ElectrobikeGarminGiant
Sivu 18 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #511
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    [

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti v4lt5u Katso viesti
    Kiitokset vastauksesta! Vähän tuntuu tuo 4000 isolle palalle, mutta katsellaas nyt vielä. Tuli netissä lueskeltua/katseltua arvioita Specialized Turbo Vado 4.0:sta ja olivat melko ylistäviä. Tuokin tosin hujahtaa jonkin verran yli sen kolmen tonnin. Tuli kuitenkin mietittyä, että ei kai sitä välttämättä tarvitsisi maastopyörää hankkia. Rengaskoko tuossa näyttäisi olevan paksuhko, mikä varmaan sopinee talviajoonkin. Tässä tosin kerkesi jo ujosti innostua mahdollisuudesta mennä metsäpoluillakin kokeilemaan, mitä se maastopyöräily on, missä tuo pyörä ei aivan elementissään enää olisi. Pitäisi saada nyt aikaiseksi päästä vähän kokeilemaan eri malleja, niin ehkä sitä siitä itsekin viisastuisi.

    Sitten ihan mielenkiinnosta, niin mikä tekee tuon Propheten osista huonot? En nimittäin itse osaa noita katsoa itse yhtään. Netistä olen sen oppinut, että Suntourin halvat haarukat eivät ainakaan mtb-piireissä kovin suurta arvostusta nauti. Toisaalta XCR Airin osalta ainakin omistajat (redditissä) vaikuttivat varovaisen neutraaleilta kyseisen osan suhteen.

    Moottoreista en itse osaa juuri muuta katsoa kuin väännön ja tehon, eri merkkien eroista ei mitään käryä. Shimanon Deore vaihteiston ja MT400-levyjarrut olen kuvitellut olevan ihan perus-ok -tasoa. Kuinka hakoteilla ollaan?
    Osista huonoja tai ei niin hyviä
    -runko (pyörän sydän)
    -keula
    -kiekot
    -tolppa
    -jarrut on sentään Shimanoa, mutta halvinta mahdollista sarjaa

    Uskallan veikata, että ohjainlaakeri ja tanko lienevät halvinta mahdollista myös. Jostainhan toi suuri paino tulee. Kunnon takajäykkä sähkäri on helposti 5kg kevyempi.

    Moottori on kysymysmerkki, ei sano mulle mitään..

    Ja onhan toi nyt ihan hirveän näköinen

    Tossa jokunen parempi esimerkkinä:

    https://www.commencal-store.com/Mobi...0b-c2x26766575

    https://www.commencal-store.com/Mobi...er-c2x31374346

  2. #512
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    53
    Eikös noissa molemmissa Commencaleissa ole jo vanhentunut moottori?

  3. #513
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Ei kai se moottori mitenkään vanhene? Uudempi malli on tulossa, mutta ei sitä saa vielä. Ja ei tule saamaankaan alle 3te hintaluokan pyörissä. Tollaiseen työmatkakäyttöön sopii varmasti Commencalien moottorit.

  4. #514
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Ja jos tohon Propheteen verrataan, niin ei noista voi edes puhua samana päivänä. Sen verran enemmän vastinetta rahalle saa Commencaleissa.

  5. #515
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Osista huonoja tai ei niin hyviä
    -runko (pyörän sydän)
    -keula
    -kiekot
    -tolppa
    -jarrut on sentään Shimanoa, mutta halvinta mahdollista sarjaa

    Uskallan veikata, että ohjainlaakeri ja tanko lienevät halvinta mahdollista myös. Jostainhan toi suuri paino tulee. Kunnon takajäykkä sähkäri on helposti 5kg kevyempi.

    Moottori on kysymysmerkki, ei sano mulle mitään..

    Ja onhan toi nyt ihan hirveän näköinen

    Tossa jokunen parempi esimerkkinä:

    https://www.commencal-store.com/Mobi...0b-c2x26766575

    https://www.commencal-store.com/Mobi...er-c2x31374346
    Vaikuttaa mielenkiintoisilta nuo Commencalin pyörät. Pitää tutkailla näitä vielä tarkemmin.

  6. #516
    Vaimolle olis säpy haussa, hintahaarukka max 3000e. Mitä ominaisuuksia (moottorin Nm, akku, runko, moottori yms) pyörässä pitää ottaa huomioon kun vetää peräkärryä (2 lasta) perässä? Lisäksi tykkää ajaa selkä suorassa mummotyylisesti. Saa ehdottaa malleja.

  7. #517
    Ah, niin sitä tuli viivyteltyä ostopäätöstä Max Max Powerin poistamisessa, että M-koko on nyt myyty loppuun. Vielä alkuviikosta löytyi varastosta, mutta nyt kävi näin. Laittelin jo viestiä, että olisiko varaston täydennystä milloin odotettavissa, mutta olettaisin, että tovi tuossa vierähtää. Toinen värivaihtoehto ei niin miellytä, eikä sitäkään olisi saatavina kuin vasta joulukuussa pre-orderina. Tuohan se tulee ostettua lopulta, mutta ei malttaisi jouluun asti odottaa. Mitään vastaavia suosituksia samassa hintaluokassa jäykkäperäisissä?

  8. #518
    Jatketaan nyt täällä, vaikka varmaan olisi oma topikkinsa jo. Lueskelin että Commencalit avustaa 32 km/h saakka. En usko, että poliisit tulee ratsaamaan fillareita, mutta mitäs vaikeuksia tuosta voi syntyä? Vakuutusyhtiön kanssa esim. jos täytyy korvausta hakea ja keksivät että ei menekään polkupyörästä ja kotivakuutus ei korvaa? Jos sattuu joku kolari tms. ja viranomaisille selviääkin että fillari avustaa liikaa niin tuleeko vakuutuspetokset ja liikennevakuutusmaksut takautuvasti päälle? Meneekö jo liioitteluksi?

    Onko ohjelmallisesti mahdollista rajoittaa tuollaisen sähköpyörän moottori sopivaksi Suomen lainsäädäntöön?

    EDIT: Itse itselleni vastaten, katsoin vahingossa speksejä jenkkistoresta. Eurostoressa avustus vain 25 km/h saakka.
    v4lt5u muokkasi tätä : 14.10.2020 at 01.32 Syy: Olikin väärää tietoa

  9. #519
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti v4lt5u Katso viesti
    Jatketaan nyt täällä, vaikka varmaan olisi oma topikkinsa jo. Lueskelin että Commencalit avustaa 32 km/h saakka. En usko, että poliisit tulee ratsaamaan fillareita, mutta mitäs vaikeuksia tuosta voi syntyä? Vakuutusyhtiön kanssa esim. jos täytyy korvausta hakea ja keksivät että ei menekään polkupyörästä ja kotivakuutus ei korvaa? Jos sattuu joku kolari tms. ja viranomaisille selviääkin että fillari avustaa liikaa niin tuleeko vakuutuspetokset ja liikennevakuutusmaksut takautuvasti päälle? Meneekö jo liioitteluksi?

    Onko ohjelmallisesti mahdollista rajoittaa tuollaisen sähköpyörän moottori sopivaksi Suomen lainsäädäntöön?

    EDIT: Itse itselleni vastaten, katsoin vahingossa speksejä jenkkistoresta. Eurostoressa avustus vain 25 km/h saakka.
    Ton 25/32kmh muutoksen voi tehdä Shimanoissa bluetoothilla, vaatii muutaman kympin hintaisen softan (Stunlocker). Samaisella softalla pääsee mm. muokkailemaan avustustasoja. Avustustasojen muokkaukseen softa on ilmainen. Toi 25/32kmh vaatii 30e lisenssin.

    Vaikea nähdä se tilanne, jossa vakuutusyhtiö voisi tohon muutokseen vedoten jotain evätä.

  10. #520
    Helkama Jopo keskimoottorilla https://www.helkamavelox.fi/pyorat/c...eskiomoottori/
    Helkama E3/E7 https://www.helkamavelox.fi/pyorat/city/e3/ https://www.helkamavelox.fi/pyorat/city/e7/

    Onko jotain syytä miksi näitä ei kannattaisi ostaa tai saisiko samana hintaan laadukkaampaa yhtä rennon ajoasennon omaavaa pyörää? tuossa e7:ssa on ainakin epämukava ohjaustanko omasta mielestä; saisi olla sellainen jopomallinen taivutettu mielummin.

  11. #521
    Työmatkakäyttöön olisi fillari etsinnässä. Tarkoitus ajella ympäri vuoden ja ainakin pari vuotta vedellä myös pyöräkärryä niin lokasuojat on melkoisen must.
    Tällä hetkellä kiikarissa Pathlite:ON 7, FOCUS AVENTURA2 6.7, Merida eBig Nine 500 EQ (uusi 600 on liian kallis) tai SUPERIOR ERX 630 TOUR.

    Superioria olen päässyt ajamaan eikä siinä nyt mitään vikaa oikein ollut. Focus pitäisi tulla kauppaa tässä lähiviikkoina Merida ja Pathlite pitäisi sitten ostaa sokkona.
    Tulee kahden henkikön käyttöön toisella mittaa 184cm ja toisella 173cm. Tämä hieman hankaloittaa rungon koon valintaa.
    Mihin näistä lähtisitte vai olisiko jotain muuta vastaavaa tarjolla?

    Budejetti 3000e.

  12. #522
    JOs tällä nyt merkitystä on enää, niin
    PAthliten 7 ja Merida eBig nine osat ovat riittävän hyvät 12 vaihdetta on nykyaikaa ja jälleenmyynti arvo on aivan toista kuin Fcuksen todella vanhan aikainen 9 v tai vielä vanhempi Superioirin 8 v (merkki täysin tuntematon kaikilla e-pyörä foorumeilla). 12v tarvitsette erityisesti sen kärryn vetämisessä. Canyonissa paksummat renkaat ja vääntävämpi moottori= molemmat kärryn kanssa tärkeät
    Canyon ja Merida ovat isoja merkkejä , CAnyon huolto löytyy pk alueelta ja Turusta Meridasta en tiedä

  13. #523
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tumi1 Katso viesti
    Superioirin 8 v (merkki täysin tuntematon kaikilla e-pyörä foorumeilla).
    Mitä ihmettä. Superior on tehnyt kymmeniä vuosia fillareita ja maailmancupissakin niillä ajetaan. Oisko parempi olla kirjoittelematta jos on lapsen tiedot?

  14. #524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Mitä ihmettä. Superior on tehnyt kymmeniä vuosia fillareita ja maailmancupissakin niillä ajetaan. Oisko parempi olla kirjoittelematta jos on lapsen tiedot?
    1. En sanonut ettei Superior ole pyöriä tehnyt, sanoin ettei ole tunnettu merkki eMTB = SÄHKÖmaastopyörissä
    2. Yhtäkään E-pyörä vertailua saksaksi tai englanniksi en löytänyt missä olisi ollut Superior mukana , laitatko linkin mistä sellainen löytyy?
    3. Onko Shimano Alivio 1×8 vaihteisto mielestäsi yhtä laadukas kuin vaihteisto kuin Canyon Pathliten 7.0:
    Shimano Deore XT, 12-vaihteinen: ohessa linkki osasarjojen luokitteluun:
    https://www.bikeradar.com/advice/buy...-need-to-know/
    4. Sinä ilmeisesti olet Jussin pyöräpisteestä?
    5. Koska keskustelu meni ilmeisesti dagen efter moodissa tälle tasolle, lopetan sen osaltani, kaikkea hyvää ja jaksamista sinne

  15. #525
    Moro,

    Tässä on ollut katselussa ensimmäinen sähköpyörä työmatka-ajoon sekä vapaa-ajalle(helpot metsäpolut yms). Pyörä ostetaan sillä silmällä että mahdollisesti myydään muutaman vuoden päästä eteenpäin

    Budjetti 2500-3200€
    Näitä malleja on tullut katottua

    Grand Canyon ON 7, ovh 2.899€
    https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=RD%2FBK

    Grand Canyon ON 8, ovh 3.299€
    https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...ahmengroesse=L

    Nopealla vertailulla pyörissä eroa:

    Akku:
    ON 7, Shimano STEPS 504-Wh
    ON 8, Shimano BT-E8036 Akku 630WH

    Takaratas:
    ON 7,Shimano Deore, 10-vaihteinen (10-46)
    ON 8,Shimano Deore, 12-vaihteinen (10-51)

    Etuhaarukka:
    ON 7, Suntour XCM34, 120mm
    ON 8, RockShox Judy Silver, 120 mm

    Kannattaako näillä eroavaisuuksilla maksaa 500€ lisää, peruspyöräilijän?

    Kiitoksia vastauksista

  16. #526
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maczon Katso viesti
    Työmatkakäyttöön olisi fillari etsinnässä. Tarkoitus ajella ympäri vuoden ja ainakin pari vuotta vedellä myös pyöräkärryä niin lokasuojat on melkoisen must.
    Tällä hetkellä kiikarissa Pathlite:ON 7, FOCUS AVENTURA2 6.7, Merida eBig Nine 500 EQ (uusi 600 on liian kallis) tai SUPERIOR ERX 630 TOUR.

    Superioria olen päässyt ajamaan eikä siinä nyt mitään vikaa oikein ollut. Focus pitäisi tulla kauppaa tässä lähiviikkoina Merida ja Pathlite pitäisi sitten ostaa sokkona.
    Tulee kahden henkikön käyttöön toisella mittaa 184cm ja toisella 173cm. Tämä hieman hankaloittaa rungon koon valintaa.
    Mihin näistä lähtisitte vai olisiko jotain muuta vastaavaa tarjolla?

    Budejetti 3000e.
    Ostaisin noista Canyonin. M koko menee teille kummallekin vähän väliin, joten sillä tulisi toimeen. Harmikseen kyllä, tuo tulee integroidulla ohjaamolla, joten pidemmän stemmin vaihto ei onnistu.

  17. #527
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NordicPL Katso viesti
    Moro,

    Tässä on ollut katselussa ensimmäinen sähköpyörä työmatka-ajoon sekä vapaa-ajalle(helpot metsäpolut yms). Pyörä ostetaan sillä silmällä että mahdollisesti myydään muutaman vuoden päästä eteenpäin
    Työkaverille etsittiin tuossa muutama kuukausi suht vastaavilla spekseillä pyörää, työmatkapyörää jolla voi poiketa myös hieman helpommille metsäpoluille ja hintaluokka 2000-2500€, kiinteät valot ja lokasuojat oli myös toivelistalla.

    Kaverille valikoitui pyöräksi sitten tuollainen mikä lähti viimeviikolla tilaukseen ja pitäisi ensiviikolla tulla:
    https://www.cube.eu/uk/2021/e-bikes/...iridiumngreen/

    Laski että tuo 400Wh. akku riittää hänen ajoissansa (löytyy myös 500Wh ja 625Wh versiot) ja totesi että kevyt maastoajokin varmasti onnistuu, vaikka mikään maastoajokki ei tietysti ole.

  18. #528
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maczon Katso viesti
    Työmatkakäyttöön olisi fillari etsinnässä. Tarkoitus ajella ympäri vuoden ja ainakin pari vuotta vedellä myös pyöräkärryä niin lokasuojat on melkoisen must.
    Tällä hetkellä kiikarissa Pathlite:ON 7, FOCUS AVENTURA2 6.7, Merida eBig Nine 500 EQ (uusi 600 on liian kallis) tai SUPERIOR ERX 630 TOUR.

    Superioria olen päässyt ajamaan eikä siinä nyt mitään vikaa oikein ollut. Focus pitäisi tulla kauppaa tässä lähiviikkoina Merida ja Pathlite pitäisi sitten ostaa sokkona.
    Tulee kahden henkikön käyttöön toisella mittaa 184cm ja toisella 173cm. Tämä hieman hankaloittaa rungon koon valintaa.
    Mihin näistä lähtisitte vai olisiko jotain muuta vastaavaa tarjolla?

    Budejetti 3000e.
    Laitetaan tähän vielä Haibike esim. HAIBIKE SDURO Trekking 2.5 Herren titan/black/lime online kaufen | fahrrad.de tai Haibike SDURO Trekking 5.0 YSTM (500Wh) E-Bike Herren (blau / orange / grau) WH45404170-main günstig kaufen bei fahrrad24 - nur 2.580,00 € Itselläni ja vaimollani on ollut reilun vuoden Haibike Sduro Trekking 2.0 pyörät. Hyvin on toiminut. Oli mukana TM:n suppeassa testissä: Paras sähköpyörä, 2 500 euroa ja 3 500 euroa - Tekniikan Maailma

  19. #529
    Jos jälleenmyynnillä on merkitystä, niin Grand Canyon ON 8: 12 v ja isompi akku ovat suurella todennäköisyydellä paljon helpompia myydä 3-4 vuoden kuluttua, nyt eMTB on myyty niin paljon että muutaman vuoden päästä käytetyistä on tn:sti paljon tarjontaa, kun kaikkien harrastus ei kannakaan pitemmälle. Työmatkoille GC 7 riittää täysin.
    P.s. osta erillinen adapteri jotta voit ladata akkua erillään pyörästä (akutonta pyörää ei myöskään varasteta niin helposti) ellei pyörää aina säilytetä lampimässä. Shimanon virtanapissa (on siis kiinteästi pyörässä kiinni) on erillinen akku, joka ei toimi <-10 C= avustusta ei tule kovemmassa pakkasessa säilytettäessä= pyörä lämpimään säilytykseen kovemmilla pakkasilla myös töissä.

  20. #530
    Toi haibike trekking on myös mielenkiintoinen kuin myös aikaisemmin mainittu cube.
    Tai sitten tämä. https://rtech.fi/cube_reaction_hybri...l?attr1_id=170

    Vaikeaa on. Harmi kun ei ole missään lähiseuduilla noita tarjolla.

  21. #531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maczon Katso viesti
    Toi haibike trekking on myös mielenkiintoinen kuin myös aikaisemmin mainittu cube.
    Tai sitten tämä. https://rtech.fi/cube_reaction_hybri...l?attr1_id=170

    Vaikeaa on. Harmi kun ei ole missään lähiseuduilla noita tarjolla.
    Haibikeen tulee mukana Yamahan 4A -pikalaturi. Boschin vakiona taitaa tulla 2A laturi.

  22. #532
    Mikäli Specialized kiinnostaa merkkinä, niin The Flow Bike myy edullisesti vuoden 2020 Turbo Levo SL Comp Carbonia https://theflow.bike/en/p19685_Turbo...SL_Comp_Carbon
    Myös muitakin sähköpyörämalleja ja osia näyttää olevan tarjouksessa https://theflow.bike/en/catalogo_home.php

  23. #533
    Ensimmäinen sähköpyörä hakusessa ja tarjontaa selatessa kiinnostus kohdistui Canyonin Grand Canyon:ON 8:n mutta mielestäni hintaero täysijousitettuun Neuron:ON 8:n ei ole lopulta kovin suuri. Tämän vuoksi tuo Neuron alkoi houkuttamaan, vaikka en välttämättä tunne tarvitsevani täysijouston ominaisuuksia koska ainakin toistaiseksi olen ajellut melko helppoja reittejä luomupyörällä. Eniten tuossa mietityttää miten paljon enemmän täysijousto tuo ylläpitoa? Iskarihuolto on selkeä kohde ainakin muutaman kauden välein, mutta linkusto mietityttää miten herkkä se on keräämään likaa ja kulumaan? Kuten arvata saattaa, niin kokemuksia täysijoustoista ei ole.

    Edelläolevan lisäksi, jos kokemuksia löytyy yllämainittujen pyörien vuosimallin 2020 rungoista, niin saa myös kertoilla kokemuksia sopiiko Canyonin laskurin suositus M miten hyvin kun itselläni pituutta on 180 cm ja jalan sisämitta 84 cm.

  24. #534
    Täälläkin eka sähköpyörä hakusessa. Työnantajalta tulossa työsuhde pyörä mahdollisuus niin sitä odotellessa pitäis speksailla. Miettinyt noita Rockmachinen Avalanche e50 tai e70 ja Helkaman FE10 tai FE11. Muuten nuo osat varmaan välttäis noista halvemmistakin malleista itselle, mutta mietityttää onkohan tuo shimanon e7000 kovinkin paljon huonompi kuin ep8?

  25. #535
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Tän aamun perusteella oma vinkkini on et 500W akku ei riitä mihinkään. Kannatais krtiteeriksi ottaa myös vähintään 625w akku.
    Bosch gen4 jos käyttää tuolla lumipoluilla TOURia enimmäkseen niin tunnin jälkeen oli 14km rangea ECOlla. Siirtymät ajoin vielä ECOlla. Tiedä sit mitä pakkanen vaikuttaa akun kestoon.
    EMtb:llä leikki siis jäis varsin lyhyeksi jo.

  26. #536
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Tän aamun perusteella oma vinkkini on et 500W akku ei riitä mihinkään. Kannatais krtiteeriksi ottaa myös vähintään 625w akku.
    Bosch gen4 jos käyttää tuolla lumipoluilla TOURia enimmäkseen niin tunnin jälkeen oli 14km rangea ECOlla. Siirtymät ajoin vielä ECOlla. Tiedä sit mitä pakkanen vaikuttaa akun kestoon.
    EMtb:llä leikki siis jäis varsin lyhyeksi jo.
    Hmm, oliko tuo fillari pakkasyön ulkona? Omassa Shimanon koneessa on rungon sisällä 378Wh akku ja ulkopuolelle saa sitten toisen samanlaisen tarvittaessa kiinni. Olen näyttänyt tuota lisäakkua ehkä 5 kertaa 3000km aikana. Talvellakin pääsen pikkuakulla helposti 2 tunnin ja 20-30km metsälenkit, mutta pyörä on yöt lämpöisessä tallissa. Fillarin paino pysyy pikkuakulla kohtuullisena, joten tuntuisi hieman tyhmältä kuljettaa fillarissa kilokaupalla akkukapasiteettia, jota ei yleensä tarvitse. Luulisi 500Wh akulla pärjäävän todella pitkälle, ainakin jos käyttää myös omaa jalkaa etenemiseen.`?

  27. #537
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Tän aamun perusteella oma vinkkini on et 500W akku ei riitä mihinkään. Kannatais krtiteeriksi ottaa myös vähintään 625w akku.
    Bosch gen4 jos käyttää tuolla lumipoluilla TOURia enimmäkseen niin tunnin jälkeen oli 14km rangea ECOlla. Siirtymät ajoin vielä ECOlla. Tiedä sit mitä pakkanen vaikuttaa akun kestoon.
    EMtb:llä leikki siis jäis varsin lyhyeksi jo.
    Paljonko siis ajokilometrejä tuli tuossa ajassa?

  28. #538
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.647
    Fillari on aina yöt sisällä.

    Kilometrejä tuli vajaat 18. Korkeuden lisäys 317m et toki nousujakin oli.
    Toki akku ei ollut aivan täysi, eiliset työmatkat takana(12km).

    Akuista senverran et Suomilisä noiden hinnoissa on melkoinen: +30%

  29. #539
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    32
    Olisi pyörä hakusessa itselleni. Paljon olen katsonut Cubea ja Canyonia.
    Ajosta 80% tulee olemaan asfaltilla/hiekalla ja loput maastossa. Ei mitään pro luokan hyppyjä ja pomppuja... Ja kuten arvata saa, varmasti nälkä kasvaa syödessä ja metsässä viihdytään ehkä vähän enemmänkin
    Itse olen melko ulkona näistä mikä vaihteisto, mikä jousto, keula sitä ja toisessa tätä. Eli osat aika utopiaa itselleni. Muita kriteerejä en osaa sanoa kun että uutta 2021 mallia oleva täysjousto maastopyörä ja Bosch Gen4 tai Shimano EP8. Cube Stereo Hybridiä olen päivän polkenut ja tykästyin yli kaiken. Mutta muista ei ole kokemusta. Hintahaarukka siinä 4000€ paikkeilla.

    Mitä suosittelisitte.
    Cubella on noita Stereo Hybrid 120 malleja montaa. En itse tiedä mitä nämä "Race" "Pro" "HPC" yms tarkoittaa...

    Vahva suosikki on myös: Canyon Neuron 8 https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopy...nfarbe=GY%2FBK
    Canyon on helppo, koska siinä ei malleja niin paljoa ole mistä valita.

  30. #540
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KiSS Katso viesti
    Täälläkin eka sähköpyörä hakusessa. Työnantajalta tulossa työsuhde pyörä mahdollisuus niin sitä odotellessa pitäis speksailla. Miettinyt noita Rockmachinen Avalanche e50 tai e70 ja Helkaman FE10 tai FE11. Muuten nuo osat varmaan välttäis noista halvemmistakin malleista itselle, mutta mietityttää onkohan tuo shimanon e7000 kovinkin paljon huonompi kuin ep8?
    Itse painiskelin tuossa kuukausi takaperin oma pyörävalintani kanssa. Vaihtoehdot olivat RM Avalanche E70 ja Helkama FE11. Näissä molemmissa on jo nykyaikaisempi runkogeometria ainakin ohjaamon pituuden suhteen. Olin jo kallistumassa E70:iin järkevämpien komponenttivalintojen takia, vaikka siinä pienempi akku onkin. Sitten havaitsin, että stack eli rungon korkeus on E70:ssä melkein 5 cm matalampi kuin FE11:ssa. Sen takia ostin Helkaman ja päivitin sitä muutamien komponenttien osalta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •