GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 144 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4291
    Varmasti riittää uudessa evossa paukut suomienskaan enkä usko että se on mikään kompromissi mainitsemasi "ensurokyvykkyyden" suhteen.

    Enduron saa tietysti sitten säädettyä paljon pidemmälle park/DH moodiin, voi lyödä vaikka 180mm 38:n keulalle jos niikseen haluaa.

    Koeajaahan sun oikeasti pitäisi molemmat 😁

  2. #4292
    Olisin kans laittanut tuon Enduron mutta privateer tuli halvemmaksi.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  3. #4293
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Koronan aiheuttama tilanne yhdistettynä Brexittiin on kyllä nostanut joidenkin pyörien hinnat euro-asiakkaiden osalta ikävän korkeiksi.
    Toisaalta Britit maksavat satoja puntia enemmän jos haluavat saksalaisia pyöriä.
    Esim Nukeproofin hinnoittelu sorsii pahasti nyt eu-tilaajia. Sen lisäksi, että pyöriä ei juuri ole saatavilla.
    Nukeproof Giga Elite $4600 USD / 5800 Euro / 4600 GBP
    Nukeproof Giga Factory $5500 USD / 7000 Euro / 5500 GBP

    Hieno pyörä tuo ehkä ns. superenduroksi laskettava Giga kyllä on.


  4. #4294
    Liittynyt
    10/2020
    Viestit
    54
    Kannattaa muistaa, että briteistä tilattaessa siitä pyyntihinnasta otetaan pois paikallinen vero.

  5. #4295
    Ens viikolla pitäis saapua uuden trek slash 8. Saa nähdä onko kova???? jos jollain jo kokemuksia niin kertokaa toki. En hirveitä odota pyörältä. Olisin halunnut keulalle fox38 tai zebbiä. Mut ei ni ei!! Saatavuus huolettaa ni oli pakko laittaa kauppa kiinni. Aika näyttää oliko virhe on se sentäs ihan tän päivän geometria mitoissa ja paikallisesta myymälästä löyty josta iso plussa

  6. #4296
    Itseäkin kiinnosti kovasti Slash 8, mutta omaa kokoa ei olisi saanut vielä pitkään aikaan. Tuli hankittua sitten Mondraker Foxy R, kun oli sopivasti demokappale tarjouksessa.

    Laitahan raporttia, kun pääset lenkille

  7. #4297
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Saatavuus on kyllä aivan kaikissa enskoissa naurettavan huono. Pistää vaan miettimään kun kaupat on pullollaan samojen merkkien lyhyempijoustoisia maastopyöriä että miksei niitä enduropyöriä voi vaan tehdä enemmän kun niille selkeesti on huomattavasti kovempi menekki suhteessa tuotantomääriin verrattuna trail- jne kategorian pyöriin. Samoja osasarjoja kuitenkin käytetään ja niistä ne toimitusvaikeudet suurimmaksi osaksi johtuu.

  8. #4298
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    https://www.bikester.fi/marin-alpine...781&cgid=36900

    Näitä nyt tullut bikesterille. L ja XL kokojakin oli jossain välissä 1kpl ja luulisi vielä tulevan. Tuosta kun nappaa 10% vielä pois koodilla niin alkaa olemaan jo Propainin levelillä hinta/laatu -osastolla. Kuituversiot varmaan rantautuu tännepäin myös kevään/alkukesän aikana.

  9. #4299
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onko kokemuksia mondraker foxy vs superfoxy?
    Onko eroa poljettavuudessa?
    Isompi jousto houkuttaa mutta heikkeneekö traili ominaisuudet?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #4300
    Hei! Etsin ensimmäistä maastopyörää n.2000e budjetilla, käyttö olisi alkuun Helsingin keskuspuistossa ja kun vauhtiin pääsee niin vaativampaa ajoa myös. Muuhun ajoon löytyy jo gravelpyörä. Täysjousitettu olisi varmaan varmin kun juurakkoista meininkiä löytyy?

  11. #4301
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Katsele fillaritori.com palstaa ja ole nopea kun sopiva tulee myyntiin. Noin 2000 eurolla tai hieman alle saa pari vuotta käytetyn hyväkuntoisen 3000 euron pyörän. Uusia pyöriä on vaikea saada myös tällä hetkellä enää täksi kesäksi. Reilu 2000 eurolla on joitain erityisesti postimyyntipyöriä jotka varsin päteviä mutta saako sellaisia enää tosiaan täksi kesäksi. Polygon siskiu t8 esim.
    https://m.pinkbike.com/news/field-tr...s-pricier.html

  12. #4302
    Hei ! Kiitos vinkistä täytyy tosiaan katsella fillaritoria! Olen miettinyt myös josko jäykkäperäinen ajaisi asian, netistä tilaamalla tuntuu olevan että kesä/heinäkuussa voisi saadakin.

  13. #4303
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rif898 Katso viesti
    Hei! Etsin ensimmäistä maastopyörää n.2000e budjetilla, käyttö olisi alkuun Helsingin keskuspuistossa ja kun vauhtiin pääsee niin vaativampaa ajoa myös. Muuhun ajoon löytyy jo gravelpyörä. Täysjousitettu olisi varmaan varmin kun juurakkoista meininkiä löytyy?
    Kysäsepä tuolta Diamondbikes'istä mitä heillä olis tarjolla lähiaikoina, hankin sieltä syksyllä Siskiu T8:n ja sillä on tullut koluttua keskuspuistoa ja Paloheinän mäkeä varsin tyytyväisenä.

  14. #4304
    Täytyypä kysäistä siis! Kiitti! Aina hyvä kuulla hyviä kokemuksia ennen ostoa. Mitä mieltä oot ollut pyörän jarruista? Arvostelussa hieman niitä kommentoitiin.

  15. #4305
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    232
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rif898 Katso viesti
    Täytyypä kysäistä siis! Kiitti! Aina hyvä kuulla hyviä kokemuksia ennen ostoa. Mitä mieltä oot ollut pyörän jarruista? Arvostelussa hieman niitä kommentoitiin.
    Ei ole Tektroissa ollut mitään valittamista, vaikka eihän nuo meikäläisen vauhdit varsinaisesti päätä huimaa, bikepark-hommat tullu aloiteltua vasta viime kesänä. Etusormella pärjää Paloheinässä.

  16. #4306
    Nice, hyvä tietää

  17. #4307
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Uusi capra. Vähän vaikuttaa kyllä ahtaalta ohjaamolta, seat tube jyrkentynyt mutta pyörä ei juurikaan pituutta kasvanut.
    https://m.pinkbike.com/news/2022-yt-...urce=instagram

  18. #4308
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    38
    Hiukan heräillyt himo ostaa sellainen pidempi ja loivempi pyörä enduro hommiin 29 kiekoilla. Ongelmana on vain tuo oma pituus joka on noin 165cm.
    Hieman aihetta tutkiessani joillakin tullut ongelmaksi että perse osuu takarenkaaseen jyrkemmissä paikoissa joissa joutuu siirtämään koko painon taakse. Nykyään kuitenkin moni valmistaja ehdottaa 29 kiekoilla olevaa S runkoa jo esim 162cm ->.
    Löytyisiköhän täältä lyhyemmiltä kuskeilta kokemuksia tuon 29 kiekon kanssa? Kiinnostaa tietää kokemuksia niin hitaasta teknisestä ajosta kuin ylä- ja alamäistä. Kiitos!
    Niin ja tosiaan 2021 Meta 29 nyt olisi se mikä kiinnostelisi kovasti. Kokotaulukko lupailee S rungolle 162cm-175cm kuskin olevan hyvä.

  19. #4309
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Mullet vois olla yks vaihtoehto, siihen suunniteltuja pyöriä kun tulee koko ajan enemmän. Itse 173cm ja kyllä kaikista jyrkimmissä kohdissa nappaa välillä perse takarenkaaseen 29:llä. Ei se nyt hirveästi haitannut ole kuitenkaan. Parkkihommissa pidän 27,5 takana, lähinnä ketteryyden takia mutta auttaa myös tuohon.

  20. #4310
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhojee Katso viesti
    Hiukan heräillyt himo ostaa sellainen pidempi ja loivempi pyörä enduro hommiin 29 kiekoilla. Ongelmana on vain tuo oma pituus joka on noin 165cm.
    Hieman aihetta tutkiessani joillakin tullut ongelmaksi että perse osuu takarenkaaseen jyrkemmissä paikoissa joissa joutuu siirtämään koko painon taakse. Nykyään kuitenkin moni valmistaja ehdottaa 29 kiekoilla olevaa S runkoa jo esim 162cm ->.
    Löytyisiköhän täältä lyhyemmiltä kuskeilta kokemuksia tuon 29 kiekon kanssa? Kiinnostaa tietää kokemuksia niin hitaasta teknisestä ajosta kuin ylä- ja alamäistä. Kiitos!
    Niin ja tosiaan 2021 Meta 29 nyt olisi se mikä kiinnostelisi kovasti. Kokotaulukko lupailee S rungolle 162cm-175cm kuskin olevan hyvä.
    Ei omakohtaista kokemusta, mutta vaimo on 165cm ja ajanut viimeiset vuodet M-koon 29" täysjoustolla ongelmitta.
    Mielestäni turha luulo, että lyhyemmälle kuskille pitäisi olla pienemmät kiekot.

  21. #4311
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    38
    Kyllähän tuo homma kuulostaa jo sitten aika lupaavalta. Täytyy varmaan laittaa jo piakkoin tilaukseen jos tällä vuosisadalla pyörän haluaa.

  22. #4312
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    https://www.bikester.fi/marin-alpine...778&cgid=84735

    Halvempaa Alpine Trailia olis näköjään myös tarjolla 1kpl S ja M. Tuosta koodilla vielä 10% pois, 2,5 kilon hintaan tuskin mistään parempaa saa ja geo on mintissä. Olisin itse ostanut jos näitä olisi ollut aikaisemmin keväästä tarjolla. Kuituversiosta näyttää olevan myös 1kpl XL ja se vähintäänkin yhtä hyvään hintaan.

  23. #4313
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    38
    Tuo olisi kyllä geon ja hinnan puolesta aivan loisto kampe. Nykyisessä pyörässä vaan on reilusti parempaa palikkaa kiinni ja olisi kiva saada siksi vähintään saman tason osilla. Tuo commencalin meta am 29 3700e hintalapulla kiinnostelis. Toimituskin olisi "jo" elokuulle.

  24. #4314
    Mites tuo Kavenzin 16 VHP? Sitä saa ainakin ns. paremmalla palikalla ja ilmeisesti heinäkuulle osuvaan batch 3:een on vielä mahdollisuus saada tilaus sisään. Ei toki halpa, mutta saksassa valmistettu ja uniikki muutenkin. Jos olisi nyt mahis olla pyöräkaupoilla, niin tuo olisi itsellä ainakin kärkipäässä.
    https://77-store.com/en/Store/Kavenz/

    Pinkbiken Kazimier ylisti pyörää ainakin ihan kunnolla:
    https://www.pinkbike.com/news/review-kavenz-vhp-16.html

  25. #4315
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    38
    No siinä olisi kyllä mielenkiintoinen kampe ja raw pinta on oikeasti rawin näköinen!

  26. #4316
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Melkosen lyhyt perä. Vaivaakohan samat ongelmat kuin muissa lyhytperäisissä etupitkissä.

  27. #4317
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Melkosen lyhyt perä. Vaivaakohan samat ongelmat kuin muissa lyhytperäisissä etupitkissä.
    Sehän on lyhyt vain paperilla, käytännössä huomattavasti pidempi kun jousitus on painunut kasaan.

  28. #4318
    Onhan tossa toki sagissäkin suht lyhyt perä (436mm) vs. monet uudemmat pyörät, makuasia varmaan mitä painottaa. Kazimier vertaa Forbiddenin Dreadnoughtiin pyörää kommenttiosiossa tällä tapaa (hyvin samantapainen pyörä, mutta siinä L-koossa 16mm pidemmät chainstayt): It does well at speed, although I do think if outright stability was the goal then longer chainstays would give it an even more 'locked in' feel on long fast sections. As it is, I'd say it's a little more neutral in the high speed handling department, while the Forbidden Dreadnought feels like there's no speed limit.

    Itselle veikkaan et Kavenzin lyhyehkö perä olisi aika sopiva (183cm pitkänä ottaisin varmaan 480 tai 500 reachilla rungon), mutta toki jos preferoi sellaista Pole-jyrää niin lyhyehkö tuo on. Omasta mielestä lyhyempi perä on kuitenkin yleiseen trailiajoon mukavampi, vaikka ehkä vakautta siinä vähän uhraakin.

    Toki yleisesti koen, että paras jos löytyy takaa flip-chippi jossa esim. 10mm säätövaraa. Sen puuttuminen tuossa vähän pettymys kyllä.

  29. #4319
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    No itse en viitannu vakauteen tuolla pituudella. Esim Commencalia on moitittu epätasapainoisena ajettavana isommassa koossa, lyhyen perän takia, vaikuttaa esim mutka-ajoon. Enskakuskit valitsee vastaavissa pyörissä normaalia pienemmän koon tämän takia, koska ovat tasapainoisempia ajettavia. Pitkä etukolmio vaatii pitkän perän, siks olis hyvä että cs kasvaa koon myötä. Se on sitten kyllä taas eri asia huomaako mun kaltsaiset tavikset mitään eroa käytännössä

  30. #4320
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Uus runko sai osat vihdoin kiinni ja sillä on muutama lenkki takana. Joustoa takana 162/175mm flipillä, iskarina EXT storia, cs 452mm, keulana halavalla saatu lyrik select+ 160mm. Keulakulma 62,5, satulaputken kulma jotain 79. Reach paperilla 515, mutta 4cm spacereita ja 30mm riseri tanko pienen trigonometrisen jumpan mukaan vähentää sitä parilla sentillä sinne 500mm paikkeille.

    Kolmen lenkin perusteella pyörä menee alamäkeen ihan tautisen kovaa ja kuski reagoi kaikkeen yhtä mutkaa liika myöhään. Pituus haittaa lähinnä autoon pakatessa ja manuaalia yrittäessä, tosin kovin tiukoissa paikoissa ei ole tullu vielä käytyä. Vanhaan runkoon verrattuna joustoa tuli taakse 17mm lisää ja eteen 10mm, cs kasvoi 7mm, reach 6cm, keulakulma loiveni viidellä asteella, satulakulma jyrkkeni pauttiarallaa saman verran. Ja kyllä nuo kaikki tuntuu. Iskarien säädöt ja satulan paikka on vielä hakusessa.
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •