HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 165 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65 115 155 163 164 165 166 167 175 215 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.921 - 4.950 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4921
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minä avaisin teippiä ja katsoisin kuinka siisti reikä on. Ja ehkä pyöröviilalla hiosin reunat siistiksi ettei siitä lähde halkeamia leviämään. Ja ehkä silloin tällöin renkaan vaihdon yhteydessä tarkistaisin että onko tullut reijän viereen halkeamia.

  2. #4922
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Raati on puhunut
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #4923
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Henkilökohtaisesti minä kyllä vaihtaisin koko kiekon tai sen vanteen.

    Täällä tyypit päivittää ja rakentelee pyöriä vaihtamalla ihan ehjiäkin kiekkoja ja muita toimivia osia. Ja sitten yhtä äkkiä keskustellaan voiko ajaa vanteella missä on reikä.

    Eikö tuo ole hyvä tekosyy vaihtaa samantein koko kiekkopari. Ihan turvallisuuteen vedoten.

  4. #4924
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti

    Eikö tuo ole hyvä tekosyy vaihtaa samantein koko kiekkopari. Ihan turvallisuuteen vedoten.
    Puolisolle tarvittavat selitykset/perustelut kuuluvat toiseen säikeeseen.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  5. #4925
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Voi sitä itseäänkin huijata. Se on jopa aika yleistä...

  6. #4926
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Eikö tuo ole hyvä tekosyy vaihtaa samantein koko kiekkopari. Ihan turvallisuuteen vedoten.
    Nojoo, johan noi kiekot on yli 3kk vanhat ja niillä on ehtinyt melkein 2000 kilsaa ajamaan, joten vaihtokunnossahan ne alkais olla

    Aika siistin näköinen reikä se päällisin puolin on, mutta en kyllä repinyt teippiä pois tarkempaa tutkimista varten. Vedin pätkän gorillateippiä päälle, pistin renkaan päälle ja litkut sisään. Naulanreikääkään ei tullu kumista paikattua sen paremmin, hetken siitä pientä kuplimista tuli, mutta ainakin reilun 50 kilsan testilenkin pysyi ilmat sisässä. Ja kiekko kasassa.

  7. #4927
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Nyt voin sanoa että olen kohdannut myös pahoja tubeless ongelmia, jotka alkoivat lauantaina maantielenkillä kun takakumi meni puhki ja litkut ei paikanneet reikää (itse asiassa kahta reikää), sanotaan litkujen puolustukseksi että olivat hyvin vähissä (selvisi kun poistin renkaan vanteelta).

    Uusi Contin GP 5000 TL oli hyvin tiukka, jo ensimmäisen reunan saaminen vanteelle vaati rengasrautoja joten osasin odottaa että koko renkaan nostaminen vanteelle on vielä vaikeampaa ja tällä kertaa se vaati rengasrautojen lisäksi renkaan kuumentamista (tein sen liottamalla rengasta kuumassa vedessä) ja rengasraudoilla punnertamalla rengas saatiin vanteelle mutta se oli vasta alkusoittoa vaikeuksille joita vielä oli edessä.

    Eli oletin että näin tiukka rengas nousisi hyllylle vain jalkapumpulla mutta osoittautui että eipä noussut, otin siis apusäiliön avuksi ja poistin myös venttiilin mutta edes tällä tavoin rengas ei noussut kuin osittain hyllyllä, useiden yritysten jälkeen sain toisen reunan lähes kokonaan hyllylle niin ajattelin että jos lisään litkut renkaaseen niin se tiivistäisi loput siten että muutamalla yrityksellä se onnistuisi mutta kun rengas nousi hetkeksi hyllylle se tippui heti takaisin ja kun olin jatkanut tätä taistelua ja säiliön pumppaamista yli 120 PSI paineeseen pari tuntia niin usko lopulta loppui. Otin siis renkaan kokonaan pois vanteelta ja tarkistin vanteen ja erityisesti vannenauhan ja huomasin että alkuperäinen 3kk vanha vannenauha oli mennyt puhki (ilmeisesti kun yritin tunkea paikkaa tien päällä renkaan reiästä sisään (oli harvinaisen vaikeaa sekin) ja vannenauha siis vuosi - joten uusin vannenauhan, taistelin renkaan uudelleen vanteelle ja kokeilin sit apusäiliön avulla nostaa renkaan hyllylle ja nyt se nousi heti ekalla kerralla ja kun kokeilin venttiilin kanssa ihan vain jalkapumpulla niin se nousi myös niin, joten tämän jälkeen sain litkut lisätyksi renkaaseen ja pumppasin renkaan hieman ylipaineeseen ~110 PSI ja jätin yön yli hautumaan ja aamulla totesin että rengas oli pitänyt ilmat sisällään joten kaiken kaikkiaan n. 4h tappelun jälkeen sain tuon onnistumaan. Varsinainen ongelma oli siis vuotava vannenauha, jonka korjaus siis sai homman jälleen pelittään.

    Sotkun määrää en viitsi edes kertoa mutta sen totean että vasen kämmen on edelleen mustelmilla tuosta pumppailusta ja tein kyllä nyt sen johtopäätöksen että hommaan pikku kompuran seuraavaa kertaa varten.
    - Just a lonesome rider -

  8. #4928
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Vanneteippi vai -nauha?

  9. #4929
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Vanneteippi vai -nauha?
    -teippi, Primen alkuperäinen oli mennyt puhki, vaihdoin Schwalben teippiin.
    - Just a lonesome rider -

  10. #4930
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Mikä teippi teillä on ollut toimivin läskivanteen teippaukseen? Hiilarivanteessa on kestänyt jo vuosia "joku" teippi mutta tuollainen kevennetty aluvanne on nyt edessä ja mietin, mikä teippi napakammin liimautuisi reunoihin kun keskellä menee epätasainen vannenauha.. Äsken teippasin Terrenen teipillä ja ajattelin tuijotella vielä yön yli, miten se pysyy vanteella ennen litkuja

  11. #4931
    ^Laita sen teipin tilalle hirvisäkki, vakuumi tai joku muu vastaava kieppi. Mulla on taigassa edessä jätesäkistä tehty vakuumi ja takana hirvisäkki. Menny jo pari vuotta ilman ongelmia. Oletan että samaista dt:n vannetta nyt teippaillaan.

  12. #4932
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Miten poppoo on saanut Addix-seoksella olevia Liteskin-nakkikumeja tubelessoitua? Lyhyt kymysys yksinkertaisuudessaan. Mitä kikkoja vaati?

  13. #4933
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Mikä on niissä ongelma?

  14. #4934
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Liteskinit on mennyt siinä missä muutkin. Ehkä jopa helpommin.

  15. #4935
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Ei pidä Stanin reissillä, ei perus Orangella, Effettoa voisi vielä koittaa. Kyljet falskaa. Ravistamalla litku paikkaa hetkellisesti, mutta sitten alkaa taas sihinä. Renkaita on pidetty kyljellään ja ne on lääpitty rätillä ja isopropanolilla etukäteen läpi. Voisi koittaa vielä voidella etukäteen litkulla sisäpinnat. Siedettävät ajopaineet pysyy sen reippaan tunnin tai vajaan kaksi tuntia sitten on pumpattava.
    Renkulat nousee kyllä hienosti vanteelle, siinä ei ole mitään vikaa.
    Kanuuna muokkasi tätä : 19.09.2020 at 18.44

  16. #4936
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Siis tuleeko kyljistä litkua ulos? Jos tulee niin kyljet on kulunu niin paljon että ei kunnolla tiivistä. Törmäsin tähän omilla Ice Spiker Pro nakeilla, jotka ostin käytettynä. Kyljet on kulunu niin paljon, että ikäänkuin "vereslihalla" tihkuu stanin tuottetta pihalle.

    Jos kyseessä uudet kumit nii aika kummallista että vuotaa kyljen läpi.

  17. #4937
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.480

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Eikös Ice Spikerit tihku uutenakin kyljistä litkua läpi? Jos muillakin malleilla sama ominaisuus niin voi olla hankalia saada ilmat pysymään.

  18. #4938
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Kumekset ovat uudet. Kyljistä tihkuu pienissä määrin, mutta liikaa omaan käyttööni. Litku paikkaa aina hetkellisesti, mutta sitten taas alkaa suhina. Reiät ovat siis toooodella pieniä, mutta ilmahan sieltä löytää tiensä pihalle. Ja ei ole aiemmissa LS-renkaissa ollut ongelmaa, nyt vasta Addix-seoksinen TB aiheuttaa pientä päänvaivaa.
    Evo ISPien kanssa ei itselläni ole koskaan ollut ongelmaa. Voisi ajaa vaikka ilman litkuja. Joka kerta naps ja poks. Positiivisessa mielessä. Omat ISPit ovat kolme talvea vanhat ja edelleen käy ja kukkuu, nastoja vaan lisäilee tarpeen mukaan liiman kera.

  19. #4939
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Mikä on kokemuksien perusteella hyvä määrä litkua 29"x2,25 renkaaseen. Nyt laitettu 60ml Schwalben Doc blue litkua, mutta huhujen mukaan tuo 60ml ei olisi riittävästi eli ei kuulemma riittäisi paikkaamaan kun vuoto tulee. Oma ajo on xc/trail ajoa eli ei mitään enska rymistelyä kovin alhaisilla paineilla. Nyt kuitenkin syksyn tullen märässä ajo vaatii alhaisia paineita pidon vuoksi ja alkoi arveluttamaan tuo litkun määrä renkaissa. Renkaat eivät vuoda litkua mistään ja ilmatkin pysyvät todella hyvin kohdillaan jopa viikkoja.

  20. #4940
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Itse olen 27,5"x2,6" rekaissa pitänyt noin 100ml. Ei vielä rikkoa ole sattunut joten vaikea sanoa miten se toimii. Vyölaukussa kulkee mukana pikkupullo (https://www.puffila.com/product/1918...la-unicorn-pet) stanin litkua jos tarvii polulla lisätä.

    Stans suosittelee 29x2,2 renkaille 90-120ml ja lisääkin jos tarve vaatii.

  21. #4941
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tonni ajoa on takana ja takarengas aloitti hukkaamaan paineita nopeammin, kolmesta noin reiluun kahteen baariin yön aikana. Vaihdoin varmuudeksi venttiiliin sielun, mutta paineen hupeneminen jatkui. Kävin aamulla vahän ajamassa ja kotona huomasin renkaan ja vanteen välistä tihkuvan nestettä.

    Otin kiekon irti ja nostin paineet lähelle maksimia ja pyörittelin kiekkoa -sekä vanteen ja renkaan välistä tihkuu, että nippeleiden juuresta. Paineesta hävisi reilu baari vartissa.

    Nostin paineen takaisin 3,5 baariin ja odotan. Nyt ei kuitenkaan tihku mitään mistään. Pitääköhän laittaa sisurit?
    8.7.2020 asennettu eturengas on pitänyt paineita tähän asti hyvin. Nyt on takana reilu 1600 km ajoa ja huomasin pyörää siirtäessä eturenkaan hukanneen pääosan paineista. Ei kait auta muu, kuin ottaa rengas pois, puhdistaa ja asentaa uudelleen.

    Hohhoijaa.

  22. #4942
    F. Kotlerburg Guest
    Niin tai sitten voisi vaan lisätä ilmaa ja ajaa vähän sekä katsoa että vieläkö se tyhjenee.

  23. #4943
    K.Kuronen Guest
    ^Tyhjenemiseen on aina syy, vaikka en sitä pystyisi löytämänkään. Korjaamatta syy jää ja rengas tyhjenee uudelleen.

  24. #4944
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Jos on litkua, niin voi olla että alkaa pitämään taas kun vaan saa vähän vatkausta ja ajoa.

  25. #4945
    F. Kotlerburg Guest
    Niin se syy voi olla vaikka reikä, joka on tullut viime ajokerran lopussa ja jota litkut ei ehtineet paikata, mutta jokainen tavallaan.

  26. #4946
    K.Kuronen Guest
    Nyt ei ole aikaa kokeilla, vaan seuraavalle ajokerralle on saatava pitävät renkaat. Tilanne oli tämä:



    Litku oli paksuna kerroksena tasaisesti renkaan ympäri. Oikeastaan tilanne oli täysin vastaava takarenkaan osalta edellisellä kerralla. Pesin renkaan ja vanteen, laitoin varmuudeksi uuden venttiilin ja poksauttimella nostin hyllylle. Seuraavaksi litkua 80 ml ja uskoisin homman olevan valmis.

    Jotenkin tuntuisi, että käyttämäni litkun kuidut pakkautuisivat renkaan ja vanteen väliin ja aiheuttaisivat lopulta ilman karkaamisen.

  27. #4947
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Minä kyllä veikkaisin renkaaseen tullutta pientä reikää. Se vanha kuivunut litkuhan tilkitsee siellä jo valmiiksi. Eli itse en kyllä pese vanhoja litkuja pois muuta kuin paikkauksen vuoksi.

    Kai nyt katsoit mistä se rengas vuotaa, jos haluat varmuuden? Ei ole iso juttu käyttää rengasta vesialtaassa. Laittaa sitten sisäpuolelle tiptopin oikeaan kohtaan.

  28. #4948
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tonni ajoa on takana ja takarengas aloitti hukkaamaan paineita nopeammin, kolmesta noin reiluun kahteen baariin yön aikana. Vaihdoin varmuudeksi venttiiliin sielun, mutta paineen hupeneminen jatkui. Kävin aamulla vahän ajamassa ja kotona huomasin renkaan ja vanteen välistä tihkuvan nestettä.

    Otin kiekon irti ja nostin paineet lähelle maksimia ja pyörittelin kiekkoa -sekä vanteen ja renkaan välistä tihkuu, että nippeleiden juuresta. Paineesta hävisi reilu baari vartissa.

    Nostin paineen takaisin 3,5 baariin ja odotan. Nyt ei kuitenkaan tihku mitään mistään. Pitääköhän laittaa sisurit?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Takarenkaan paineet hävisivät melkoisen nopeasti (15 min) 4 baarista lähelle kahta. Rengas pois vanteelta ja tutkimaan:

    Litkun jämät ovat kerroksena renkaan sisällä, mutta mitään ylimääräistä loiskuvaa ei ole. Rengas ja vannekehä puhtaaksi vedellä pesemellä, uusi venttiili vanhan tilalle ja kokeilemaan Schwalben poksautinta: naks ja rengas nousi.

    Katsotaan hetki pysyykö kovempi paine (4 baaria) ilman litkuja. Jos paine pysyy, niin lisään 80 ml litkua.

    (Schwalben poksautimen suukappale ei näemmä sovikaan kaikkiin venttiileihin)
    Takarenkaan kanssa oli samat oireet: pesun ja asennuksen jälkeen paineet ovat pitäneet. Myöskin eturengas pitää nyt puhdistuksen jälkeen paineet ilman litkujakin. Laitoin hetki sitten litkut, eikä mistään tihku tippaakaan.

    Syyllinen paineiden karkaamiseen sekä etu-, että takarenkaalle on mielestäni sama, mutta mikä, se on epäselvä. Litkuna on Magic Milk Hi-Fibre. Oma epäilyni on, että litkun kuidut kerääntyvät ajaessa hieman väljästi vanteella olevan renkaan ja vanteen hyllyn väliin tehden liitoksesta ilmaa pitämättömän. Litku toki paikkaa aiheuttamansa ongelman, kunnes litkua ei enää ole. Takarenkaan käytös viittaa mielestäni tähän, ottaen huomioon, että eturengaskin oireili.

    Mutta kilometrit näyttävät, toistuuko tilanne uudestaan.

  29. #4949
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ...Oma epäilyni on, että litkun kuidut kerääntyvät ajaessa hieman väljästi vanteella olevan renkaan ja vanteen hyllyn väliin tehden liitoksesta ilmaa pitämättömän.....
    Miksi se rengas on väljästi vanteella? Miksei ole tiukasti? Ei siellä mitään rakoja kuulu olla.


  30. #4950
    K.Kuronen Guest
    ^Takarengas alkoi vuotamaan myös renkaan ja vanteen välistä ->liitos ei ole ilmatiivis. Eikä vuoto ollut aivan pieni.

    Ainoastaan kilometrit tuovat selvyyttä asiaan, jos nekään. Nyt takarengas on ollut tiivis noin 600 km ja eturengas näytti aamulla olevan täysissä paineissa, eikä litkua ollut tullut mistään ulos.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •