ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 27 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1031

Aihe: Garmin Connect

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Toimiiko teillä connect kun usbilla laittaa mittarin pc:hen kiinni?
    Täällä tulee ilmoitus jostain serverihäikästä.
    Kokeiltu edge 1030 ja 1000
    Kokeilin juuri ja toimii connect ja sync hyvin 1030:lla. Tän mukaan Garminin palvelut pitäis olla kunnossa ja toiminnassa:
    https://connect.garmin.com/status/

Kysytääs tässä, kun asia liippaa Connectia. Olen funtsinut Sports Trackerin/Suunto Appin/Suunnon kellojen jättämistä historiaan. Tapana on käyttää kellon lisäksi puhelinappia suoritusten tallentamiseen. Sykevyöllä tai ilman. Tässä Sports Tracker on ollut hyvä ja sama on Polarilla, kun Beat-sovelluksella voi tallentaa suoritukset samaan pilveen kuin kellollakin.

Mutta saako Garminin pilvipalveluun tallennettua dataa muulla kuin Garminin laitteella? Siis ilman mitään manuaalista filujen uppailua? Latailin Connect-softan ja tein tilin mutta moista ominaisuutta en ole löytänyt. Onko joku toinen softa, jolla homma hoituu puhelimen avulla?

Vai pitääkö käyttää esim. Stravaa, jonne synkkaa eri laitteiden ja palveluiden datat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Kysytääs tässä, kun asia liippaa Connectia. Olen funtsinut Sports Trackerin/Suunto Appin/Suunnon kellojen jättämistä historiaan. Tapana on käyttää kellon lisäksi puhelinappia suoritusten tallentamiseen. Sykevyöllä tai ilman. Tässä Sports Tracker on ollut hyvä ja sama on Polarilla, kun Beat-sovelluksella voi tallentaa suoritukset samaan pilveen kuin kellollakin.

Mutta saako Garminin pilvipalveluun tallennettua dataa muulla kuin Garminin laitteella? Siis ilman mitään manuaalista filujen uppailua? Latailin Connect-softan ja tein tilin mutta moista ominaisuutta en ole löytänyt. Onko joku toinen softa, jolla homma hoituu puhelimen avulla?

Vai pitääkö käyttää esim. Stravaa, jonne synkkaa eri laitteiden ja palveluiden datat?
    Mun mielestä Garmin Connect ei toimi mitenkään itsenäisenä treenitallentimena vaan treeni pitää tallentaa muulla laitteella, kuten kellolla. Melkoisen varmasti mutta asiaa sen enempää tutkimatta uskallan väittää, että Garmin ei ole mahdollistanut mitään ulkopuolisenkaan laitteen / palvelun linkkiä niin että sinne saisi treenejä muuten kuin Garminin omilla laitteilla tallennettuna.

Onko sulla siis tarve käyttää Garminia jonkin laitteen kanssa ja sitten lisäksi ilman kelloa tallentaa jotain muita treenejä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Onko sulla siis tarve käyttää Garminia jonkin laitteen kanssa ja sitten lisäksi ilman kelloa tallentaa jotain muita treenejä?
    Ei ole Garminin laitteita tällä hetkellä ainuttakaan. Uutta sporttikelloa olen miettinyt korvaamaan Suunnon Ambit3 Peak ja kun Suunnon valikoimista ei löydy mieleistä, niin pitää tutkailla muita merkkejä.

Nyky-ympäristössä on hyvää se, että pystyn synkkaamaan kaiken liikunnallisen aktiivisuuden samaan paikkaan, riippumatta onko se tehty (Suunnon) kellolla vaiko appilla (eli millä vaan laitteella, johon saa Sports Tracker / Suunto app -sovelluksen).

Garminin maailmassa tämmönen ei ilmeisesti onnistu. Pitää ottaa käyttöön joku kolmas palvelu (esim. Strava), jonne sitten laittaa synkkautumaan Garminin laitteiden datan lisäksi muiden laitteiden ja appien datat.

Polarin maailmassa tämä taasen ilmeisesti onnistuu, kun androidille / iosille löytyy sovellus, jonka saa synkkaamaan sinne ja sieltä Flowiin.

^Joo, siinä tapauksessa Garmin kannattaa unohtaa. Polar voisi toimia. Pidän Polar Flow:ta vähintään yhtä hyvänä kuin Garmin Connectia toiminnoiltaan, joiltakin osin on paljon parempikin, ja sitten Beat on kelvollinen suoraan puhelimesta toimiva sporttisovellus.

^ Tattista kommenteista. Polar kyllä täyttäisi kriteerini kaikilta osin.

Katson vielä, josko sitä innostuisi käyttämään esim. Stravaa "merkkiriippumattomana" varastona. Laitoin tilini synkkaamaan sinne ja tilasin vielä ST:stä vanhat datat ulos ja tuuppaan ne Stravaan. Katsellaan sitten miltä näyttää ja mitä tehdään.

"Palvelimen huolto" ......ettei vaan taas🤔

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    "Palvelimen huolto" ......ettei vaan taas🤔
    Garminin ongelma liittynee tällä kertaa kolmannen osapuolen ongelmiin:
    https://9to5mac.com/2020/08/30/centurylink-outage/
    Rule #1: Obey The Rules

Useampaan otteeseen olen yrittänyt saada yhteenvetoa esim vuoden 2020 maastopyöräilyistä ja näihin käytetystä ajasta. Lajikohtaisen yhteenveto suorituksista löytyy "Suoritukset" valikon kautta, mutta yhteenlaskettua aikaa taulukko ei näytä..... Onnistuuko tämä jossain vain eikö enkö vain osaa....?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haastemies Katso viesti
    Useampaan otteeseen olen yrittänyt saada yhteenvetoa esim vuoden 2020 maastopyöräilyistä ja näihin käytetystä ajasta. Lajikohtaisen yhteenveto suorituksista löytyy "Suoritukset" valikon kautta, mutta yhteenlaskettua aikaa taulukko ei näytä..... Onnistuuko tämä jossain vain eikö enkö vain osaa....?
    Nettisivun kautta Garmin Connect niin siellä on Reports osio, josta löytyy kaikenlaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haastemies Katso viesti
    Vähän kankeasti löytyy: Connectin nettisivulta raportit -> yhteenveto edistymisestä -> suodatustapa: voit valita esim. maastopyöräily ja tarkasteluajaksi tämä vuosi, niin näet tämän vuoden kilometrit, ajetun ajan jne.

En tiedä onko aihetta käsitelty mutta tein Garmin Suomen palvelunron kautta kehityspyynnön Connectin käännöksistä tai suomenkielisistä termeistä. Eli pyysin että 'voima' korvataan 'teholla' silloin kun yksikkö on watti, ja 'pyöräilynopeus' korvataan pyöritysnopeudella tai kadenssilla. Harmittaa että näinkin yleisesti käytetyssä palvelussa on noin alkeellisia virheitä, joita sitten tälläkin foorumilla toistellaan ja pahimmillaan varmaan ylioppilaskokeen fysiikan kokeessakin .
    Ja vielä pyysin että 'suuritehoinen' ja 'pienitehoinen' korvataan korkeakuormitteinen ja matalakuormitteinen -termeillä kun puhutaan harjoittelun tilasta. Siellähän 'Matala aerobiseen' lasketaan vain aerobiset harjoitukset jotka ovat verrattain lyhyitä kestoltaan ja tuottavat siis pienen kuorman. Pienitehoinen on harhaanjohtava, koska aerobinenhan on väkisin pienitehoista meillä normitallaajilla. Kyse on siis enemmän kestosta ja sitä kautta muodostuvasta kuormasta (load).

Ois yhdelle kehitystiimille kerrankin oikeaa työtä kun kävisi koko suomenkielisen Connectin ajatuksella läpi.

Oletko aivan varma tuosta suuritehoinen ja pienitehoinen jutusta?

Minä nimittäin uskon, että se on juuri oikein. Kun saan herjaa suuritehoisen aerobisen vajaus, niin käsitän sen tarkoittavan ftp - vo2max aluetta.

Pieni tehoisen aerobisen käsitän taas tarkoittavan alle aerokynnyksen tehoja.

Garmin Connect

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oletko aivan varma tuosta suuritehoinen ja pienitehoinen jutusta?

Minä nimittäin uskon, että se on juuri oikein. Kun saan herjaa suuritehoisen aerobisen vajaus, niin käsitän sen tarkoittavan ftp - vo2max aluetta.

Pieni tehoisen aerobisen käsitän taas tarkoittavan alle aerokynnyksen tehoja.
    Noin minäkin olen asian tulkinnut. Mitä olen Garminin Edge 1030 plussaa käyttänyt niin sen antama palaute harjoitteesta on vahvistanut käsitystä. Jos nyt jotain johtopäätöstä omista treeneistä teen niin pieni tehoinen aerobinen alue olisi jotain Z3 paikkeilla. Garmin connectin ohjeet mielestäni opastaa aika hyvin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Minunkin mielestä siinä on kyllä jotain logiikkaa, kun vaan tiedostaa mihin garmin tähtää, eli jatkuvaan kunnon ja hapenoton parantumiseen. Tuotahan ei tietysti koko ajan haluta.

Garminin kuormituksen laskukaavaa en kyllä enää tajua ollenkaan. Jossain vaiheessa olin uskossa, että tuo on 7 päivän liukuva tss keskiarvo, mutta nyt se on antanut jo kauan aivan liian pieniä lukemia.

Maanantaina tein n.tunnin treenin josta kuormitusarvoksi tuli 251. Garminin palaute oli että olipas tehokas treeni. Päälle ajoin vielä tunnin mittaisen ryhmäajon Zwiftillä niin päivästä tulikin ylikuormittava. Tänään joku matalatehoinen lyhyt treeni jos se tasapainottaisi, näin ainkin Garmin suosittelee. Katsotaan kuinka käy.

Garmin Connect

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Garmin connectin ohjeet mielestäni opastaa aika hyvin.

Samaa mieltä. Nyt on yritetty hinkata pk-tasoista treeniä, välillä harjoituksen sisällä sekaan alkuun lyhyitä spurtteja/loppuun 8-10min spurtteja. Tuntuu toimivan, oma olotilakin kertoo samaa.
    Kohta vois vetää yhden kovemman lenkin, katsoo mitä Connect tuumaa.

Suunnitelmana olis talvi käyttää peruskunnon hankintaan.

Viime aikoina olen lähinnä tehnyt eri tehoisia treenejä lähinnä tarkoituksena opetella ja tunnistaa omat tehoalueet Garminin palautteisiin perustuen. Nyt voisi alkaa keskittymään paremmin itse perustaan kun ns.alkeet on selvitetty.

Tuota Garminin maksimaalista hapenottokykyä en kyllä ymmärrä. Nyttenkin se antaa mulle kaksi eri arvoa. Toinen on hapenottokyky ja toinen pyöräilyn hapenottokyky. Ja kun en muuta tee kuin pyöräilen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tuota Garminin maksimaalista hapenottokykyä en kyllä ymmärrä. Nyttenkin se antaa mulle kaksi eri arvoa. Toinen on hapenottokyky ja toinen pyöräilyn hapenottokyky. Ja kun en muuta tee kuin pyöräilen.
    Eikös toinen ole hapenkulutus ja toinen hapenottokyky?.

Miun käsitys et pyöräilyn hapenottokyky voi olla eri kuin muiden lajien hapenottokyky. Johtuen lajien erilaisesta luonteesta ja eri lihasryhmien käytöstä, täten erilaisesta hapen kuljtuksesta ja hapenottokyvystä. Mutua.

Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Miun käsitys et pyöräilyn hapenottokyky voi olla eri kuin muiden lajien hapenottokyky. Johtuen lajien erilaisesta luonteesta ja eri lihasryhmien käytöstä, täten erilaisesta hapen kuljtuksesta ja hapenottokyvystä. Mutua.

No aivan varmasti mutta kun eikös nuo kaksi arvoa Garminissa ole hapenottokyky ja pyöräilyn hapenkulutus eikä kaksi hapenottokykyä?. Ainakin minulla on näin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Eikös toinen ole hapenkulutus ja toinen hapenottokyky?.

Juuri näin näyttää olevan.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Sitten taas ohjeessa lukee näin.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

No hyvä. Oli jo lähellä etten käyttänyt yhden topiikin otsikkoa voe b******

Aikaisemmin molemmat olivat saman nimisiä. Muuttuneet jossain välissä.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Sitten taas edgessä puhutaan maksimi hapenottokyvystä.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Garmin Connect

Kaiketi tullut lisää ominaisuuksia erinäisten päivitysten myötä.

edit.täytyypi selailla edge 1030 plussaa mitä dataa siitä löytyikään ja sitten verrata onko connectissa jotain vielä enemmän kun pääsen töistä.

Lontooksi nuo ovat VO2 ja Cycling VO2 eli veikkaan, että hapenkulutus ja hapenottokyky ovat vain Garminin "käännöskukkasia". Eikös sieltä löydy myös suomeksi palautumisen tilaksi vaihtoehto Pelastus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Lontooksi nuo ovat VO2 ja Cycling VO2 eli veikkaan, että hapenkulutus ja hapenottokyky ovat vain Garminin "käännöskukkasia". Eikös sieltä löydy myös suomeksi palautumisen tilaksi vaihtoehto Pelastus.
    Eli saman suuntaista käännös huumoria on löydettävissä mitä myös bikeinn verkkokaupasta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •