Samoilla linjoilla kuin monet muutkin. Viime vuodet pesty seuraavilla aineilla:

Koko pyörän mukaanlukien voimansiirron säännölliseen peruspesuun IKH Pineline Tehopesu (esim Tokmanni/Minimani/Motonet 17€/5L). Vaatii kertaostoksena paineilmaruiskun (1.5L säiliöllinen 5.90€ Biltemassa) johon lios tehdään. Itse laitan lonkalta pulloon hölskyn ja loput vettä, veikkaisin liuoksen olevan 2-5%. Tästä voi päätellä että yksi 5L Pineline kestää vuosia pyörän pesua. Pinelinellä pestessä tärkeää on malttaa antaa aineen vaikuttaa, ja suihkutella vähän lisää ettei pääse kuivumaan vaikutuksen aikana. Kokemusten mukaan Pineline vaatii pidemmän ajan "purra" kuin esim pinkki Muc Off.

Todella paskaisen voimansiirron harvinaisempaan pesuun rasvanpoistoaine, esim Bilteman geneerinen spray (5€/1L). Tai jos haluaa tuhlailla niin Muc Off Drivetrain Cleaner (XXL:ssä 16€/0.5L).

Kaikkein parhain paskan/rasvan/öljyn/pikin yms poistaja yleensä on moottorinpesuaine (Motonet 5€/L spray) mutta sitä en ole vielä pyörähommissa tarvinnut. Kyseinen aine myös sulattaa perus spraypullon suuttimen ensimmäisen käytän jälkeen joten se tulee siirtää jykevämpään pulloon (näitä saa myös ostopaikasta vitosella) ennen käyttöä.


Summar summarum, kun pyöriä on useita ja pesu on suht säännöllistä, on "pyöräaineet" kuten Muc Offit yms aika suhteettoman kalliita koska ovat valmista liuosta ja muutenkin ryöstöhintaisia (Muc Off 10€/1L valmista liuosta VS Pineline ~10€/100L valmista liuosta). Näissä maksat usein vielä siitä spraypullosta joka kerta uudelleen, ja ostat turhaa kertakäyttömuovia. Joskus tosin täytin pari kertaa pinkin Muc Offin spraypullon, mutta parin täytön jälkeen se suutin/pumppu hajosi koska on luokattoman huonolaatuinen. Jos eritoten saa kiksejä nimenomaan "pyöräaineiden" käytöstä ja haluaa niihin laittaa rahansa, niin fiksua olisi varmaan hakea vaikka biltsusta hyvälaatuinen paineilmaruisku ja tilata bulkkina tonkissa pinkkiä Muc Offia.