HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 141 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 91 131 139 140 141 142 143 151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.201 - 4.230 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4201
    Rupeisko enduro taittumaan. Spessun evoon 170 jyystöä eteen.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  2. #4202
    Menee vaikeaksi, tarkoitus olisi hommata oikeastaan pelkästään bike park ajeluun enskapyörä. Hintaluokaksi olin ajatellut 3700e pintaan.

    Ensin ajatuksissa oli Commencal Meta AM29 essential 2021

    Nyt kun tuo Trekin Slash päivittyy, niin 8 sopisi aika hyvin siihen mitä hakee.

    Realiteetit muistaen ikää on jo jonkun matkaa yli 40 ja ajo pääasiassa etelä-Suomessa. Varmasti omaan käyttöön riittäviä kummatkin, Trekin saisi lähikaupasta (tilattua), toisaalta Commencal on aika upean näköinen vehje. Kumpaakaan ei tietenkään pääse kokeilemaan, jos meinaa ensi kesänä ajella...

  3. #4203
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Jos oikeasti pelkästään bike park -käyttöön tulee niin en edes katsoisi mitään alle 180mm vehkeitä. Itse ottaisin suoraan dh-pyörän jos olisi niin hyvä tilanne että voisi vain parkkiajoon pyhitetyn pyörän ostaa.

  4. #4204
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Marin alpine trail 2021 on kyllä mielenkiintoinen paketti. 7-malli dollareissa 2500$ ja suomalainen jämy ilmoitti hinnaksi 3300€.

    Mikäköhän hinnan nostaa täällä noin korkeaksi. Vai onko jämyllä valuuttamuunnokset hieman hakusessa.
    Nyt on ainakin nuo Marinin suomisivuilla ja OVH 2899e näyttää tuohon seiskaan. Kieltämättä hyvännäköinen pyörä ja oli mennyt itseltä tämä aikaisemmin ihan ohi. Varsinkin tuo kalliimpi malli näyttää hinta-speksi suhteeltaan pirun kovalta, alkaa olla jo melkein Propainin tasoa joka on yllättävää kun kuitenkin isompi pulju kyseessä. Geo ihan täydellinen omaan silmään lyhyeköllä chainstaylla, isoimpiin kokoihin voisin kuvitella että tuo 430mm voi tuntua jo liian lyhyeltä mutta M kokoiseen juuri passeli omaan makuun. Harmi kun ei saa runkona pelkästään.

  5. #4205
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mulla vaihtui keulakuume fillarikuumeeksi kun pienehkollä lisäinvestoinnilla saa koko fillarin. Olen kytännyt Suomessa vähän harvinaisempaa Fuji Auric 27.5 1.3 tai saman merkin Auric LT 27.5 1.3 mallia. Ensimmäinen lyhyemmällä joustolla ja toinen enskamittaisella joustolla, eli pitäisi arpoa kumpi olisi sopivampi. Lyhytjousto olisi varmasti parempi lähes aina vakiopoluilla, mutta pitkä jousto olisi varmasti parempi kun pääsee hissipyoräilemään. Merkki on valittu sen mukaan mistä saan oikein mehukkaan "bro-diilin".
    Itse itselleni vastaten. Fujilta tuli 2021 mallit julkisuuteen, ja sieltä loytyy 29" 160/150 joustava enska/all-mountain peli. Vetelen just ostohousuja jalkaani https://www.fujibikes.com/usa/bikes/...ntain/rakan-lt
    6.7 WTF/kg


  6. #4206
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    ^ Grim Donut!

  7. #4207
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Joo oli se ainakin uusinta Commencal metaa useamman sekunnin nopeampi

  8. #4208
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Itse itselleni vastaten. Fujilta tuli 2021 mallit julkisuuteen, ja sieltä loytyy 29" 160/150 joustava enska/all-mountain peli. Vetelen just ostohousuja jalkaani https://www.fujibikes.com/usa/bikes/...ntain/rakan-lt
    Geoltaan aika kopio Transitionin Sentinelistä. Linkustokin hyvin pitkälti samanlainen, joskin Sentinelissä on ilmaiskari. En tosin tiedä, kuinka uniikki tuo Transitionin setup on. https://www.transitionbikes.com/Bike...CAA56BA1699570

  9. #4209
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Katoppas missä kohtaa Fujin chainstaytä on nivel. Ei sittenkään ihan samanlainenkuin Transition. Ei kyllä hajuakaan mikä vaikutus tuolla on.

  10. #4210
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Katoppas missä kohtaa Fujin chainstaytä on nivel. Ei sittenkään ihan samanlainenkuin Transition. Ei kyllä hajuakaan mikä vaikutus tuolla on.
    Katos, toi jäi huomaamatta, kun puhelimella kyseinen kohta ei erotu hirveän hyvin. Aika jännä ratkaisu kyllä.

  11. #4211
    Privateer omistajat. Miten tuo pyörä toimii perus polkuajossa? Jos ajelee sillontällöin polkua. Nyt on Stumpjumper evo 29" hyvä pyörä tuokin mutta tuo privateer kiinnostais paljon.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  12. #4212
    Enduro Mag:in uusimmassa julkaisussa taas ihan hyviä testejä aiheeseen liittyen, kannattaa lukaista:
    https://enduro-mtb.com/en/out-now-045/

  13. #4213
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Katos, toi jäi huomaamatta, kun puhelimella kyseinen kohta ei erotu hirveän hyvin. Aika jännä ratkaisu kyllä.
    Menee ensi vuoden puolelle, mutta laitan raporttia tulemaan. Toi nivelen paikka on ilmeisesti alunperin Breezerin keksinto ja tuli Fujin malleihin kun molemmast on saman emoyhtion (Advanced Sports International) brändejä. Ei ole osunut silmään paljon pahaa sanaa tosta linkkusysteemistä muuten kuin jossain Pinkbiken kommenteissa. Fujien testeissä väittävät, että enduropyorätkin kiipeävät ihan OK (enduropyoräksi), mutta saa nähdä miten hyvin toimivat.
    6.7 WTF/kg


  14. #4214
    Liittynyt
    10/2002
    Paikkakunta
    Tampere/Helsinki
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussiko Katso viesti
    Enduro Mag:in uusimmassa julkaisussa taas ihan hyviä testejä aiheeseen liittyen, kannattaa lukaista:
    https://enduro-mtb.com/en/out-now-045/
    Tässä enduromagin testissä / jutussa oli mielenkiintoisia nostoja , "EWS professionals ride surprisingly short bikes"...."shorter bikes recorded better times... with better body positioning, more fun & agiity, tjsp. " . Eikö tämän nyt pitänyt olla ihan toisinpäin

  15. #4215
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    ^Juna kääntyy ja uusi suuntaus alkaa
    Pyörä keksitään uudelleen...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  16. #4216
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Analyytikko Katso viesti
    Tässä enduromagin testissä / jutussa oli mielenkiintoisia nostoja , "EWS professionals ride surprisingly short bikes"...."shorter bikes recorded better times... with better body positioning, more fun & agiity, tjsp. " . Eikö tämän nyt pitänyt olla ihan toisinpäin
    Täytyypä lukaista. Just tällä viikolla osui some feediin Transitionin postaus, jossa Jenkeissä joku enduro-skaba oli voitettu heidän Spur-mallilla. Toi malli on 120 mm etu- ja -takajoustolla varustettu ”all country” -hiilikuitupyörä. Ei mitään havaintoa, mikä skaba ja millä tasolla, kun oli heidän IG storyssa, joka nyt jo hävinnyt. Kiinnitti vain huomion, että kohtuu köykäisellä pyörällä oli voitto irronnut.

  17. #4217
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Pink biken foorumilla oli hyvää spekulointia noista pro kuskien pyörän koosta.

  18. #4218
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pink biken foorumilla oli hyvää spekulointia noista pro kuskien pyörän koosta.
    Sit on hyvä muistaa, että mikä on pro-kuskille hyvä, ei oo väldee meille silloin tällöin parkia ja enduroa ajeleville paras vaihtis. Viittiks laittaa linkkiä tohon keskusteluun? Täs on viel melkein kuukausi aikaa puhua itsensä ympäri, miksen ainakin vakavasti harkitsisi Propain Spindriftin alu-version tilaamista, kun tulee saataville.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 07.10.2020 at 20.51

  19. #4219
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    ^Älä turhaan taistele vastaan

  20. #4220
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Tässä linkki. https://www.pinkbike.com/forum/listc...4438&pagenum=1

    Riders are also conservative, avoiding substantial change if their current setup feels good. At the same time, they generally look for any advantage. Each rider has a different balance of conservatism desire to take risks for possible gain. This will be reflected in their choices.”

    Plus ammattilaisilla on sponsorit, sen mukaa ne pyörätkin tulee. Kaikilla merkeillä ei voi valita pidempää tai progressiivisempaa vaihtoehtoa.
    Sambolo muokkasi tätä : 08.10.2020 at 06.43

  21. #4221
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Niin ja tuon mukaan kuskit, jotka valinneet lyhyemmän pyörän niin pyörissä myös lyhyempi CS, ja tuon mukaan pitkä pyörä vaatii parikseen pidemmän CS toimiakseen mutkissa hyvin.

    "A long front-center (which is influenced by the head tube angle as well as reach) can decrease cornering performance if not accompanied by a lengthened rear end. You'll note some riders who are downsizing significantly are on bikes with short chainstays (Firebird, SB150)."

    Laitetaan viel tuo taulukko suoraan tänne:


    Tuosta kun kattoo noita pyörämalleja niin ainoa pyörämalli mikä tuossa on ns progressiivisemmalla geolla on muutenkin tuo privateer.

  22. #4222
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Näin varhaiskeski-ikäisenä setämiehenä on varmaan parempi antaa prohvien ajaa miten ja millä prohvat ajavat. Omaa kovaa on kuitenkin ihan hauskaa vaikkei siltä sivullisesta aina näytä.
    6.7 WTF/kg


  23. #4223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Näin varhaiskeski-ikäisenä setämiehenä on varmaan parempi antaa prohvien ajaa miten ja millä prohvat ajavat. Omaa kovaa on kuitenkin ihan hauskaa vaikkei siltä sivullisesta aina näytä.
    Juuri näin. Privateer 161 melkein ostoskorissa. Nykynen stumpevo 29 varmasti ajaa asiansa suomi endurossa. Tuskin meno muuttuisi merkittävästi privateerilla

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  24. #4224
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Juuri näin. Privateer 161 melkein ostoskorissa. Nykynen stumpevo 29 varmasti ajaa asiansa suomi endurossa. Tuskin meno muuttuisi merkittävästi privateerilla
    Tuttu tunne. Omalla Transitionin Patrolilla ei varmasti tuu suorituskyky vastaan Suomen maastoissa, vaan oma osaaminen ja uskallus tulee niin paljon aiemmin rajoitteena. Silti sitä speksaa uutta mahdollista pyörää. Toisaalta rajallinen aika tässä on lajiin vuosia jäljellä, niin miksei sitä antaisi mennä, jos mieli tekee?

  25. #4225
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Eilen julkistettiin uusittu Nukeproof Mega. Nyt siihen sopii myös juomapullo. Muutoin olen vähän pettynyt.
    https://nukeproof.com/collections/enduro
    Odotin innolla tätä julkistusta ja olin aika varma, että Mega on seuraava pyöräni. Eniten mietityttää se, että 2020 mallissa L olisi ollut minulle (185 cm, ehkä vähän lyhyt jalkainen siihen nähden) juuri oikea mutta 2021 malleissa on tullut uusi XXL koko ja sitä myötä myös L ja XL mitoitus muuttunut. L-kokoa suositellaan 175-185 senttisille ja XL kokoa 183-193 senttisille. Olen siis väliinputoaja mutta XL olisi varmaankin silti se oikeampi ellei satulaputki olisi siinä 470 mm pitkä. Se on n. 10 mm liikaa pyörän mukana sinänsä hienosti tulevan 170 mm dropperin kanssa. Edellistä mallia kehuttiin myös kovasti siitä, että pitkän 450 mm chain stayn myötä pyörä oli erittäin hyvä ja tasapainoinen ajaa. Nyt takapäätä on lyhennetty kuitenkin 440 milliin. Varsinkin isoimmissa kuten XL rungossa olisi perän suonut olevan edelleen sen 450 mm. Tai miksi useampi valmistaja ei edelleenkään tarjoa ns. flip chippiä, jolla perän pituutta voisi itse helposti säätää esim 435-450 välillä. Ja lisäyksenä vielä väritys. Minua kiinnostavin kalliimpi alu-malli on tarjolla vain mustana. Itse haluaisin jotain värikkäämpää kuten sen kisakuskien keltaisen (myydään vain kuitu-runkosettinä) tai sinä yhtenä kalliin kuitumallin kanssa tarjolla olevana avokadon vihreänä.

    Taitaa jäädä siis Mega hankkimatta. 2020 malli olisi ollut mieluisampi mutta ne ovat pitkään olleet kaikki loppu. Jään edelleen odottamaan Pinkbiken Field testiä ja sen antia. Mm sitä miten Propain Spindrift pärjää muiden joukossa ja sitä tulisiki Nukeproofin vastaavalla pitkällä joustomatkalla oleva Giga mukaan myös vertailuun.

    edit: Niin ja toi mutka tuolla keskiön lähellä. Sanovat, että muotoilu on siksi, että pullo mahtuu mutta näyttää enemmän siltä, että on valmiiksi mietitty e-pyörän moottoria / ja akkua varten muotoilu kuntoon

  26. #4226
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    165
    https://m.pinkbike.com/news/first-lo...des-alive.html

    Uutta Norcoo. Ihan puhdas freeridevehje tosin ja saa myös tuplakruunullisena mutta eiköhän tääkin tähän ketjuun sovi.

  27. #4227
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Norco makian näkönen vehe. Varsinki tuo värikäs

    Kauris, miten lyhyet jalat sulla sit jos se satulaputki on liikaa? Ite ~182cm ja satulaputki muistaakseni 485, dropperi 160 ja sitäkin on varaa muutamat sentit nostaa. Tosin mahdollisimman matala satulaputki olis kyllä plussaa ja ainoo miinus omassa pyörässä tuo pitkähkö satulaputki.
    Jotenki tuosta uudesta megasta tulee Santa Cruzin pyörät mieleen.

  28. #4228
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    En ole koskaan omaa inseamia mitannut, mutta pituutta on 186cm ja Seat tubea 445mm. Heittämällä menisi esim. Oneupin 210mm dropperi, jos sellaisen haluaisin.
    Jos nyt oikein turhamaiseksi aletaan, niin mieluusti ottaisin pikkasen pidemmän seat tuben, nyt kun tolppaa näkyy 180mm droppeirilla niin pirusti, tulee kovin XC-look

  29. #4229
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Pidän satulaa 74,5 cm korkealla mitattaessa keskiön keskeltä satulatolpan suuntaisesti satulan yläpintaan. Muistaakseni Spectralini L kokoisen seat tube on 480 mm ja 150 mm dropperia joudun pitäämään siinä muutaman mm vaille pohjassa, jotta yläasennossaan tolppa nostaa satulan siihen reiluun 74 senttiin keskiöstä mitattuna. Eli 470 mm putkella 170 mm tolppa jäisi vähän liian ylös. Tämä riippuu toki myös dropperin tarkemmasta rakenteesta ja satulan korkeudesta kiskoista sen yläpintaan.

  30. #4230
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Kun on jyrkempi satulaputki, huomaa että satulaa pitää korkeemmalla, näin ainakin itellä oli ja vissiin aika monella muullakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •