LostInLaplandBikeshopElectrobikeGiant
Sivu 25 / 27 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 798

Aihe: Lotta Henttala

Onko kellään tietoa koska Lotta mahtaa jatkaa kisakauttaan? Ei ollu Plouay GP:ssä eikä tänään La Coursessa.

Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla

https://yle.fi/urheilu/3-11572507
    Suosittelen lukemaan tämä artikkelin

Hakematta tulee mieleen toinen menestynyt ja myös vuonna 2016 maailman ehdottomalle huipulle noussut urheilija, maastopyöräilyn olympiavoittaja Jenny Rissveds, joka joutui jäämään tauolle ja palasi kilpailemaan kahden vuoden kuluttua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti epuli Katso viesti
    https://yle.fi/urheilu/3-11572507
    Suosittelen lukemaan tämä artikkelin
    Erinomainen artikkeli ja pisteet Lotalle, että rehellisesti avautuu asioista, jotka ovat äärimmäisen vaikeita.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Luin juuri kyseisen artikkelin ja hattua nostan Lotan rehellisestä "avautumisesta" .

Oikein paljon tsemppiä Lotalle!

Kaikkea parasta Lotalle.
    Ja aikaa toipua.

Tsemppiä Lotalle ja perheelle!
    Menestystä on tullut jo hienosti. Jos uran jatko tuntuu hyvältä, niin sinne vain, mutta kyllä tuollaisilla meriiteillä voi ylpeänä katsella taaksepäinkin. Itse en tietenkään ymmärrä urheilijan elämästä maailman huipulla yhtään mitään, mutta fanina näkisin mielelläni Lotan vielä kirikamppailuissa mukana
    Pyöräily on kivaa!

Upea artikkeli!

"Syyskuun alussa Lotta ja Joonas Henttalan kotona oli käymässä Lotan isoisä.– Hän sanoi, että me emme saa missään nimessä perustaa nyt perhettä ja hankkia lapsia. Että minun on voitettava ensin heille maailmanmestaruus, Henttala kertoo."

Miten tää nyt pitäs ymmärtää? Vitsinä vai vakavasti?

tempokisu Guest
    Luin artikkelin...
    Kun parhaansa yrittää ja pettyy, ja sitten vielä että muka ei riitä... Hieno ura mun mielestä ollut jo tähänkin asti, toivotan kaikkea hyvää ja tsemiä, pyöräily-uralla ja elämässä

^ niinpä. MM-pronssi oli jo kova saavutus, en silloin edes ymmärtänyt että Lotta on NIIN kova.

Hyvä kisu. Pelkäsin kun näin että olit jotain kirjoittanut että mitä siellä on tullut avauduttua mutta yllätyin positiivisesti kun kirjoituksesi olikin tsemppaava ja kannustava!

Ja itse otsikon sankarille tietty hyvää jatkoa ja menestystä (siis ei niin että pitäisi menestyä kehenkään toiseen verrattuna!) elämään kaikin puolin oli se sitten kilpaurheilua, perhe-elämää tai mitä vain.
    Aika paha kyllä jos ja kun osaltaan syy uupumukseen ja masennukseen on myös se, että omat vanhemmat tai isovanhemmat "pakottavat" yrittämään liikaa ja luovat ilmapiiriä ettei mikään riitä. Välillä lasten / teinien vanhempana itsekin miettii asetetaanko liikaa paineita esim koulun tms. suhteen. Toisaalta välillä toisinkin päin mietin että olenko liian lepsu kun en jaksa teinien ruudulla istumiseen puuttua koko aikaa. Mutta kun ne kaveritkin saa kierre...
    Pitäisi olla ymmärtävä ja kannustava mutta ei liian

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti UKP Katso viesti
    "Syyskuun alussa Lotta ja Joonas Henttalan kotona oli käymässä Lotan isoisä.– Hän sanoi, että me emme saa missään nimessä perustaa nyt perhettä ja hankkia lapsia. Että minun on voitettava ensin heille maailmanmestaruus, Henttala kertoo."

Miten tää nyt pitäs ymmärtää? Vitsinä vai vakavasti?
    Siis mä mietin tätä koko kotimatkan ajan. Eihän tuo nyt mikään vitsi ollut, vaan selkeesti isoisä luottaa Lottaan ja toi on kyllä ihan järkevä neuvo. Ehkä aika suoraan sanottu, mutta mitäs sitä kiertelemään. Eikä se mestaruus nyt mikään mahdoton asia ole.

Hei ei kukaan urheile sillä tietyllä tasolla kuin omasta intohimostaan, ja tottakai kisoihin lähdetään menestymään ja voittamaan. On sitä itekin kuullu että vanhemmat pakottaa - vanhemmat päinvastoin yritti toppuutella....
    Ammattilaisurheilu on varmana kovaa ja stressaavaa, kun kilpaurheilu on sitä muutenkin.Ihan eri asia jos se on myös työ, kuin että harrastus vaan.

Mutta jos nyt on Lotalla välivuoden aika niin sitten on, voi tehdä hyvääkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti UKP Katso viesti
    "... minun on voitettava ensin heille maailmanmestaruus, Henttala kertoo."

?
    Heille? Aika hurjaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Näitä on nähty elämän aikana paljon. Toisaalta oma pyöräilyyn aktivoituminen tapahtui täysin omasta tahdosta ja vanhempani oli mukana tasan 2 kilpailussa elämäni aikana. Joskus olin kateellinen kavereille ettei vanhempiani kiinnostanut pyöräily lainkaan. Sentään pyynnöstä heitti pari satasta kisareissulle että sain maksettua kavereille kyytikulut ja majoituksen yms. Olen ikuisesti kiitollinen eräälle kaverille joka jaksoi kuljettaa mukana ja jonka kanssa käytiin kymmeniä ja taas kymmeniä kilpailuja. Olen yrittänyt maksaa näitä velkoja takaisin aina kun mahdollista - auttamalla kaveria kun hänellä on ollut vaikeaa, kutsumalla jouluksi kylään, jne...

Olen nähnyt läheltä miten menestystä tulee hetki, sitten laji jää täysin. Pari kaveria lopetti heti kun täytti 18. Heillä harrastus loppui kuin seinään ja myöhemmin kuulin että oli perheessä vaadittu liikaa. Molemmat onneksi 10-vuoden sisään innostui pyöräilystä uudelleen ja kävi jopa kilpailuja - omasta tahdostaan. Rakkaudesta lajiin.

On haastavaa miettiä missä menee kannustamisen ja pakottamisen raja. Kun itsellä on lapsia niin huomaa että välillä motivaatio lähteä harrastuksiin on nolla. Kun olen "pakottanut" lähtemään treeneihin jollain verukkeella niin treenien jälkeen on vastassa iloinen nuorimies ja joskus jopa sanonut että "hyvä kun "pakokit" treeneihin, oli kivaa". Ymmärrän että koulun jälkeen kun lysähtää sohvalle ja pelaa pleikkaa, on iso kynnys lähteä hikoilemaan. En kuitenkaan halua olla vanhempi, jonka vuoksi lapsi harrastaa. Jossain vaiheessa, on annettava periksi ja lapsi saa itse päättää. Haastavaa on huomata mitä lapsi tekee itse ja mitä sen vuoksi että olettaa vanhempien haluavan. Jonkin verran koen toimivaksi sen että lapsi puhui 3 vuotta haluavansa harrastaa erästä mielestäni kallista lajia ja nyt vihdoin ostin välineet, mutta ehdoksi laitoin että tämän vuoden vielä käy toisen harrastuksen treeneissä. Tasapaino yksilö ja joukkuelajien välillä on hyvä säilyttää. Joukkuetreenit on mielestäni merkittävä satsaus loppuelämään ja pyrin hiljaisesti kannustamaan jatkamaan niitä niin pitkään kuin vain mahdollista. Valitettavasti en luota koulujärjestelmään vieläkään siinä että se pystyisi tarjoamaan lapsille tasapainoisen ja kiusaamisvapaan ympäristön. Urheilu ja siellä koetut onnistumiset antoivat itselleni eväät selviytyä läpi kouluhelvetin joten uskon että lapsillenikin on hyvä toimia jossain yhteisössä koulun ulkopuolella jossa kokee olevansa hyvä ja josta saa voimaa siinä vaiheessa jos koulussa aletaan alistaa ja kiusata.

Itselleni urheilu oli keino selvitä masennuksesta. Se oli joskus jopa avain menestykseen kun millään ei ollut väliä, ei pelottanut vetää loppukirissä joukon keskellä itsestään kaikkea irti. Mutta jos pyöräilee, menestyy ja masentuu. Se on haastava yhtälö. Mitä voisin Lotalle neuvoa? Ehkä sen että kaikella on aikansa ja lapsi muuttaa elämän tärkeysarvot täysin ympäri. Ukki on ollut siinä oikeassa että jos kotona odottaa pieni taapero, on haastava lähteä joka päivä treeneihin, on haastava vetää kiriä ison massan keskellä. Mutta toisaalta, jotkut ei saa lapsia vaikka haluaisi. Ei lasten hankkimista voi liikaa suunnitella. Ehkä kannattaisi silti katsoa pari vuotta ja kokeilla vielä mihin pyöräilyssä ylettää. Se saattaa olla omalle lapsellekin tärkeää kun hän tajuaa jossain vaiheessa mitä äiti on elämässään oikein saavuttanutkaan. Itsellekin oli tärkeitä asioita mitä isä kertoi nuoruudessaan tehneensä. Sinne samaan itsekin tähtäsin - ja vähän ohikin vielä. Lotta, aja yksi kausi omaksi iloksesi. Päätä että ei ole pakko menestyä vaan aja kisat nautiskellen, katsele maisemia ja jos tulee fiilis että kulkee, vedä pari spurttia. Asennoidu että kausi on viimeinen, mutta älä kerro sitä kaikille. Haistele kisatunnelmaa vielä, ota siitä parhaat palat irti ja fiilistele. Sen jälkeen on hyvä lopettaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Siis mä mietin tätä koko kotimatkan ajan. Eihän tuo nyt mikään vitsi ollut, vaan selkeesti isoisä luottaa Lottaan ja toi on kyllä ihan järkevä neuvo. Ehkä aika suoraan sanottu, mutta mitäs sitä kiertelemään.
    Olen täysin eri mieltä. Mielestäni tämä isoisän asenne kuvaa hyvin mistä isä-Jyrki on oppinsa saanut ja kurjimus jatkunut sitten eteenpäin. Isoisän kannanotto ei ollut mitenkään järkevä neuvo. Olisi ollut parempi kun ei olisi ottanut kantaa lastentekoon ja vaatinut maailmanmestaruutta. Kova asia ollut tuokin Lotalle.

Myös täältä isosti tsemppiä Lotalle ja hienoja hetkiä olet tarjonnut näin fanin silmissä tuli sitä menestystä lisää tai ei, tärkeintä on löytää tasapaino oman tekemisen kanssa ja tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä ja oppia olemaan armollinen itselle ja omille vaatimuksille.

Lotalta rohkea avautuminen tosiaan omasta tilanteesta ja minkälaisten ongelmien kanssa on paininut ja painii.
    - Just a lonesome rider -

Oli mennyt ohi miksi Lotta ei ole kisoissa. Ja nyt osui tuo YLE:n kirjoitus silmiinkin. Ihan turhaan Lotta hakee että olisiko itsessä vikaa kun ei jaksa. Olen nähnyt sen muualla. Alalla jossa mitataan ihmisen hyvyyttä ulkoisesti ammattitaidottomat vallankäyttäjät voivat saada karseata jälkeä aikaan. "Aloin pelkäämään hänen yhteydenottojaan, että mitä sieltä seuraavaksi tulisi"

Toivottavasti Lotta löytää kadonneen ilon.

https://yle.fi/urheilu/3-11818764

"Vuodesta 2014 ammattilaisena ajanut Suomen ykköspyöräilijä Lotta Henttala on ryhtynyt auttamaan lajin lahjakkuuksia kehittymään kansainväliselle tasolle. Henttala perusti marraskuussa nimeään kantavan kehitystiimin nuorille suomalaisille naispyöräilijöille. "
    Peikkomainen flaksi

Lotasta mukava juttu Etelä-Suomen Sanomissa (saattaa löytyä muistakin Keskisuomalainen-konsernin aviiseista). Teemana ruoka ja kokkaaminen. Asuu Joonaksen kanssa nyt Gironassa ja treenaa, sanoo voivansa hyvin "Nyt olen päässyt jo yli ja teen niitä asioita, joista tykkään. Virheistä oppii, ja nyt osaan pysähtyä ajoissa, Henttala tiivistää tuntojaan."

Juttu maksumuurin takana, mutta tässä linkki kuitenkin: https://www.ess.fi/uutissuomalainen/3991858

lauantai 17.4.
    15.15 Flinkkilä & Kellomäki
    "Niin kauan meillä rakastetaan kun pyörä kulkee". Ammattipyöräilijä Lotta Henttala toipuu masennuksesta ja pohtii kilpaileeko isän vai itsensä takia. Anne Flinkkilän vieraana myös isä Jyrki Lepistö. HD ohjelmatekstitys (suomi) 49 min

tempokisu Guest
    ^ juuri katselin/kuuntelin. Ja tuossa jo postasinkin että yllätti täysin että Tunkkipuolikas on tuossa, olin ihan että eri näköinen...mutta muuten olen saanut Tunkista aivan saman kuvan kuin mitä Lotta on haastatteluissa tuonut ilmi.
    Ehdottomasti asioita pitää tehdä itsensä ja oman hyvinvoinnin takia, ei kenenkään muun, ja tämä pätee myös vaikka sairaudesta toipumiseen; ei toivu jos aattelee että no, kun kerta äiti niin kovasti haluaa.

Ja kuten toisaalla sanoinkin, ei kukaan ajatellut että turha sinne olympialaisiin on lähettää....hyvä että näkyi suomalaisvärejä, ja taannoin luin että näkyy ensi olympialaisissakin, täältä tulee kannustusta ja seuraan kisoja ( jos oon hereillä). Tsemiä

Lotta ehdokkaaksi Tuusulan kunnanvaltuustoon, puolue Kokoomus.

https://www.satakunnankansa.fi/urhei...007942766.html

Lotta avasi kisakautensa Ceratizit-WNT Pro Cyclingin paidassa 16.5. Espanjassa GP Ciudad de Eibarissa (tulokset: https://www.procyclingstats.com/race...-de-eibar/2021 ) Tänään alkaa neljäpäiväinen etappiajo Vuelta a Burgos Feminas, jossa Lotta myös mukana.

Minä en oikeastaan ymmärrä, miksi Lotta on ehdolla. Hakemassa ääniä puolueelle? Ammattipyöräilijä ei varmaan kovin säännöllisesti ehdi Tuusulaan äänestelemään "jostain linnunpönttöjen sijoittamisista.."

Meinaat että ammattipoliitikoksi urheilu-uran jälkeen? Siitä vaan, mutta tällä hetkellä Lotalla on ammattilaissopimus Ceratizit-wnt:n kanssa. Itse olisin kuvitellut, että silloin tehdään sataprosenttisesti hommia fillarin kuljettamiseen eikä mihinkään muuhun.

https://www.ceratizit-wnt-pro-cyclin...lotta-henttala

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Minä en oikeastaan ymmärrä, miksi Lotta on ehdolla. Hakemassa ääniä puolueelle? Ammattipyöräilijä ei varmaan kovin säännöllisesti ehdi Tuusulaan äänestelemään "jostain linnunpönttöjen sijoittamisista.."
    Johtuuko ymmärryksen puute mahdollisesti Lotan puolueen valinnasta?

Puolueethan hakevat mielessään julkisuudesta tunnettuja henkilöitä, joten varmasti ottivat mielellään ehdokkaaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Meinaat että ammattipoliitikoksi urheilu-uran jälkeen? Siitä vaan, mutta tällä hetkellä Lotalla on ammattilaissopimus Ceratizit-wnt:n kanssa. Itse olisin kuvitellut, että silloin tehdään sataprosenttisesti hommia fillarin kuljettamiseen eikä mihinkään muuhun.

https://www.ceratizit-wnt-pro-cyclin...lotta-henttala
    Tämä sama asia tuli esille myös tuolla toisessa topikissa, siten, että eikö esimerkiksi Sanna Marinin pitäisi tehdä sataprosenttisesti hommia Suomen pääministerinä, eikä Tampereen valtuustossa?

Mikä noita urheilijoita oikein vetää kokoomukseen? yäk.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mikä noita urheilijoita oikein vetää kokoomukseen? yäk.
    Onneksi ei SDP, Vihreät tai vasemmistoliitto!!!

Samanlaisia aiheita

1. Joonas Henttala Novo Nordisk -tallissa
    By vetooo in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 16.05.2016, 08.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •