Canyon Spectral:ON

Aihe: Canyon Spectral:ON

  1. Mezcal said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Tuo piikkisika vois olla yks vaihtoehto. Paljonkohan sillä on oikeasti leveyttä n. 30 mm leveällä kehällä?
    65mm. Vanne 30mm Raceface.
     
  2. wiljam said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mezcal Katso viesti
    65mm. Vanne 30mm Raceface.
    Kiitos vastauksesta. Eli on ns. "true to size" rengas. Fat Freddy on ilmeisesti aiemmin lukemani mukaan 75 mm, joten kantavuus siinä olisi siten parempi.
     
  3. JRR-1 said:
    Mitä jännitettä alumiini spektaakkelin USB-portti antaa ulos? Sehän on kytketty valoillekin tarkoitettuun lähtöön moottorissa, mutta onko siinä jotain jännitteensäätöä johdossa välissä vai tuleeko sieltä 6V portistakin ulos?
     
  4. majakka2 said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JRR-1 Katso viesti
    Mitä jännitettä alumiini spektaakkelin USB-portti antaa ulos? Sehän on kytketty valoillekin tarkoitettuun lähtöön moottorissa, mutta onko siinä jotain jännitteensäätöä johdossa välissä vai tuleeko sieltä 6V portistakin ulos?
    5 V, 2 A


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. larppa9 said:
    Onkos kellään käryä missä vika, kun 2019 Spectral on alkoi pukkaamaan W011-virhettä? Liittynee nopeusanturiin. Erikoista tuossa on se, että nopeus löytyykin yhtäkkiä, kun pyörällä on polkenut n. 4 km. Alkuun ei siis näytä nopeutta ollenkaan mittarissa ja avustus ei siten toimi. Päällisin puolin anturi on kunnossa ja paikallaan, renkaan magneettikin vaikuttaisi olevan kohdillaan.
     
  6. Käyttäjän 'Oz' Avatar

    Oz said:
    Nopeusanturin johto poikki, liitin irti moottorista, anturi viallinen?
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
     
  7. kup0 said:
    Mistä kannattaisi alkaa katselemaan toista settiä kiekkoja Spectraliin? Helpottaisi huomattavasti elämää, kun talven yllättäessä olisi nastat vanteilla valmiina.
     
  8. wiljam said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kup0 Katso viesti
    Mistä kannattaisi alkaa katselemaan toista settiä kiekkoja Spectraliin? Helpottaisi huomattavasti elämää, kun talven yllättäessä olisi nastat vanteilla valmiina.
    Bike-Discountilla on monesti aika hyviä tarjouksia vanneseteistä. Tällä kertaa osui silmään tuollanen setti, toki 30mm kehillä, sopisko sun pyörään: https://www.bike-discount.de/en/buy/...eel-set-990350
     
  9. wiljam said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Kiitos tiedosta. Sinulla on ilmeisesti tuo -19/-20 alumiinirunkoinen malli? Mutta varmaan samankokoinen rengastus menee hiilikuiturunkoiseenkin. Olet ilmeisesti ostanu 27.5 kiekon eteen nastarengasta varten? Muuttuiko ohjaustuntuma ja paljonko vaikutti maavaraan?
    Tuohon hiilikuiturunkoiseen sain Fat Freddiet juuri ja juuri mahtumaan. Edessä ei tietenkään tehnyt tiukkaa kun renkaan ulkohalkaisija pysyi lähes samana ja Lyrikissä on leveyden puolesta hyvin tilaa. Takanakaan ei leveyden puolesta ollut ongelmia, mutta kasvaneen kehän kanssa meni aika hilkulle. Arvioisin, että ~4 mm jäi keskinappuloiden ja haarukan väliin. Sitten kun jousto käy syvimmillään, niin rako pienenee entisestään. Pitää käydä vielä kunnon koeajolla ja kokeilla alkaako raapimaan. Toivottavasti renkaat ei tuosta enää paisu...
     
  10. murtomaapolkija96 said:
    tietäiskö joku että sopiiko uuden 2020 spectaliin taakse sopimaan 27.5 x 3.0 rengas ilman nastoja tai jopa nastoilla ?
     
  11. Larppa73 said:
    No nih! eilen ensipuraisu -21 mallin spectralilla pakkasessa ja niin vaan kääntyi taas suupielet ylöspäin Jos nyt pystyy 25km lenkillä jotain sanomaan koneesta,
    Niin vääntöä tuntus olevan kivasti enempi kun e8000:ssa ja hiljaisempi.

    Tietty myös kiva kun tolla lenkillä -19c ja 25km osin teitä/polkuja niin akusta ei tipahtanut yks 1 pykälä..
     
  12. zeppo said:
    ^ Onneksi olkoon fillarista! Kokeilitko onko uudessa Spectralissa tuo virtakytkinongelma pakkasella eli että ei lähde päälle jos virran käyttää pois?
     
  13. zeppo said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Tuohon hiilikuiturunkoiseen sain Fat Freddiet juuri ja juuri mahtumaan. Edessä ei tietenkään tehnyt tiukkaa kun renkaan ulkohalkaisija pysyi lähes samana ja Lyrikissä on leveyden puolesta hyvin tilaa. Takanakaan ei leveyden puolesta ollut ongelmia, mutta kasvaneen kehän kanssa meni aika hilkulle. Arvioisin, että ~4 mm jäi keskinappuloiden ja haarukan väliin. Sitten kun jousto käy syvimmillään, niin rako pienenee entisestään. Pitää käydä vielä kunnon koeajolla ja kokeilla alkaako raapimaan. Toivottavasti renkaat ei tuosta enää paisu...
    Mikäs se lopullinen tuomio oli ? Itelle tulossa kanssa tämä fillari ja nastarenkaat pitää vissiin viritellä lopputalveksi. Mietin että jos taakse mahtuu kesäksi 27.5x3 voisi semmostakin harkita. Tosin kyllähän kesä menee noilla alkuperäisilläkin ja vähän turhaa hipistelyä vaihtaa ihan käyttämättömät renkaat pois.
     
  14. Larppa73 said:
    Kiitsa! nyt kun kysyit niin en tainnu sammuttaa kertaakaan virtoja lenkin aikana.. Mut pitääkin testata tota ja seurata onko ongelmaa.. Oliko viimevuotisessa sitte toi juttu?
     
  15. zeppo said:
    Jotain tämmöstä ilmiötä shimanon vehkeissä on todettu, kiinnostaa vaan onko Canyon tehnyt asialle jotain.
     
  16. Jawssi said:
    Mulle tuli kans CF8. Oli hypännyt emäputkesta ohjain laakerit ulos ja kolhinut rungon ja rikkonut lakkapinnan kuljetuksessa. Menee palautukseen....
     
  17. wiljam said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Mikäs se lopullinen tuomio oli ? Itelle tulossa kanssa tämä fillari ja nastarenkaat pitää vissiin viritellä lopputalveksi. Mietin että jos taakse mahtuu kesäksi 27.5x3 voisi semmostakin harkita. Tosin kyllähän kesä menee noilla alkuperäisilläkin ja vähän turhaa hipistelyä vaihtaa ihan käyttämättömät renkaat pois.
    Lopullinen tuomio oli, että mahtuu pyörimään. Toki tilaa ei paljon jää. Lisäksi rengaskuviosta riiippuen kivet voivat tarttua renkaan pintaan ja kulkeutua ahtaaseen rakoon ja naarmuttaa maalipintaa. Muutaman naarmun itseltäni löysin. Eli ainakin kiveniskuteippi tuonne kannattaa laittaa. Toki takahaarukka ja linkusto on myos CF mallissa alumiinia, niin asia ei ole aivan niin kriittinen kuin täyshiilikuituisessa rungossa. Kesärenkaaksi taakse en kuitenkaan em. syystä Fat Freddien kokoista rengasta laittaisi...
     
  18. wiljam said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larppa73 Katso viesti
    Kiitsa! nyt kun kysyit niin en tainnu sammuttaa kertaakaan virtoja lenkin aikana.. Mut pitääkin testata tota ja seurata onko ongelmaa.. Oliko viimevuotisessa sitte toi juttu?
    Viime vuoden CF:ssä on sama vika, koska siinä on sama virtakytkin. Vanhemmassa alumiinirunkoisessa ei ole integroitua akkua, joten siinä on akun virtakytkin aina "ulottuvilla" ja vastaavaa ongelmaa ei esiinny.
     
  19. zeppo said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiljam Katso viesti
    Lopullinen tuomio oli, että mahtuu pyörimään. Toki tilaa ei paljon jää. Lisäksi rengaskuviosta riiippuen kivet voivat tarttua renkaan pintaan ja kulkeutua ahtaaseen rakoon ja naarmuttaa maalipintaa. Muutaman naarmun itseltäni löysin. Eli ainakin kiveniskuteippi tuonne kannattaa laittaa. Toki takahaarukka ja linkusto on myos CF mallissa alumiinia, niin asia ei ole aivan niin kriittinen kuin täyshiilikuituisessa rungossa. Kesärenkaaksi taakse en kuitenkaan em. syystä Fat Freddien kokoista rengasta laittaisi...
    Kiitokset vahvistuksesta! Ja kyllä, ajelen sitten tuolla alkuperäisellä - riskejä siinä on tilanpuutteen vuoksi kuten mainitsit. Talveksi Fat Freddietä alle.
     
  20. jusba_84 said:
    Onko jollakin kokemusta isomman eturattaan kanssa, mahtuuko pari piikkiä isompi vakion tilalle? Ketjunohjuri tietty pitää ottaa pois/vaihtaa.
     
  21. zeppo said:
    No niin, pyörä tuli ja heti ongelma: Laturin kun lykkää kiinni niin laturin ledi syttyy niinkuin pitääkin, tällöin pikkunäytössä samalla syttyy shimanon tekstit. Appropoo minuutin päästä tuo näyttö sammuu ja laturin ledi jää vilkkumaan ja manuaalin mukaan on 'charge error' (ledi vilkkuu noin sekunti päällä ja sekunti pois).

    Akussa latinkia 11% ja sen verran kokeilin että pyörä toimii kyllä ja avustus myös. Joku hämminki tässä nyt on. Voitteko vahvistaa että ladattaessa tuo ledi tosiaan palaa jatkuvasti?
     
  22. Larppa73 said:
    Joo ite mietin samaa miten valot/ledit pitää olla latauksessa.Canyonilta sanottiin että ainostaan laturin päässä pitää palaa oranssi pieni pallo kun lataa ja se sammuu kun akku on täynnä. cf 7.0
     
  23. zeppo said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Larppa73 Katso viesti
    Joo ite mietin samaa miten valot/ledit pitää olla latauksessa.Canyonilta sanottiin että ainostaan laturin päässä pitää palaa oranssi pieni pallo kun lataa ja se sammuu kun akku on täynnä. cf 7.0
    Rikki tuo tosiaan on, latausledi vaan vilkkuu. Takuucase avattu Canyonilla, odotellaan Shimanon poikien vastausta. Ihmetyttää vaan ettei pyörää ole testattu valmistajan toimesta, latausta mukaan lukien.
     
  24. zeppo said:
    Lyhyt tilannepäivitys: Vika akussa, antaa virtaa muttei lataudu. Akku irti ladattaessa akun virtapainikkeen ledi alkaa vilkuttaa punaista noin minuutin latauksen jälkeen. Tämä kokeilu toisella laturilla. Shimanolta odotellaan uutta akkua.

    Pitkä on odottavan aika. Jospa ens viikolla jo pääsisi ajelemaan.
     
  25. Larppa73 said:
    Minkö vuotinen Spectral on? Odottavan aika on todellakin pitkä odotat sitte pyörää tai jotain osaa
     
  26. zeppo said:
    Tämän vuoden uusi CF7 sillä E8 moottorilla. Ihan pakasta vedetty uusi vehje.

    Ootellaan, ootellaan ja vielä ootellaan . On nyt kuitenkin tuo manuaaliläski jolla pääsee liikkeelle. Tosin on tuo Canyoni paljon kevyempi polkea ilman sähköäkin kuin läski joten voihan sillä käydä vähän kolistelemassa tyhjällä akulla.
     
  27. Larppa73 said:
    Mulla sama peli! Pari viikkoa ollu ja kun tuli mulle niin puuttui tai hukkasin jonnekin osan mikä liittää hissitolpan vivun jarrukahvaan.. No ei periaatteessa ajoa haitannu mut kyl sitä pientä "mutteria" odotteli Hienosti Turun aspa hoiti senkin jutun.
     
  28. zeppo said:
    ^ Halavattu, olet jo päässy nautiskelemaan!

    Itelle tuo tulee lähinnä työmatkafillarointiin, matkalla mukava määrä polkua. Läskillä hivottanu 50km päivässä työmatkoihin ja nyt talvella ei vaan jaksa joka päivä kun rengastus on sen verran isompi. Tuota aikaa menee sitten tuohon fillarointiin ihan mahottomasti ja jalat tuossa on kovilla.

    Tällä tulee kyllä sitte rymyttyä muutenkin. Oletko ollut vehkeeseen tyytyväinen?
     
  29. Larppa73 said:
    Joo muutaman lenkin olen heittänyt ja ei mitään moitittavaa toistaiseksi. On muuten jännä toi iso akku kun saa heittää monta lenkkiä ja akkua vaan riittää
    Ainoo mitä kaipaan ois maavara,mut sama se oli edellisessö -19 mallissa.Kummassakin 165mm kammet.

    Mikäs väri Zepolle tuli? Ite fiilistelin jo -20 purple lilaa
     
  30. zeppo said:
    Otin tylsän musta-harmaan. Jotenki tuo vihertäväkin olis ollu hieno, purple myös. No, tällä mennään eikä tuo väri nyt mikään huipputärkeä asia ole vaikka tuo mustakin on kyllä hieno.

    Asentelen tässä parin oluen kera nastarenkaita - mukava kun nuo DT Swiss vanteet on valmiiksi teipattu . Eteen cake eater ja taakse Fat Freddie, pistän taakse vähän kiveniskuteippiä aikaisempien hyvien neuvojen myötä. Pitää huomenna käydä vähän ajelemassa, mullehan tässä on moottori kun fättiin vertaa. Kunnon lumimyrsky täällä pohjosessa, huomenna on lunta kosolti poluilla.

    Mahtava juttu että pyörä on ollut mieluinen. Odotan kovasti että pääsee akun kanssa melskaamaan.