HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 88 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 78 86 87 88 89 90 98 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.611 - 2.640 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaLyyti Katso viesti
    Onkos se useamman kokemus ja foorumin konsensus, että tuo Continentalin Contact Spike toimii ok tubelesina?
    Myös täällä nuo renkaat toimivat oikein mallikkaasti tubeleksena HUNT 34 Aero Wide Disc-kiekkojen kanssa. Ajoin koko viime talven ja alkukevään noilla työmatkaa eikä ongelmia ollut.

  2. #2612
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ...mutta hyvä saada renkaat pois paketista ajoissa oikenemaan ennen asennusta.
    Tästä tuli mieleen kun menin viisaana ostamaan ensi kesäksi renkaat jo nyt valmiiksi niin kannattaako taittuvat renkaat pitää varastossa talven yli paketissa vai avata ja laittaa vaikka orrelle?

  3. #2613
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Tästä tuli mieleen kun menin viisaana ostamaan ensi kesäksi renkaat jo nyt valmiiksi niin kannattaako taittuvat renkaat pitää varastossa talven yli paketissa vai avata ja laittaa vaikka orrelle?
    Riippuu renkaasta mutta kyllä se tapauksittain voi auttaa, kun eivät ole olleet tuhannen sykkyrällä juuri ennen asennusta. Mitä notkeampi rengas, sitä vähemmän merkitystä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #2614
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    https://foxcomp.fi/45nrth-gravdal-ti...tubeless-60tpi

    Taittuva gravdal vaan ei 120tpi.

    Kahvaakin saa taittuvana.

  5. #2615
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    https://foxcomp.fi/45nrth-gravdal-ti...tubeless-60tpi

    Taittuva gravdal vaan ei 120tpi.

    Kahvaakin saa taittuvana.
    No peneteles. Tuota pitääkin päästä heti puristelemaan. Toivottavasti ei ole rungoltaan muuten sama, mitä halppis versio. Tämähän on kuitenkin näemmä tubeless.

    Se halppishan on 33tpi.

  6. #2616
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    https://45nrth.com/products/gravdal-700c

    Minne annan tilinumeroni?

  7. #2617
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Riippuu renkaasta mutta kyllä se tapauksittain voi auttaa, kun eivät ole olleet tuhannen sykkyrällä juuri ennen asennusta. Mitä notkeampi rengas, sitä vähemmän merkitystä.
    Juuh, maasturin nappularengas niin on varmaan sieltä ei notkeasta päästä, pitää viritellä häkkivarastoon orsi ja laittaa sille roikkumaan odottamaan kevättä.

  8. #2618
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    70
    onko tällä hetkellä ainoat vaihtoehdot omaan laufeyhyn jossa 2.6 renkaat siis wratchild tai piikkisika? kauhean kallista siis😁

  9. #2619
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    28
    ^Cake Earter on nimellisesti 2,8", mutta on kuulemma käytännössä kapeampi, joten se voisi käydä sinulle kanssa. Tuolla kyselin viime talvena siitä kokemuksia:
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...74#post2956574

    Ei tosin ole sen halvempi.

  10. #2620
    Piikkisika kiikarissa, mutta koskikos ongelmat ainoastaan taittuvakylkistä versiota? Onko siis 29x2.6 teräslankainen WXC piikkisika toimiva rengas?

  11. #2621
    jii.haanpaa, 2.6" teräslankainen piikkisika on pirun hyvä rengas. Ite ajelle ny reippaat 200km mettässä kyseisillä renkailla ja todennut että nastat pysyy hyvin kumissa ja pitää hienosti jäällä. Jos on tampattua lunta niin noi syö melkoiset urat lumeen sutiessaan eli näillä saa polut helposti piloille.

  12. #2622
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Mitäs ongelmia taittuvakylkisissä on ollut? Katsoin että verkkiksessä olis pari puoleen hintaan outletissa

  13. #2623
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Mitäs ongelmia taittuvakylkisissä on ollut? Katsoin että verkkiksessä olis pari puoleen hintaan outletissa
    Oli vissiin aika kieroja renkuloita päästetty tehtaalta markkinoille ja taisi olla jotain tubelessongelmiakin. Eiköhän nuokin joku ole palauttanut, kun eivät kierouden takia mahdu pyörimään omassa pyörässä. Itse jättäisin nuo sinne outlettiin jollekin toiselle onnekkaalle.

  14. #2624
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Siellä outletissä on kyllä ollu monenlaista renkulaa .. monia ei ole kierous haitannut

  15. #2625
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Pistin nyt kuitenkin varuiksi tilauksen vetämään. Nastarengaskausi alkaa olla ohi mutta noi lienee pakko pyöräyttää vanteella ja katsoa mikä niissä mättää, vai mättääkö mikään. Ilmeisesti ovat myös olleet leveämpiä kuin mitta sanoo, joten voi olla ettei suoranakaan mahdu taakse pyörimään. Jos ees toinen olis ok niin vois ens talveksi hommata vaikka ispin taakse

  16. #2626
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Ilmeisesti ovat myös olleet leveämpiä kuin mitta sanoo, joten voi olla ettei suoranakaan mahdu taakse pyörimään.
    Hiukan leveitä ja myös huomattavan korkeita.

  17. #2627
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Ok. Laufeyssä ei liikaa mun mielestä oo takana tilaa, joten voi tehdä tiukkaa.

  18. #2628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Ok. Laufeyssä ei liikaa mun mielestä oo takana tilaa, joten voi tehdä tiukkaa.
    Kerros sitten miten kävi. Sama fillari täälläkin.

  19. #2629
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Tänään ajelin niin liukkailla jäillä ilman mitään ongelmia Suomi Tyres Piikkisiat (29x2.4) alla, että nauratti. Jalankulkijat oli paikoin liukkaissa mäiss hätää kärsimässä lipsuen ja siitä noilla voi ohi paahtaa kuin kesäkelillä. Mainio rengas. Toivottavasti ensi talven renkaat ei vatkaa vaikka itseä se nyt ei haittaakaan. Taisi kadota aika paljon keskustelua Suomi Tyresin renkaista Telian rysähdyksessä.

  20. #2630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Pistin nyt kuitenkin varuiksi tilauksen vetämään. Nastarengaskausi alkaa olla ohi mutta noi lienee pakko pyöräyttää vanteella ja katsoa mikä niissä mättää, vai mättääkö mikään. Ilmeisesti ovat myös olleet leveämpiä kuin mitta sanoo, joten voi olla ettei suoranakaan mahdu taakse pyörimään. Jos ees toinen olis ok niin vois ens talveksi hommata vaikka ispin taakse
    Tänään ja eilen oli talven ensimmäiset kerrat kun nastaa tarvitsi. Ja täytyy sanoa, ettei noi mun omatekoset alle sadan nastan läskirenkaat juuri vakuuttanut. Pystyssä pysyi, mutta olihan se aika lipsumista

  21. #2631
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumz Katso viesti
    onko tällä hetkellä ainoat vaihtoehdot omaan laufeyhyn jossa 2.6 renkaat siis wratchild tai piikkisika? kauhean kallista siis????
    Mulla oli Cuben sähkärissä ensin Arisun sharktooth renkaat, jotka on nimellisesti 29x2,8" / 71-622
    https://www.bikeshop.fi/Arisun-Shark...auppa/p758598/

    Mutta kaipasin enemmän pitoa ja ostin eteen piikkisian
    29 x 2.6" / 65-622. Mielestäni tilantarpeessa ei ole juurikaan eroa, ettei peräti piikkisika jopa tarvitsisi enemmän tilaa.

    Muuten luonteeltaan nuo on ihan eri renkaat. Toiset rullaa todella hyvin, toiset pitää todella hyvin.

    Jos nuo Arisunit mahtuu pojan fillariin, niin ensi talveksi taaksekin tulee piikkisika ja akusta otetaan huonomman rullaavuuden kompensointi.

    On noitten hinta niin suolainen, että jos ei sovi, niin sitten ajelen Arisunit takana loppuun.

    Pelkällä lihasvoimalla ajaessa taitaisin laittaa heikommasta pidosta huolimatta Arisunit. Ne oli molemmissa päissä ollessaan aika hämmentävät renkaat, kun niillä nopeudet pyri samoissa, kuin kesäkumeilla. Piikkisian tullessa eteen nopeus tippui rajoitinta vasten ajoon.

    Jos kiinnostaa, niin voin mitata Arisun vs Piikkisika.

  22. #2632
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Samaa mieltä olen, että Piikkisiat ei kyllä ole mitenkään nopeat, paitsi suhteellisesti jos on tosi liukasta - silloin varmasti voi ajaa lujempaa kuin jollain vähemmän pitävillä.

    Ainakin voin syyttää Piikkisikoja alhaisista keskinopeuksistani

  23. #2633
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Oma piikkisikani siis räjähti (oma vika tavallaan, vipotti niin että osui runkoon, luulin ettei vanteella ja laitoin ylipaineet....), mutta ajoin vanha Suomi-tyres mikälie kumi ja Ice spiker setillä liukkailla jäillä myös ilman mitään ongelmia. Ei tule periaatteesta enää Suomi-tyresejä minulle... voi olla hyvä rengas, mutta vei fiilikset tuollainen. Ja toki noin sata euroa.
    Itse räjäytin Terrenen nastarenkaan, siis sisurittomana, enkä edes ylipaineella.

  24. #2634
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tänään ajelin niin liukkailla jäillä ilman mitään ongelmia Suomi Tyres Piikkisiat (29x2.4) alla, että nauratti. Jalankulkijat oli paikoin liukkaissa mäiss hätää kärsimässä...
    Ihan samanlainen lenkki minullakin, mutta alla perinteiset ISPit. Rengas toimi pahimmillakin jäätiköillä, mutta ajokengillä oli vaikeuksia pysyä pystyssä paikallaan seisten.
    Rule #1: Obey The Rules

  25. #2635
    F. Kotlerburg Guest
    Niihin renkaisiin laitetaan varmaan se maksimipaine ihan kännissä ja läpällä.

  26. #2636
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Jos joku foorumilla tunnistaa palauttaneensa parin näin pakattuja Piikkisikoja verkkikseen ja haluaa säästää mut asennusyritykseltä, niin saa kertoa mikä näissä oli vikana ennen kuin ehdin yrittää
    M A muokkasi tätä : 01.03.2021 at 09.28 Syy: Kuvan pienennys

  27. #2637
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Varmaan se ihan asiallisesti on laitettu, tässä tapauksessa aika tarkkaan, yleensä ton voi ylittää. Mietin vaan että (laskekaa joku palstainsinööri) kuinka paljon paine nousee kun ajaa vaikka kiveä päin? Vähän yli 2 baria ylimääräistä ja pum. No, toi ei ole varsinainen purnaukseni aihe, vaan se että myyvät tollasta vinoa rengasta... ei mulle tullut mieleenkään että itse rengas on viallinen, vaan tosiaan funtsin ettei nouse vaan vanteelle. Mä räjäytin osaksi omaa tyhmyyttäni, en jaksa itkeä rahoja takaisin, moni täällä ajaa vippaavilla renkailla, ei jaksa itkeä rahojaan takaisin. Varmaan yksilöstä kiinni, onko tässä jotain väärin.
    Tässä karkea likimääräinen päässälasku:
    29 tuumaisella kumilla on renkaan kehän pituus ~2m. Jos renkaan jysäyttää vanteeseen saakka 20 cm matkalta paine nousee 10%, 0,25 baria. Eli 2.5 barin sijaan on 2.75 baria.

    Joku muu saa laskea kuinka kovaa saa ajaa, kun tuollaseen isoon kiveen jysäyttää täysjäykällä ja jaksaa painaa väkisin käsillä tuota yli 130 kg voimaa vastaan.

    Ikävä juttu kaikille, mutta minusta itse rengastehdas kantoi tapahtuneesta vieheestä vastuunsa, otti renkaat takaisin mukisematta ja selitteli avoimesti kotisivuilla tapahtunutta.

    https://www.suomityres.fi/blogi/ongelmia-tuotannossa

    Suurimmat ongelmat ovat kohdistuneet aramid-kaapelisiin taittuvakylkisiin renkaisiin. Joustavan kaapelin asentaminen renkaan kokoonpanovaiheessa tehtaan vanhoilla koneilla on osoittautunut sarjatuotannossa hankalaksi.

    Tästä johtuen Routa SL -renkaat jäivät tuottamatta. Lisäksi myös Piikkisika SL -renkaiden tuotanto on tältä talvelta nyt lopetettu. Näitä renkaita ei siis enää toimiteta lisää.

    Olemme tilanteesta todella pahoillamme.

    Luonnollisesti olemme tehneet suunnitelmat laitepäivityksistä, joilla homma saadaan jatkossa toimimaan – mutta se on tietysti laiha lohtu renkaitamme jo näille lumille odottaneille.

    ?Edelliseen liittyen tehtaaltamme on päässyt jakeluun pieni määrä laatuviallisia Piikkisika SL -renkaita. Vikaa ei näe suoraan paketista, vaan vika ikävä kyllä näkyy vasta kun rengas nostetaan vanteelle: se asettuu vinoon.

    Mikäli vastaan tulee viallisia renkaita, ne voi palauttaa myyjäliikkeeseen!
    Vaikka kiero olisi sattunut kohdalle, niin antaisin sen anteeksi, koska rahojen takaisin annon suhteen eivät rimpuile. Virheitä sattuu ja varmasti yrittävät ottaa opiksensa. Minusta on hienoa, että jaksavat yrittää ja tuottaa kooltaan sopivia riittävän leveitä talvirenkaita kilpailukykyiseen hintaan.

    Itsellä rautalankaversio ja se on viivasuora. Voittaa suoruudessa monen schwalben kumin.

    Mikä tärkeintä rengas on mielestäni pidoltaan ja ajettavuudeltaan paras koskaan ajamani.

    Lähtiköhän tämäkin vinkki bittiavaruuteen:
    https://www.puuilo.fi/wurth-renkaan-asennusspray-500ml

    Wurth renkaan asennusspray 500ml
    Tuota tai vastaavaa, kun pistää, niin ei tarvita ylipaineita renkaan nostoon .

    Tai tästä pensselitavaraa 18€/5kg
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/650098...annerasva-5-Kg

    Oma kohtaista kokemusta vain tuosta spraystä, joka toimii hyvin.

    Ei ne rengasliikkeessäkään kuivana renkaita vanteelle laita.

    Renkaissa on myös reunassa viiva, josta näkee onko rengas noussut vai ei. Asian suhteen ei tarvitse arpoa.

  28. #2638
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    No kannattaahan se nyt ku kuitenki jää harmittamaan. Joka viestissä olet sen nyt maininnut. Nyt joka kerta Suomi tyres saa likaa niskaan mutta eivät saa tilaisuutta korjata tilannetta. Tapahtumaselostuksen ku pistät niille niin veikkaan, että saat uuden renkaan tai muun hyvityksen.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  29. #2639
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Kaverilla oli ensiasennus-contit Rosen pyörässä ihan kiemuralla, että sattuu sitä isommillekin toimijoille. Tänään olis kyllä kaivannut nastaa työmatkalla. Ei nuo kunnon talvikelit niinkään mutta tällainen kevätjää yön jäljiltä on kyllä haastava.

  30. #2640
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Siellä luki että palauta kauppaan. Uskon että kauppaa taas ei nappaa tälläinen.
    .
    Voi olla, että ei nappaa, mutta siitä huolimatta kaupalla on lakiin perustuva velvollisuus joko hyvitttä tai vaihtaa ehjään. Tässä tapauksessa kun tehdas nosti kädet pystyyn ja totesi, että uutta ei tehdä ennenkuin homma on paremmin hanskassa, niin rahojen palautus on ainoa keino. Tietty voi kauppias voi koittaa osa palautusta ja vaihtoa rautalankaversio on, mutta siihen ei ole pakko suostua. Kauppias valuttaa korvaukset sitten tehtaan suuntaan. Tapauksessa ei ole kuin häviäjiä, mutta aina ei voi voittaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Musta tän tarinan opetus on että älä lähde ekojen joukossa mihinkään, niinkun Motocross Action lehdestä luin "let Joey do it first".
    Asia on juurikin näin. Itse olen pyrkinyt pysymään erossa ensimmäisistä aalloista. Autot on usein malli-iältään Keski tai loppupäästä, niin ei tarvitse tapella lastentautien kanssa. Piikkisika tuli rautalankaversiona sen takia, että taittuvakylkisiä ei saanut ja hyvä niin. Muut ehti ensin.

    Jossain sähköfillarissa on ihan se ja sama mitä rengas painaa. Tärkeintä on joustavat kyljet, jotta mallien paineiden pitohyödyn saa täysimääräisenä. Joustavuaha nuo kyljet on rautalankaversiossakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •