ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 84 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #2491
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    ^Jos laatu linjassa Schwalben ja 45nrth kanssa, niin en valita.

  2. #2492
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ehkä nastojen painostakaan ei pysty valittamaan, jos ne ovat laadukkaita. Terrenessähän nuo eivät kovin kaksisesti pysy kiinni, jos ei koko nasta irtoa, niin ainakin se kovametalli siitä kärjestä.

  3. #2493
    Nuo verkkis.comin renkaat ovat superlight-versioita. Varmaankin 100 g kevyempiä perusmallin Sikoja tulee saamaan vähän halvemmalla.

    Tosin, jos noissa nastat pysyy yhtä hyvin kiinni kuin perinnerengas W240:ssä, yhdellä rengasparilla pärjää varmaan vuosikymmenen tai kaksi.

  4. #2494
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Verkkokauppaan on näköjään tullut Suomi Tyresiltä myös Routa-mallia 50-622 ja 42-622 -kokoisina. Koko 42 näyttää olevan tubeless-yhteensopiva, mutta 50-622 ei. Molemmissa näyttää olevan kuitenkin aika lailla sama kuvio. Uskaltaisiko tuota 50-622 -kokoa kokeilla tubelessina?

    Hile- ja Gazza-renkaita ei ole vielä ilmeisesti minkään kaupan valikoimissa, pitänee odottaa niitä pari viikkoa.

  5. #2495
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Verkkokauppaan on näköjään tullut Suomi Tyresiltä myös Routa-mallia 50-622 ja 42-622 -kokoisina. Koko 42 näyttää olevan tubeless-yhteensopiva, mutta 50-622 ei. Molemmissa näyttää olevan kuitenkin aika lailla sama kuvio. Uskaltaisiko tuota 50-622 -kokoa kokeilla tubelessina?

    Hile- ja Gazza-renkaita ei ole vielä ilmeisesti minkään kaupan valikoimissa, pitänee odottaa niitä pari viikkoa.
    Ei ole tullut. Sivuille on vaan ilmestynyt. Saavat kerättyä rahat hätäisimmiltä ennakkoon.

  6. #2496
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei ole tullut. Sivuille on vaan ilmestynyt. Saavat kerättyä rahat hätäisimmiltä ennakkoon.
    Jep. Näköjään tuosta 50-millisestä on valmistajan nettisivujen mukaan tulossa myös tubeless-versio, saa nähdä sitten milloin on kauppojen hyllyllä. Suomi Tyresin Facebookissa on jo todettu, että aikataulut eivät aivan pitäneet.

    Uutuuksia on tulossa markkinoille tulevaksi talveksi. Paljon haasteita uusien muottien kanssa mutta nyt on haasteet selätetty ja päästy tekemisen meininkiin.

    Renkaat tulee myyntiin vaikkakin hieman aikataulusta jäljessä.

    PIIKKISIKA ja ROUTA -renkaat takaa turvalliset pyöräilylenkit myös talvikelissä.

  7. #2497
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Täällä yksi hätäinen tilasi verkkiksestä 2.1 roudan 27.5 vannekoossa. Tulee kuin tulee. Keulaan mahtuu gg-pyörääni.

  8. #2498
    Weston Guest
    29x2.25 Piikkisika TLR SL painaa:
    850g (Suomi Tyres) tai
    990g (Huntteri) tai
    950g ja/tai 1100g (Verkkokauppa.com)

  9. #2499
    Mitkä renkaat ja mistä kannattaa tilata täpäriin 29 nastarenkaat, ajan pääasissa metsäpolkua ja kallioita, kivikoita.

  10. #2500
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Velogi Liekan tehtaalla:
    https://youtu.be/HlxKHtdASnQ


    Myös Piikkisian oikeasti yksilöstä vilahtaa kuva:


  11. #2501
    Aiemmin tullut ajeltua talvella maastopyörällä ja huomasin joskus, että nastoja tärkeämpi ominaisuus oli tarpeeksi leveät kumit (yli 2,5") sopivalla kuviolla ja paineilla - niinpä en nastoilla ole ajanutkaan varmaan kymmeneen vuoteen. Nyt kuitenkin olisi tarkoitus ajaa talvi vähän erilaisella pyörällä ja siihen ei kovin leveät renkaat mene (max 45mm lokareitten kanssa) ja taidan kallistua taas nastarenkaitten puoleen. Continentalin Contact Spike 240 nastalla on saanut tässäkin ketjussa kehuja, sillä varmaan mennään.

    Mutta, tuo leveys vähän mietityttää. Kaikki jotka ovat ajaneet lumista/loskaista/sohjoista alustaa pitkin tietävät, että mitä leveämpi, sitä parempi. Jos taas pinta on jäinen, niin eikö leveämpi olisi siinäkin parempi (kosketuspinta-ala on isompi)? Jotain täysin tuon vastaista löytyy kun lukee "nastarenkaiden valinta" -kirjoituksia, joissa kehotetaan ottamaan vähän kapeampi kuin millä normaalisti ajaa. Johtuuko tuo pelkästään siitä, että kumin ympärillä on varmasti tarpeeksi ilmaa ettei nastat syö runkoa? Vai siitä, että kapeampi rengas porautuu syvemmälle muhjuun koittaen saada nastat tarttumaan kovaan jäiseen alustaan mutta todellisuudessa tehden ajamisesta niin veemäistä, että taluttaa mieluummin ja välttää kaatumiset näin?

  12. #2502
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Routa voisi kiinnostaa meitä cc/gg-suuntautuneita:

    "Routa-renkaan kehityksessä on panostettu pidon lisäksi myös rullaavuusominaisuuksiin. Renkaiden prototyyppejä on testattu suomalaisessa Wheel Energyn laboratoriossa ja ne on todettu nopeiksi. Vaikka Routa on ensisijaisesti suunnattu kaupunkiajoon, tehdään renkaasta myös erikoisversiot cyclocross -ja gravel -pyöriin. Nämä renkaat on valmistettu taittuviksi kevyellä aramid-kaapelilla, renkaan kylkeä on kevennetty ja kaiken toki kruunaa tubeless-valmius!"

    ROUTA W248 TLR SL
    42-622 700X40C 248 120 800


    Myös 35-millisenä ja 100 g kevyempänä.


    Ei taida tulla näitä tälle kaudelle taittuvana. Velogi kysäisi valmistajalta tuubipätkän teon jälkeen. Hitsin pimpula. Mitäs sitten?

  13. #2503
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^Höh, eikö saakaan heittää Griswoldeja sillalta vielä mereen? Mutta ne on aivan mainiot kumit, laita sääkin ne?


  14. #2504
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonev Katso viesti
    Ei taida tulla näitä tälle kaudelle taittuvana. Velogi kysäisi valmistajalta tuubipätkän teon jälkeen. Hitsin pimpula. Mitäs sitten?
    Pimppien kevät
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #2505
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Tehdäänkö lieksassa muita taittuvia renkaita?

  16. #2506
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Onhan niitä ollut... WXC300 ja NBX esmes. Osaamista taittuvien tekemiseen pitäisi olla jos sillä kysyt.


  17. #2507
    Onko kellään kokemusta näpertää itse nastarenkaat? https://www.sportax.fi/product/suomi...2-talvirengas/
    Hintaa tulisi valmiille renkaille n.80e, jos ostaisi mccarbonilta 600kpl nastoja.

  18. #2508
    Jahas, Piikkisika-renkaiden stauts verkkokauppa.comissa muuttunut tilaan "viivästynyt"...

  19. #2509
    Hei

    Saisinko asiantuntijoilta mielipiteitä.
    Suomi Tyres WXC Piikkisika W408 TLR Superlight -nastarengas, 29 x 2.6" vs Schwalbe Ice Spiker Pro Evolution nastarengas, 29 x 2.25"
    Kumpi kannattaa hankkia polkuajelua varten? Jää ei niinkään ongelma vaan pito lumella.
    Onko piikkisika parempi? vai löytyykö muita vaihtoehtoja


  20. #2510
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Piikkisika on sen verran uusi tulokas, että tokkopa kellekään foorumilaiselle on vielä ehtinyt kertymään kokemusta renkaasta talviolosuhteissa, jos on rengasta vielä käsiinsäkään saanut. Velogille on tulossa Piikkisika ja Routa kokeiluun, mutta videota saapi varmaan vielä kotvasen odotella...

    Aiemman kokemukseni mukaan ISP (26 x 2.1", Performance) toimii kovalla pinnalla ja jäällä erinomaisesti, mutta yhtään pehmeämmäksi menneellä alustalla huonosti. Rengas ikään kuin yrittää hakea kovaa pintaa pehmeän alta ja sen seurauksena luikertelee aika lailla. Kivikossa ulkonevien nastojen vuoksi saattaa rengas myös lipsua.

    Jos Piikkisika toimisi yhtään Fat Freddien veroisesti poluilla, niin voisin kuvitella sen toimivan ISPiä paremmin polkuajelussa. FF:n plussat ja miinukset käytännössä päinvastaiset kuin ISPissä, pelittää röykkyisemmässä maastossa ja vaikka paljaassa metsässä, mutta jääpito on heikohkoa hyvin syvään upotettujen / pienten nastojen vuoksi. Pahimmillaan ohkaisen lumen peittämällä tiellä, jossa on sileää jäätä lumikerroksen alla - tuolloin nastat eivät välttämättä ota lainkaan kiinni jäähän ja renkaat saattavat lähteä pahoin luisumaan.

    VaIhtoehtona noille Terrenen Cake Eater tai 45NRTH:n Wrathchild. Wrathchild kuulemma arka hukkaamaan kuitenkin nastoja eikä paras valinta vähälumisille, kivikkoisille poluille.

  21. #2511
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tissiposki Katso viesti
    Jahas, Piikkisika-renkaiden stauts verkkokauppa.comissa muuttunut tilaan "viivästynyt"...
    Pimppien kevät
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #2512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    Jos Piikkisika toimisi yhtään Fat Freddien veroisesti poluilla, niin voisin kuvitella sen toimivan ISPiä paremmin polkuajelussa. FF:n plussat ja miinukset käytännössä päinvastaiset kuin ISPissä, pelittää röykkyisemmässä maastossa ja vaikka paljaassa metsässä, mutta jääpito on heikohkoa hyvin syvään upotettujen / pienten nastojen vuoksi. Pahimmillaan ohkaisen lumen peittämällä tiellä, jossa on sileää jäätä lumikerroksen alla - tuolloin nastat eivät välttämättä ota lainkaan kiinni jäähän ja renkaat saattavat lähteä pahoin luisumaan.
    Omat kokemukset täysin polkuajosta läskin eturenkaana ja Fat Freddieen pystyi kyllä luottamaan todella hyvin viime talvena kelissä kuin kelissä.
    Toki mun yksilössä nastat oli ihan normikorkeudella muihinkin renkaisiin verrattuna. Työpaikan pihalla olen kyllä nähnyt yksilöitä, joilla työmatkakäytössä ne nastat oli uponneet keskiriveissä lähes täysin reikiinsä.

  23. #2513
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Kyllä monessa Fat Freddiessä oli nastat jo alkujaankin syvällä. Kuvien perusteella Piikkisiassa näyttäisi nastulkonema olevan kohdillaan ja siten jääpito kunnossa. Onko Ice Spikerin veroinen, jää nähtäväksi. Leveämpi 2.6 koko ja kuviokin sen näköinen ettei yhtä paljon lumessa kiemurtelisi kuin Ice Spiker. Paperilla oivan oloinen siis, toivotaan että sitä myös käytännössä.

  24. #2514
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    73
    Juuri nyt ei näytä etelässä talviselta, mutta kai ne liukkaat kelit sieltä vielä tulevat. Mikä olisi suositus nyt pääkaupunkiseudun talviajoon... lunta ja jäätä on melko vähän viime vuosina ollut, joten löytyisikö nastojen sijaan joitain "kitkarenkaita"? Nastojen kanssa on välistä paikkoja, joissa on sulaa kalliota ja jyrkkiä laskuja, jolloin nastat liukuvat pinnalla ilkeästi. Joku hybridi sivunastoilla ja kitkanappuloilla keskellä voisi toimia? Koko olisi 29" ehkä 2,4-2,6 leveyttä, tubeless mieluiten.

  25. #2515
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    En muusta tiedä mutta 45NRTH Gravdal 700c 33tpi on varsin paskan tuntuinen rengas ajella asfaltilla. Jos ei jopa vaarallinenkin. Ei tartte kantata..
    Josko paranis kun saadaan jäätä/lunta maahan.

    Mutta ei ole muut nastakumit olleet sulalla noin sysipaskoja.

  26. #2516
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Laitetaan nyt tänne vaikka kyse onkin lapsen pyörästä. Pitäisi siis Trek Wahoo 20" pyörään ostaa nastarenkaat talveksi. Originaalit kesärenkaat ovat koko 20x1.95" - tönärillä mitattuna 48mm ja lokasuojien välissä järkevästi tilaa.

    Schwalbelta löytyy 42-406 ja 55-406 renkaat. Painoa 675g ja käsittämättömät 960g per rengas. Pienemmässä 168 nastaa ja suuremmassa 144 nastaa. Hinta about sama.
    https://www.schwalbe.com/en/spike-re...on-winter-plus

    Jos nämä tulisi omaan pyörään jostakin kumman syystä niin puoltaisin silti leveämpää rengasta, joka mahdollistaa vähän matalemmat paineet, hakeutuu vähemmin uriin ja kantaa paremmin lumella jne mutta ovatko näissä pointeissa mitään järkeä 23kg kuskin näkökulmasta?
    Huonoja puolia tosiaan olisi tuo paino ja tilan väheneminen lokareiden välissä. Rullaavuus varmaan samaa luokkaa noissa. Vauhti ei ole pääasia. Pyöräilymatkat harvoin yhtä kilometriä pidempiä talvella yhteen suuntaan, kunhan eskariin hyvällä kelillä pääsee. Pahat sohjot ym. sitten autolla tai kävelemällä.

    edit: Mittaisin nuo lokarit. Edessä 55mm leveyttä ja takana 51mm vaikka varmaan samaa settiä ovatkin. Onko noita 20" nastarenkaita muilla valmistajilla?

  27. #2517
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Sikawäkivallat tuli, punnitut painot 772 ja 778g, sormiin tuntuu kyljet ihan luottamusta herättäviltä ja elastisilta. Pääasia että töihin pääsee, ellei etätyöpakko iske pahasti.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #2518
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Piikkisiasta julkaistu myös 2.4" leveä -versio ja painot päivittyneet uskottaviin lukemiin:
    https://www.suomityres.fi/tuotteet/piikkisika-tlr
    https://www.suomityres.fi/tuotteet/piikkisika-tlr-sl

    • 29" x 2,1" (54-622) Piikkisika TLR W396 (1150 g)
    • 29" x 2,25" (57-622) Piikkisika TLR W396 (1190 g)
    • 29" x 2,4" (60-622) Piikkisika TLR W408 (1220 g)
    • 29" x 2,6" (65-622) Piikkisika TLR W408 (1250 g)


    • 29" x 2,1" (54-622) Piikkisika TLR SL W396 (1070 g)
    • 29" x 2,25" (57-622) Piikkisika TLR SL W396 (1110 g)
    • 29" x 2,4" (60-622) Piikkisika TLR SL W408 (1140 g)
    • 29" x 2,6" (65-622) Piikkisika TLR SL W408 (1170 g)

    Vielä kun alkaisi näitä saamaan kaupasta.

  29. #2519
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.970
    Mikä on ero noissa? SL ilmeisesti, mutta mitä se tarkoittaa? Vaijerilla molemmat?

  30. #2520
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    SL (Superlight)-renkaissa on käsittääkseni kevyemmät aramidikaapelit ja siten taittuvakylkinen runko, kun taas perusrenkaissa on jäykät teräskaapelit. Näyttää tuo tieto hävinneen sivuston päivityksen myötä.

    Propsit SuomiTyresille uusista kokovaihtoehdoista, luulisi melkeinpä haluamansa löytävän 29-luokasta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •