Rajun näköinen kampe!
Ja hieno väri...
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
Rajun näköinen kampe!
Ja hieno väri...
Eikö kukaan huomaa, ettei tommikakkosen fillarissa ole hissitolppaa? Eihän sillä voi ajaa.
Hienon näköinen kampe, kowaa ajoa!
JAHAS VAI EI HISSITOLPPAA! Sit voi siirtyä xc keskusteluun![]()
Ei vaa kovaa ajoa, mut viel kovempaa ois hissitolpan kans ja säästää muuten selkää ja paikkoja kans kun on optimaalinen satulan korkeus kokoajan eikä tule ajettua millää kompromissikorkeudella. Täpärin myötä katoaa viimesetki selkävaivat
![]()
Mä kaipaisin jo melkee toho dirttipyöräänki hissitolppaaSe voiski melkeen olla sopivan härski pyhäinhäväistys. Sillä tulee ajettua siirtymä dirtille ym ja satula säätyy vaa kuusiokololla ni oisha se kätsy
Oiskohan dirtti sit all mountain
![]()
Ensityypit vedetty Davella Sappeessa. Ensimmäiset kaksi tuntia olin aivan sekaisin ja tuntui, että jokainen bermi menee suoraksi, eikä niistä pääse ulos.
Hiljalleen tuntuma kuitenkin alkoi löytyä, ja mitä aggressiivisemmin bermin ottaa ja nojaa kunnolla sisälle, sitä kovempaa tuo imeytyy, ja ajo on kuin tanssia.
Hypyissä tuo on varsin vakaa, kippaamisia ei tarvitse jännitellä.
Sanoisin, että erinomainen peli hissimäkeen, mutta vaatii, että sitä ajetaan ihan oikeasti eikä silitellä.
M___ muokkasi tätä : 03.10.2020 at 19.42
Huuhhuh kun on junan näköinen!
Kesän XC- ja maantiekurjuutuksen jälkeen löytyi Craggeri taas tallin perältä...
Lompakko tuntui raskaalta kun ei ainakaan kuukauteen ollut tullut mitään pyöräilyyn liittyvää hankittua niin pakko oli sitä keventää 150mm keulalla kun sopivasti tuli Fillaritorilla vastaan.
Samoilla napsuilla Saksasta 27,5" takakiekko 30mm sisäleveydellä ja plussakumi siihen päälle.
Elikkä mulletti Craggeri 150/160mm keulalla tulossa ajoon!
Raportoin lisää ja laitan kuvia heti kun saan ajoon.
En tiedä onko jo huomioitu ketjussa, mutta Marin on päättänyt myös loiventaa keulaa. Ja jyrkentää satulaputken kulmaa. Hieman . Hauska veto tuollaiselta perinteiseltä valmistajalta.
https://www.bikeradar.com/reviews/bi...el-roy-review/
Ei ois kyllä luottoa noihin pillin paksuisiin seat stayhin. Muissa marin malleiss niitä onkin jo napsunut..
Etsinnässä eka rennompi ajoasennoltaan oleva jäykkäperä, nyt kun läski on myyty.
Olen löytänyt 2 vaihtoehtoa ja tarvitsen raadin apua. Tarkoitus ajaa ihan perus juurakkoja, kivikkoja ja alamäkiä Lohjan harjun maastoissa. Vaihtoehdot olisi Kona big honzo st ja Whyte 905 v3.
https://whyte.bike/products/905
https://www.konaworld.com/big_honzo_st.cfm
Eikö nämä pyörät nyt edes hieman liippaa tätä aihetta?
08150
Onko tuo joku vanhempi honzo, eikö niissä päivittyny geot melko paljon släkimpään?
Joo toi Big Honzo st on 2020 malli. Juu enemmän se varmaan menis sinne trail-ajo puolelle, niin varmaan se Kona olisi yksinkertaisempi pyörä kaikenlaiseen ajoon.
08150
Big Honzo ja ei-DL 29" kai vanhalla geolla, mutta eivät kuitenkaan keskenään sama (ainakin eri chainstayn mitta). DL 29" selvästi eri, uusi runko. Ja ESD vielä omansa. Onpas sekavaa.
Onkos kellään kokemusta Coticin jäykkäperistä? Miettinyt Solaris Maxia 130mm keulalla, mutta koon valkkaaminen tietysti arveluttaa. Pituutta 179,5 cm ja jalan sisämitta ~85 cm eli taulukon perusteella menisi juuri M:n ja L:n rajoille mitat. Apinaindeksi kaiketi myös hitusen plussan puolella
Honzo ESD:tä testailin aiemmin tänä vuonna ja siinä L-koko olisi tuntunut sopivalta reachinkin osalta (mikäli pyörä vain muuten olisi sopinut omiin ajoihin). TT-mitta on ESD:ssä kuitenkin lyhyempi ja ST jo muutaman asteen verran jyrkempi, joten mitoitus tuntunee siinä ehkä sen vuoksi taulukoiden lukemia pienemmältä.
No niin!
Ekat ajot vedetty mulletti Craggerilla ja ei voi kuin hehkuttaa!!
Aivan huikean hyvältä tuntuu!
Setuppi siis tällä hetkellä:
-150mm Rock Shox Gold
-2,35x29" edessä ja 2,6x27,5" takana (Hans Dampf)
Fiiliksiä:
+Pidempi keula pienemmillä paineilla syö pienetkin töyssyt todella nätisti vaikka tota Goldin alkuherkkyyttä huonoksi haukutaankin.
+Takapään pompotus väheni todella paljon. Helppo polkea juurakkoa satulastakin. Jopa täpärimainen fiilis.
+Jotenkin helpompi kääntää. Perä tuntui kivikossa löytävän tiensä kivien välistä helpommin.
+Rullaavuudessa ei tuntunut olevan juuri mitään eroa, mikä tuli kyllä positiivisena yllätyksenä.
-Vaikeampi keulia. Äkkiseltään ainoa miinus mitä keksin ja äärimmäisen pieni sellainen mutta yllättävän selkeä ero siinä on. Ilmeisesti hyrrävoimat on vaan sen verran pienemmät.
Reilusti jäi tilaa vielä takahaarukkaan eli 2,8 mahtuu varmasti myös.
Kuvia laitan huomenna kun tänään oli jo niin pimeää etten saanut hyviä.
Maaliskuusta lähtien ollu ajossa solarisMAX s-kokosena. Omani on vanhempi malli 2gen, uudemmassa taitaa olla enemmän kiinnityspaikkoja
rungossa ja puolisen astetta jyrkempi satulakulma. Olen kyllä tykänny pyörästä, mulla on 140mm keula. Vakaa ajettava nousuissa ja laskuissa.
Tasapuolisuuden nimissä kuvat sekä satula ylhäällä että alhaalla...
Itkeä saa vapaasti kampien asennosta, väärästä vaihteesta ja kohdistamattomista teksteistä renkaissa.
Ja töpö mikä töpö...
Hmm. Keulaa en ala vaihtamaan mutta 27.5 ylimääräinen takakiekko kotoa löytyy ja siihen 2.6 rengas mutta jos sitä tilais just vaikka Hanssin 2.8 leveenä ja kokeilis itsekin mullettia. Vai saiskohan tuota alkuperäistä 35 goldia pidennettyä ilmaruodon vaihdolla esim 140 mittaan. En ole tutkinut mutta voi olla ettei.
^eikös kaikkiin rokkareihin ilmajousen vaihtaminen olen erittäin helppoa ja nopeata.
Huuto takaisin, ei taidakkaan onnistua..
https://forums.mtbr.com/shocks-suspe...e-1142709.html
Ok. Kiitos linkistä. Vaihtamisen sinänsä tiesin helpohkoksi, kun Pikeen on tullut ilmaruotoja vaihdettua. Luulin että vaihto onnistuis tuohonkin jos vain pidennysvaraa liukuputkissa on mutta ei taida onnistua. No ei sillä niin väliä. Kokeillaan huvikseen pelkän 29 ja 2.4 leveän vanteen ja renkaan yhdistelmää vaihtaa 27.5 kiekoksi ja 2.8 renkaaksi. Mutta varmaan vasta ens keväänä kun talveksi laitan tuohon pojan Craggeriin 29 isp nastat.
^mulle näyttää samaa hintaa kuin aiemmin ilmestyessään?
Vähän ne vaihtelee tuolla, reilu 40-50ekee.
Jäin vielä tässä miettimään, että onkohan alunperin 29 am jäykkäperän muuttaminen mulletiksi siten, että edessä säilyy alkuperäinen 2.4 leveä rengas ja taakse laittaisi 27.5 kiekon peräti 2.8 renkaalla liian radikaali renkaiden leveyseron suhteen. Onkohan noin suuren leveyseron etu-taka yhdistelmällä liikaa haittapuolia. Hitaan vauhdin puunkierrossa varmaan ei mutta mitenhän toimii vauhdikkaammassa kaarreajossa kuten vaikka bikeparkin mutkissa. Noin yleisesti itse olen huomannut, että ajotuntuma ylipäätään tuntuu paremmalta 2.4 edessä ja takana rengastuksella kuin molemmissa päissä 2.6 kumeilla. Mutta että peräti 2.8 takana ja 2.4 edessä...
Elikkä läskillä otettu 3 vuotta tuntumaa maastopyöräilyyn ja ajatuksena olisi vaihtaa se keväällä jäykkäperään, jolla pystyy Suomen oloissa ajamaan missä vaan endurotyylisestä ajosta työmatka-ajoon. Budjetti 1000e, joten mitä pyöriä kannattaa katsella uutena ja käytettynä?
Uusia katsellessa Kona Kahuna 2021 pistänyt silmään ja uskoisin, että omaan ajoon se riittäisi. Tietenkin joustoa saisi olla enemmän ja keulakulmakin voisi olla loivempi.
Kirjanmerkit