Joo, 165-170 hakusessa,30mm halkaisijalla. Katselin noita atlas-kampia aamulla, pitää illalla perehtyä paremmin järkihintaisiin kampiin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joo, 165-170 hakusessa,30mm halkaisijalla. Katselin noita atlas-kampia aamulla, pitää illalla perehtyä paremmin järkihintaisiin kampiin.
Kesäkuussa sain takuuseen uudet kammet, juurikin samanlaiseen pyörään. Lueskelin jostain ulkomaanfoorumeilta, että tyyppivika tuossa kampimalissa. Joten takuuviesti YT:n suuntaan ja pyysivät lähettämään kammet heille. Kolmisen viikon päästä saapui uudet. Ja kiveniskemän jälkiä mullakin oli.
Takuukeissi sujui siis melko mukavasti ja nopeasti. Viestittelyssä hiukan parantamisen varaa, ei tullut mitään tietoa, että lähettävät uudet kammet tilalle. Mutta tyytyväinen kuitenkin YT toimintaan.
YT Decoy meni tilaukseen ja odottavan aika tunnetusti pitkä. Tilaus sisään viime viikon perjantaina ja maksu samoin. Tilauksen status muuttui välittömästi ”Paid”, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Status webbisivujen mukaan ”order not processed”. Laitoin jo sähköpostikyselyä perään, johon tuli automaattivastaus että kiirettä pitää, vastataan kun ehditään.
Eli onko kukaan tilaillut tuolta lähiaikoina? Kuinkahan pitkään kestää lähettää?
Ite kun tilasin vuosi sitten Decoyn tuli aikalailla viikossa. En tarkkaan muista prosessia eli taisi olla aika sutjakas.
Nyt on viikko mennyt tilauksesta ja tilaus edelleen "Order not processed". Sähköpostikyselyyn ei vastausta ja puhelimitse ei pääse läpi. Vähän pistää mietityttämään, pitäisiköhän perua koko tilaus. Jos nimittäin tulee jotain huomautettavaa toimituksesta, takuuasiaa jne. niin saattaa mennä hermo, kun odottelee näiltä vastauksia. Joo ymmärrän Direct to Consumer mallin, mutta juuri tässä mallissa asiakaspalveluun pitää erityisesti panostaa. Aika paljon pyöriä ja osia tullut vuosien varrella tilattua esim. CRC:stä, Bike 24:sta, Bike Discountilta, Wiggleltä jne. ja ne kyllä osaa nämä jutut aika mallikkaasti.
Itse myös pettynyt asiakaspalveluun, joka ei käytännössä vastaa mitään. Toimitin heille kammet 10.9 eikä sen jälkeen ole tullut mitään tietoa meneekö takuuseen ja saanko edes ne takaisin. Ainakin neljä kertaa kysynyt päätöstä heiltä mutta mitään vastauksia ei saa.
Laitoin webbiin tilauksen peruutuksen ja vielä sähköpostitse tiedon että peruutan tilauksen kun mikään liiku eikä mihinkään vastata. Saas nähdä lukevatko tuotakaan viestiä vai lähettävätkö mulle Decoyn silti. Joskus. Ensi vuonna? Onneksi tuli maksettua luottokortilla eikä käteisellä.
Izzon tilaus meni sutjakkaasti. Tilaus sisään viikkoa aikaisemmin kuin netissä oli pyörän available day ja viikko tuon pvm jälkeen paketti oli kotona.
Varmistin ennen tilauksen jättämistä sähköpostitse, että onko saatavuus luvatun mukainen ja kuittasivat että kyllä on.
that's life, tough but unfair
https://www.tawastcc.com
https://twitter.com/evarjus
Ootteko käyttnyt mitään runkosuojia Yt fillareihin, esim invisiframe tai ridewrap? Tuleeko siistin näköisiä?
Kerroppa edu kokemuksia pyörästä. Ja vertailua jos kokemuksia vastaavista pyöristä.
Onko jollakulla vinkkiä mikä pieni runkolaukku mahtuisi 2018 vuoden yt jeffsyn takaiskarin alle vaikka sitten modattuna. Saisi osan kamoista sinne talteen.
Jeffsy Core 3 large saapui eilen kotio. Vielä olisi ainakin suojakalvottamista luvassa ennen kuin uskallan lähteä polkuja kyntämään.
Ensivaikutelmat pyörästä ovat hyvät, mutta ensimmäisenä kuituna tuo rungon kestävyys jänskättää.
Sitä myös ihmettelin, että keulaa pumpatessa tuntuu ja kuulostaa, kuin pintojen välissä olisi jotain karheaa. En tiedä onko tämä vain sisäänajon puutetta. Tuntuu, että ongelma häviää parin punnerruksen jälkeen ja tulee taas uudestaan, kun pyörä seisoo paikoillaan. Paineita en ole tarkistanut sen enempää, kuin että niitä on. Kuskikohtaiset säädöt vielä täysin tekemättä.
Noniin, nyt alkaa kokemuksia olla useammalta reissulta niin poluilla, kuin parkissakin. Tiivitettynä voisi sanoa, että toimii molemmissa erittäin hyvin. Jousitus ottaa töyssyt vastaan pehmeästi, mutta ei notku kiivetessä. Kaikkiaan pyörä tuntuu tosi tukevalta ja kevyeltä käsitellä. Sitä oikein yllättää itsensä miten pahoista paikoista voi mennä ilman vaarantunnetta.
Pientä säätöä ja uuden opettelua on ollut. Takakolmio on sen verran leveä, että alkuun kengän kannat hinkkasivat teipit irti. Noh, nykyisellään on järeämmät teipit ja jalatkin ovat alkaneet löytää paikkansa. Onneksi oli otettua reilun kokoiset polkimet.
Takajarru pitäisi todennäköisesti ilmata. Nyt kahva painuu lähes tankoon saakka ja tehot tuntuvat olevan välillä hukassa.
Headsetin kansi/korkki oli muovia ja halkesi kiristäessä. Vaihdoin metallisen tilalle. Muuten kaikki pelannut kivasti. Ei nitise eikä natise. Toivotaan, että myös pysyy sellaisena.
Headsetin korkin kiristys momenteissa on maksimissaan luokkaa 2 Nm, todellisuudessa vain juuri niin paljon että saa välykset pois. Jos olet saanut sen rikki kiristyksen yhteydessä olet todennäköisesti vääntänyt ruuvin liian tiukalle. Vaikka se muovia olisikin.
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Löytyisikö Turun läheltä sovitettavaksi uuden geometrian Jeffsy koossa L? Spectral joutanee vaihtoon ja kovin kiinnostaisi nyt Jeffsy. Tosin ens vuodelle menee saatavuus....
Mutta olen ikävästi M ja L välissä 175cm pituisena. Spectralin M on vähän lyhyt, mutta siinä satulaputki niin korkea, että L ei tule kysymykseen. Uusi 29" sen sijaan olisi geolta OK, mutta tekis mieli välillä YTtä testata.
Takuu asioista. Miten yt:n kanssa on menetelty jos vika on ollut osissa, ei itse rungossa? Onko vastuu yt:n hoitaa asia kuntoon?
Lähtökohtaisesti myyjä niistä vastaa, voi olla hankalaa ja aikaa vievää lähetellä osia ympäri maailmaa, ehkä kannattaa reklamoida myös suoraan valmistajalle?
Propainin ja Canyonin kautta ainakin on saanut tarvittaessa uutta osaa tilalle (jarru, satula ja hissitolppa).
Onkos porukalla minkälaisia kokemuksia nykygeon Caprasta? Sellanen pyörä kiinnostais, joten kiva olis kokemuksia kuulla. Minkälaista ajoa/maastoa olette ajaneet ym.
Itellä on uusi capra mullettina. Oon kyllä tykännyt, L koossa geometria ja rengastus osuu tämmöiselle välikokoiselle 178cm tynkäjalalle melkolailla hyvin. Pääasissa oon kierrellyt parkkeja , mutta on sille useampi polkulenkkikin tullut. Tuommoiset perus 30-50km polkulenkit menee varsin kohtuullisesti, mutta enemmän joutuu hikoilemaan kuin traili pyörällä.
Vaikka joustoa ja painoa alumiinisessa enskapyörässä on toki siihen käyttöön vähän reilusti. Parkissa pyörä toimii omassa neppailussa oikeinkin hyvin. Coilia itellä ei oo aikaisemmin ollut. Kun sen viimein sai kalliilla rahalla säätöihin, niin toimii tuossa pyörässä omaan makuun hyvin.
Pyörässähän on melko lyhyt reach jos vertaa moniin muihin L kokoisiin runkoihin. Riippuu varmaan kuskista ja mieltymyksistä onko se hyvä vai huono asia.
Kyllä. Otin suomalaisiin jälleenmyyjiin yhteyttä. Yhtä firmaa lukuunottamatta kaikki nosti kädet ilmaan ja ilmoitti ettei hoida takuuasioita ollenkaan. Osat lähti nyt sitten Saksaan, josta YT lähettää ne eteenpäin tiesminne. Ei tarvi tänä kesänä odotella saavansa takaisi.
Edellisessä YTssä rockshoxin iskarin kanssa toimittiin juurikin näin. Paikallinen firma sen laittoi kuntoon. Mutta näiden osien kanssa piti lähettää Saksaan.
Yt ei tarjonnut kyllä mitään vaihtoehtoista tapaa. Jos ois viimeiset rahat ollut pyörässä kiinni, olisi ajaminen jäänyt kokonaan tältä kesältä.
Yllättäen oli pyöriä saatavilla "suoraan hyllystä" kun viikko sitten tuli tarve uudelle maasturille. Viime viikon keskiviikkona tilaus ja nyt maanantaina tuli kuriirilta viestiä siitä minä päivänä ens viikolla voin ottaa pyörän vastaan.
Tilauksessa on kevyen luokan trailitäpäri izzo. Edullisempana core2 mallina. Harmaa väri ja L koko. Oma tuossa koossa ja värityksessä tais olla viimeisiä kun nyt jälkellä siitä koosta ja mallista on enää mustia.
Pari asiaa mietityttää vähän valmiiksi. Stemmi 60 mm kuulostaa hieman pitkältä. Vaikka itse olen kokosuosituksen yläpäästä kyllä. Hissitolppa on myös vain 150 mm. Mä olisin ottanut kyllä mieluummin 170 millisen joka tulee vasta xl-pyöriin. Tai vaikka 185 millisenkin. Mun mielestä se pidempi olis L pyöräänkin parempi. Onhan siinä lyhyempi istuinputkikin jolloin pidempi tolppa käy yhtä hyvin.
Izzosta löytyy kyllä positiivisia arvosteluja. Ei enää montaa päivää että pääsen itse kokeilemaan.
- 2020 vuodelta edullisiin trailipyöriin verrattuna testivoitto https://enduro-mtb.com/en/yt-izzo-comp-2020-review/
- 2022 edullisten trailipyörien testimenestys: https://www.pinkbike.com/news/field-...-to-climb.html ja https://www.pinkbike.com/news/video-...oundtable.html
- Kohtuu hyvät arviot 2022 https://www.bikeradar.com/reviews/bi...core-2-review/
Kirjanmerkit