HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 162 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4831
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Hyvä setti sinulla on, pyörä ja muut systeemit.
    Ajatus yksinkertaisuudessaan oli, että kannattaako pyörään käytetty rahamäärä lähes tuplata kiekolla ( vannejarruilla ja campagnolon vapaarattaalla) tässä vaiheessa ? Minulla vastaus oli että ei, mutta ymmärrän hyvin myös toisen näkökannan.

  2. #4832
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Hyvä setti sinulla on, pyörä ja muut systeemit.
    Ajatus yksinkertaisuudessaan oli, että kannattaako pyörään käytetty rahamäärä lähes tuplata kiekolla ( vannejarruilla ja campagnolon vapaarattaalla) tässä vaiheessa ? Minulla vastaus oli että ei, mutta ymmärrän hyvin myös toisen näkökannan.
    Harrastuksista puhuttaessa raha on lähinnä haitake eikä hyödykkeen vaihdon väline. Tottakai ostaminen kannattaa jos pystyy ja haluaa. Olet vain ymmärtänyt asian väärin jos yrität perustella sitä loogisesti.

  3. #4833
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    En ymmärtänyt tätä oikein tai väärin, ei sellaisia olekaan näissä asioissa. Vain mielipide, ja miten tein itse suunnilleen samassa tilanteessa.

  4. #4834
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Ymmärrän kantasi, ja eihän siinä mitään järkeä olekaan hankkia moisen hintaisia kiekkoja.
    Näissä hommissa vaan ei aina ole järki läsnä.
    Ja hyvin mä pääsen eteenpäin noilla Zondillakin. Kivat, jäykät kiekot ja laakeritkin niin herkät että en ole moisia ennen tavannut.
    Nämä nyt on osaltaan näitä "virtuaalispeksauksia"; toiset toteutetaan, joskus vain leikitään ajatuksella.

  5. #4835
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Onkohan tämä Hambinin grafiikka jo esiintynyt keskustelussa:


  6. #4836
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^pieniä ovat nuo watit kaikkiaan. Toki tällaisella asteikolla DA näyttää kamalalta laahaimelta.
    10k-kerhon jäsen

  7. #4837
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Pieniähän ne erot ovat, mutta eihän siitä yhden watin säästöstä siellä täällä koskaan haittaa ole. Laahaimista sitä vastoin on välitöntä haittaa.

  8. #4838
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Dark side of the moon
    Viestit
    165
    En jaksa googlata mutta onkohan tuo tehty painon kanssa? Urakuula yleensä huonompi kun painoa ja sivuttaisvoimaa
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

  9. #4839
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Roval Terra Clx :t tänään ekaa kertaa ajossa - kyllähän nuo melko lailla kevyemmin liikahtaa kuin alkuperäisvanteilla ja -renkailla - varmaan joku 50W ero. Yllättävän kaposelta tuntuu 40mm rengas kun tottunut ajamaan pullealla 47mm mutta hyvinhän noillakin pääsee. 2.7/3bar paineilla meni ihan sopivasti helppoa soraa.



  10. #4840
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Laitoin tuliterille LB:n AR35 kiekoille Contin GP5000 TL 32 mm renkaat. Oli ällistyttävän helppo tubeless-asennus, renkaat menivät sormivoimin vanteille ja nappasivat ilman heti, kun kompuralla vähän töräytti ilmaa.

    Kiekkosetin paino 1320 g, etukiekko flyweight, takana std. Renkaineen ja litkuineen (40 ml per rengas) 2080 g. Jarrulevyt kun vielä saapuvat, niin pääsee ajamaan PR:iä.








  11. #4841
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.064
    ^ Nice!

    (Ylihuomenna pääsen asentamaan samanlaiset Contit LB:n WR38:lle)

  12. #4842
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ Nice!

    (Ylihuomenna pääsen asentamaan samanlaiset Contit LB:n WR38:lle)
    Kestikö sulla kiekkojen matka Kiinasta Suomeen kuinka kauan? Oma kiekkopakettini lojui tsekeissä tullissa toista kuukautta, koko muu matka sujui yllättävänkin vauhdikkaasti.
    LB:n asiakaspalvelusta annan 10+ arvosanan sekä tilausvaiheesta että proaktiivisesta toimituksen seurannasta.

  13. #4843
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Onpa maailma muuttunut, kun maantiepyöräkiekkojen ketjussa tulee vastaan rengasleveydet 32 mm ja 40 mm. Nuo leveämmät taitavat olla soratiepyörään, mutta siltikin.
    10k-kerhon jäsen

  14. #4844
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.064
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Kestikö sulla kiekkojen matka Kiinasta Suomeen kuinka kauan? Oma kiekkopakettini lojui tsekeissä tullissa toista kuukautta, koko muu matka sujui yllättävänkin vauhdikkaasti.
    LB:n asiakaspalvelusta annan 10+ arvosanan sekä tilausvaiheesta että proaktiivisesta toimituksen seurannasta.
    Itse rahti Hollanin tms. kautta sujui suht nopeasti, mutta kiekkojen valmistus otti reilut kolme viikkoa. Asiakaspalvelu on kyllä hyvää tuolla ja työnjälki mainiota. Nämä WR38:t hommasin siis -19 kesällä ja nyt suunnitelmissa uusi 50-56mm profiililla oleva leveä kiekkopari juurikin noille Conteille maantie ja kevytsora käyttöön. En raaski noita Rene Hersejä kuluttaa assulla, vaan pyhitän ne gravelikäyttöön.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #4845
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Onpa maailma muuttunut, kun maantiepyöräkiekkojen ketjussa tulee vastaan rengasleveydet 32 mm ja 40 mm. Nuo leveämmät taitavat olla soratiepyörään, mutta siltikin.
    Niin, graveliinhän nuo minunkin kiekot päätyvät, eivät maantielaitokseen. Mutta BikeRadar kertoo, että Specialized Tarmac SL7:aan mahtuu 32 mm renkaat ja se menee ainakin joidenkin mielestä melkein maantiepyöräkategoriaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bikeradar
    A key change compared to the SL6 is that tyre clearances have increased, with the Tarmac SL7 officially accepting 32s (on 21mm internal rims), a size that would have been unthinkable on a race bike just a few years ago.

  16. #4846
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Hyvä setti sinulla on, pyörä ja muut systeemit.
    Ajatus yksinkertaisuudessaan oli, että kannattaako pyörään käytetty rahamäärä lähes tuplata kiekolla ( vannejarruilla ja campagnolon vapaarattaalla) tässä vaiheessa ? Minulla vastaus oli että ei, mutta ymmärrän hyvin myös toisen näkökannan.
    Tätä asiaa olen omassa pyörässä miettinyt. 2016 vm Trek Emonda s5, tykkään pyörästä, mutta tarttis saada paremmat kiekot, vannejarruilla. Mutta iso kysymys, paljonko pitää maksaa että saa tarpeeksi hyötyä vanteista?

  17. #4847
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _mkoo_ Katso viesti
    Tätä asiaa olen omassa pyörässä miettinyt. 2016 vm Trek Emonda s5, tykkään pyörästä, mutta tarttis saada paremmat kiekot, vannejarruilla. Mutta iso kysymys, paljonko pitää maksaa että saa tarpeeksi hyötyä vanteista?
    En osaa vastata, mutta tätähän voi katsoa toisin päin. Jos on miettinyt päivitys vs uusi pyörä, niin kyllähän vanhaan pyörään uudet kiekot monesti tuo ainakin vauhtia enemmän kuin uusi pyörä. Jos siis vanha on muuten sopiva/yhtä aero kuin uusi. 5 vuotta sitten 3000€ maksaneeseen pyörään kun korvaa esiasennuskiekot jollain 1500€ kuitusetillä paranee pyörä paljonkin. Kuitenkin monissa tuon hintaisissa pyörissä kiekot ovat edelleen heikot.

    Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

  18. #4848
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sampo12 Katso viesti
    En osaa vastata, mutta tätähän voi katsoa toisin päin. Jos on miettinyt päivitys vs uusi pyörä, niin kyllähän vanhaan pyörään uudet kiekot monesti tuo ainakin vauhtia enemmän kuin uusi pyörä. Jos siis vanha on muuten sopiva/yhtä aero kuin uusi. 5 vuotta sitten 3000€ maksaneeseen pyörään kun korvaa esiasennuskiekot jollain 1500€ kuitusetillä paranee pyörä paljonkin. Kuitenkin monissa tuon hintaisissa pyörissä kiekot ovat edelleen heikot.

    Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
    Kyllä. Nuo kiekot muistaakseni setti about 400€ kun joskus katsoin.
    Pyörä painaa noin 7.8kg, eli ihan ok, vanteet kun uusis niin sais kyllä toimivan pelin. Nyt siinä on 105 osasarja, mutta tallissa löytyy toinen pyörä (vaimon) jossa ultegran osasarjat, ajattelin talvella tehdä pienen treidauksen kun tuo vaimon pyörä on hyllyllä lähes koristeena 😃.
    Kiekkohomassa vaan sekoo pää, kun tuo raha on se joka määrittelee aika paljon ostamisia, vaihtoehtoja on paljon.

  19. #4849
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Kestikö sulla kiekkojen matka Kiinasta Suomeen kuinka kauan? Oma kiekkopakettini lojui tsekeissä tullissa toista kuukautta, koko muu matka sujui yllättävänkin vauhdikkaasti.
    LB:n asiakaspalvelusta annan 10+ arvosanan sekä tilausvaiheesta että proaktiivisesta toimituksen seurannasta.
    Jännä. Oliko sulla se Prepaid Tax tms. palvelu? Omat kiekot oli Tsekissä nelisen päivää. Sitten aika monta saksalaista kaupunkia ja yksi tanskalainen ennen saapumista Hellsingin ja Tampereen kautta. Kaiken kaikkiaan rahtiin meni 2.5vk ja kasaukseen about saman verran.

    Kaikinpuolin kyllä hyvä kuva jäi Lightbicyclen toiminnasta ja kiekotkin on olleet mainiot.

  20. #4850
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Kertokaahan, onko hyviä syitä ostaa kiinankuitukiekko laatumerkkien sijaan? Jos on sellaset vajaa pari tonnia rahaa, niillä saa laatumerkkikiekot, tai sitten kiinakuitukiekko ja mukaan kuitutanko tai muuta sellasta tavaraa?

  21. #4851
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Jännä. Oliko sulla se Prepaid Tax tms. palvelu? Omat kiekot oli Tsekissä nelisen päivää. Sitten aika monta saksalaista kaupunkia ja yksi tanskalainen ennen saapumista Hellsingin ja Tampereen kautta. Kaiken kaikkiaan rahtiin meni 2.5vk ja kasaukseen about saman verran.

    Kaikinpuolin kyllä hyvä kuva jäi Lightbicyclen toiminnasta ja kiekotkin on olleet mainiot.
    Joo, nimenomaan oli Prepaid Tax toimitus. Selitys hitaudelle oli tällainen: "We contacted the shipping agent why so long delay. They replied that the containers shipped on 1st Aug to 5th Aug are checked by customs one by one and they are very strict with the check this time, so it takes longer time in customs clearance." Ja tosiaan tuo selitys tuli oma-aloitteisesti ennen kuin aloin itse huutelemaan mitään asian perään.

    Se vähä mitä olen päässyt kiekoilla ajamaan, niin hyvät ne on. PR:t tehty ja vielä ainakin ihan ehjät. Erittäin high-end viimeistely, bien meilleur kuin noissa omissa Zippareissani.

  22. #4852
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Kertokaahan, onko hyviä syitä ostaa kiinankuitukiekko laatumerkkien sijaan? Jos on sellaset vajaa pari tonnia rahaa, niillä saa laatumerkkikiekot, tai sitten kiinakuitukiekko ja mukaan kuitutanko tai muuta sellasta tavaraa?
    Jokaisen on tietysti ihan itse punnittava hyviä ja huonoja syitä ja valintojansa. Kiinankuitukiekkoja ei kuitenkaan ehkä niitäkään voi lokeroida yhteen lokeroon. Omat rahani laitan yleensä mieluummin lähituotantoon kuin kaukomaille, mutta tässä tapauksessa tein poikkeuksen koska halusin kokea keveyttä. Laatumerkkien alle kahden tonnin levyjarrukiekkoja oli ainakin kesällä vaikea löytää, keveinä.

    Rauhoitan omaatuntoani sillä, että navat sentään on Italiassa tehdyt, pinnat kai Belgiassa. Vielä ei kaduta, mutta tulevastahan ei voi tietää.

  23. #4853
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.064
    Minusta esim. Light Bicycle on jo kehittynyt brändiksi. Eli ei ole geneerinen peruskiinakiekko. Mutta on kuitenkin vielä halvempi, mitä vanhanliiton merkit. Ja monesti myös trendien aallonharjalla esimerkiksi leveyksien suhteen. Jos samanpainoisen ”länsikiekon” haluaa, niin ne maksaa älyttömästi ja aina ei edes tarjolla yhtä kevyttä vaihtoehtoa samoilla kiekon profiileilla ja leveyksillä.

  24. #4854
    Jos oli jo aiemmin epäilyksiä kiinakiekkoihin, niin kun näin kahdella kaverilla yhteensä 3 kiinakiekon hajoavan, häipyi viimeinenkin kiinnostus. En nyt muista merkkiä mutta lähelle 1k€ oli korkealaippainen setti. Aikaa tästä noin pari-kolme vuotta. Onhan niitä menestystarinoitakin kuullut mut jokaisen oma valinta.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  25. #4855
    r.a.i Guest
    No jos on 2 tonnia laittamassa kiekkoihin, niin en edes harkitsisi "kiinan kiekkoja ja muuta sälää päälle" vaihtoehtoa. Tohon hintaan saa jo ihan kunnon kiekot. Siihen että joku "länsimerkki" ei ole kaikista kevein ja ratsastele ihan viimeisellä aallonharjalla, saattaa olla ihan järkevät syyt.

  26. #4856
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.235
    Light bicycle ei edes ole trendien aallonharjalla. Uusi roval on. Latex sisuri on tulevaisuutta. Niin ja uber leveä etukiekko.

    https://www.bike24.com/p2384482.html

  27. #4857
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.064

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Rovalille pisteet rohkeudesta uida vastavirtaan. Ja 3T:lle Discus 45/40 LTD:stä. Kelpuuttaisin nuo omaan pyörääni ilomielin.

    https://www.3t.bike/en/products/whee...45-40-732.html

  28. #4858
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Onpa maailma muuttunut, kun maantiepyöräkiekkojen ketjussa tulee vastaan rengasleveydet 32 mm ja 40 mm. Nuo leveämmät taitavat olla soratiepyörään, mutta siltikin.
    Ei mua haittaa vaikka täällä puhuttaisiin noista leveistä kiekoista, mutta laittoi huvittamaan tämä kommentti. Viimeisimmät 3T kiekot ovat jo 40 mm leveät ja suunniteltu 35-40 mm renkaille. Ja edelleen maantiekiekkotopikki. Varmaan saa kohta nakata kierrätykseen noita 22 mm leveitä kiekkosettejä, kun ei kukaan huoli niitä edes ilmaiseksi, edes 25 mm renkaille.

    Vaikka noi 3T kiekot ei tähän topikkiin oikeen kuuluisikaan niin 3T tehnyt hyviä valintoja: hooked rim, safety ridge ja eri hubivaihtoehtoja tarjolla.

  29. #4859
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Varmaan saa kohta nakata kierrätykseen noita 22 mm leveitä kiekkosettejä, kun ei kukaan huoli niitä edes ilmaiseksi, edes 25 mm renkaille.
    Täällä käsi ojossa otetaan vastaan, jos näin pääsisi valitettavasti käymään.

  30. #4860
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Light bicycle ei edes ole trendien aallonharjalla. Uusi roval on. Latex sisuri on tulevaisuutta. Niin ja uber leveä etukiekko.

    https://www.bike24.com/p2384482.html
    Noihan oli alunperin tietty tarkoitettu tubeless-käyttöön mutta kun GP5000 romahdutti rakenteen niin sitten latex is the new black

    Tai näin ovat ilkeät kielet ja joku entinen Spessun työntekijäkin livauttanut. Ehkäpä jossain vaiheessa tulee lista hyväksytyistä TL-asennuksista noille kiekoille.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •