GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 47 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #1381
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Ajoin äsken Out and Back Again -reitin. Siinä tuli aika luontevasti lämppärin jälkeen 300 m sprintti, sitten 8 minuuttia 115% Volcano KOM, pieni palauttelu ja 100% KOM reverse sekä lopuksi vielä Fuego Flatsin 500 m kiri. Ei hassumpi treenipolku. Nyt takaisin töiden pariin.
    10k-kerhon jäsen

  2. #1382
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Minä meinasin ajaa nyt aina torstaisin four horsemenin alun. Ensin 10min hilly kom lämmöiksi, volcanon tasamaa peekoota ja tuon päälle epic kom mastomäelle asti. Mastomäki vielä vähän reippaammin, niin tulee hyvä 5min nosto 30min vedon loppuun.

    Aika kiva mäki tuo epic. Omasta mielestä huomaan kyllä eron jyrkempään alpe du zwiftiin.

    Edit: Vai onko tuo volcano kom tuo alun 10min mäki...

  3. #1383
    r.a.i Guest
    https://www.nopinz.com/product-categ...eid=df99554896

    Tosta kaikille zwiftaajille pari wattia lisää tehoja, jääpussi bibseihin niin pysyy paikat viileinä.

  4. #1384
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Piti ihan tarkistaa kuinka linjassa ovat ulkona ja sisällä poljettujen ajojen nopeudet. Mietin nimittäin sitä, että ero saattaisi olla isokin eikä ajetut kilometrit enää vastaisi harjoitustuntimäärien muutoksiin. Tosiaan tasaisella ajaessa 40 km/h ei tunnu Zwiftissä miltään.

    Ero on kuitenkin yllättävän pieni - vain pari kilometriä tunnissa. Keskinopeuteni Zwiftissä on niinkin matala kuin 31,3 km/h. Tämä tietysti selittyy paljolti sillä, että nousumetrejä keräämällä saa hillittyä huippunopeuksia (alamäistä huolimatta). Voi toki olla, että Zwift Companionin näyttämässä ajassa on mukana myös kisakarsinassa odottelu ym. tyhjäkäynti.
    10k-kerhon jäsen

  5. #1385
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Hyväkuntoiselle Zwift ei ole niin haasteellinen kuin mitä keskiverto polkijalle. Itselleni 40 keskari on melkoinen haaste ilman peesiapua. Muutama kilometri saattaa mennä kunnes ollaan punaisella, tunnin porukka-ajossakin saan pistää itseni likoon ihan kunnolla yltääkseni tuohon keskariin. Itselläni Zwiftin tämän vuoden keskari on jotain 32km/h:n luokkaa, viirtuaalivuoria en ole mitenkään paljoa kiipeillyt. Tarkoitus on nyt treenata että nuokin asiat muuttuisi otollisempaan suuntaan.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #1386
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    159
    Löytyykö keskivauhti jostain Zwiftin syövereistä, ei ZwiftPowerin tai Companion sovelluksesta heti hypännyt esille? Tietty yksittäisestä treenistä löytyy.
    Tasamaan menee Zwiftissä pari-kolme km/h kovempaa kuin yksin ulkona, varmaan 34 km/h mutta yritän yleensä kavuta myös jotain mäkeä kun ne ovat heikkous. Tämän syksyn teemana itsellä Zwiftissä ollut PK-lenkkeily ja kerta viikkoon ”kisa”. Ne ovat olleet sellaisia kovempia lenkkejä, keskisykkeet ovat kuitenkin niissä jääneet sinne noin 153 kieppeille kun anaerobinen kynnys on noin 160.
    Joulukuusta lähtien noin 4000 km.

  7. #1387
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Ei taida löytyä mistään. Companion-profiilista katsoin kilometrit ja käytetyn ajan. Siitähän tuo sitten ihan laskutoimituksella 16186 km / 21d 13h = 16186 / 517h ≈ 31,3 km/h

    Four Horsemen on tosiaan hieno reitti vähän pidempään (minulla noin 3,5 tunnin) treeniin.

    Juha Lehtinen: siihen neljänkympin helppouteen vaikuttaa kunnon ja reitin lisäksi porukan koko, peesitaidot ja kalusto.
    10k-kerhon jäsen

  8. #1388
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    ^ zwiftpowerista ei suoraan löydy keskinopeutta mutta pienellä laskutoimituksella sen saa selville kun sieltä löytyy vuotuiset kilometrimäärät ja siihen kuluneet ajat. Zwift profile ->activities->yearly totals.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #1389
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tuollaista "Yearly totals" kohtaa en kyllä löydä, en Companionista enkä työpöytä-selainversiosta. Mistä tuo?
    10k-kerhon jäsen

  10. #1390
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Ei taida löytyä mistään. Companion-profiilista katsoin kilometrit ja käytetyn ajan. Siitähän tuo sitten ihan laskutoimituksella 16186 km / 21d 13h = 16186 / 517h ≈ 31,3 km/h

    Four Horsemen on tosiaan hieno reitti vähän pidempään (minulla noin 3,5 tunnin) treeniin.

    Juha Lehtinen: siihen neljänkympin helppouteen vaikuttaa kunnon ja reitin lisäksi porukan koko, peesitaidot ja kalusto.
    heh heh, hokasin itsekin tuossa suihkussa ollessa. Sama pää kesät talvet. Omat ajot aika tasan 30 km/h, varmaan pikku hiljaa keskivauhti nousee kun ajokunto on noussut viime vuodenvaihteesta aika lailla. No sillä ei niin suurta merkitystä, kunhan on harrastuksessa jatkuvuutta.
    ZwiftPower:ssa on year ja total sarakkeet, olisko year vuoden sisään ja total tänä vuonna?

  11. #1391
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tuollaista "Yearly totals" kohtaa en kyllä löydä, en Companionista enkä työpöytä-selainversiosta. Mistä tuo?
    Itselläni tuo löytyy kun kirjaudun zwiftpoweriin ja klikkaat sitä sinistä kohtaa jossa on valkoinen nuoli ylöspäin, sitten pitäisi näkyä zwif profile jota klikkaat ja esiin tulee palkki jossa on useampi vaihtoehto, muun muassa activities, sitä klikkaa niin pääse näkemään viikottaiset, vuotuiset ja kaikki aktiviteetit. Toivottavasti tuosta avaimet käteen tyyppisestä opastuksesta sai jotain tolkkua.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  12. #1392
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti imartika Katso viesti
    heh heh, hokasin itsekin tuossa suihkussa ollessa. Sama pää kesät talvet. Omat ajot aika tasan 30 km/h, varmaan pikku hiljaa keskivauhti nousee kun ajokunto on noussut viime vuodenvaihteesta aika lailla. No sillä ei niin suurta merkitystä, kunhan on harrastuksessa jatkuvuutta.
    ZwiftPower:ssa on year ja total sarakkeet, olisko year vuoden sisään ja total tänä vuonna?
    Itselläni on ainakin tämän ja viime vuoden ajot Tammikuun 1:stä päivästä alkaen. Muissa vuosissa ilmeisesti siitä päivästä kun ensimmäisen treenin tein.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  13. #1393
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Ai ZP:ssä - kiitos!

    Kiinnostavaa taas löytää uutta statistiikkaa.
    Esimerkiksi: Keskisyke on pysynyt jokseenkin samana, mutta keskiteho noussut
    2017 - 175
    2018 - 185
    2019 - 222
    2020 - 228
    (Nämä ovat sikäli suht linjassa, että ajetut kisat, treenit ja mäkien osuus suurin piirtein pysynyt samankaltaisena)

    Muutamana aiempana vuonna maksimisyke on minulla tullut Zwiftissä. Tänä vuonna meni toisin, ja maksimit tuli ajettua ulkosalla Bianchi-cupissa.
    10k-kerhon jäsen

  14. #1394
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    Itse sain toissapäivänä tämän vuoden sykehuiput 173 keskiloivassa Watopiasta löytyvässä muutaman km mittaisessa nousussa. Lähdin "kisaamaan" parin jenkin ja germaanin kanssa "mäen herrudesta" ja voitto tuli Suomeen. Eihän tuo kuulosta tuo syke miltään, mutta ikääkin allekirjoittaneella on ensi kuussa jo 56v. Mikä tuntui hyvältä oli se, että 2,5km mittaisen sprintin lopuksi sain itsestäni vielä viimeisellä 400m matkalla irti liki 5W/kg tehot, jolla kilvoittelijat jäivät taakse. Nousun jälkeen tuntui, että vielä ei oltu aivan sykemaksimissa. Ikäänkuin pari lyöntiä olisi jäänyt vielä varastoon. Happi ei loppunut missään vaiheessa, eikä ahdistanut edes treenin jälkeen, kuten tapahtui, kun ajoin omat FTP-maksimini.

    En ole jaksanut kaivella keskitehojani, mutta joka lenkillä se on välillä 200-230.

    Ajan muuten Zwiftissä samanlaisella pyörällä kuin millainen löytyy tallista, eli CUBE Litening C:68 levyjarruilla. En ole jaksanut perehtyä siihenkään, paljonko pelissä vaikuttaa eri arvoihin pyörän tai vanteiden valinta. CUBE on ainakin luonnossa loistava kompromissipyörä sekä tasaiselle että mäkeen.

    Tuli sellainen vielä mieleen, etten aja pelkkää tasamaata. Olen noussut kaikki merkittävät Zwiftin mäet mt. Ventouxia myöten. Ventouxilla oli pakko myöntää, että viimeiset kaksi-kolme kilometriä tuntuivat piiiiiiiitkiltä.

  15. #1395
    Tämän vuoden ulkopyöräily kausi meni ihan folkhälsanille kun selkärangas 5-nikamasta löytyi rasitusmurtuma ja jonkinlainen löysyys. Kesä paranneltiin ja zwifti kausi on alkanut lupaavasti ilman kipuja. Olen mennyt ihan helpolla ja varmalla paketilla zwiftiin,eli perheen vanha 42tuumainen telkku autotallissa, Kicker, ja iPad. Tämä on toiminut kuin junan kassa, mutta pädin kuvasuhde 4:3 on hieman hassu mustine sivuineen. Tai sitten on laitettava telkku skaalaamaan kuva 16:9 suhteeseen jolloin omassa profiilissa näkyy noin 10kiloa ylipainoa kun kuva venyy
    Eilen menin kysymään tyttäreltäni jonka yo-kirjoitukset loppuivat kuukausi sitten että "missä on muuten se sinun lukion vara-läppäri ? Voisin kokeilla laittaa zwiftiin, jos sinulla ei ole enää akuuttia käyttöä ?" Neiti kantoi eteeni HP Spectre i7 , 2017 mallin ja totesi että "saat pitää, ei jaksa leikkiä usb-c hubin kanssa" ----koneessa on vain usb-c liitäntöjä, ei hdmi, ei audio plugia. Siitä lähdin samantien poweriin ostamaan kaapeleita ja updeittaamaan läppäriä ajan tasalla. Lukiossa kun ei tarvitse windowsin olla mitenkään ajan tasalla kun kaikki kokeet tehdään linux-tikulta buutattavassa ympäristössä.
    Nyt on siistin näköinen zwift 1080p resoluutiolla telkussa. Toivottavasti tämä on yhtä luotettava ja stabiili kuin iPad zwift. Samalla tuli vielä innostuksissaan uudistettua Rouvyn tilaus puoleksi vuodeksi, kun heillä on -20% halloween kampanja menossa.
    Ainoa ikävämpi juttu on että maantiepyörä on edelleen telakalla kun kampia ja tehomittaria odottelen P2M:lta. Krossarilla voi toki ajaa zwiftiä ja näin on tehtykin, mutta välitykset ei oikein riitä useamman kilometrin koviin nousuihin

  16. #1396
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tolkun mies Katso viesti
    Tämän vuoden ulkopyöräily kausi meni ihan folkhälsanille kun selkärangas 5-nikamasta löytyi rasitusmurtuma ja jonkinlainen löysyys. Kesä paranneltiin ja zwifti kausi on alkanut lupaavasti ilman kipuja.
    Hienoa, että paranee. Jos treenaamisella murrettu ranka, niin toivottavasti osaat välttää sitä mikä tuon aikaan sai.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tolkun mies Katso viesti
    Ainoa ikävämpi juttu on että maantiepyörä on edelleen telakalla kun kampia ja tehomittaria odottelen P2M:lta. Krossarilla voi toki ajaa zwiftiä ja näin on tehtykin, mutta välitykset ei oikein riitä useamman kilometrin koviin nousuihin
    Ota ihan tyynesti käyttöön laajemmat virtuaaliset välitykset Trainer Difficulty -säätimestä.
    10k-kerhon jäsen

  17. #1397
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070

    Zwift.com

    Minusta tuntuu, että luonnossa sama nousujyrkkyys tuntuu hiukan raskaammalta, mitä Zwiftissä.

    Kokoonpano:
    -Zwift (vaikeusasetus 100%, kuskin paino asetettu samaksi mitä ulkona )
    -Wahoo Kickr -17
    - Giant Revolt + Stages, joka mittaa watit sisällä ja ulkona. (välitykset ulkona 46t/11-40t, sisällä 46t/11-30t)

    Jotkut taas raportoineet, että heillä tilanne päinvastoin. Eipä tuolla tosin suurta väliä itselle ole ja ihan riittävän haastaville tuntuu nuo Zwiftin pitkät nousut, varsinkin noilla välityksillä. Joutuu jo liukusäätimeen kajoamaan.

  18. #1398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Hienoa, että paranee. Jos treenaamisella murrettu ranka, niin toivottavasti osaat välttää sitä mikä tuon aikaan sai.


    Ota ihan tyynesti käyttöön laajemmat virtuaaliset välitykset Trainer Difficulty -säätimestä.
    Kiitos muistutuksesta....tämä unohtui täysin. Nyt on käytössä ollut 75% taso kun maantiepyörän pienempi ratas edessä on 34-t ja trainerissa on pakkana 28-t. Krossarissa on edessä vain 40-t joten trainer difficultyn pudotus Zwiftin normaaliin 50% arvoon auttaa riittävästi yli10% nousuihin.

    Selkä meni yli 30v sitten autokolarissa mutta on ollut lähes oireeton nuo vuodet. Viime kevät museo-auto remppa tallin lattialla istuen ja ei ihan ergonominen etätyö tuoli olivat yhdistelmä josta tämä kipujen kierre lähti. Oli hieman hidas tutkimusprosessi, katsoin kipuja liian kauan. Maantiepyörää pystyi ajamaan yllättävän hyvin, mutta ei uskaltanut ärsyttää kun ei tiennyt mikä ja miten paljon on rikkinäistä. Tutkimustulos oli positiivinen yllätys ja kyllä tästä noustaan.

  19. #1399
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Kylläpäs alkoi Zwiftiin siirtymään enemmän watteja, kun muutin välitystöä. Olin aiemmin ihmetellyt nykyistäkin vaatimattomampia wattejani trainerilla ajaessani. Ajoin aina pienellä eturattaalla (36) ja takaa pienemmän pään rattailla. Vaihdoin edestä 53 piikkisen 50 piikkiseen ja suurensin takapakkaa. Nyt pystyn ajamaan eturattaalla ja isommilla takarattailla, siten että ketjulinja on suht suorassa. Erg moodissa kun ajoin tällä uudella välitystöllä vanhaa tuttua intervallitreeniä, niin ihmettelin kun meni ihan pyöritellen se, missä aiemmin jouduin jo punnertamaan kunnolla. Nostin seuraavaan harjoitukseen watteja 20 lisää ja sekään ei vielä vastannut sitä punnertusta, mitä aiemmin pienellä eturattaalla ajaessani. Eli, hieman vielä nostan watteja, jotta saan saman harjoitusvastuksen kuin aiemmin. Suuri oli vaikutus tällä manoveerillä. Paljon jäi watteja aikaisemmin voimansiirtoon, ennen kuin niitä siirtyi suoravetotraineriin. Nyt on todennäköisesti mukavampi vetää myös kisoja, kun saa oman sarjan kisoissa vetää muutenkin, kuin alusta alkaen ihan punaisella.

  20. #1400
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Jep. Vähäisillä tehoilla tuon tosiaan neon kanssa huomaa. Pahimmillaan eroa saattaa olla 10w, joka tosiaankin näkyy pitkässä pk-ajossa.

    Minusta suurempi ero tulee kuitenkin inertiasta. Eli jos ajat erg-moodissa, niin itselleni on helpompi polkea, kun vauhtipyörässä on enemmän kierroksia. Kaikillahan tämä ei mene samoin. Toiset tykkää polkea pienellä rattaalla. Niin ja tämä koskee vain puhdasta erg moodia. Zwiftin kanssa luonnollisessa tilassa ajaessa vauhtipyörä pyörii aina samaa vauhtia, riippumatta siitä käytetäänkö pientä vai isoa ratasta.

  21. #1401
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    ^ Eikös kaiken järjen mukaan myös luonnollisessa tilassa vauhti nousee, kun tuo mainitsemasi 10 wattia saadaan siirrettyä voimansiirrosta trainerille?

  22. #1402
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Totta joo, niinhän se tekee, jos ajatellaan sitä voimansiirtohävikkiä. Mutta se inertia, eli vauhtipyörän nopeus on luonnollisessa tilassa aina vakio. Eli samoilla wateilla vauhtipyörän nopeus ja kokonaisvälitykset ovat samat ajat sitten isolla tai pienellä rattaalla. Takaa tietysti pitää vaihdella vastaavat välitykset.

    Mutta oikeassa olet. Neolla ja neon wateilla huomaa tuon voimansiirtohävikin varmasti paljon helpommin, mitä todellisuudessa. Jos maantiellä käyttää polkimissa olevaa tehomittaria, niin ei välttämättä edes tajua miten paljon hukkaa watteja ajamalla pienellä rattaalla.

  23. #1403
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Kylläpäs alkoi Zwiftiin siirtymään enemmän watteja, kun muutin välitystöä. Olin aiemmin ihmetellyt nykyistäkin vaatimattomampia wattejani trainerilla ajaessani. Ajoin aina pienellä eturattaalla (36) ja takaa pienemmän pään rattailla. Vaihdoin edestä 53 piikkisen 50 piikkiseen ja suurensin takapakkaa. Nyt pystyn ajamaan eturattaalla ja isommilla takarattailla, siten että ketjulinja on suht suorassa. Erg moodissa kun ajoin tällä uudella välitystöllä vanhaa tuttua intervallitreeniä, niin ihmettelin kun meni ihan pyöritellen se, missä aiemmin jouduin jo punnertamaan kunnolla. Nostin seuraavaan harjoitukseen watteja 20 lisää ja sekään ei vielä vastannut sitä punnertusta, mitä aiemmin pienellä eturattaalla ajaessani. Eli, hieman vielä nostan watteja, jotta saan saman harjoitusvastuksen kuin aiemmin. Suuri oli vaikutus tällä manoveerillä. Paljon jäi watteja aikaisemmin voimansiirtoon, ennen kuin niitä siirtyi suoravetotraineriin. Nyt on todennäköisesti mukavampi vetää myös kisoja, kun saa oman sarjan kisoissa vetää muutenkin, kuin alusta alkaen ihan punaisella.
    Mikäs pakka sulla on siellä takana nyt?

  24. #1404
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Niin ja kai olet Laroute käsittänyt, että pienentämällä reality säädintä voit ajaa mäet isommilla välityksillä, eli voimansiirto hävikki pienenee neon kanssa.

  25. #1405
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Itse käytän erg-modessa edestä pientä ratasta (10sp Red huomattavasti äänekkäämpi isolla) ja takapakasta keskivaiheelta sellainen ratas, että ketjulinja mahdollisimman suora. Eikö Larouten tapauksessa sama lopputulos olisi ollut valita takapakasta sellainen välitys missä ketjulinja suora eikä tarkoituksella ajaa ketjua vinossa? En nyt ymmärrä miksi suora ketjulinja vaatisi uutta eturatasta ja isompaa pakkaa jos kerran erg-modella ajetaan muutenkin?

    Zwift kisoissa puolestaan tosielämään valittu välitys pitäisi palvella riittävän lähelle jos se alkujaankin on mietitty omalle tasolle sopivaksi. Edellytyksenä sopiva reality-asetus ja ajetaan suunnilleen samanlaisia maastoja mitä tosielämässäkin ajaa kyseisellä välityksellä.

    Muutama piikki lisää ja vähemmän mutkaa ketjuun vaikuttaa hyötysuhteeseen, mutta tuskin puhutaan 1-2 wattia suuremmasta lukemasta. Iso eturatas tuo lisäksi todenmukaisuutta ajoon, mutta se ei tainnut tässä vaikuttaa.

  26. #1406
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Ei se suora ketjulinja siihen niin paljon vaikuta, vaan rattaiden koko. Laroute on varmaankin ajanut zwiftiä ihan normi moodissa, eli mäet lisäävät vastusta. Ja jos pieni ratas riittää omille tehoille, niin usein mennään siellä pakankin pienessä päässä. Tarkistamatta väittäisin, että iso-iso ja pieni-pieni ero voi olla 10w. Ja tosiaan neon kanssa tuo ero on todellinen, koska teho mitataan voimansiirron jälkeen.

  27. #1407
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei se suora ketjulinja siihen niin paljon vaikuta, vaan rattaiden koko. Laroute on varmaankin ajanut zwiftiä ihan normi moodissa, eli mäet lisäävät vastusta. Ja jos pieni ratas riittää omille tehoille, niin usein mennään siellä pakankin pienessä päässä. Tarkistamatta väittäisin, että iso-iso ja pieni-pieni ero voi olla 10w. Ja tosiaan neon kanssa tuo ero on todellinen, koska teho mitataan voimansiirron jälkeen.
    Tämän lauseen perusteella ymmärsin, että puhutaan myös erg-moodista.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Erg moodissa kun ajoin tällä uudella välitystöllä vanhaa tuttua intervallitreeniä, niin ihmettelin kun meni ihan pyöritellen se, missä aiemmin jouduin jo punnertamaan kunnolla.
    Jos kerran ihan normi moodi kyseessä niin sit uskon tuollasein 10 watinkin eron pieni-pieni välityksellä. Mutta jos erg-mode kyseessä niin pieni edestä ja takapakan keskeltä esim. 17t millä saa suoran ketjulinjan en usko synnyttävän havaittavaa tehonmenetystä.

    Iso eturatas voi kyllä tuoda sitä ajomukavuutta lisää mikä saa menon tuntumaan vauhdikkaammalta, mutta siitä en tiedä onko todellisuus sit niin. Ainakin qringseillä tuntui watteja irtoovan ihan eri tavalla.

  28. #1408
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Erillainen tuo neo on isolla rattaalla polkea. En minä sitä niinkään zwiftin normi moodissa huomaa, mutta trainerroadissa ja erg moodissa ero on iso.
    Ajankin trainerroadin erg treenit kaikki isolla rattaalla ja jos haluan polkea pienellä voimaa, niin ajan mieluummin tyhmässä moodissa.

    Jotenkin tuntuu, että pienellä rattaalla erg on liian äkkinäinen toiminnaltaan, vaikka kaikkialla pientä ratasta suositellaankin.
    Siis että erg moodi nappaisi kiinni jo kampikierroksen eri kohdilla. Isolla rattaalla ja kovemmalla vauhtipyörän vauhdilla tuo on järkevämmän tuntuista.
    Mitään viiveitä en neon kanssa isollakaan huomaa 15/15 intervalleissa. 1.5s ennen intervallin alkua nousee paine polkimissa ja loppuu saman verran ennen ajan täyttymistä. Tuo tulee varmastikkin trainerroadin puolelta.

  29. #1409
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Ja aina voi tehonmittauksen ottaa esim. polkimista ja antaa Zwiftin ohjata sen mukaan traineria.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #1410
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ja aina voi tehonmittauksen ottaa esim. polkimista ja antaa Zwiftin ohjata sen mukaan traineria.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mutta periaatteessa tuo on väärin. Ei tule tehohävikki mukaan

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •