ElectrobikeBikeshopGiantLostInLapland
Sivu 18 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Se että ei ole integroituja kaapeleita, on tuossa pyörässä varmasti tarkoitus.
    Aethoksen kaapelivedot on niin siistit kuin ne voi olla. Keveyttä tuolla virallisen selityksen mukaan haetaan, mutta tiedä sitten miten paljon tuolla voi säästää.

Kuvia katsellessa herää kysymys että mikä tässä on niin erilaista SL6:een verrattuna. Painoa on vähän vähemmän ja vaakaputki slouppaa enemmän, mutta muutenhan ne on kuin veljeksiä keskenään. Vastaus selviäisi ehkä ajamalla.
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Onko tietoa tuleeko tästä myös kansanmallit vai jääkö S-Worksit ainoaksi vaihtoehdoksi? Uskon että tällekin löytyy oma ostajakuntansa jota ei kiinnosta 5,4 watin säästöt tai 12,34% jäykempi keskiö yms. ja joilla budjetti ei rajoita mielitekoja.
    Itse en ole tutustunut tarkemmin, mutta:
    Tuosta tullee vielä expert ja pro mallit.

Kyllä kaapeleiden integrointi väkisinkin lisää painoa. Ei tarvitse kuin katsoa noita stemmi/emputki virityksiä, niin ymmärtää, ettei nuo ole ilmaisia painon tai hinnan mukaan. Sama juttu tangossakin. Jos haetaan maksimaalista keveyttä, niin ei siihen kärsi reikiä porailla.

WW:n sivuilla oli keskustelua että esittelyvideoissa oli näkynyt ultegra d12 malli, specialized tekstinä (ei-sworks) sekä värikin oli tumman siniharmaa, jota ei s-worksin värivalikoimassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Vähän epäilen myös 1x soveltuvuutta maantieajoon?

Epäilet ihan syystä. Ei tee mitään.

Onneksi mulla on levyjarrullinen SL6 joka on kivanvärinen, aerompi kuin Aethos, jäykempi ja kauniimpi kuin SL7, all good.
    Mutta onhan tää aikamoinen ankkuri Aethokseen verrattuna, 7.0kg wattipolkimien, häkkien ja Garmin-telineen kanssa :P

Värinä 'Satin Carbon/Red Gold Chameleon/Bronze Foil' on aivan sairaan hieno, tosin vielä parempi olisi jos downtubessa olisi S-Works teksti koska tuo kuparinvärinen logo on törkeän upea.
    Onneks mulla ei oo rahaa, tai edes tilaa.

Spessu osaa myös hyvin markkinoinnin ja sloganit: aero is everything, one bike to rule them all, ja aethoksen osalta käytetty ainakin jossain yhteydessä it is not a race bike.
    Uskon että tuon tyyppiselle ratkaisulle on oma ostajakuntansa.
    Aethoksen runkosetin hinta on muuten 4.499 eur. Koko pyörä 11.800 eur taitaa olla hinnaltaan enemmän kuin osiensa summa. Toisaalta eikö se näin periaatteessa pitäisikin olla.
    Vertailun vuoksi cfr Ultimate runkosetti 3.499, koko pyörä da di2:lla 7.599.

Tour Magazinen mukaan: Lokakuun lopussa Pro ja Expert -versiot Aethoksesta ultegran di2:lla, painot 6,58 ja 7,14.
    Jossain hinta-arvio noin 8 ja 5.

Chapeau spessun markkinointitiimille. Taidan kuulua kohdesegmenttiin, kun minusta tollainen kahvilauskottava ja huippulaadukas "not a race bike" on tosi kiinnostava idea. Puhdasverisellä kisapyörällä ajelu on minusta hieman tyylitöntä jos ei ikinä aio kilpailla ja toisaalta taas endura(n)ce-fillari tuntuu jotenkin downgreidatulta. Aethos saattaisi mahdollistaa sunnuntailenkkeilyn kymppitonnin pyörällä ilman vähän vaivaannuttavaa overkill-tunnetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Chapeau spessun markkinointitiimille. Taidan kuulua kohdesegmenttiin, kun minusta tollainen kahvilauskottava ja huippulaadukas "not a race bike" on tosi kiinnostava idea. Puhdasverisellä kisapyörällä ajelu on minusta hieman tyylitöntä jos ei ikinä aio kilpailla ja toisaalta taas endura(n)ce-fillari tuntuu jotenkin downgreidatulta. Aethos saattaisi mahdollistaa sunnuntailenkkeilyn kymppitonnin pyörällä ilman vähän vaivaannuttavaa overkill-tunnetta.
    Tämän kategorian tuo tosiaan täyttää ja osittain itsekkin kuulun kohdesegmenttiin, kun kisaaminen ei ole tavoitteena ja pyörältä haluan mielummin laatua kuin maksimaalista aeroa. Mutta täyttääkö Taiwanissa valmistettu Spessu kuitenkaan sitä kahvilauskottavan ja huippulaadukkaan pyörän vaatimusta suuremmalle kohdeyleisölle, jotka tyypillisesti ovat hankkineet sen Länsimaissa valmistetun customin - aika näyttää.

Ensiksi ajattelin Spessun suunnittelevan samaa kuin Cervelo aikoinaan Project Californialla, jossa opettelivat tekemään kevyen pyörän. Muistaakseni RCa 8500 € hintalapusta huolimatta tuosta ei syntynyt varsinaista tiliä Cervelolle, koska rungot valmistettiin Kaliforniassa ja käytettiin nanokuitua ynm. uusia materiaaleja. Lopultahan tuon kehitystyö siirrettiin osittain R5, jota saatiin hyvin kevennettyä ja RCa poistui markkinoilta. Jos tästä Aethoksesta olisi tullut vain sworks malli niin Spessu olisi voinut tehdä saman, kun näyttivät jo kykynsä tehdä superkevyen disc-rungon. Pro ja Expert mallit viittaavaat siihen, että ihan oikeasti uskovat tähän konseptiin.

On muuten taas perinteistä hinnittelua Spessulla: runkosetti 4500 € ja kokonainen pyörä ilman erikoiskalliita osia 12 000€. Itse rakentamalla hifimmistä osista saa huomattavasti kevyemmän jopa alle tuon 12 000 €.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Mutta täyttääkö Taiwanissa valmistettu Spessu kuitenkaan sitä kahvilauskottavan ja huippulaadukkaan pyörän vaatimusta suuremmalle kohdeyleisölle, jotka tyypillisesti ovat hankkineet sen Länsimaissa valmistetun customin - aika näyttää.
    Totta. Mutta S-Works henkii kuitenkin jotenkin korkeaa laatua ja suorituskykyä kun taas customeista tulee mieleen retroteknologia jonka hienous on paljolti historiallista ja käsityöhön liittyvää. Joku Colnago C64 voisi kilpailla tässä kategoriassa, mutta italialinen sielukkuuskin tuntuu nykyään liian laskelmoidulta.

Tuo aethoksen runko on varmaan monelle "hifistelijälle "kova paikka, kun se on spessun tekemä

Periaatteessa koko pyörä on spessun osilla tehty lukuunottamatta groupsettia. Hifiosia muttei kuitenkaan liian hifiä ostajakunnan mielestä, tuttua, turvallista ja kuitenkin laadukasta ?

S-worksista voi tehdä pron pelkästään maalilla, da ultegraan ja kiekot aplpinist clx:stä cl:iin, s-worksin satula prohon sekä mahdollisesti stemmi ja tanko toisiin omiin tuotteisiin. Ja näin on saatu 8-9 teurin Aethos pro. Ja edelleen muutokset groupsettiä lukuunottamatta omilla tuotteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Epäilet ihan syystä. Ei tee mitään.
    Höpöhöpö, 53 eteen ja taakse 11-28 riittää.

Minä tein päätökseni ja uusi runko on nyt tilattu. Tietysti vannejarruilla!

En halua integroitua ohjaamoa, mutta ajatuksena on kuitenkin laittaa kaapelit piiloon. Onko suosituksia? Ainakin Deda Vinci ja Prime Primavera voivat olla mahdollisia. En ole vielä etsinyt/löytänyt niiden mittoja, mutta olennaista olisi perinteinen alamutkan muotoilu eli ei mikään kovin kompakti.
    10k-kerhon jäsen

^^ Hyvä että joku saa päätöksiä tehtyä. Itse olen enemmänkin jumissa hyvien vaihtoehtojen viidakossa. Pitäisiköhän vaan ostaa se, mikä on parhaan näköinen?

On se vaan hieno Bianchi.

Aakoo. Ei niitä hyviä vaihtoehtoja oikeastaan ole montaa, kun kriteerit on itsellä selvillä. Parhaan näköisiä pyöriä yleensä on 1 tai pari, päivästä ja mielialasta riippuen . Tuo on erinomaisen hyvä peruste.

XR4 ei voi mennä pahasti pieleen ja hyvät vannejarrut on edelleen erittäin riittävät Suomen teille jos ei tarkoituksella harrasta sateella ajoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^^ Hyvä että joku saa päätöksiä tehtyä. Itse olen enemmänkin jumissa hyvien vaihtoehtojen viidakossa. Pitäisiköhän vaan ostaa se, mikä on parhaan näköinen?
    Jos tarkoituksena ei ole hommata täysin budjettipyörää niin ehdottomasti se mikä miellytää silmää. Tuo valinta voi maksaa myös itsensä takaisin hyvin nopeasti, kun harvoin hienoa runkoa tekee ensimmäisenä mieli päivittää.

Eihän kukaan osta 7 paikkasta tilavessaa harrasteautoksi jos valintana voisi myös olla jokin kaksipaikkainen urheiluauto.

XR4 ei voi mennä pahasti pieleen ja hyvät vannejarrut on edelleen erittäin riittävät Suomen teille jos ei tarkoituksella harrasta sateella ajoa.
    Kunhan taas pääsee reissaamaan, harrastan kyllä esimerkiksi Teideltä alas ajamista sateessa. Hyvin on minulla vannejarrukin hidastanut , vaikka lähes sata kiloa pitää pysäyttää viime tingassa 70 km/h nopeudesta hiusneulamutkaan. Isompi ongelma on kapean renkaan kitkan pienuus ja liukuminen pitkin asfalttia (märkää tai vaikka kuivaa), jos tulee jarrutettua rengas lukkoon.
    10k-kerhon jäsen

r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Kunhan taas pääsee reissaamaan, harrastan kyllä esimerkiksi Teideltä alas ajamista sateessa. Hyvin on minulla vannejarrukin hidastanut , vaikka lähes sata kiloa pitää pysäyttää viime tingassa 70 km/h nopeudesta hiusneulamutkaan. Isompi ongelma on kapean renkaan kitkan pienuus ja liukuminen pitkin asfalttia (märkää tai vaikka kuivaa), jos tulee jarrutettua rengas lukkoon.
    Tästä harvinaisen samaa mieltä ja täysin samat kokemukset - nuo levarit vaan nyt on niin hot, että ihmiset ei juuri muuta mieti.

Aakoo. Ei niitä hyviä vaihtoehtoja oikeastaan ole montaa, kun kriteerit on itsellä selvillä. Parhaan näköisiä pyöriä yleensä on 1 tai pari, päivästä ja mielialasta riippuen . Tuo on erinomaisen hyvä peruste.
    Jos tarkoituksena ei ole hommata täysin budjettipyörää niin ehdottomasti se mikä miellytää silmää. Tuo valinta voi maksaa myös itsensä takaisin hyvin nopeasti, kun harvoin hienoa runkoa tekee ensimmäisenä mieli päivittää.
    Kävin tänään paikallisessa pyöräliikkeessä jolla on sekä Spessun että Orbean edustus jututtamassa myyjää. Kyllä tämä varmaan Tarmacin ja Orcan välillä ratkotaan, noista vaihtoehdoista nuo eniten sittenkin miellyttää silmää. Varmaan runkosettiin ja rakenteluun Campan vaihteilla päädyn. Tarmac Expert turkoosina olisi hienoin, mutta on se musta runkokin ihan makee. Valmiin pyörän joutuisi sitten riisumaan Ultegroista ja kauppaamaan ne torilla eikä siinä varsinaisesti voitolle jää.

Ehkä ne siellä teidellä yksin ajaessa toimiikin. Jarrutelee vaan vähän ennen mutkaa.

Mutta onhan ne vannejarrut+kuitukiekot vaan yksinkertaisesti sysipskat suomessa kovilla porukkalenkeillä sateella ja mutkaisella tiellä.
    Oletko esimerkiksi koettanut ajaa hepokkeen sateella? Ei paljoa naurata, kun muut ovat levareilla liikenteessä ja itsellä ei tapahdu mitään kahvaa puristaessa.
    Pakko jättää rakoja ja jarrutella etukäteen. Tuo vielä korostuu, jos sadekelillä sattuu olemaan kylmä ja sormet kohmeessa.

Ja mulla siis vannejarrut, eikä ole hamassa tulevaisuudessa edes tulossa levareita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oletko esimerkiksi koettanut ajaa hepokkeen sateella? Ei paljoa naurata, kun muut ovat levareilla liikenteessä ja itsellä ei tapahdu mitään kahvaa puristaessa.
    Hmm, ehkä olen muutaman kerran

Monet kuitukiekot tosiaan ovat surkeita tuossa suhteessa. Pitääkö siitä syyttää vannejarruja vai kiekkoja? Tai ehkä sulla on eri jarrut kuin mulla? Tietysti niissäkin on eroja.

Olen ollut oikein tyytyväinen Enve SES 3.4 hidastuvuuteen sekä kuivalla että märällä Ultegran längillä puristaessa. Edes Bianchi-cupissa ei ole tullut mitään paniikkeja. Ei ole isommin valittamista edes FFWD F6R:llä paitsi että ne ulisevat ikävästi kostealla kelillä.

Krossikisoissa tykkäsin kyllä levareista, mutta nyt tässä ketjussa puhutaan siis maantiepyöristä.
    10k-kerhon jäsen

Sitten sulla on vaan vahvemmat sormet. Piste

FFWD kiekot ovat minusta sysipskt sateella ja fulcrumin windit vaan huonot. Noissa fulcrumeissa on kyllä kuivalla älyttömän hyvät jarrut.
    Niin ja direcmount r8000 jarrut. Nuo ovat kyllä tosi iso parannus yksi-pulttiseen kiinnitykseen verrattuna.

Laita muuten uuteen fillariin dura-ace ainakin eteen. Minä olen aika vakuuttunut tuon paremmuudesta. Tai no, olen vakuuttunut duran laadusta muutenkin. Ainoastaan lompakko huutaa tyhjyyttä. Ne italialaiset osasarjat kannattaa sitten unohtaa heti alkuun

Niin ja vielä ohjaamosta. Tuo xr4 valitettavasti vaatii integroidun hytin. Lupaan osoitella aina vastaan tullessa, jos nään tuossa mitään muuta.
    Visionia saa bike24:sta.

En halua integroitua ohjaamoa, mutta ajatuksena on kuitenkin laittaa kaapelit piiloon.[/IMG]
    Valitettavasti vannejarrullisessa ei pysty piilottaan kaapeleita.

Vision on kummallisen aura-muotoinen. En ole varma diggaisinko. Luulisi, että se saa kyynerpäät harottamaan. Lisäksi noi stemmi-osat on usein aika möhköjä.

Sinänsä mulla ei kauhean paljon ole enää setti muuttunut, eli ei se integroitu ihan mahdoton ratkaisu olisi. Miksi integroitu? Myy mulle toi ajatus.

EDIT: Visionin alaotteen droppi on vain 125 mm (compact) eikä oikein mun makuuni.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Valitettavasti vannejarrullisessa ei pysty piilottaan kaapeleita.
    Ok, näin aluksi ymmärsin itsekin, ja sitten taas jostain luin että voisi. Kunhan nyt edes olisi niin siisti ratkaisu kuin yllä olevassa kuvassa. Mut tuon tietysti saa aikaiseksi melkein millä stongalla tahansa, eikö vaan?
    10k-kerhon jäsen

Onko sulla noissa Fulcrumin kiekoissa käytössä niiden omat punaiset palat? Campan punaiset palat on omasta mielestä huomattavasti paremmat sekä kuivalla ja sadekelillä mitä FFWD kiekkojen mukana tulleet Black princet. Mut samaa mieltä ettei noi FFWD kiekot sinällään ole mitenkään hääppöset sateella, mutta eniten näissä perus 3k jarrupinnoissa jarrupalat vaikuttaa. Reynoldsin cryo POWER paloja on moni kehunut sillä noissa on huomattavasti suurempi pinta-ala mitä normipaloissa.

Kiinnostaisi muuten kuulla mikä on suurin havaittavissa oleva parannus noissa direct mount jarruissa? Tuplasti tiukemmin ne ainakin rungossa on kiinni, mutta tekeekö se havaittavaa eroa? Ikinä en tosiaan ole moisia testannut.

Kaveri hehkutti kans DA (9000) jarrujen olevan huomattavasti tehokkaammat mitä Ultegrat (6800).

Vision on kummallisen aura-muotoinen. En ole varma diggaisinko. Luulisi, että se saa kyynerpäät harottamaan. Lisäksi noi stemmi-osat on usein aika möhköjä.

Sinänsä mulla ei kauhean paljon ole enää setti muuttunut, eli ei se integroitu ihan mahdoton ratkaisu olisi. Miksi integroitu? Myy mulle toi ajatus.
    Se on helppo myydä. Se on vaan tosi paljon hienompi. Toi runko on jäätävän komea. Siihen ei vaan laiteta rumaa hyttiä.

Tietysti, jos nykyään löytyy jo näitä bmc:n tapaisia semi-integroituja ohjaamoja, niin sellainenhan on hieno. Noista vaan kannattaa tarkistaa kaapeleiden reititys. Siis että saat ne ulkoisillakin vedoilla, eikä stemmin sisältä runkoon.

Direct Mountit tuohon runkoon pitää laittaa joka tapauksessa.

Tosiaan jarrupaloissakin on älyttömästi eroa. En muista mitkä vaihdoin F6R:n käyttöön. Täytyy etsiskellä lisätietoa DA/Ultegra eroista ennen kuin tuota ruvetaan kasaamaan.
    10k-kerhon jäsen

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset