Olen käyttänyt Zefalia ja tosiaan hyvin pysyy voimansiirto puhtaana. Lisäksi ketju ei veny niin nopeasti kuin ketjuöljyä (esim. Dynamic All-Round) käyttäessä, kohta olen ajanut 7000 km samalla ketjulla eikä ketjutulkki vielä osoita vaihdon tarvetta. Dynamicillä tuli ketjun vaihto eteen jo 3600 km kohdalla, suurin piirtein samanlaisessa kelissä viime vuonna.
Ketjun hiljaisuudesta mulla on huonompia kokemuksia, ketju alkaa pitää ääntä jo muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen ja aika usein pitää voidella tämän takia, tyypillisesti joka toinen päivä. Mulla alkaa tosin rattaat olla jo vaihtokunnossa ja ketjukin pian, joten voihan tälläkin olla vaikutusta. Toinen harmillinen ominaisuus Zefalissa on pullon suuosa, joka on niin kapea että se menee herkästi tukkoon ja neulan kanssa joutuu välillä avaamaan reittiä auki.
Lopullisen ketjuvahan etsintä jatkuu omalla kohdallani, Squirtiä ja Zefalia on testattu, seuraavaksi pitäisi varmaan kokeilla Rexiä, Smoovea ym. kunhan nykyiset pullot ensin tyhjenee. Ketjuöljyihin ei ole paluuta näillä näkymin.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit