ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 254 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 154 204 244 252 253 254 255 256 264 304 354 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.591 - 7.620 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7591
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    offtopiikkia, mutta miksi ihmeessä aina on 20 sekuntia mainoksia, joita pitää kärsiä nähdäkseen videon.

    Tämä muutama postaus sitten linkattu pyörä oli minusta jotenkin ufolla tavalla aika hieno:

    https://gravelbike-store.com/en/cust...iesel-starting

    Edellyttää kyllä jonkinasteista lokasuojaa, tai lahkeet ovat normaalia enemmän kurassa.
    Roots, bloody roots

  2. #7592
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No nyt tuli markkinarako pullotelineadapterille runkoihin joista puuttuu satulaputki...

  3. #7593
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Etelä-Suomi
    Viestit
    11
    Ja kun tuohon pyörään haluaa vaihtaa 2x voimansiirron niin mihinpä laitat etuvaihtajan kiinni.

  4. #7594
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Meinasitko, että vaikka suurin osa ipana myytävistä oluista on keskinkertaista kuraa, jotka vaan ratsastaa ipa-buumilla, niin ipaa ostamalla saa kuitenkin keskimäärin paremman vastineen rahoilleen kuin jonkun muun tyyppistä olutta ostamalla? Sama juttu gravel-pyörissä?

    Vai yrititkö olla hauska ja viitata tämän foorumin olutlankaan? Jos, niin se meni tosi pahasti vihkoon, koska siellä ei kyllä ole ollut minkäänlaista väärinjuonnin mahdollisuutta. Kukaan ei ole yrittänyt määritellä siitä, että miten tai millaista olutta jonkun toisen pitäisi juoda. Toisin kuin tällä osastolla on tehty.

    Sinällään mielenkiintoista, että Mr Kotlenburg otti väärinpyöräilyasian esiin, kun on itse pahimpana oikeinpyöräilypoliisina ollut puuttumassa toisten tapoihin lähestyä gravel pyöräilyä. Väärin ja suorastaan elitististä on esimerkiksi se, jos joku haluaa pyöräillä huolella speksatulla teräsrungolla mieluummin kuin jollain muulla pyörällä ja päätti lopulta perustaa oman ketjun itselleen ja muille omasta mielestään oikeinpyöräileville.
    Hoh-hoijjakkaa. Metakeskustelua, olutta, vääryyttä ja oikeutta sekä teräsraameja. Jos vaikka jompikumpi ilmoittaa korjaavansa sukupuolta, niin saadaan jännittäviä uusia dimensioita gravelkeskusteluihin? Juu, ja myönnän itsekin syyllistyneeni metakeskusteluun. Korjaan tilanteen sanomalla vielä kerran, että hyvää päivää, että oli rasauttava pappa siinä edellisen sivun videossa. Sen nyt sanoinkin jo aikaisemmin. Ei mitään uutta sanottavaa ole minullakaan. Lopetan koko homman, tai ainakin edelleen harkitsen sitä. Rene Herseistä valmistan suurehkon hyttyskynttilän pimeneviin iltoihin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #7595
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Hoh-hoijjakkaa.
    Just niin. Olisi kovin kiva, jos kaikki (minä mukaanlukien) muistaisi, että vaikka toinen olisi eri mieltä, ei se automaattisesti tarkoita sitä, että hän on väärässä, eikä varsinkaan sitä, että itse olet oikeassa.

    E: Juu ja toivottavasti noi pyöräilyitsetuhoiset ajatukset hellittää pian. Kurjaa seurata vierestä, kun mies kaivaa hautaa pyörilleen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #7596
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kurjaa seurata vierestä, kun mies kaivaa hautaa pyörilleen
    Eipä tässä, mulla on vaan edelleen motivaatio kateissa. Ehkä se on niinkuin raha, että sitä saa aina lisää (?)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #7597
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ehkä se on niinkuin raha, että sitä saa aina lisää (?)
    Pyöräilyn lopettaminen on ehkä vielä tyhmempää tulevaisuudessa, koska se on suunnilleen ainoa rahaa vievä harrastus, jota valtio subventoi ja jos toi korotus menee läpi, niin jopa suht avokätisesti. Onneksi en ehtinyt hankkimaan vielä mitään uutta pyörää. Yrittäjänä olisi suoranaista tyhmyyttä olla hankimatta yhtä työsuhdepyörää, jonka jälkeen 1200 euron rajaan asti voi laittaa kaikki tarvehankinnat firman piikkiin ihan verottajan määräyksestä ja hyötyä useita satoja euroja vuodessa. Ei tossa mitään järkeä ole valtion kantilta katsoen, mutta mun seuraava gravelpyörä on työsuhdegravelpyörä. Tai ainakin myyn jonkun olemassa olevista firmalle. Olikohan täällä jo työsuhdepyörälanka, koska jossain määrin huidellaan aiheen vierestä.

    https://www.hs.fi/talous/art-2000006654027.html
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #7598
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Ja pohdintaa / kysymyksiä itse aiheeseen. Olen tässä pohtinut Giant Revolt Advanced 2 pyörää, joka kyllä vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Mutta tulipa mieleen, että ajaisko minun tapauksessa Defy advanced 2 sama asian. Eli 95% kestopäällysteellä ja mahdollisesti talvella 35mm gravel renkailla ajoa?
    Noissa ei geometrian mukaan ole kuin joitain millejä eroa. Suurin ero taitaa olla emäputken pituus 185mm vs 165mm ja tietenkin se rengastila joka on kai 35mm valmistajan mukaan defyssä ja 45mm revoltissa.
    Mutta mitä saan valitsemalla defyn tai toisin päin mitä menetän?
    "lorem ipsum"

  9. #7599
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    offtopiikkia, mutta miksi ihmeessä aina on 20 sekuntia mainoksia, joita pitää kärsiä nähdäkseen videon.
    Kieltämättä se on aika pirskahtelevan ärsyttävää. Näin se markkinatalous toimii, kun tuo palvelu on lähes ilmainen meemintuottajalle, niin jostain se tuotto on saatava.

    Näyttää siltä että alustana on Youtube jolloin toki voi lähteä Youtube Premium - jäseneksi jolloin mainokset häviävät mutta jäsenyys maksaa.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  10. #7600
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiman Katso viesti
    Ja pohdintaa / kysymyksiä itse aiheeseen. Olen tässä pohtinut Giant Revolt Advanced 2 pyörää, joka kyllä vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Mutta tulipa mieleen, että ajaisko minun tapauksessa Defy advanced 2 sama asian. Eli 95% kestopäällysteellä ja mahdollisesti talvella 35mm gravel renkailla ajoa?
    Noissa ei geometrian mukaan ole kuin joitain millejä eroa. Suurin ero taitaa olla emäputken pituus 185mm vs 165mm ja tietenkin se rengastila joka on kai 35mm valmistajan mukaan defyssä ja 45mm revoltissa.
    Mutta mitä saan valitsemalla defyn tai toisin päin mitä menetän?
    Trail-mitassa, takahaarukan pituudessa ja akselivälissä on sen verran eroja, että minun mielestäni olisivat melkolailla erilaisia pyöriä ajaa. Jos haluat enemmän maantiepyörämäistä fiilistä ja herkkyyttä kaarreajoon, niin Defy on noista parempi valinta. Jos haluat tosi vakaata ja rauhallista käytöstä pitkille suorille, voi Revolt miellyttää enemmän, vaikka käyttö olisikin puhtaasti asfalttia. Etupään numeroiden perusteella arvottuna, Revoltissa ohjaus alkaa ”kaatumaan” tai yliohjaamaan Defyä helpommin, jos alla on leveät sliksit matalilla paineilla. Runkokokokin vaikuttaa, koska esim. Revoltin ohjausgeometria muuttuu melko paljon M -> M/L.

    (Vähän aiheen vierestä, koska cx, mutta mikäli jotain sattuu kiinnostamaan, niin tässä on mielenkiintoinen vuoropuhelu pro-cx-kuskin ja runkomaakarilegendan välillä siitä, miten krossarin runkogeometriaa hienosäädetään eurokrossiradoille. Mielenkiintoinen varsinkin niille, jotka seuraa cyclocrossia sen verran, että on kärryllä noista mainituista radoista.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #7601
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Menetät talvikauden. Defyyn ei järkeviä nastarenkaita taida mennä.

  12. #7602
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Menetät talvikauden. Defyyn ei järkeviä nastarenkaita taida mennä.
    Kuis? 35c on ilmoitettu mahtuvuus, ihan ok.

  13. #7603
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    Joo ja ajattelin ajella vain ei nastarenkailla talven. Mennään muilla pyörillä ne päivät kun on tarve nastalle. Talvesta riippuen niitä on 2-60 päivää.
    Lumisella / polanteisella pinnalla pärjää ilman nastojakin, tai ainakin on pärjännyt.
    "lorem ipsum"

  14. #7604
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Saiko täällä käydä vaan metatason keskustelua vai passaako kysyä hyvää 30mm rengasta soralla ja asfaltille.

  15. #7605
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Jos ajat sekä soraa että asfalttia, niin Schwalbe G-One Speed pitäisi löytyä 30-622 koossa. Mulla on ollut 35 mm koossa viimeiset parituhatta kilometriä, on menty ties mistä louhikosta läpi ja hyvin on kestänyt. Aika hyvin tuntuu myös rullaavan, ei tosin ole ihan yhtä nopea kuin Schwalben Pro One 25 mm, mutta pari asfaltilla ajettua Strava-KOMia olen näillä napannut. Oli myös aika vaivaton tubeless-asennus.

  16. #7606
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Kiitän. Tällä hetkellä alla 28mm Gp 5000 ja tarkoitus olisi ajella niin pitkään kun kelit on jotenkin järkevät iloisesti sekaisin molempia. Täällä kun pelkät asfaltti lenkit on harvassa. Tallista löytyy teräs Rove 42 mm grevelkingeillä rospuutto keleille mutta on se sellainen traktori tuohon katukiitäjään verrattuna ettei nappaa ennen kuin on pakko.

  17. #7607
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Bombtrack Hook EXT Ti, mutta miten voi M-kokoinen titskugravelrunko painaa 2,1 kg? Se on aika paljon, vaikka onkin T46, läpiakselit jne.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #7608
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.039
    ^
    Mut onhan se niin nätti!
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

  19. #7609
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480
    Oikein tai väärin, joka tapauksessa hiekkatiepyörä sai tänään eteen toisen rattaan

  20. #7610
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ^ Kiilautuuko tossa ketju pikkurattaan ja rungon väliin, jos sattuu tipahtamaan yli? Kuvassa iso rataskin näyttää olevan tosi lähellä viistoputkea. Vai hämääkö vaan kuva? Jonkun drop stopparin laittaisin joka tapauksessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #7611
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    En tiedä miten Racemaxissa mutta vanhanliiton Explorossa ketju hirttää 34t etulimpulla railakkaasti rungon väliin niin että maalit ovat muisto vain (paatonilta ostettu - eikun vaihdettu, Ultegran etulimpulla - 3M ei auttanut ). Oikein säädetty vaihtaja ensiarvoisen tärkeä. Parantelin suojausta laittamalla incidentin jälkeen paksun vulkanoituvan rungonsuojateipin kriittiselle alueelle, ei ole tainnut sen jälkeen kertaakaan tippua, johtunee myös vaihdosta RX-mallin takavaihtajaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #7612
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    En tiedä miten Racemaxissa mutta vanhanliiton Explorossa ketju hirttää 34t etulimpulla railakkaasti rungon väliin niin että maalit ovat muisto vain (paatonilta ostettu - eikun vaihdettu, Ultegran etulimpulla - 3M ei auttanut ). Oikein säädetty vaihtaja ensiarvoisen tärkeä. Parantelin suojausta laittamalla incidentin jälkeen paksun vulkanoituvan rungonsuojateipin kriittiselle alueelle, ei ole tainnut sen jälkeen kertaakaan tippua, johtunee myös vaihdosta RX-mallin takavaihtajaan.
    Mulla loppui ketjujen tippumiset ja haarukkaan lyönnit siihen päivään, kun vaihdoin RX-takavaihtajaan, on se kätevä keksintö.

  23. #7613
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Mulla loppui ketjujen tippumiset ja haarukkaan lyönnit siihen päivään, kun vaihdoin RX-takavaihtajaan, on se kätevä keksintö.
    Kyllä, aivan ässä. Enpä ollut tullut ajatelleeksi, mutta ei ole myöskään chainstay saanut yhtään tälliä sen jälkeen.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #7614
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ^ RX varmaan ratkoisi myös chainsuck-ongelman.

    Mulla on tommonen Dedan Dog Fang estämässä ketjun sisäpuolelle tippumisen. Halpa, yksinkertainen ja toimiva, mutta ei estä niitä helkkarin chainsuckeja ja ei toimi kuin luddiittirungoissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #7615
    K.Kuronen Guest
    ^Huolimatta RX/GRX:stä chainsuck-ongelmaa on oikein hyvässä savessa ollut. Toisaalta olen säätänyt kitkan hieman tehdasasetusta pehmeämmäksi. Joidenkin osien (ketjut/rattaat/rissat) kulumisella on varmasti oma osuutensa.

  26. #7616
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^^Muistikuvani mukaan Ekar piti hinnoitella Choruksen alle, joten eiköhän hinta tipu lähemmäs tonnia kun alkuhuumasta päästään. Hinnat on toki suolaiset siitä huolimatta. Sinänsä itselle on vähän pettymys, Choruksen kammet ja powershift tasoiset kahvat. Takavaihtajakaan nyt ei mitään mullistavaa tarjoa.
    Löytyi varmistus sille, että on tosiaan Ultrashift, mutta toiminta on rajoitettu yhteen pykälään kerrallaan pikkurattaan suuntaan tolla kuvassa näkyvällä pinnillä. Testien perusteella kuulemma ovat päätyneet sellaiseen ratkaisuun eli olisikohan niin, että clutchillinen parallelogram ei pysy mukana monta pykälää kerrallaan vaihtaessa, ketju ei kiristy edestä tarpeeksi nopeasti tms. Teoriassa pinnin poistamalla saisi vaihtamaan useamman pykälän kerrallaan, mutta saa nähdä uskaltaako kukaan kokeilla, kun tuommoiseen raktaisuun ovat päätyneet..

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #7617
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Huolimatta RX/GRX:stä chainsuck-ongelmaa on oikein hyvässä savessa ollut. Toisaalta olen säätänyt kitkan hieman tehdasasetusta pehmeämmäksi. Joidenkin osien (ketjut/rattaat/rissat) kulumisella on varmasti oma osuutensa.
    Sen mä olen huomannut, että takapakka on alkanut kulua nopeammin tällä RX-takavaihtajalla. Nyt kesti kaksi ketjua kaikesta puhdistamisesta ym. huollimatta, kun ennen on kestänyt yleensä kolme ketjua. Olen itse myös säätänyt kitkan vähän pehmeämmäksi. Toisaalta 105-takapakat ovat aika edullisia ja KMC:n ketjut myös, ne toimivat sorakäytössä aivan mainiosti.

  28. #7618
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Kiilautuuko tossa ketju pikkurattaan ja rungon väliin, jos sattuu tipahtamaan yli? Kuvassa iso rataskin näyttää olevan tosi lähellä viistoputkea. Vai hämääkö vaan kuva? Jonkun drop stopparin laittaisin joka tapauksessa.
    Joo, ja kun ketjujumissa se ketju nousee alakautta rungon ja eturattaan väliin. Ei paljoa auta viritykset. Rx vaihtaja korjasi ongelman minultakin.

    Tässä vielä ultimate rungonsuoja hiilikuitumatosta


  29. #7619
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kuitumatto extrana teipin alla voi olla ihan toimiva idea. Rungonsuojateippi yksistään on vain pieni hidasta jos ketju haluaa mennä raastaan kuitua alakautta.

  30. #7620
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu, ja siis lamioin tuon kyllä kiinni kohtaan, josta oli gelcoat näkyvissä. Muutaman minuutin homma. Kiveniskuteipillä laminointi tiukaksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •