GiantElectrobikeLostInLaplandBikeshop
Sivu 8 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 566

Aihe: Garmin EDGE 530/830

Noin yleisesti ottaen jos löytyy henkilöitä joilla firmis 5.50 toimii ok, eikä esim. hukkaa sensoreita, vika ei ole yksiselitteisesti siinä firmiksessä.

530:stä en voi sanoa mitään, mutta ei mun 830 ole hukannut sensoreita. Käytössä vähän pyörästä riippuen kadenssi-, nopeus-, watti- ja sykesensorit. Sekä Garmin Varia Vision, joka välillä putoaa pois. Toisaalta välillä on lenkkejä, että se roikkuu mukana tuntikausia. Mutta vika voi olla myös tuossa näytössä. Gravelissa myös Varia-tutka, joka ei ole pudonnut koskaan.

Nythän tuo 6.0 näytti olleen jaossa. Peukut pystyyn, että toimii moitteetta.

Hommasin kolmeen ja puoleen sataan tuon 530 performance bundlen. Ei tuntunut parempaa tarjousta löytyvän ja ainoa mitä olin viime aikoina nähnyt niin Rosella oli hinta muutaman euron halvempi. Ehkei ne plus-mallit ainakaan tänä vuonna tule.

Näistä mitään tietämättöminä kysyisin, että tarvitseeko laite silikonisuojaa tms? Maastoon en ainakaan alkuunsa ole viemässäkään mutta jos muuten vaan laite ei hyppysissä pysy tai jotain... Toisekseen, onko laite helppo ja nopea käyttää arkiajojen ja vuosittaisten kilometrien seuraamiseen, että sen viitsisi joka kerta pyörään iskeä kiinni? ... tai no kahteen pyörään.

Minusta kiinnitys on tosi hyvä. Laite kiertyy 90 astetta, joten ei ihan pienestä tärinästä lähde irti.
    Nopea irrottaa ja siirtää toiseen pyörään. Mulla käytössä kolmessa.
    Istukoita saa Kiinasta parilla eurolla, tosin toimitusaika noin kuukausi.

Mulla on silikonisuoja lähinnä sen vuoksi, että se pysyy kädessä paremmin. Jos sitä vaikka metsässä välppäilee tms.

Kerran pudotin irroituksen yhteydessä ja heti lasi halki, nyt muutaman euron silikonisuoja ja pudottelu ei ole haitannut.

Onkin tulossa ennätysvauhtia Bikesteriltä tuo Garmin. Jotenkin iski paniikki tuon suojakortongin kanssa. Sama olisi ottaa käyttöön alusta alkaen niinkun puhelimillekin joku suoja on aika pakollinen vaikka tämä nyt ei lasilla olekaan ympäröity. Olisko noita saatavilla Oulusta mistään alan liikkeestä? Spessu, Suvala... pitänee varmaan soitella maanantaina. Isojen ketjujen sivut ainakin tutkittu xxl, verkkokauppa, stadium, intersport...

Miksi tuota tarvitsee? Saa aika voltit heittää, että garmini kaadosta hajoaa. Ja kuitenkin siitä menee rikki ensin se takakuori. Eihän tuollainen kumikortonki ole edes AERO!
    Irrottaessa garmin ei voi hajota. Sehän otetaan irti vasta ajon jälkeen ja silloin pyörä on jo parkettilattian päällä olohuoneessa.

Mulla oli tollanen kortonkisuoja 520 Plussan kanssa aluksi, mutta aika pian heitin sellaiset voltit poluilla, että vasta lenkin jälkeen huomasin sen suojuksen pudonneen jonnekin. En ymmärrä miten se on edes mahdollista, mutta kai se tarttui johonkin oksaan ja repeytyi irti. Sinne jäi jonnekin Sipoonkorpeen enkä uutta suojaa enää ostanut ja hyvin on itse laite kestänyt vaikka ei ollut vika kerta kun tuon kanssa kaaduin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miksi tuota tarvitsee? Saa aika voltit heittää, että garmini kaadosta hajoaa. Ja kuitenkin siitä menee rikki ensin se takakuori. Eihän tuollainen kumikortonki ole edes AERO!
    Irrottaessa garmin ei voi hajota. Sehän otetaan irti vasta ajon jälkeen ja silloin pyörä on jo parkettilattian päällä olohuoneessa.
    No joo mun näkemykseni asiaan on, että pyörässä kiinni ollessa se onkin turvallisimmassa paikassa. Tavallinen kädettömyys ja räpeltäminen on lähinnä syy miksi tuollaisen ostaisi. Pyöriä säilytetään varastossa betonilattian päällä. Tyypillinen syy minulla tavaroiden pudotteluun on se, että ennen pitkää laitan ne ajattelematta johonkin typerään paikkaan ja vahingossa huiskin ne alas ottamalla vaikka toisen esineen sen vierestä. Esteettiiset syyt voi kuitenkin olla se lopullinen dealbreaker... jospa tuo mustan värinen edes vähän sulautuisi muotoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mulla oli tollanen kortonkisuoja 520 Plussan kanssa aluksi, mutta aika pian heitin sellaiset voltit poluilla, että vasta lenkin jälkeen huomasin sen suojuksen pudonneen jonnekin. En ymmärrä miten se on edes mahdollista, mutta kai se tarttui johonkin oksaan ja repeytyi irti. Sinne jäi jonnekin Sipoonkorpeen enkä uutta suojaa enää ostanut ja hyvin on itse laite kestänyt vaikka ei ollut vika kerta kun tuon kanssa kaaduin.
    Tässähän on saattanut vaikka suojus laitteen pelastaakin Toivottavasti ei vaan ole muuten vaan väljä ole, että jonkun risun tms vierestä mennessä se takertuu niihin.

Mulla on tuollainen silikonisuojus, en muista että onko garminin oma vai joku muu, mutta ihan hyvin se siinä istuu. Ei kai tuo pakollinen ole. Kaveri on ajanut käyttäen kännyä navina ja hyvin kestänyt useammat pannutukset. Sitten joskus voi tulla se yksi pannutus, kun laite hajoaa. Voi se hajota vaikka on silikonitkin suojana. Riippuu ihan tuuristä. Mun käteen tuo 830 on turhan liukas, siksi kuoret. En ottanut uutta iPhone 11:stakaan käyttöön ennen kuin sain siihen nahkaiset kuoret. Ei pysy tuollainen liukas levy mun räpylässä.

Tänään tuli uusi päivitys (6.0) ainakin edge 830:lle.

Toivottavasti nyt pysyy anturit paremmin kiinni. Sunnuntaina jäi vain puolisen tuntia sykedataa talteen vajaan kahden tunnin lenkillä...

Täällä lisää päivityksestä:

https://forums.garmin.com/sports-fit...-now-available

Garmin EDGE 530/830

^Tarjonnu jo hetken tuota myös 530:lle.
    Ja nämä "lyhyellä" listalla olevat "pikkuongelmat" on sitten saatu 5.50:n myötä? Vai ovatko aina olleet olemassa?
    Jotenkin musta tuntuu etten päivitä vielä, omat tippumiset ollu niin satunnaisia.

Garminin tietäen parempi odottaa vielä.

https://www.dcrainmaker.com/2019/06/...comment-page-1

https://forums.garmin.com/sports-fit...uring-activity
    brilleaux muokkasi tätä : 26.08.2020 at 10.42

Lyhyen kokemuksen perusteella tuo 6.00, jota se heti tuputti uuteen laitteeseen, ei ole bugittanut. Kilsoja tosin vasta rekisteröity vajaa 60km, kun oikeaa lenkkiä ei takana. Laitetta (530) kuitenkin hipelöity ja näpelöity senkin edestä. Alkaa nuo napit omalla tavallaan kyrsimään mutta äkkiähän noilla ajon päälle saa. Tosiaan silikonisuojuksesta olisi varmaan itselle iloa tuosta, että pysyisi kädessä paremmin.

Muutama kysymys olisi, jos joku jaksaa vastailla.. edes yhteen, niin kiitos!

Hardwaresta:
    -Onko tuolle "Out-front mountille" joku suositeltu astekulma? Laitoin perstuntumalla ~5 asteen kulmaan vaakatasosta ylöspäin. Esteettisenä vaivana laite kiinnitettynä on hieman vinossa edestä katsottuna. Voiko tätä korjata vai pitääkö löysätä stemmiä ja kääntää haarukkaa pari astetta, jotta ilmiö lievenesi?
    -Laitteen lämpötila-anturi on vissiin melko hidas reagoimaan tai jossakin laitteen syvyyksissä? Kestää aikansa ulkona, että lämpötila laskee, koska tämä tosiaan ottaa kyllä hyvin lukemat kädessä pidettäessä tai housun taskussa ollessa.

Connect softasta:
    -Mitä tarkoittaa varusteen maksimimatka? Voiko tuota soveltaa jotenkin esim. kuluviin osiin?
    -Pystynkö tuomaan Sports Trackeristä vanhoja lenkkejä mukaan?

Laitteen softasta:
    -Mikä merkitys on matkamittari kentällä? Toissapäivänä se näytti ~33km ja tänään nollaa. En mielestäni ole nollannut tätä?
    -Työmatkalle laitoin tuon arvioitu aika määränpäähän -kentän ja ilmeisesti tämä toimii vain navigoinnilla. Erikoinen piirre tällä silti on, että työpaikalle mennessä navigointi ja laskettu aika toimii ok mutta kotiinpäin ei, vaikka vaihdan navigoinnin kotiin. ? Teenkö jotain väärin?

edit:
    "-Jotta (varusteet) pyörät saa varmasti kilometrejä, niin kannattaako pitää pyörää, jolla eniten ajan vakioasetuksena ja muuttaa jälkikäteen. Käytettyä varustetta ei taida nähdä kuin klikkaamalla peremmälle aktiviteettiin, joka on sinänsä huono tässä."
    Taidan käyttää jäsen MRe:n taktiikkaa ja laittaa "unknown" vakioasetukseksi. Tällä ainakin ajokilometrit tallentuu sekä jälkikäteen muutettavissa oikealle pyörälle kätevästi.

Onko tuo 6.00 pelittänyt ongelmitta?
    Sitähän tuo 830 nyt kovasti tuputtaa ladattavaksi, mutta olen vielä sujuvasti ruksannut sen pois. Ei viittis hankkia ongelmia, kun tuo nykyinen on toiminut hienosti.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Äsken olin 10km pikkulenkillä, keskityin enemmän pyöräilemään pururadan ylämäkiä jne, siellä pysähdyin katselemaan jotain koirakilpailua ja laitoin 530 edgen pauselle. Jotain 5-10min siinä katselin ja sit jatkoin matkaa, nii edge oli pimeänä, kesti kauan saada se taas päälle. Jotenki outo oli, painelin monta kertaa ja pitkiä aikoja ja vasta lopulta heräsi hitaahkosti.. muuten sensorien yhteys pysyi koko ajan mut 10km lenkki ei vielä kerro mitään, onko parannusta tullu päivityksestä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Onko tuo 6.00 pelittänyt ongelmitta?
    Asensin julkaisupäivänä (Edge 830) ja paremmin se on toiminut kuin v5.5. Sensorit ovat löytyneet - ja pysyneet - ilman buutteja kun ennen piti aika usein standbysta heräämisen jälkeen buutata laite.

Tänään aamulla meinasin ftp-testiä ajaa, no sehän meni sykevyön kanssa pelaamiseksi. Jämähti täysin näyttämään samaa sykettä. Asensin siinä samalla 6.00:n josko ois ollu apua, ei.
    Nähtäväksi jää mitä "kivaa" toi 6.00 tuo tullessaan...

Sykevyötä en saanut pelaamaan millään konstilla, kunnes ajon loppupuolella yhtäkkiä palasi. Josko vika onkin vyössä, mene ja tiedä.
    Mutta menihän siinä aamutreenit perseelleen. Paskoilla vehkeillä ei pitäis mitään tehdä, oon tavannu sanoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tänään aamulla meinasin ftp-testiä ajaa, no sehän meni sykevyön kanssa pelaamiseksi. Jämähti täysin näyttämään samaa sykettä. Asensin siinä samalla 6.00:n josko ois ollu apua, ei.
    Nähtäväksi jää mitä "kivaa" toi 6.00 tuo tullessaan...

Sykevyötä en saanut pelaamaan millään konstilla, kunnes ajon loppupuolella yhtäkkiä palasi. Josko vika onkin vyössä, mene ja tiedä.
    Mutta menihän siinä aamutreenit perseelleen. Paskoilla vehkeillä ei pitäis mitään tehdä, oon tavannu sanoa.
    Minä alkaisin tehdä tikettiä garminille, että mittarin vaihto uuteen. Minulla meni forerunner 935 joskus vaihtoon, kun se pätki noita sensoreita myös. Jos pätkii järjestään jokaisella sensorilla niin mittari vaihtoon ja sillä sipuli.

Onko kokemuksia akun vaihdosta Garmin Edge laitteeseen? Omassa 2016 hankitussa kestää akku nyt alle 2 tuntia, ja esim subtel niminen pulju näyttää kauppaavan akkua 20 eurolla...
    https://www.subtel.fi/Akku-varten-Ga...=garmin%20edge
    ---
    hki kuvarastit: 4kpl

Lainaus Alkujaan tämän lähetti laserbike Katso viesti
    Onko kokemuksia akun vaihdosta Garmin Edge laitteeseen? Omassa 2016 hankitussa kestää akku nyt alle 2 tuntia, ja esim subtel niminen pulju näyttää kauppaavan akkua 20 eurolla...
    https://www.subtel.fi/Akku-varten-Ga...=garmin%20edge
    Tilasin tuolta akun (edge 500) ja työkalut sekä garminin telineen ohjaustankoon, yht. n. 36 e. Juuri äsken värkkäsin uuden akun paikalleen ja ainakin kello käynnistyi. Juutuuppivideoa käytin apuna. Nopea toimitus tuolta.

Garmin edge 530 ja yritin parittaa sykevyön (kahtakin eri vyötä kokeilin). Garmin löytää molemmat, mutta kun pitäisi kytkeä ne toisiinsa, vain ”rulla” alkaa pyöriä ja muuta ei tapahdu. Muutaman minuutin odotin.. kauan se yleensä kestää ja mistä hakea vikaa. Muutaman kuukauden vanha laite, jota vasta nyt otan käyttöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rami Harmaala Katso viesti
    Garmin edge 530 ja yritin parittaa sykevyön (kahtakin eri vyötä kokeilin). Garmin löytää molemmat, mutta kun pitäisi kytkeä ne toisiinsa, vain ”rulla” alkaa pyöriä ja muuta ei tapahdu. Muutaman minuutin odotin.. kauan se yleensä kestää ja mistä hakea vikaa. Muutaman kuukauden vanha laite, jota vasta nyt otan käyttöön.
    Siitä pitää painaa ylhäältä vielä kerran yhdistä, vai oliko ok. Vähän hämäävästi tehty, kun tosiaan pallurat pyörii samaan aikaan.

Omassa Garmin Edge 1030 plussassa sykevyö liitetään seuraavasti. Laitetaan sykevyö paikalleen ja kostutetaan elektrodit. Tämän jälkeen laite löytää sykevyön ja valitaan sykevyö laittamalla check-merkki löydetyn laitteen kohdalle. Jos elektrodit on kuivat niin Garmin ei sykevyötä välttämättä löydä, toinen syy on loppuun käytetty paristo.

Hmm jos painaa sitä Ok nappia, se ottaa ruksin pois valinnasta - back nappia kun painaa, se kysyy poistetaanko tallentamatta. Kaikkia nappeja olen kokeillut, mutta ei parita. Garmin löysin mun Neo Tack trainerin anturitkin ja tarjoo yhdistämistä, mutta ei onnistunut. Kai pitää kokeilla nollata laite ja aloittaa alusta..

Ensin pitää muistaakseni siirtyä ylöspäin. Siellä ylhäällä on nappi minkä kohdalla painaa ok.

Taitaa lukea add sensor englanniksi ainakin, eli oisko suomeksi lisää. Sen kohdalle kursori ja ok.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Taitaa lukea add sensor englanniksi ainakin, eli oisko suomeksi lisää. Sen kohdalle kursori ja ok.
    Toi ylöspäin siirtyminen oli se oikea temppu - kiitos! Onpa hämäävä toi käyttöliittymä vihreän ja harmaan palkin kera (ja Hemmetin tumpelo käyttäjä&#128584. No nyt toimii👍👍

Joo. Huonosti tehty. Tappelin saman kanssa itsekkin ensimmäisellä kerralla. Kyllä näiden laitteiden käyttiksen pitäisi olla selkeä.

Eilen ei taas 530 näemmä löytäny Vectoreita, tais olla toinen kerta nyt. Joskohan se 6.20 ois jo otettava
    Kyllä Garminin vuosilla jo pitäis pystyä pitämään perusasiat toiminnassa. Vaan ei. Aina jotain pientä bugailua siellä ja täällä.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 16.31
  2. Garmin edge explore vs Garmin edge 820
    By JOR in forum Varusteet
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 05.03.2019, 14.20
  3. Garmin edge
    By lpjsalminen in forum Varusteet
    Vastaukset: 4