Alkujaan tämän lähetti
paaton
No nyt on eka lenkki hurricaneilla ajettu. Endurance on tosiaan kovempi rengas mitä resolute, mutta tuo nyt oli odotettavassakin. Osa varmmaan johtuu kyllä isommista nappuloistakin. Assulla rengas on hyvä. Tuota pelkäsin oikeastaan eniten. r2000 mäet ovat taas yhtä juhlaa. Vetopito on älytön. Varmaan tuon jäykemmän rakenteen vuoksi myös ohjaus on vähän tarkempi. Pitoon joutuu vielä vähän totuttelemaan, ennenkuin osaa sanoa enemmän ajettavuudesta.
Paineina oli 2.1 ja 1.8bar/72kg
Eli oikeastaan just sellanen rengas mitä ajattelinkin. Jos tuo kestää kilometrejä kunnolla, niin hinnankin voi jollain tapaa perustella. Samoin elän toiveessa, että korkean nappulan ja pistosuojaksen ansiosta selviän noilla sapelisepeli ajankin yli.
Oliskohan niin, että Standardin ja Endurancen välillä on isompi ero kuin Standardin ja Extra Lightin välillä? Standardeissa kyljet on mun mielestä ohuemmat ja pehmeämmät kuin muissa gg-renkaissa, mitä olen testannut. Olisi kiva päästä hypistelemään rinnakkain noi kaikki joskus.
Mulla ei ole ollut sepelin kanssa ongelmia Standardillakaan. Korkea nappula toimii ja jotenkin materiaali niissä on myös niin tiivis tai jotain, että eivät juuri edes kerää siruja. Hämmästyttävää Hersen nappuloissa on tosiaan se, että vaikka ne on isot ja niin harvassa, että ne toimivat mudassakin, niin silti ne häiritsee asfaltilla vähemmän kuin monen tiheäkuvioisemman renkaan nappulat. Ohjauksen tarkkuuteen vaikuttaa musta myös nappuloiden sijoittelu ja se, että asfaltillakaan renkaan käytös ei muutu lainkaan kantatessa.
Asfalttirullaavuus kyllä noissa heikkenee jonkin verran sitä mukaa, kun keskinappulat kuluu ja reunanappulat alkaa ottamaan enemmän kiinni tien pintaan. Siinä vaimon fillarissa olevat Aventurat vie voiton ja vähän rullaavuudessa muutenkin. SK:n tyyppisistä semislikseistä tykkääville Aventura olisi erinomainen vaihtoehto, vähän kevyempi, pehmeämpi ja rullaavampi, mutta kaarrepidossa saattaa hävitä vähän. Aventuran sepelikestosta ei ole vielä meillä kokemusta.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit