HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 47 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 97 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Gran Fondon syyskuun suuressa rengasvertailussa Vittorian Terreno Dry valittiin kokonaisuutena parhaaksi: löytyykö kokemuksia?
    Mielenkiintoista luettavaa. Edellisen kerran selvä voittaja oli nyt vain "solid". Samoin kun vertaa miten joku rengas pärjää eri testeissä niin hajonta on joissakin renkaissa aika isoa.

    Hyvää tässä testissä oli, tosin voisi olla vieläkin parempaa, että renkaiden luonnetta ja ominaisuuksia pyrittiin luonnehtimaan siinä määrin että lukija voi muodostaa oman mielipiteensä eikä vain ihmetellä testaajien antamaa "pistetulosta". Omien renkuloiden, Terra Speedin, osalta voi olla suht samaa mieltä siitä että samalla kun ne rullaa erinomaisesti niin onhan ne välillä iloisen "eloisat" myös sivusuuntaankin pehmeillä alustoilla, mutta kun sen tietää niin omassa gravel-ajossa on aika pieni kysymys ja siksi täytyy olla vahvasti eri mieltä että kyseessä olisi vain "hardpack / asphalt" rengas. Mielenkiintoinen oli tuo "puncture resistance" koska siinä Conti on saanut erinomaisia pisteitä muualla ja oma kokemus on myös erinomainen.

    Mikähän pitäisi olla tulkinta renkaan pomppimisesta ("tends to bob on hard surfaces")? Äkkiä ajattelisi, että se on aivan odotettua, ilmajousi ilman vaimenninta. Ja jos renkaan kyljet toimisivat tehokkaina vaimentimina elastomeerin tavoin niin eikö siinä jäisi myös palautumatta muodonmuutokseen kulunutta energiaa?

  2. #1382
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mikä prkln grand-fondon syyskuun testi. Linkkiä kiitos.

  3. #1383
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    No nyt löytyi, eli lehti näkyy vaan puhelimen tai tabletin kautta appsilla.

    Maksaakohan maxxis vähemmän testeistä, vai miksi näihin aina valitaan jäykempi ja hitaampi 60tpi versio renkaasta?

  4. #1384
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Laitoin wtb venture 40mm ja raddler 44mm. Oikein mukavat kumit, kinttupoluilla ja kurasilla peltopoluillakin ei tarttenut pelko perseessä mennä.

  5. #1385
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mikä prkln grand-fondon syyskuun testi. Linkkiä kiitos.
    https://granfondo-cycling.com/magazine/

  6. #1386
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^
    -Herseläiset loistaa poissaolollaan, mikä on harmi.
    -GK:n runko on varmaan ohentunut ekan tai tokan sukupolven versioista, jotka mulla oli aikoinaan, koska mulla olleet 38/40 mm versiot painoivat muistaakseni noin 480 g kipale. Pitänee ehkä testata tuoreemmat GK:t jossain välissä.
    -Paksukylkistä 60 tpi Maxxista kehuttiin mukavaksi, mutta mun kokemus siitä oli ihan päinvastainen.
    -Pari hyvää huomiota: "Wide rims and narrow tires result in exposed sidewalls". Levein mahdollinen vanne ei siis välttämättä olekaan kokonaisvaltaisesti paras, vaikka moni niin tuntuu ajattelevan. "In the long run, a comfortable tire is a better and faster tire. It will allow you to maintain a more aerodynamic position for longer jne.." Gravelilla monasti mukava = nopea. Koskee myös fillareita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #1387
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...
    -Pari hyvää huomiota: "Wide rims and narrow tires result in exposed sidewalls". Levein mahdollinen vanne ei siis välttämättä olekaan kokonaisvaltaisesti paras, vaikka moni niin tuntuu ajattelevan. "In the long run, a comfortable tire is a better and faster tire. It will allow you to maintain a more aerodynamic position for longer jne.." Gravelilla monasti mukava = nopea. Koskee myös fillareita.
    Tai siis jos käyttää leveitä vanteita ei kannata laittaa kapeita kumeja. Mutta kuka nyt alle 38-millisillä muutenkaan ajelisi
    Leveä kumi = mukava kumi = nopea kumi (niille keille tarpeen)


  8. #1388
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ joo ajatus siinä oli se, että renkaan ”olkapään”, toisin sanoen reunanappuloiden tai kulutuspinnan ulkoreunan pitäisi ulottua vähintään kylkien leveydelle. Jos renkaan kyljet pullottaa kulutuspintaa leveämmällä, kasvaa kylkivaurioiden riski merkittävästi. Aamulla töihin lähtiessä pikaisesti vilkaisin Gravasta, niin esimerkiksi 38-millisen Steilacoomin reunanappulat näyttäisivät olevan juuri kylkien tasalla 21 mm sisäleveällä vanteella, joten jos ei halua kasvattaa kylkiflättiriskiä, niin sitä leveämpien vanteiden kanssa Hurricane Ridge olis parempi valinta, toki olettaen että ne mahtuu runkoon. Koska mulle esimerkiksi ne ei riittävän mutavaran kanssa mahtuisi, niin tuon teorian mukaan mun ei kannattaisi nykyistä leveämpiä vanteita edes laittaa - ainakaan jos haluan jatkossakin ajaa mahdollisimman ohutkylkisillä renkailla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #1389
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Tufo Speedero 700x40

    Tufo Thundero 700x40




    Mielenkiintoiselta näyttävät renkaat. Tilatkaahan joku tuollaiset testiin ja raportoikaa onko mistään kotoisin. Valmistajan suositushintakin ihan maltillinen 39.90€. Itselläni ei ole mitään kokemusta Tufon renkaista, joten ei hajua minkä laatuista tavaraa voisi odottaa.

  10. #1390
    K.Kuronen Guest
    Kävin eilen illalla pyörähtämässä pienellä lenkillä vaihdettuani alle GravelKing SK:n tilalle Pirellin Cinturato Gravel M:t, 40 milliset ja litkutettuina. Tuntuivat todella hyviltä: pehmeiltä, tarkoilta ja nopeilta, ilman vähäisintäkään tunnetta pompotuksesta. Painetta löin taakse 2,7 ja eteen 2,5 baaria ja tästä olisi ollut varaa laskea.

    GravelKingeistä (43 mm) jäi elämään takaraivoon tunne lievästä pompotuksesta ja epämääräisyydestä. Mutta ensi kesänä varmaan ovat alla uudelleen.

    Toisaalta renkaiden vaihto toisen tyyppisiin on usein ollut mieltä virkistävää luoden mielikuvaa paremmasta. Muutos voi tuntua parannukselta, mutta todellisuudessa kello kertoisi toista.

  11. #1391
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Sliksimmästä menosta tykkääville Donnelly Strada USH WC 240tpi voipi olla varteenotettava kilpailija herseläisille vaihtoehdoille.

    https://www.donnellycycling.com/blog...ush-wc-is-here
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #1392
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Vittorialta on näköjään tullut vaahtokumisisuksia sorarenkaisiin. IMHO kova hinta vaahtokumin pätkästä. https://gravelcyclist.com/bicycle-te...ire-protection

  13. #1393
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Vittorialta on näköjään tullut vaahtokumisisuksia sorarenkaisiin. IMHO kova hinta vaahtokumin pätkästä. https://gravelcyclist.com/bicycle-te...ire-protection
    Mielestäni vittorian uutta tuotetta jossain artikkelissa kuitenkin kehuttiin juuri edullisuudesta: Cushcoren vastaava on kuulemma selkeästi kalliimpi.
    Rule #1: Obey The Rules

  14. #1394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sliksimmästä menosta tykkääville Donnelly Strada USH WC 240tpi voipi olla varteenotettava kilpailija herseläisille vaihtoehdoille.

    https://www.donnellycycling.com/blog...ush-wc-is-here
    Kaksi sesonkia ajellut Spessun Pathfinder Pro -kumeilla, jotka on kyllä olleet parasta tähän asti, erityisesti kestävyys. Katsellut kuitenkin niitä Hersejä ja miettinyt että miltä se tuntuisi, mutta jäänyt kuitenkin haaveiluasteelle. Nämä vaikuttaisivat siltä että kannattaa ottaa kokeiluun!

  15. #1395
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Yllätyin vähän, kun Stravan mukaan tän vuoden lenkkikilsoja on jo 7000 ja rapiat. Noista n. 6000 oon polkenut Gravalla ja en muista ihan tarkkaan, missä vaiheessa kevättä vaihdoin uuden renkaan taakse, mutta arviolta 5000 km on mittarissa tuolla nykyisellä Steilacoomilla. Työmatkoja en mittaa, mutta en ole niitä ajanut Gravalla tänä vuonna ollenkaan. Kuvio alkaa olla keskeltä matalahko, mutta vielä sitä on. Eturenkaalla on mennyt kohta kaksi takarengasta. Viime vuonna lenkkikilsoja tuli vajaa 5000, joista nelisen tuhatta Gravalla ja jonkin verran työmatkaa lisäksi eli eturenkaalla on varmuudella yli kymppitonni mittarissa jo.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #1396
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ei tosiaan takanen ole minullakaan vielä puolta milliä kulunut ja tasan tonni ajettu. Eli ainkin 3tkm kyllä ajaa takarenkaalla, joka on aika hyvin jo.

  17. #1397
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Olen tehnyt päätöksen että jatkossa grindaan ainoastaan räikeänvärisillä Gravelking SK:illa. Reneherset voisin vaikka... Heittää mereen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #1398
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Keväältä 2020 löytyi tästä ketjusta yksi kommentti, mutta sen jälkeen ei näkynyt muuta: löytyykö kokemuksia Zippin G40 gravelrenkaasta?
    https://www.sram.com/en/zipp/models/ti-tngc-gcln-a1
    Nyt on G40-kumit vanteilla, tosin vielä ilman litkuja. Kunnollisia käyttökokemuksia hankitaan todennäköisesti vasta keväällä.
    Rule #1: Obey The Rules

  19. #1399
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Yllätyin vähän, kun Stravan mukaan tän vuoden lenkkikilsoja on jo 7000 ja rapiat. Noista n. 6000 oon polkenut Gravalla ja en muista ihan tarkkaan, missä vaiheessa kevättä vaihdoin uuden renkaan taakse, mutta arviolta 5000 km on mittarissa tuolla nykyisellä Steilacoomilla. Työmatkoja en mittaa, mutta en ole niitä ajanut Gravalla tänä vuonna ollenkaan. Kuvio alkaa olla keskeltä matalahko, mutta vielä sitä on. Eturenkaalla on mennyt kohta kaksi takarengasta. Viime vuonna lenkkikilsoja tuli vajaa 5000, joista nelisen tuhatta Gravalla ja jonkin verran työmatkaa lisäksi eli eturenkaalla on varmuudella yli kymppitonni mittarissa jo.
    Ajatko sisureilla vai ilman? Kiinnoistaisi erityisesti kuinka paljon noilla tulee rengasrikkoja missä joku objekti tunkeutuu kumin läpi? Tosin nappularenkailla se riski on yleensä vähän pienempi, ainakin siltä itsestä tuntuu kun ajellut joillain superlight maastorenkailla talvia Helsingin sepeleillä...

  20. #1400
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Minulla siis 42mm hurricane ridget endurance rungolla. Ajettu junaradan pohjaa ja kaikkea mahdollista juurakkoa. Ei vuotoja. Mutta noin oletinkin. Sapelisepelillä renkaat vasta testataan.

    En kaipaa tasan yhtään flättiä näillä syys/talvilenkeillä, siksi nämä nopeimmat versiot on fiksuinta jättää kauppaan.

    Edit: ja tietysti litkuilla.

  21. #1401
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mulla Standard-runko ja sisureitta. Puolitoista paria kohta loppuun ajettuna. Yksi omasta ajovirheestä johtunut kylkivaurio reilun puolentoista vuoden aikana. Se korjaantui sisäpuolelle laittamallani paikalla. Kulutuspinnat ei tihkua läpi mistään vielä edes melko loppuun ajettuna. Tappajasepeliajoa Steilacoomeilla melko vähän, koska työmatkat ajelen toisella pyörällä ja lenkit pääasiassa soralla ym. Ajattelin kyllä laittaa puoliksi loppuun ajetut työmatkapyörään loppuunajettaviksi. Saa nähdä kuin käy.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #1402
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hopeinen kuu luo, merelle, jonka pohjalla lepäävät mm. Shimanon 105-pakka sekä Reneherset, sillan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #1403
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    4500km ehdin ajaa noilla Snoqualmie Pass EL:llä tänä suvena/syksynä. Yksi 500km kohdalla karkeasta ajovirheestä tapahtunut flätti (kylkeen reikä). Muuten ei mitään ongelmaa. Paineet pysyy hyvin, eikä litkua tihku läpi. Mielestäni hyvin näille nakinkuorille.

  24. #1404
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Nyt on G40-kumit vanteilla, tosin vielä ilman litkuja. Kunnollisia käyttökokemuksia hankitaan todennäköisesti vasta keväällä.
    Ajamattomien renkaiden leveys on noin 41 mm, kun asennettu 23 mm sisäleveille vanteille ja painetta noin 2,5 bar.
    Rule #1: Obey The Rules

  25. #1405
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    1500km ajoin Terra Speedillä ja just tappelin jalkapumpun kanssa uuden vastaavan takarenkaan paikoilleen. Keskirivin nappulathan oli jo menneet aiemmin ja lopulta ne viereisetkin. Paikka paikoin litku tuli vaahtona jo rei'istä ulos mutta paineet kyllä pysyi ihmeen hyvin. Ei enää vaan pystynyt juurikaan 3 bar ylittämään tai noita valkoisia läiskiä tupsahteli ku sieniä sateella keskelle missä pieniä reikiä jo oli. Mulla on litkuna milkit.
    itellä 1400km täynnä ja kyllä pitää vielä se 600km ainakin ajella TerraSpeedillä. hyvin on renkaat toimineet. nyt käyttöpaineena 40mm etu 2.4bar taka 2.5bar kuski ja pyörä 105kg tjsp.
    mattipuh muokkasi tätä : 06.11.2020 at 20.41

  26. #1406
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    ...105km vai 105kg?
    Ainakin kiloissa samaa luokkaa itsellä. Toki renkaan kestoon voi vaikuttaa vaikkapa painopiste pyörässä ja se millaisella pinnalla ajelee sekä muut satunnaiset tekijät.
    Aika sileä se rengas jo oli ja pieniä reikiä siellä täällä kulutuspinnalla niin vaihdoin varmuuden vuoksi uuteen ku tuollain kulunut saattaa tyhjentyä yllättäen, jos ja kun vaikkapa litku loppuu renkaasta.

    Edessä oleva Terra Trail taasen jatkaa kulkuaan ja kestää varmaankin kaksinkertaisen ajomäärän. En ainakaan siitä ole huolissaan vielä ollut kun nappulatkin hyvin tallella enkä reikiä ole havainnut.

    Uudesta voin kertoa, että vaikka tubeless oli asennuspäivänä jokseenkin haastava niin rengas pitikin ilmat seuraavat 3-4vk ennenkuin tarvitsi pumppuun koskea! Eli karkeasti ilman karkaaminen 3.5->2bar kesti noinkin kauan. Ja näin sen kuuluukin olla eikä siten, että pumppuun tarvitsee päivittäin koskea, joka on aika hanurista työmatkapyöräilyssä. Kaipa se tuo etunenki pitää ihan samanlailla mutta aiempi takarenkaan tubeless vaati ainakin pumppaamista kerran viikkoon.

  27. #1407
    Nyt kun taas foorumi toimii niin minkäslaisia kokemuksia on kevyen pään 27,5" XC-kumeista gravel-pyörissä? Rakentelin sorapyörän pieneen Cuben maasturin runkoon jolla olis tarkoitus käydä vähän kapeammillakin poluilla ja ajattelin laittaa 2,2-2,3 tuumaa leveät maasturin renkaat esim. Vittoria Mezcal, Maxxis Ikon. Gravelkingejä sais näköjään myös 2,1" leveinä joka olis myös aika hyvä mutta häviääkö noilla XC-kumeilla paljon rullaavuudessa? Asfalttitien nopeudella ei tällä pyörällä ole väliä kun siihen on omat vehkeensä. Tämä nyt on ihan tyhmä pointti mutta mä haluan ehdottomasti tanwall-renkaat joten kaventaa valikoimaa jonkun verran.

  28. #1408
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Mulla on suppea kokemus ja sekin 700c koossa, Race Kingit ja Gravel Kingit ollu alla samassa pyörässä, ensimmäiset 2.2" ja toiset 50mm, molemmat vanhanaikaisesti sisureilla. Rengaspaineilla suurin merkitys noissa, täysjäykällä pyörällä ja ei niin aggressiivisella ajotavalla aika pienet erot muuten. Molemmilla meni aikalailla samat paikat, lun laski tarpeeksi pehmeeksi. Seuraavaan seikkailupyörään tullee RK:t, kun painotus enemmän rouheille alustoille.

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  29. #1409
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Nyt kun taas foorumi toimii niin minkäslaisia kokemuksia on kevyen pään 27,5" XC-kumeista gravel-pyörissä? Rakentelin sorapyörän pieneen Cuben maasturin runkoon jolla olis tarkoitus käydä vähän kapeammillakin poluilla ja ajattelin laittaa 2,2-2,3 tuumaa leveät maasturin renkaat esim. Vittoria Mezcal, Maxxis Ikon. Gravelkingejä sais näköjään myös 2,1" leveinä joka olis myös aika hyvä mutta häviääkö noilla XC-kumeilla paljon rullaavuudessa? Asfalttitien nopeudella ei tällä pyörällä ole väliä kun siihen on omat vehkeensä. Tämä nyt on ihan tyhmä pointti mutta mä haluan ehdottomasti tanwall-renkaat joten kaventaa valikoimaa jonkun verran.
    Schwalbe Thunder Burtit oli itselläni hetken openissa 650b kiekoilla 2.1" leveinä. Nopeat ja mukavat. Noihan on joku 500g/rengas eli aika kevyet tuon kokoisiksi renkaiksi. Kumin paksuudessa on siis vähän säästetty, joten kulutuspinnassa aika paljon litkuläikkiä, mutta ei flättejä ja stanin litkuilla paineet pysyivät erittäin hyvin. Laittaisin uudestaankin, mutta nyt alla kesäksi 700c kiekot.

  30. #1410
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Vaihdoin WTB Sonderot alle (47mm) 27.5" ja talvikäytössä suorastaan mukavat verrattuna 29" Terrenen Griswoldeihin. Jos ei ihan jäätiköksi pääkaupunkiseutu muutu, niin noilla jatketaan.
    Roots, bloody roots

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •