FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 320 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 220 270 310 318 319 320 321 322 330 370 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.571 - 9.600 / 11179

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

BMC FS01 XT Di2

Pyörä tullut Toni&Tonilta alkuperäisenä "XT-versiona", eli mekaanisella 2x11 voimansiirrolla. Päivityksenä voimansiirto 1x11 XT Di2. Ohjaintanko ja stemmi päivitetty Pro:n Di2-yhteensopiviin, joissa valmiit reititykset johdoille. Akku keulaputken sisässä. Pullotelineenä Eliten Vico Carbon. Rengastuksena tällä hetkellä Continentalin RaceKing Protection 2,2" levänä, tubelessina luonnollisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Olen samaa mieltä. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa voi pitää suunsa kiinni.
    Jos kaluaan haluaa julkisesti esitellä pitää olla valmis kritiikkiin. Negatiiviseenkin, se kehittää.

Kyllä. Mutta täältä kännykän näytöltä ei näe pyörän omistajaa, eikä tiedä yhtään mitä kaveri oikeasti kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    BMC FS01 XT Di2

Pyörä tullut Toni&Tonilta alkuperäisenä "XT-versiona", eli mekaanisella 2x11 voimansiirrolla. Päivityksenä voimansiirto 1x11 XT Di2. Ohjaintanko ja stemmi päivitetty Pro:n Di2-yhteensopiviin, joissa valmiit reititykset johdoille. Akku keulaputken sisässä. Pullotelineenä Eliten Vico Carbon. Rengastuksena tällä hetkellä Continentalin RaceKing Protection 2,2" levänä, tubelessina luonnollisesti.
    Jee, ollaan samikset Millä paineilla/elopainolla oot muuten pitänyt KisaKunkkuja? Ei mitään tuntumaan toistaiseksi siihen paljonko omalla ~75kg ruholla pitäisi laittaa painetta.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Testaa jotain 1,3 eteen ja 1,5 taakse.

Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...Kyllä putkien pitäisi olla pyöreitä.
    Plussaan yhden.

Pitääkö ottaa mallia yhdenrattaan hipsteri foorumista ja perustaa "arvostele mun pyörä" topic? Siellä voisi sitten halukkaat ottaa kehuja tai kuraa niskaan pyöristään.

Testaa jotain 1,3 eteen ja 1,5 taakse.
    Yes.

Antaudu solvattaksi -topic löytyy jo, joten vastaava voitaneen perustaa myös pyöristä.
    -L.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    En ymmärrä miksei ulkonäkökeskustelua voitaisi käydä ketjussa laajemminkin.
    Toki, mutta kuinka hedelmällistä keskustelua voi odottaa tuollaista "Hirveää häkkyrä, en ottais vaikka ilmaiseksi annettais" kommenteista.

Erittäin iso peukku jaksulle BMC:n sähkövaihteista vaikkei se ulkomuotoa muutakaan. Jaksan ihmetellä miksei sähkövaihteet ole yleistyneet maastopyörissä vaikka budjetit ovat ties mitä...

Jaksan ihmetellä miksei sähkövaihteet ole yleistyneet maastopyörissä vaikka budjetit ovat ties mitä...
    Jotenkin ei rohjennut lähteä sähköön, jotenkin vaan ei. Luultavasti joku freudilais-metafyysillinen syy. Kun samaan rahaan sai mekaaniset ja wattikammet, niin ostin mieluummin ne.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jotenkin ei rohjennut lähteä sähköön, jotenkin vaan ei. Luultavasti joku freudilais-metafyysillinen syy. Kun samaan rahaan sai mekaaniset ja wattikammet, niin ostin mieluummin ne.
    Hyvä perustelu. Mutta sullahan on gravel sukkulassa sähkövaihteet. Kuten mulla maantievehkeessä. Ja kunhan tässä muuta kalustoa uudistelee niin on kyllä erittäin erittäin korkea kynnys alentua enää vaijeri vetoisiin. On tuo sähkö vaan niin ihanan nopea, tarkka ja huoleton. Varsinkin nykyisissä 1x maastovirityksissä luulisi ilon olevan katossa. Nuo kun ovat niin herkkiä säädöille.

Tässä päivittelen varovasti mun vanhaa sorarouskutinta ja kyllä siihen varmaan on sähkövaihteinen voimansiirto vaihdettava vaikka ensisijaisesti haluan 1x systeemin ja hydrauliset jarrut

F. Kotlerburg Guest
    Niin se on kaikki suhteellista. Maastopyörässä on niin paljon enemmän tekniikkaa. Maantiellä pääsee sähköön käsiksi jo 3k:n panostuksella. Siinä kun alkaa 3k hiilikuituiseen täysjoustorunkoon, jossa on tonnin kiekot ja tonnin keula leipoa kiinni 1,5 tonnin voimansiirtoa niin saattaa alkaa budjettia hapottamaan aika monella.

Mitä oon kuullut niin XX1 AXS on varsin ihana maastosssa. Jotenkin ainakin henk. koht. tasolla hapottaa 500 euron takavaihtaja risukossa.

Mitä tuolta jostain katsoin niin 500 näytti olevan mekaanisen ja vastaavan sähkösarjan hintaero. Itse säästäisin sen vaikka sitten keulasta ja kiekoista luottaen että sähkövaihteista on enemmän iloa.

Mutta se on kyllä totta että itse pitää rakentaa tai vaihtaa sähkövaihteet. Jos valmiina haluaa niin löytyy aikaisintaan siitä ihan kalleimmasta mallista missä äkkiä puhutaankin jo sitten 6 keur.

(ei sen puoleen että vaikka maantiekonkeleista löytyy sähkövaihdetta jo 3 keur niin kyllä niissäkin se yleisin hintaluokka on siellä 4-5 keur välissä.)

No en itse ole suuremmin iloa kokenut saavani sähköistä, mutta siinä ne toimii kuin mekaanisetkin. Mitään varsinaista suurta eroa en ole havainnut. Viime lenkillä meni risu takapakan väliin ja luulin nykäiseväni sitä ja nykäisinkin Di2-vaihtajan kaapelin irti. Onneksi ei ollut pimeää eikä mitään mennyt rikki. Mutta siis sähkärissä ja Ibiksessä Di2:t. Graveliin varmaan ranetan kanssa sähköiset GRX:t talven aikana.

Di2:ssa on pieni ongelma se akun jemmaus, jos on satulatolppa. SRAMeissa ei ole tuota ongelmaa, mutta olen enemmän onkivapamiehiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No en itse ole suuremmin iloa kokenut saavani sähköistä, mutta siinä ne toimii kuin mekaanisetkin. Mitään varsinaista suurta eroa en ole havainnut. Viime lenkillä meni risu takapakan väliin ja luulin nykäiseväni sitä ja nykäisinkin Di2-vaihtajan kaapelin irti. Onneksi ei ollut pimeää eikä mitään mennyt rikki. Mutta siis sähkärissä ja Ibiksessä Di2:t. Graveliin varmaan ranetan kanssa sähköiset GRX:t talven aikana.

Di2:ssa on pieni ongelma se akun jemmaus, jos on satulatolppa. SRAMeissa ei ole tuota ongelmaa, mutta olen enemmän onkivapamiehiä.
    Laita keulaan se akku?

Budjettigrävelikin päässyt ulos viimeaikoina kun cyclon vaparatas alkoi lyömään tyhjää. Harmillisesti renkaiden tekstit laitettu kaupassa lähelle kiekkojen vastaavia ja tuohan ei ole White.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Erittäin iso peukku jaksulle BMC:n sähkövaihteista vaikkei se ulkomuotoa muutakaan. Jaksan ihmetellä miksei sähkövaihteet ole yleistyneet maastopyörissä vaikka budjetit ovat ties mitä...
    Itse olen kyllä tykännyt. Ei venyviä ja jumittavia vaijereita. Tilauksessa oleva SLR01 tulee Ultegran Di2 voimansiirrolla. Tuon kun saa vielä ajoon keväällä on maailmani tuolta osin täydellinen Tokihan XTR ja Dura-ace hienoin materiaaleineen olisi jotain todella hienoa, mutta valitettavasti niissä hinta loikkaa sen rajusti

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mitä tuolta jostain katsoin niin 500 näytti olevan mekaanisen ja vastaavan sähkösarjan hintaero. Itse säästäisin sen vaikka sitten keulasta ja kiekoista luottaen että sähkövaihteista on enemmän iloa.

Mutta se on kyllä totta että itse pitää rakentaa tai vaihtaa sähkövaihteet. Jos valmiina haluaa niin löytyy aikaisintaan siitä ihan kalleimmasta mallista missä äkkiä puhutaankin jo sitten 6 keur.

(ei sen puoleen että vaikka maantiekonkeleista löytyy sähkövaihdetta jo 3 keur niin kyllä niissäkin se yleisin hintaluokka on siellä 4-5 keur välissä.)
    Maantiepuolellakin niissä 4-5k pyörissä se osasarja on hyviin usein edelleen sama Ultegra Di2 tai Force Etap kuin 3-4k hintaluokassakin. Muu kalustus on sitten parempaa. Maastopuolelle 5k pyörässä on vielä hyvin usein keskitason mekaaninen XT tai GX-osasarja. Sehän se maastopuolella onkin ongelma, että 12spd sarjoissa sähköä ei ole kuin niissä huipputason osasarjoissa ja niillä varustetut pyörät on muutenkin tapana ollut kalustaa parhaimmilla mahdollisilla osilla ja sitten hinta on mitä on. Sama maantiepuolella. Taitaa olla vähissä 5k pyörät Dura-Acen sähkövaihteilla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jotenkin ei rohjennut lähteä sähköön, jotenkin vaan ei. Luultavasti joku freudilais-metafyysillinen syy.
    Sama juttu, minä en sähköä huoli kun pakolla.

Työkseni kuuntelen asiakkaiden valituksia kun luvatut taloautomaatioratkaisut ei toimi niin kuin pitäisi. Ja siksi en halua vapaa-aikana pusata minkäänlaisten hituvirta-laitteiden kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jos kaluaan haluaa julkisesti esitellä pitää olla valmis kritiikkiin. Negatiiviseenkin, se kehittää.
    Ehei. Katsos tervetuloa 2020-luvulle. Kaiken ulosannin on oltava mautonta ja hajutonta, ettei vaan edes teoriassa voi kukaan loukkaantua. Koskee maastopyörän ulkonäköä siinä missä liikennemerkkejäkin

Pyöräsi kuva -topikissa ei tarvis olla mitään muuta kuin pyörän kuvia. IMHO. Semmonen säie mitä vois vain tsillisti silmäillä ja katella millasia fillareita jengillä o.
    Mutta ihan sama.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Salsa uudestaan ja oikealla kokoonpanolla, hyvä tuli.

S-Works Epic EVO -21

Tällä pyörällä on nyt ajettu muutama kuukausi ja ei voi kuin kehua.

Komponentit siirsin vanhasta rungosta tähän uuteen eli mitään miljoonan investointia ei ole tullut tehtyä heti. Stemmi ja tolppa jouduin uusimaan.

Pyörä on polkutykki ja sen mukaan on myös komponentit valittu. Eli mahdollisimman kevyet mutta laadukkaat ja toivottavsti kestävät osat. Mitään max 2nm hiilikuituosia ei ole ruuvattu runkoon.

Jos me joskus päästään tästä koronasta ja pääsisi taas ulkomaille ajaamaan niin haluaisin päivittää 4-mäntäisiin jarruihin. Ehkä Piccola HD.. :-)

Vaihteisto on XTR/AXS hybriidi. Eli AXS takavaihtaja mutta XTR kassetti ja ketjut. Saadakseen sitä toimimaan täydellisesti P2Max tehomittariin on laitettu Wolftoothin HG+ (Shimano 12s) eturatas.

Pyörän paino on 10,660kg. Tämä polkimilla, 2.35 Mezcal renkailla ja PTN insertillä, tehomittarilla, swat-kotelolla, swat monitoimi työkalulla, Garmin pidikkeellä, kahdella juomapullotelineellä ja etulokarilla. Eli sama setuppi kuten kuvissa.

Väritys herättää tunteita. Itse en tykännyt ostaessani mutta nyt olen kiitollinen siitä että tuli hankittua vähän erikoisempi väritys kun nämä perus mustat/punaiset/keltaiset pyörät. :-)

P2Max NGeco tehomittari ja Wolftooth HG+ eturatas

XTR 10-51 kassetti ja AXS takavaihtaja

XTR jarrut ja tämä grafiikka :-)

SIDLux iskari, keulassa SID Ultimate 120mm 35mm

Duke Lucky Jack 6Ters kiekot ja DTSwiss 240 navat

Flip-chip

Syntace Megaforce3 60mm stemmi ja Sworks MiniRiser 760 tanko

Bikeyoke Divine SL 80mm dropperi

EDIT: Kuvien tekstit menivät vähän sekaisin. Kiitos tapatalkille...

Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Tai no, voin mäkin. Siel on.
    Hyvä että joku uskaltaa

Alandin Epicissä ei ole Brainiä?

Alandin Epicissä ei ole Brainiä?
    EVOssa ei ole. Kisaversiossa on.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Tämän syksyn buildi Transition Sentinel.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    EVOssa ei ole. Kisaversiossa on.
    Ok. Aina oppii uutta. Noin 10 vuotta sitten kun Spz oli mulle thö merkki, niin iskostin itselleni mielikuvan että juuri breini oli asia joka erotti S-wörksi Epicit omaa luokkaansa. Paljon on vettä virrannut Oulujoessa tuon jälkeen ja kehitys kehittyy. Toki itselleni on thö merkiksi muodostunut BMC

Ok. Aina oppii uutta. Noin 10 vuotta sitten kun Spz oli mulle thö merkki, niin iskostin itselleni mielikuvan että juuri breini oli asia joka erotti S-wörksi Epicit omaa luokkaansa. Paljon on vettä virrannut Oulujoessa tuon jälkeen ja kehitys kehittyy. Toki itselleni on thö merkiksi muodostunut BMC
    Epicin saa nykyään myös HT:na
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aland Katso viesti
    S-Works Epic EVO -21

Nyt on viety värikoodaus nextille levelille kun pakkakin mätsää rungon kuviointiin

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •