: https://zwiftinsider.com/charts-wheels/
    10k-kerhon jäsen

  16. #1486
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Runkojen välillä eroa joitain kymmeniä sekunteja: https://zwiftinsider.com/charts-frames/
    Hiukan pienempi ero kiekoilla: https://zwiftinsider.com/charts-wheels/
    Kiitos näistä! Olisi siis kevyemmällä rungolla päässyt alle 70 minuutin (nyt aika oli 70 min ja 2 s) Isoin ongelma kohdallani kutenkin on, että elopainoa on sen 100 kiloa, mikä tekee tuosta kiipeämisestä melkoista pusertamista.

  17. #1487
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49

    Kiekkojen ero

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Kiitos näistä! Olisi siis kevyemmällä rungolla päässyt alle 70 minuutin (nyt aika oli 70 min ja 2 s) Isoin ongelma kohdallani kutenkin on, että elopainoa on sen 100 kiloa, mikä tekee tuosta kiipeämisestä melkoista pusertamista.
    On Alpe nousussa eroa kuitenkin 18 sekuntia Zwift Classic ja Enve 3.4 kiekoissa tuossa mittauksessa - tiedä häntä mitä vaikuttaa että mittaus tehty 75kg kuskilla ja 300w teholla. Kannattaa testata.

  18. #1488
    Tosta alpehommasta just lueskelin maailman foorumeilta niin on sitäkin näemmä jonkun verran tutkittu. Tunnin alituksen enkka näytti olevan 2.8w/kg jahka useimmilla vaadittiin 3.2-3.3w/kg
    Paras strategia oli mennä mäki ylös double draft eventin ainkana kun on paljon vetoapua ja peesistä enemmän hyötyä. Jonkun mielestä optimitaktiikka oli myös vetää mutkat täysillä kun tulee joku linkoefekti siitä. Noilla oli siis isompi vaikutus kun pyörävalinnalla.
    Zwiftihän ei toimi ihan fysiikan lakien mukaan kun on sticky draftia ja "porukasta pullautusta" eteenpäin. Alpessa noilla voi olla ihan tuntuva vaikutus.

  19. #1489
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Jos kiipeäminen kiinnostaa niin ensi viikonloppuna on Zwiftissä Haute Route https://zwiftinsider.com/haute-route-watopia-2021/
    Kolme etappia pe-su

  20. #1490
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Jos kiipeäminen kiinnostaa niin ensi viikonloppuna on Zwiftissä Haute Route https://zwiftinsider.com/haute-route-watopia-2021/
    Kolme etappia pe-su
    Aika lyhyet etapit.

  21. #1491
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Mutta itseasiassa aika hyvät. Nyt voisi jäädä paukkuja myös sunnuntaille.

    Joutuu ajamaan aika iisiä alkuviikon

  22. #1492
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika lyhyet etapit.
    On siellä useempi startti päivässä. Voi ajaa kaikki etapit tuplana niin saa kunnon Mallorca-simulaation

  23. #1493
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    Päivityksiä tulee, mutta Zwift ei vaan saa korjattua ohitettavan aiheuttamaa jarruefektiä, jos ohittajan teho ei ole huomattavasti ohitettavaa suurempi. Ajelin Ranskan TGV:n ja monta kertaa putosin mukavasta (peesi) porukasta, kun jumittui jonkun ohitettavan perään, eikä ohitse meinannut päästä kuin tuplatehoilla. Harmillinen bugi.

    Pkuitune on tuupannut menemään Alpe du Zwiftin oikein huolella. Minulla meni tänään 80 min, tosin pidin sykkeet suurin piirtein avg 140 tasolla. Paino on 90kg. Keskitehot vaihtelivat etapeittain 225W-245W välillä. Pkuitusella taisi olla hiukka enemmän?

  24. #1494
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Vähän ehkä hankala tuollaisia korjailla. Siis jos itse peesaat ison porukan perällä ja virutaalimaailimassa läsäyttää 200 pyöräilijää sikonsokin päin toisiaan ohitustilanteessa, niin siinä laskennalliset peesit menevät keturalleen. Pitäisi mallintaa realismia, mutta tilanne ei ole realistinen.

  25. #1495
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Pkuitune on tuupannut menemään Alpe du Zwiftin oikein huolella. Minulla meni tänään 80 min, tosin pidin sykkeet suurin piirtein avg 140 tasolla. Paino on 90kg. Keskitehot vaihtelivat etapeittain 225W-245W välillä. Pkuitusella taisi olla hiukka enemmän?
    Joo, mulla nämä kiipeämiset ovat olleet enemmänkin sellaista hampaat irvessä täysiä menemistä kuin kontrolloitua mukavaa Tuossa 70min rypistyksessä keskisyke oli jotain 170-173 välillä, maksimisyke loppukirissä 194, suurin 20 min keskiteho 293 W ja keskitehot etapeittain 215-315 W välillä. Tuli todettua mm. se, että tuollaisessa korkeassa nousussa käytän mieluummin todella matalaa, ~60 rpm kadenssia siinä missä Suomen maanteillä kadenssi on tyypillisesti 85-90 rpm.

  26. #1496
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    39
    Pikaisella varoituksella lähdin tänään vetämään Haute Route Stage 3:n ajatuksella että voisi yrittää tunnin alitusta AdZiin. Mutta eihän siitä sitten mitään tullut, Alpea edeltävät 34km verotti sen verran, että 3.2w/kg-tahtia jaksoi pitää vain muutaman segmentin ja loppu meni sitten köröttelyksi. 66min 35 sek meni, keskiwatit 243 (2,85w/kg) ja syke 149. Mutta on tuo ihan tehtävissä, kun vaan ottaa vähän lyhyemmän alkulämmittelyn.

  27. #1497
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Tuli todettua mm. se, että tuollaisessa korkeassa nousussa käytän mieluummin todella matalaa, ~60 rpm kadenssia siinä missä Suomen maanteillä kadenssi on tyypillisesti 85-90 rpm.
    Huomasin, että olen näköjään ajanut useamman kerran Alpe du Zwiftin jotakuinkin samaan aikaan eli noin 52:30 - 53:00, ja keskikadenssin haitari on varsin laaja. Matalimmillaan vain 50 rpm.

    Pitäisi olla kisa tai selkeästi pidempi ajo, että alkaisi näkyä seuraukset kun tehty työ painottuu lihasten energiankäyttöön vs. hengitykseen ja verenkiertoon.
    10k-kerhon jäsen

  28. #1498
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Vaikka paaton aikaisempaa manasi lyhyiksi etapeiksi niin ihan riittävät oli ainakin itselleni kaiken nousun lisäksi, kun kaikki kolme ajoi. Lopuksi jääneen AdZ:n huiputuksessa alkoi jo vähän aikaisemmat mäet ja vauhti painamaan ja matala kadenssi teki entistä raskaampaa. Suurin syyllinen tähän tuo traineripyörän 36-25 välitys, saisi tässäkin olla takapakka 28t. Normaalisti suosin korkeaa rpm kaikessa ajossa ja vältän mäkitreenejä.

  29. #1499
    Näkeekö mistään onko Zwiftissa tulossa tuollaisia useamman päivän tapahtumia? Kuten viikonloppuna ajettu Haute Route 2021 tai Tour De Zwift mikä oli alkuvuonna

  30. #1500
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Vaikka paaton aikaisempaa manasi lyhyiksi etapeiksi niin ihan riittävät oli ainakin itselleni kaiken nousun lisäksi, kun kaikki kolme ajoi. Lopuksi jääneen AdZ:n huiputuksessa alkoi jo vähän aikaisemmat mäet ja vauhti painamaan ja matala kadenssi teki entistä raskaampaa. Suurin syyllinen tähän tuo traineripyörän 36-25 välitys, saisi tässäkin olla takapakka 28t. Normaalisti suosin korkeaa rpm kaikessa ajossa ja vältän mäkitreenejä.
    Oli kyllä varsin uuvuttava Haute-setti. Sain vedettyä läpi kuitenkin varsin tasaisesti 2,2 w/kg keskiteholla kun oma ftp 2,5. Reidet uupui sen verran ettei millään saanut enää vikassa Alpessa sykettä nostettua edes normaalin tunnin lenkin keskiarvoihin..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •