Khyyl. Katsotaan mitä löytyy kun uskaltaa avata.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Khyyl. Katsotaan mitä löytyy kun uskaltaa avata.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
^ ai teillä on tuommoinen peiliovellinen liukuovikaappi, mä en missään tapauksessa halunnu kääk! kamalaa olisi...
Kävin hakeen hiusvärit. Äh, maanantaina varta vasten sinne kivijalkaan fillaroittin, ja mun värini oli loppu - joten piti tilata netistä.
No niin. Pisteet ennakkoluulottomasta perille ajosta, uskoni postiin ei olke kokonaan menetetty.
![]()
Sulle tuli tuommoinen ohut kirja....mulle tuli kans tänään paketti ja tuotiin kotiin asti ( EE-paketti) mahtavaa, siitä on pitkä aika kun olen viimeksi nukketavaraa saanu![]()
^Torstaina lähti Saksasta ja tiistaina oli mökillä.
Kävin kotimatkalla hakemassa kolme pakettia ( yhdessä paketissa kaksi pakettia sisällä), USA:sta paketti tuli nyt 11 päivässä! nukkeja, ja nuken asu.
- olin niin väsynyt että tuossa paketit on levällään olkkarin lattialla ja yksi jäi avaamattakin, pakko mennä nukkumaan, ja äskön heräsin -
Muksulle Jopo Verkkiksestä. Ei mennyt ihan niinkö Trömsöössä. Vai missä se oli?
Postin seurannan mukaan piti saapua jo eilen paikalliseen Postin asiamiespisteeseen. Jämähti kuitenkin tilaan "kuljetuksessa". Tänään sitten kauppareissun yhteydessä kävin kyselemässä, ja kaupan myyjä sanoi unohtaneensa hyllyttää paketin eilen. No, sattuuhan noita. Paketti auton peräkonttiin ja kotiin kasaamaan.
Paitsi että laatikon avattuani huomasin, että fillarista oli takaheijastin säpäleinä, tarakasta maalit lähteneet ja metallinen takalokasuoja vääntynyt. No, ekana tietty Postin sivujen kautta heille reklamaatio sisään. En kyllä usko koskaan saavani mitään vastausta heiltä. Olisi pitänyt valita Matkahuolto, en vaan muista oliko mahdollista kun tilausta tein...
Sitten soitto Verkkokaupan aspaan, jossa annettiin 50 euron hyvitys kunhan olin ensin lähettänyt kuvat vaurioista heille sähköpostilla. Täyden kympin palvelua! Kokemusta on niistäkin verkkokaupoista, joissa on täytynyt kiertää kuluttaja-asiamiesruudun kautta.
Mutta ihmettelen kyllä ja jotenkin taistelee oikeudentajuani vastaan, että Verkkis hyvittää kuljetuksessa tulleet vauriot asiakkaalle. Postihan tässä on taas kerran vaurioittanut kuljettamaansa tuotetta. Ja myös Helkama välillisesti, sillä pyörä oli pahvilaatikossa ilman mitään styrokseja tms. jotka olisivat voineet estää pyörän "sinkoilun" paketin sisällä. Toki Postin asiointipisteessä myyjäkin sujuvasti käänteli pahvilaatikkoa 360 astetta etsiessään osoitelappua, vaikka laatikossa selvästi nuolin osoitettu "tämä puoli ylöspäin"...
Mutta kaikki lopulta hyvin, 50 eurolla saan varmasti itse hankittua jopa paremman heijastimen valolla taakse sekä taivuteltua lokasuojan ja paikkamaalattua tarakan.
Parasta kuitenkin hyvä mieli asiakkaana Verkkokaupan palvelun puolesta.
^ tuosta Verkkokaupan asiakaspalvelusta tuli mieleen muutaman vuoden takainen juttu, olin vieressä asiakkaana noutamassa....herra, ammatiltaan toimittaja, oli ostanut modeemin mutta se ei toiminut. Aspa ( tämä on siis asiakaspalvelu? tai -palvelija) neuvoi että voi tehdä valituksen netissä...johon herra yllättävän rauhallisesti tuumasi että miten hän tekee netissä valituksen kun modeemi ei toimi? Hän osti uuden modeemin ja lähtökohtaisesti toimivan, ei hän ostanut rikkinäistä joka menee korjaukseen, ja että hän tarvitsee modeemin heti eikä noin 2 viikon kuluttua koska tekee töitä tietokoneellaan....miksi ei sitä modeemia voinut vaihtaa uuteen? Mies osti täydellä hinnalla uuden modeemin. Mä en ymmätärnyt, ja pakko oli se siinä sanoa.
En tiedä miten asia eteni siitä, jäi askarruttamaan.
No mutta joka tapauksessa, vastaanotettu 2 pakettia ( nukke ja odotetut nahkeet kynät ) ja huomenna tulee 2 pakettia lisää![]()
En ole.Tänään pitäisi / piti tulla. Lähti UK:sta 14.8, eilen oli Saksassa ja tänään lähti Tanskasta. Kun ei malttaisi odottaa....
!! eikö kukaan ole vastaanottanu paketteja tässä välissä...vai ei ole muistettu laitella.
No tänään vastaanotin 2 pakettia. Pitkästä aikaa nukkepaketti, ja Ahven.net:stä Virtavesien kunnostus -kirja. Onpa iso ja paksu kirja! ja paljon selventäviä kuvia ....toivottavasti opin ymmärtämään paremmin kivien laittoa yms. Tuli nopeesti - tilasin tiistaina illalla, lähetetty eilen ja siis tänään tuli.
Joo tai ite tartti hakea automaatista. Uudet telineet kaiuttimille.
Olisin jos paketti olisi tullut edes lähelle kotia! Tilasin pakettiautomaattiin, toimitettu "lähimpään vapaana olevaan toimipisteeseen"... Maununnevalle, mitä vittua?! Ja postin palvelupisteeseen, ei edes automaattiin. Uittu mitä touhua, tuosta hakemisesta tulee ihan kunnon operaatio! Olisivat vaikka Espooseen jonnekin vieneet mielummin.
Olen kyllä kuullut näistä "toiselle puolelle kaupunkia" toimittamisista, mutta ekaa kertaa napsahti omalle kohdalle. Pakettiautomaattiin tilattuja olen minäkin joutunut jonottamaan dorkana tiskiltä.
Kerran on omalle kohdalle sattunut. Pakettiautomaattiin tilatun paketin seurantaan ilmestyi "automaatti täynnä" toimitetaan palvelupisteeseen. Tyhmänä tietenkin oletin, että se menee siihen samassa rakennuksessa olevaan palvelupisteeseen. No mitä sitä paskaa vaan parin päivän päästä se ilmaantui Kempeleen Postiin ja ilmoitus, että lähetyksen toimitus keskeytynyt. Meni taas pari päivää niin puhelimeen kilahti ilmoitus paketista Kiimingin postissa. Tässä vaiheessa totesin, että vaikka kuinka vituttaa ajella turhaan Kiiminkiin niin jos paketin aikoo saada niin pakko se on sieltä hakea ihan itse.
Jos se on toimitettu jonnekin toiselle puolelle kaupunkia, ja mun tapauksessani vielä toiselle paikkakunnalle ( Tampereen Kaukajärven postitoimipisteeseen...missähän sekin on?) niin tilaavat sen "omaan" postitoimistoon...tai mikälie postitoimipisteeseen.
Mutta näköjään "sitä saa mitä tilaa" toteutui, heti tuli vaikka kuinka paljon postauksia kun ihmettelin...![]()
Olen joo.
Sisälsi mm. pari t-paitaa "Summers Sucks" -tekstillä.
Kaar ittelles vaa
Jep,illemmalla hain. Kunnon jalkapumppu ja ajokengät.
Meillä kävi töissä tässä taannoin, että Kirkkonummelta Rovaniemelle tuleva lähetys menikin Tornioon. Paikallisessa postissa nuori nainen (ilmeisesti kesälomittaja) tuumasi ihmettelevälle paketinhakijalle, että sieltä Torniosta se on haettava. Paketinhakija korotti hieman ääntään, jolloin tutumpi vanhempi työntekijä tuli paikalle ja sanoi, että ei tarvitse hakea, posti toimittaa lähetyksen tänne oikeaan paikkaan. Näin sitten tapahtuikin, ihmetystä herätti se, että minkä vuoksi lähetys meni Tornioon, vaikka paketin päällä oli Rovaniemen osoitteemme.
Tämän olisi voinut lausua Äkäslompolon Mauri...sieltä Torniosta se on haettava
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Posti lajittelee paketit postinumeron mukaan eli jos paketin päällä sattuu olemaan Tornion postinumero esim. lähettäjän kirjoitusvirheen takia niin paketti menee Tornioon vaikka siinä lukisikin Rovaniemi![]()
En tiedä oliki teidän paketissa näin mutta tämä on aika yleinen syy siihen miksi paketit menee eri paikkakunnalle.
Mä kerran lähetin paketin Etelä-Suomeen, olikohan Kotkaan. Maksoin netissä, raapustin pakettiin helposti-koodin ja tiputin postiin. Parin päivän päästä se olikin jo noudettavissa, Rovaniemeltä.
En ehkä ollut ainut, pian sen jälkeen ennakkomaksettuihin paketteihin piti alkaa raapustaa ne osoitteet myös.
Kaar ittelles vaa
Mutsi taannoin lähetti paketin tänne Espanjaan. Joku kuutisen viikkoa kesti ennen kuin löysi perille. Paketissa oli japaninkielistä tekstiä, tarroja ja leimoja. Äetee oli yrittänyt olla kansainvälinen ja kirjoittanut osoitteeseen maaksi "España"....koska käsiala on mallia lekuri, oli ilmeisesti joku skanneri tulkinnut maan olevan "Japan" ja näin paketin maailmanympärimatka sitten alkoi.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Eilen paketin R2:sta 1x-osia. Pieni iloinen yllätys oli, eturatas oli uudempaa mallia, joka sopii sekä 6800, että 8000-ultegran kampiin ilman viilaa.
DHL toi nukkepaketin, posti pienen (maski)paketin ja nuken kengät tuli. No tuli ne maskit jotka tilasin ihan just, kovasti olen odottanut sitä edellistä tilaustani, että pääsisin tekeen nukelle paidat kivalla printillä.
Samoin odottelen USA:n kahta pakettia, nämä ovat kestäneet tulla jo kohta 2kk....osa toisesta lähetyksestä ( muki + teepaita ja huppari) eli toi muki tuli jo aja sitten, mutta tuo isompi paketti sitten kestää...
Tilasin keskiviikkoillalla kirjan englannista. Pe illalla DHL soitti ovikelloa. 48 tuntia, not bad. Posti ei olisi suoriutunut samasta vaikka paketin olisi laittanut menemään samasta kaupungista.
No enpä ole vastaanottanut. Hollannista on lähetetty runko viime viikon torstaina ja viimeisin merkintä seurannassa on maanantailta, kun paketti on lajiteltu Hollannissa. Maanantaina seurantaan ilmestyi myös Suomen postin seurantakoodi, joka ei anna muuta tietoa paketista kuin se, että siitä on saatu sähköinen ennakkosanoma. Hollannin päästä lähti siis PostNL:n kuljetuksena. Mietin, että onkohan tuo edes lähtenyt vielä kohti Suomea, vai makaako varastossa edelleen. Yleensähän noissa tulee merkintä siitä, kun paketti on lähtenyt kohti kohdemaata, mitä tässä ei siis ole vielä näkynyt. Saa nyt nähdä tuleeko edes ensi viikollakaan tänne.
^ noin ne kaikki paketit Alankomaista nimenomaan tulee, on se ennakkosanoma. Ai miten niin ei ole lähtenyt kohti kohdemaata? jos siitä on ilmoituskin tehty niin matkalla paketti on. Alankomaiden paketit on tullu 1-2 viikossa.
USA:n paketit tuntuu kestävän ikuisuuden tulla. Elokuun puolella ostetut pacific lamprey-paidat ja huppari, paketti on liikahtanut sikäli että 9.10 lähtenyt USA:sta, oli pitkää jossain paikassa 30.8. Samoin yksi nukke USA:sta kesti tulla 5 viikkoa, perjantaina tullasin.
* ja koko ajan olen päättäny että mitään en osta ennenkun tuo paketti-lista on tyhjä. Ei ole pysyny tämä päätös, ei *
Okei, hyvä tietää. Lähinnä jäin miettimään sitä, että "Shipment is sorted" -päivityksen jälkeen ei ole tullut muita päivityksiä Hollannin postin seurantaan, mutta Suomen postin koodi kuitenkin näkyy Hollannin postin sivuilla seurannassa. Suomen postin seurannassa ei sitten näy muita kuin ennakkosanoma (joka näkyy aika monilla yrityksillä Suomen postin seurannassa ihan alkuperäiselläkin koodilla jo silloin, kun myyjä on laittanut paketin liikkeelle). Saksan postin kuljetuksissa nimittäin yleensä tulee se "Shipment has been forwarded to destination country" tms. päivitys, kun se lähtee Suomeen. Eiköhän se täällä loppuviikosta sitten ole![]()
^ Mistä lie tilasit, mutta ainakin minulla Hollandbikeshopin lähetyksissä on tullut info kun paketti lähetetty, siitä joku viikko ja seuraava info kun paketti on noudettavissaeli ei turhia välimerkintöjä ole tullut.
Kirjanmerkit