ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 50 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1471
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    ^Onko toi väljyys/klappi siis joku mallikohtainen tyyppivika? Kokeilin omasta 6 tkm ajetusta XX1 vaihtajasta tuota klappia, eikä siinä mitään löysää ole. Toki antaa periksi väännettäessä.

    Hyvin usein se vaijeri on se ongelma, jos vaihdot tahmaa suuntaan ja toiseen. Toki säädöt voi olla myös pielessä. Harvemmin ne itsestään tosin muuttuu. Levossa vaijerin vaihto ei tosin ole ihan läpihuutojuttu.

    Sulla alkaa tulla hintaa per kilometri jo pelkästään noista vaihdetuista osista. Mutta tämähän kuuluu harrastukseen .
    Joo, siis NX ja GX vaihtajissa suurin murhe taitaa olla tuo juurikin kuvattu pultti. X01 ja XX1:ssä se on jo tuo minkä vaihdoin tuonne tilalla. Jos reilun 20€ pultilla saa vaihtajasta suurimman klapin poistettua niin mikä jottei. Samat muutokset tehtiin molempiin pyöriin ja kokemukset samanlaiset. Toiseen vaihtaja vaihdettiin pakon edessä kun edellinen oli solmussa.

    Oman käsityksen mukaan osasarjojen mennessä ylöspäin hinta nousee, paino kevenee ja todennäköisesti myös joissain osissa kestävyys heikkenee. Tälläisessä käytössä mielestäni muutamien kymmenien grammojen painolla ei ole mitään merkitystä. Varaosien hinnalla ja kestävyydellä sen sijaan on. Mainittakooon nyt vaikka että takapakoissa halpis painava karkaistu teräspakka kestänee paremmin kuin vaikka hipohipo alupakka. Samaa epäilen että NX häkki kestää kolhuja paremmin kuin GX ja siitä ylöspäin menevien sarjojen vaihtajien.

    Itse ajelen maastossa missä on jatkuva riski tälläiselle. Viime lenkillä vaihtajan välistä sai ronkkia kahteen kertaan jotain risua. Jos solmuun menisi miltei 300€ vaihtaja niin suruhan tuossa tulisi puseroon. Tuo pirulainen kun käy vielä niin nopeasti ettei aina välttämättä kerkeä tekemään mitään. Tuossa 1250km aikana mitä tähän omaan pyörään on nyt kertynyt kilsoja on tuonne vaihtajan väliin jo usempaan kertaan joku mennyt niin että vaihtaja on vääntynyt yli lukitustapin. Ihmeenkaupalla se oli kuitenkin säästynyt vielä pahemmalta tuholta. Toki jos reitit ei mene tuollaisilla poluilla niin sitten riskikin lienee aika paljon pienempi.

    (kuva netistä, ei oma.)

    Pikaisesti bikesteristä 11-vaihteiset vaihtajat maksavat seuraavasti:
    SRAM XX1 Eagle 290€
    SRAM X01 Eagle 235€
    SRAM GX Eagle 105€
    SRAM NX Eagle 75€

    Onko XX1 miltei 4 kertaa parempi kuin NX? Tuskin.

    Jos lompakkoa ajattelee niin muutahan järkeä tässä ei olisi ollut kuin kokeilla alkuun tuota pulttimuutosta että tuoko se jo itsessään halutun muutoksen vaihtamiseen joka oli hiukan arpomista välillä eikä esim niin täsmällistä kuin vaikka XT:ssä. Muistaisin lukeneeni jostain että pulttipäivityksen jälkeen joku ei ole huomannut NX vs kalliimmat vaihtamisessa mitään eroa. Rahat tämäkin harrastus kyllä nielee ongelmitta ja hintaa per km lienee aivan turha laskea pyörällä jonka hinta on >5000€ tms. Kilometrejäkin kertyy hiukan eritavalla maanteillä kuin kivikkopoluilla. Mutta kohta se päivittely lakkaa kun vaihdettava kama loppuu.

    Vieläkun paremman ajovalon saisi kypärään jostain. Lupinesta tangossa ja fenixin HL60:sta kypärässä ei meinaa löytyä tarpeeksi lumeita +20km/h vauhdeille pimeillä poluilla.

  2. #1472
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Esim. SRAM XX1 pakat ei ole alumiinia. Vain suurin ratas on alumiinia, muut koneistettu yhdestä "puusta" eli teräksestä. Onko 250 euron pakka tai vaihtaja 4 kertaa parempi kuin 4 kertaa halvempi? En osaa sanoa, tuskin. 6 000 km takana, katsotaan nyt milloin menee vaihtoon. Eli en ihan allekirjoita tuota hinnan ja kestävyyden yleistämistä. XX1 ketju taitaa myös olla aika hyväksi todettu hinta/kesto -suhteen osalta.

    Toki jos osia pitää vaihtaa kuin sukkia, syystä tai toisesta, niin halvemmat fiksumpia. Mitähän on tullut ajettua elämän aikana maastossa, vielä ei ole yhtään vaihtajaa pyörähtänyt taka-akselin ympäri tai korvaketta vääntynyt. Lähellä on ollut lukusia kertoja. Toki kun nyt leuhotan tällä asialla, niin se vaihtaja menee solmuun seuraavalla lenkillä.

  3. #1473
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Esim. SRAM XX1 pakat ei ole alumiinia. Vain suurin ratas on alumiinia, muut koneistettu yhdestä "puusta" eli teräksestä. Onko 250 euron pakka tai vaihtaja 4 kertaa parempi kuin 4 kertaa halvempi? En osaa sanoa, tuskin. 6 000 km takana, katsotaan nyt milloin menee vaihtoon. Eli en ihan allekirjoita tuota hinnan ja kestävyyden yleistämistä. XX1 ketju taitaa myös olla aika hyväksi todettu hinta/kesto -suhteen osalta.

    Toki jos osia pitää vaihtaa kuin sukkia, syystä tai toisesta, niin halvemmat fiksumpia. Mitähän on tullut ajettua elämän aikana maastossa, vielä ei ole yhtään vaihtajaa pyörähtänyt taka-akselin ympäri tai korvaketta vääntynyt. Lähellä on ollut lukusia kertoja. Toki kun nyt leuhotan tällä asialla, niin se vaihtaja menee solmuun seuraavalla lenkillä.
    Neulaspolut on pahoja noiden keppien suhteen. Ja paikat missä on suoritettu jotain hakkuita. Aina joku kepinpätkä vaanimassa että pääsisi jonnekin ketjujen väliin.

    Olet oikeassa pakkojen suhteen. Mistähän lie olen saanut päähäni että osa olis alua. Ei ainakaan sramin tapauksessa.
    NX


    GX


    X01


    XX1

  4. #1474
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tyrnävä
    Viestit
    67
    Voi voi, niin oli sitten akku hajonnut itestään vuoden 2019 turbo levo comp mallista. Akku oli sisällä säilytyksessä ja täyteen ladattu.
    Tänään sit meinasin lähteä ajaan niin mitään ei tapahtunut ku laitin akun kiinni ja koittin saada pyörän päälle. Sitten koitin laturia kiinni, niin akussa vilkku vaan yks ledi eikä alkanut lataan.
    Akku paikalliseen liikkeeseen ja sieltä lähtee spessulle.. Katotaan mitä selviää vai tuleeko vaan uusi akku..

  5. #1475
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Meri-Lappi
    Viestit
    11
    Joko porukka on kuullut uusien Levojen hinnoista? Tulevat muuttumaan 3.11. Sain juuri omat compit Liikkeestä ja esim niiden hinta tulee nousemaan 700eur niin kerrankin sattui sopivaan kohtaan pyörän osto.

  6. #1476
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    No kova on hinnan nousu, mistä tämän kuulit?

  7. #1477
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    No kova on hinnan nousu, mistä tämän kuulit?
    Saman kuulin minäkin että hinnat pompsahtavat noin 10% firmasta missä myydään ko. merkkiä.

  8. #1478
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Eikös spessu ole joka vuosi nostanut fillarien hintoja?
    Jos fillari(levo) voittaa testit peräperää ja koko ajan myyjät joutuu myymään eijoota, niin eikös se ole merkki, että hintoja on varaa nostaa? Näin mä ainakin tekisin. Mullon fiilis että sähköavusteisten maastopyörien hinnat on muutenkin nousseet vuosi vuodelta. 2017 sai vielä ihan kelvollisen täpäri-e:n 4500 eurolla. Nyt näyttäis että melki 5500 eur pitää maksaa samantasoisesta.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  9. #1479
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Saman kuulin minäkin että hinnat pompsahtavat noin 10% firmasta missä myydään ko. merkkiä.
    No juu, kuulin nyt minäkin. Vaikkapa Turbo Levo comp tosiaan +700€. Ihan hullua. SL:n alucompin hinta pysyi samana.

  10. #1480
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Meri-Lappi
    Viestit
    11
    Näyttää nyt hinnat olevan päivitettt ja kalliiltahan tuo kokonaisuus alkaa näyttämään. S-worksikin 14500eur niin kyllä kovasti hillitsee halua sinne suuntaan seuraavan vaihdon yhteydessä..

  11. #1481
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    31
    Kävin noin 10 kotimaisen myyjän verkkokaupan hintoja katsomassa ja kukaan ei ole nostanu 2021 mallien hintoja?

  12. #1482
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Meri-Lappi
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuusto Katso viesti
    Kävin noin 10 kotimaisen myyjän verkkokaupan hintoja katsomassa ja kukaan ei ole nostanu 2021 mallien hintoja?
    Spessun omilla sivuilla uudet hinnat jo on ja eiköhän ne siitä päivity myös ajan kans kauppiaidenkin sivuille.

  13. #1483
    Olen Spessun firmispäivitysten beta-testaaja. Täällä taitanee olla muitakin samassa testissä olevia. Päivitykset menevät nätisti ja nopeasti Mission Controlin kautta. Havaintoja uusimmasta beta-päivityksestä 7.4.0:

    Päivitys meni noin viidessä minuutissa otana puhelimesta pyörään. Kävelyavustin palasi takaisin toimivaksi. Toimii oikein hyvin ja lähtee käyntiin heti, eikä hitaasti kuten 7.3.6 -päivityksessä.

    Spessun sisäinen ANT-sensori vaihtaa nimeään "Speed & Cadencesta" E-bikeksi ja tarjoilee suoraan nopeutta, kadenssia, akun tilaa ja avustustasoa. Mielestäni hyvä muutos, vaikka pitääkin parittaa uudestaan ajotietokoneen kanssa.

    Toivotaan, että päivitys tulee yleiseen jakeluun lähiaikoina.

  14. #1484
    Reissuviikonloppu päällä, pyörä mukana, odotuksena pari hyvää pyöräilypäivää, saapuminen kohteeseen, pyörän purkaminen autosta, akku tyhjä, laturi unohtui kotiin...

    Kyselen täältä että sattuuko foorumilla olemaan Lahti/Vääksy alueelta ketään laturin lainaajaa/vuokraajaa? Turbo Levo pyöränä. Paikallinen liike ei pystynyt tällä kertaa jeesaamaan kun heillä on vain uusien pyörien latureja.

    Laita vaikka YV jos löytyy ja haluat jeesata!

  15. #1485
    Moro. Uusi sähköpyörä olisi hakusessa. Trek Rail 7 ja Spessun Turbo Levo Comp 2021 ovat tällä hetkellä rajautuneet vaihtoehdoiksi. Spessu olisi varmaan kaikin puolin se itseäni enemmän miellyttävä fillari, mutta siinä arvelluttaa vain yksi asia. Jos nyt oikein ymmärsin, niin siinä akun irroittaminen on tehty astettta vaikeammaksi, kuin Boschin PowerTube 625 akussa.

    Itselläni ei mahdollisuutta ladata akkua varastossa, jossa tulen säilyttämään pyörää, eli siitä pitäisi ottaa akku joka reissun jälkeen irti ja ladata se sisällä. Lähinnä mietityttää, että onko tämä aivan totaallinen showstopper? Onko täällä ketään, joka joutuu iroittamaan Spessun akun säännöllisesti pyörästä ja lataamaan sen irti pyörästä? Pystyykö tämän asian kanssa elämään vai meneekö jossain vaiheessa hermot tuohon akun jatkuvaan ruuvaamiseen?

  16. #1486
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Trekissä se on tehty hyvin helpoksi. Olen ladannut oman akun 40 kertaa sisällä ja systeemi toimii hyvin. Pyörien moottoreissa on myös jonkunkin verran luonne-eroa siten, että Boschin avustus saattaa tuntua tehokkaammalta. Kannattaa siihen kiinnittää huomiota koeajoilla jos ei vielä ole. Säädettävyys on Levossa huomattavasti parempi, mutta Trekin EMTB-moodilla ja sen tulevalla EMTB light-moodilla on kuski pysynyt onnellisena. Lopulta tietysti kaikki riippuu kaikesta.

  17. #1487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Trekissä se on tehty hyvin helpoksi. Olen ladannut oman akun 40 kertaa sisällä ja systeemi toimii hyvin.
    Tarkennatko vielä sen verran, että oliko sinun tapauksessa kyse siis Trekin vai Spessun akun lataamisesta sisällä? Boschin akku on itselleni tuttu ja sen lataaminen sisällä ei toki ole mikään ongelma, mutta tuon Spessun akun päivittäinen irttoittaminen hieman epäilyttää, että pystyykö sen kanssa elämään vai onko Bosch ainoa oikea vaihtoehto ihmiselle, joka ei pysty lataamaan akkua pyörässä?

  18. #1488
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti i75n Katso viesti
    Lähinnä mietityttää, että onko tämä aivan totaallinen showstopper? Onko täällä ketään, joka joutuu iroittamaan Spessun akun säännöllisesti pyörästä ja lataamaan sen irti pyörästä? Pystyykö tämän asian kanssa elämään vai meneekö jossain vaiheessa hermot tuohon akun jatkuvaan ruuvaamiseen?
    Itselläni on Spessun 2020 ja otan siitä akun irti aina ja lataan sisällä. Pyörä sivuttain tai väärinpäin (pystyasennossa ei pysty akkua irroittamaan. Itse aina kaadan sivuttain vaihtaja ylöspäin) ja 1 ruuvi irti Spessun mukana kulkevalla työkalulla. Ei ole mikään showstopper vaikka Trekissä tuo on tehty helpommaksi.

  19. #1489
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti i75n Katso viesti
    Tarkennatko vielä sen verran, että oliko sinun tapauksessa kyse siis Trekin vai Spessun akun lataamisesta sisällä?
    Trekin lataamisesta oli kyse. Viestistäsi ei tullut suoraan ilmi, että se kombo oli tuttu. Siksi postaukseni just-in-case.

  20. #1490
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsa24 Katso viesti
    Voi voi, niin oli sitten akku hajonnut itestään vuoden 2019 turbo levo comp mallista. Akku oli sisällä säilytyksessä ja täyteen ladattu.
    Tänään sit meinasin lähteä ajaan niin mitään ei tapahtunut ku laitin akun kiinni ja koittin saada pyörän päälle. Sitten koitin laturia kiinni, niin akussa vilkku vaan yks ledi eikä alkanut lataan.
    Akku paikalliseen liikkeeseen ja sieltä lähtee spessulle.. Katotaan mitä selviää vai tuleeko vaan uusi akku..
    En tiedä kuinka moni tietää että akulle paras varaustila säilytykseen on jossain 50-75% välissä. Tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä sinun akkusi rikkoutumisen kanssa mutta kunhan kerron asiasta. Spessu näyttää käyttävän samsungin ja panasocin kennoja akuissaan.


    • Capacities:
      - Specialized M2-700, 700Wh (3.6 kg, without Rockguard and Expander)
      - Specialized M2-500, 500Wh (2.9 kg, without Rockguard and Expander)
      - 700Wh battery available in the aftermarket and compatible with all MY19 Levo FSR models

    Cells
    40 high-quality cells in all battery packs (Samsung and Panasonic cells)


    • - 700Wh: Type 21700 (40 pieces)
      - 500Wh: Type 18650 (40 pieces)

    Storage
    Please store the battery with a charge level between 50-75%, in a dry and cool place (approx. 15 ° C / 59 ° F are generally very good for Li-Ion batteries). It is best to charge the battery every three months so that 2 or 3 battery LEDs (50-75%) light up green.

    Guarantee
    We give a 2-year guarantee and guarantee that a Levo battery will
    hold at least 75% of its capacity after 300 charging cycles.
    A charging cycle refers to a full charge, e.g. after 700Wh have been charged, the BMS (Battery Management System) adds 1 charging cycle to the battery. The battery aging is taken into account to count the charging cycles.
    https://specializedeuropebvhelp.zendesk.com/hc/de/articles/360009535874-Turbo-Levo-MY19-Batterie-Informationen-

    Giantin sähköpöyörien laturissa on nappi mitä painamalla lataus keskeytyy kun sopiva varaustila on saavutettu. Itse olen hoitanut asian niin että lataan aina etäkytkettävällä tp-link hs110 pistorasialla pyörää sopivan ajan jotta varaustila jäisi tuohon 50-70% väliin. Sitten ennen ajoa lataa akun loppuun asti.



    Kännyssä on sitten tuon kikkareen sovellus, Kasa millä saa joko kytkettyä tai sammutettua tuon pistorasian. Myös google home sovelluksella tuon kikkareen saa päälle.



    Softassa on myös ominasuus millä laturin voi ajastaa katkasemaan sähköt automaattisesti jonkun halutun ajan päästä. 3,5h latausajasta on helppo heittää lonkalta kauanko latauksen pitää olla päällä jotta haluttu varaustila saavutetaan. Sitten jos vaikka töissä tulee fiilis että taidankin lähteä illalla pyöräilemään niin latauksen voi käynnistää etänä.

  21. #1491
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Tyhjäksi ajaminen tappaa myös akun nopeammin.



    Samoin korkea varastointilämpötila

  22. #1492
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Eikait tämä ihan näin vaikeata ole tämä akun kanssa toimiminen. Jos ajan säännöllisesti (2-3krt/vko), niin lataan aina täyteen. Jos tiedän että fillari jää seisoon pitemmäksi aikaa (semmosta hetkeä ei ole vielä tullut), niin jättäisin vähän vajaana säilytykseen.
    Nämä on kuitenkin käyttölaitteita, niillä kuuluu ajaa eikä fiilistellä.

    Lähetetty minun SM-N981B laitteesta Tapatalkilla

  23. #1493
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jos akun käyttöiän optimointi onnistuu kätevästi ja sitä haluaa harrastaa niin sehän on vain kotiin päin. Jos pyörällä aikoo ajaa seuraavat 10-vuotta, kannattaa optimointiin ehkä jopa panostaa. Ehkä. Ei kuitenkaan kannata ajautua siihen, ettei raaski ikinä ladata akkua täyteen, ajaa sitä tyhjäksi, tai käyttää täyttä tehoa jne. Käytettäväksi nää on tehty.

    Eilen ajoin 105 km 700Wh akulla, kilometrejä tähän mennessä yli 6 tuhatta ja käyttöikää 19 kk. Käytännössä range ei ole tippunut, vaikka kapasiteetti on Blevon mukaan enää 689/700 Wh. Pidän kyllä itsekin akun varauksen vajaana lenkkien välillä. Edellisenä iltana yleensä tulee ladattua akku täyteen, jos tiedossa on pitkä lenkki.

  24. #1494
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Jos akun käyttöiän optimointi onnistuu kätevästi ja sitä haluaa harrastaa niin sehän on vain kotiin päin. Jos pyörällä aikoo ajaa seuraavat 10-vuotta, kannattaa optimointiin ehkä jopa panostaa. Ehkä. Ei kuitenkaan kannata ajautua siihen, ettei raaski ikinä ladata akkua täyteen, ajaa sitä tyhjäksi, tai käyttää täyttä tehoa jne. Käytettäväksi nää on tehty.

    Eilen ajoin 105 km 700Wh akulla, kilometrejä tähän mennessä yli 6 tuhatta ja käyttöikää 19 kk. Käytännössä range ei ole tippunut, vaikka kapasiteetti on Blevon mukaan enää 689/700 Wh. Pidän kyllä itsekin akun varauksen vajaana lenkkien välillä. Edellisenä iltana yleensä tulee ladattua akku täyteen, jos tiedossa on pitkä lenkki.
    Itse en ole päässyt kuin 56km 500Wh akulla. Maasto,avustustaso ja nopeus vaikuttanee paljon kuinka pitkälle pääsee.

    Tässä tuttavapiirissä on pari levoa. Toisessa akun kunto on 99% ja toisessa 96%(Blevo). Kumpikin pyörä kesällä ostettuja.

    Itsellä ajoa tulee kerrasta kahteen viikossa tyypillisesti. Liekö tarvetta täydelle akulle sitten vaikka 75 päivänä vuodessa. Olkoot sitten nuo vajaa 300 päivää hiukan vajaalla latingilla jos siitä on akulle jotain hyötyä, eipä tuosta juuri vaivaa ole. Aika monella ajokerrat taitavat vähentyä talvea kohden jolloin säilytystä tulee enemmän.

  25. #1495
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Tiedustelen Levo-porukalta onko normaalia, että ilman avustusta polkiessa polkeminen jarruttaa huomattavasti etenemistä? Käytännössä asian huomaa esim. loivaan alamäkeen polkiessa. Hyvin rullaa, mutta kun aloittaa polkemisen, niin tunttuu kuin trailerilla ylämäkeen polkisi. Sähköavusteisista pyöristä ei ole aiempaa kokemusta. Pyörä on tämän vuoden mallia S-Works. Vien kohta laitteen ensihuoltoon ja otan asian myös siellä esille. En ole vielä ladannut äppiä, jolla hienosäätöä kait pääsee tekemään. Hauska laite, jolla saa lisämotivaatiota liikuntaan.

  26. #1496
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KetjutOn Katso viesti
    Sähköavusteisista pyöristä ei ole aiempaa kokemusta.
    Tämä. Pyörässä ei ole vikaa eikä se jarruta, päänuppi vaan tekee tepposet kun jaloista häviää se joku sata wattia avustusta.

    Jokainen uusi sähköpyöräilijä törmää tähän. Onnea uuden pyörän johdosta ja kovaa ajoa!

  27. #1497
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Tämä. Pyörässä ei ole vikaa eikä se jarruta, päänuppi vaan tekee tepposet kun jaloista häviää se joku sata wattia avustusta.

    Jokainen uusi sähköpyöräilijä törmää tähän. Onnea uuden pyörän johdosta ja kovaa ajoa!
    Kiitos. Opetteluahan tämä vielä on, mutta eiköhän sähköpyöräilyn salat tästä hiljalleen avaudu. Todella hauskaa hommaa kippurasarvipyöräilyn ohessa.

  28. #1498
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Onnea pyörän johdosta. Joku vois sanoo että kallis pyörä, mutta katotaan parin kolmen vuoden päästä, joko S WORKSin ovh on 19 999 €.

    Itselläni vanha 19 mallia ja ainakin Rovalin takanapa jarjruttaa yllättävän paljon ilmassa pyöritellessä. Laakeritkin kertaalleen vaihdettu, ei muuttunut. DT240 navat pyörii kuin ajatus toisessa fillarissa. Se sähköpyörän massa tekee semmoista hitausmomenttia siihen menoon, että se jarruttaa liikkeen muutosta ja tuntuu kuin pyörä jarruttelisi menoa. Ja toki se ihan vähän jarruttaakin. Mutta eipä tuota kyllä enää huomaa, kun meno nousee yli 25 ja mottori ei enää avusta. Yhtä "raskaalle" tuntuu polkea alle 25 vauhdissakin ajaa pienellä avustustasolla.

  29. #1499
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Onnea pyörän johdosta. Joku vois sanoo että kallis pyörä, mutta katotaan parin kolmen vuoden päästä, joko S WORKSin ovh on 19 999 €.

    Itselläni vanha 19 mallia ja ainakin Rovalin takanapa jarjruttaa yllättävän paljon ilmassa pyöritellessä. Laakeritkin kertaalleen vaihdettu, ei muuttunut. DT240 navat pyörii kuin ajatus toisessa fillarissa. Se sähköpyörän massa tekee semmoista hitausmomenttia siihen menoon, että se jarruttaa liikkeen muutosta ja tuntuu kuin pyörä jarruttelisi menoa. Ja toki se ihan vähän jarruttaakin. Mutta eipä tuota kyllä enää huomaa, kun meno nousee yli 25 ja mottori ei enää avusta. Yhtä "raskaalle" tuntuu polkea alle 25 vauhdissakin ajaa pienellä avustustasolla.
    Kiitos. Joo, tyyris oli. Eipä tarvitse heti olla päivittämäsä osia parempaan. Tehdasasetuksilla Eco-avustukslla pääsee helposti tasaisella 25h/km nopeuteen. Pitänee hommata Spessun äppi, niin voi hieman Eco-avustusta pienentää. Muut avustukset tuntuvat tässä kokemuksen vaiheessa olevan ok. Yli 25 km/h nopeuksissa avustuksen loppumisen huomaa kyllä hyvin, mutta luomuna hitaissakin nopeuksissa tuntuu selvästi vielä tahmaisemmalta.

  30. #1500
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KetjutOn Katso viesti
    Kiitos. Joo, tyyris oli. Eipä tarvitse heti olla päivittämäsä osia parempaan. Tehdasasetuksilla Eco-avustukslla pääsee helposti tasaisella 25h/km nopeuteen. Pitänee hommata Spessun äppi, niin voi hieman Eco-avustusta pienentää. Muut avustukset tuntuvat tässä kokemuksen vaiheessa olevan ok. Yli 25 km/h nopeuksissa avustuksen loppumisen huomaa kyllä hyvin, mutta luomuna hitaissakin nopeuksissa tuntuu selvästi vielä tahmaisemmalta.
    15/30/70 itselläni avustukset. Olleet jo pari vuotta. Jos uhkaa tulla yli satkun porukkalenkki, olen ecoa vielä tiputtanut 10-12 hujakoille.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •